Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

EDIT:

Nic mi sie nie rzuca w oko poza nazwą aukcji "VW Pasat 1.9 Tdi Czarny Metalic Durze zdięcia!!!!"

 

a

"trzy ramienna skozana kierownica" i "roleta bagarznika" :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak powiedzial. Ze minimalnie nieszczelna przepustnica. Dodam ze komputer zadnych bledow nie wykazuje. Tylko przeladowanie turbiny, dlatego jestem umowiony na jej czyszczenie. ogolnie nie ma czegos takiego jak spadek mocy, czy np pow 120 km/h zupelny mul, po prostu na wyzszych biegach IV i V od ok 1500 ob/min przy dodaniu gazu do dechy zaczyna przeladowywac i wtedy robi sie mul, ale np jak zmieniam biegi ze startu i na 2 i 3 mu wcisne to ladnie idzie

Edytowane przez qbass84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze chodzilo mu o zawór egr ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napisalem tylko to co mi powiedzial odnosnie tej przepustnicy. To wszystko. A co jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi 1.6 w A4 pali 10 na trasie 10km, a na pewno kolega nie bezie jeździł tylko te 10 km dziennie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak powiedzial. Ze minimalnie nieszczelna przepustnica.

zadzwoń i spytaj jeszcze raz co miał na myśli, bo przepustnicy w rozumieniu "przepustnica powietrza na kolektorze ssącym" w 1.9 TDI ni ma... ;) Może chodziło o EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm. To ja juz teraz nie wiem. Na pewno mowil o przepustnicy. Jutro zadzwonie i sie dowiem dokladnie, moze mu sie cos pomylilo. A jesli to ten zawor ? I jesli to on jest minimalnie nieszczelny to co wtedy ?

 

ZNalazlem nr komorki i od razu zadzwonilem bo nie dawalo mi to spokoju ;) hehe.

Okazalo sie ze owa przepustnica - to klapa gaszaca z EGRem i to jest minimalnie nieszczelne i Pan powiedzial ze z tym tragedii nie ma.

 

Chyba sie wyjasnilo w koncu :)

Edytowane przez qbass84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

egr jest w takim miejscu, gdzie moglaby byc przepustnica gdyby to byla benzyna a do tego zwykle leje:)

 

o egr jest sporo na forum - możesz poszukac

Edytowane przez darek0808

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
egr jest w takim miejscu, gdzie moglaby byc przepustnica gdyby to byla benzyna

 

do tego w PD-ku jest klapa gasząca do złudzenia przypominająca przepustnicę, tyle że służy zupełnie do czego innego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczecie juz sie wszystko wyjasnilo :) Najprawdopodbniej stwierdzenie przepustnica bylo uzyte omylkowo, bardziej w sposob przyzwyczajeniowy :) Zadzwonilem i wiem juz ze chodzi o klape gaszaca EGR. Poczytalem to i owo na forum :) Naprawde bardzo przydatna "rzecz" no i ludzie tutaj piszacy, znajacy sie na rzeczy bardzo pomocni. Za co chcialem bardzo serdecznie wszystkim podziekowac :)

Mam jeszcze jedno pytanko. Jesli taka klapa jest minimalnie nieszczelna, to wymienia sie sama klape, czy lepiej od razu caly zawor EGR. Dodam ze znalazlem ceny :

Klapa gaszaca EGR 200 - 250 zl

Zawor EGR 400 - 650 zl

 

Oczywiscie ceny podane sa za nowe przedmioty. Moim skromnym zdaniem ze jak wymieniac to juz chyba lepiej wymienic calosc. Firma jaka znalazlem to WAHLER

Edytowane przez qbass84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...to poczytaj jeszcze, że naturalną konsekwencją awarii EGRa jest jego "uśpienie". Klapka nie będzie miała co przepuszczać wtedy ;) i 600-900 zł w kieszeni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Powiem Ci ze ja jestem zupelnie zielony w temacie ;) Motoryzacja - nie moja branza, no trudno ;)

 

600 - 900 zl w kieszeni. Czyli co ? Jak padnie czyt "uspi sie" to po prostu nie naprawiac ? Tylko tak zostawic ? Nie bedzie zadnych bledow wtedy na kompie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz 5km to się nawet samochodu nie opłaca odpalać . Niby jak na diesla to mało, ale kolega ma Vento TDI też ma jakieś 5km i zawsze ciśnie do odcięcia a chłodzenie turbiny zapomnij i przez 2 lata nic. Tak wiec to tylko takie gadanie, ale dbać trzeba

Ta jasne takie gadanie, jednego mojego kolegę 1200zł wyprostowało i przestał pałować zimnego diesla. Oczywiście mówię, że trzeba totalne PSJ uskuteczniać, ale podłoga i 4500obr/min na każdym biegu..... hmmm no przepraszam, ale moje TDI na 2 biegu tak to ma grubo ponad 60km/h a na 3 to 120km/h więc kolego z tym twoim kolegą to się schowaj między bajki

traba, to z wysokim spalaniem to się zgodzę, ale jak będzie dbał to z turbo nic się nie powinno stać(

Oczywiście, tylko jak zafundujesz silnikowi benzynowemu co dzień po 5km z domu do pracy to po całej zimie czyszczenie turbo bankowe. Szczególnie tyczy się starszych TDI które nie mają boosta. Ja ogólnie co weekend lub dwa przelatuje w około Torunia, aby zdmuchnąć nagar :)

O tym jak się z silnikami turbinowymi powinno się jeździć, aby nie narobić sobie problemów jest mnóstwo tematów.

Ogólnie jeśli chodzi różnicę pomiędzy dieslem a benzynom w użytkowaniu miejskim to taka, że TDI nie rozgrzeje ci się w ciągu 5km, a benzyna tak.

Z drugiej strony VW pokarało swych fanów silnikami benzynowymi, 1.6 to dobra jednostka ale w golfie passat za ciężki dla nie, 1.8 trochę dużo pali jak na swoje osiągi, 1.8T fajny silnik ale jeśli chodzi o ekonomie to wolę TDI, VR5 w sumie osiągi powinny być wystarczające ale strasznie rzadki silnik co winduje ceny części typowych dla tego silnika, V6 i W8 silniki dużej pojemności nie każdy gustuje w takich pojemnościach przy zwykłym dupowozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanko. Jesli taka klapa jest minimalnie nieszczelna, to wymienia sie sama klape, czy lepiej od razu caly zawor EGR. Dodam ze znalazlem ceny :

Klapa gaszaca EGR 200 - 250 zl

Zawor EGR 400 - 650 zl

 

kolego w Twoim silniuk EGR i klapa gasząca stanowią jeden element (wspólna obudowa-nierozbieralna), więc nie wiem co Ty sobie znalałeś za 200-250zł bo za tyle to sam bym kupił nowy EGR ;). Druga sprawa jest taka że pocenie się tego zaworu w tym silniku jest sprawą zupełnie normalną i niegroźną (wada fabryczna), EGR pewnie działa tak jak działał i klapa również, a sączy się z dwóch dziurek umieszczonych pod membraną bo przepuszcza uszczelniacz na na trzonku "grzybka" otwierającego/przymykającego wlot spalin. Z czasem zacznie pluć coraz bardziej i brudzić wszystko do okoła. Wymiana zaworu pomaga na jakis czas potem znów się sączy. Można również pokusić się o wyeliminiowanie oleju z układu dolotowego aby nie miało sie czym sączyć. Czyszczenie zaworu jeżeli pomaga to raczej na krótko - skoro stracił szczelność to poprzez wymycie w benzynie raczej jej nie odzyska.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, tylko jak zafundujesz silnikowi benzynowemu co dzień po 5km z domu do pracy to po całej zimie czyszczenie turbo bankowe. Szczególnie tyczy się starszych TDI które nie mają boosta. Ja ogólnie co weekend lub dwa przelatuje w około Torunia, aby zdmuchnąć nagar

 

 

to wynika z tego ze tdi nie mozna jezdzic na krotkich dystansach.A czy samemu mozna zdemontowac turbine i wyczyscic ? czy jest to skomplikowane? Jakie ma zalety silnik afn 110KM a jakie wady, czy oprocz turbo i przeplywki cos jeszcze siada w tych silnikach.Czytalem ze wypala uszczelke pod glowica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T ma 150 Koni. Ja mam silnik AEB 1.8T to nie mam do niego zastrzezen a co do zawieszenia to po tej zimie mam do wymiany 3 wahacze :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafson

nie martw sie u mnie to samo. czas chyba na cały komplet wachaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to wynika z tego ze tdi nie mozna jezdzic na krotkich dystansach.A czy samemu mozna zdemontowac turbine i wyczyscic ? czy jest to skomplikowane? Jakie ma zalety silnik afn 110KM a jakie wady, czy oprocz turbo i przeplywki cos jeszcze siada w tych silnikach.Czytalem ze wypala uszczelke pod glowica.

Można samemu wymontować turbo i wyczyścić, nie ma problemu. Znajdziesz przynajmniej dwa tematy, na tym forum o czyszczeniu turbin VNT. Wystarczy co jakiś czas, ja to robię raz na tydzień lub dwa, przegonić gdzieś na trasie furę i czyścić nie będzie trzeba.

Zaletą AFN jest to, że ma 110KM 238Nm i jest prosty jak konstrukcja cepa. Żadnych napinaczy hydraulicznych i innych wynalazków tego typu. Norma dotycząca oleju nie tak restrykcyjna jak w silnikach PD. Powoduje to niższe koszty eksploatacji. Wadą może być trochę mała elastyczność silnika jeśli zamontowany w budzie B5.

Co do wypalania uszczelek, to każdy silnik po jakimś czasie wydmuchnie uszczelkę. Ja mam 340tyś i nie mam problemów. Poza tym koszt wymiany uszczelki nie taki straszny, pod warunkiem że padła od przebiegu nie z jakiś innych przyczyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można samemu wymontować turbo i wyczyścić, nie ma problemu.

 

Takie proste to to nie jest.. ktoś bez doświadczenia raczej sobie nie poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie proste to to nie jest.. ktoś bez doświadczenia raczej sobie nie poradzi.

No dobra jak ktoś ma dwie lewe ręce, to niech się nie tyka bo nabroi, ale też nie rób z tego zaklinania węży.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508

To jest jeden z tematów, gdzie dobrze opisany jest ten problem. W razie jak by ktoś z chęciami ale bez doświadczenia podchodził do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności