BartekP Zgłoś #161 Napisano 31 Marca 2010 (edytowane) przeczytałem cały bardzo ciekawy wątek o katalizatorze i jego usunięciu i wnioskuje, że to on do spółki ze złączem elestycznym hałasuje a mianowicie słaba plecionka opuściła katalizator i rure za nim na obudowę półosi napędowej i wali jedno o drugie - dziś jeszcze to sobie obejrzę na kanale. Plan jest więc taki że kat'owi mówię bye bye i wspawana zostanie rura w zastępstwie i zakupię taką http://www.allegro.pl/item941591241_zlacze_elastyczne_audi_a4_a6_vw_passat_superb_tdi.html plecionkę patrz zdjecie można w zastępstwie zakupić jeszcze taką plecionkę ze strumienicą, ale wielu użytkowników tego nie poleca ze względu na spaliny, które wpadając w strumienice robią "hałas" świstanie i takie tam różne dźwieki. http://www.allegro.pl/item974733199_katalizator_strumienica_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html sprzedawca: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=7370262 lub coś z tego sklepu czyli złącze z katem uniwersalnym http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta opisze sprawe po instalacji to może się przyda jeszcze komuś pozdr Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekk6 Zgłoś #162 Napisano 31 Marca 2010 Tydzień temu wymieniłem ten łącznik na 55x150 po tej wymianie auto dostało rezonansu i większych drgań na starym zepsutym łączniku tego nie było jak docisnę łącznik z góry ręką jest spokój .Może być że jest za długi czy uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #163 Napisano 31 Marca 2010 (edytowane) Kup najlepiej w motoryzacyjnym 105x55 i bedzie jak orginal i przynajmniej bedziesz widzial co kupujesz ,a z tych co podales to albo 57x100 albo 54x100 przy tym 57 bedzie troche do zalania spawem,wybor nalezy do ciebie ja sam nie mierzyłem plecionki (ale kolego Fredi podaje ori wymiar) ale jesli bedzie za długi to bedzie pchal kata i rure za nim gdzies nizej i moze gdzies dotykac i dlatego daje rezonans Edytowane 31 Marca 2010 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekk6 Zgłoś #164 Napisano 5 Kwietnia 2010 stare złącze było tak wycięte szerzej żeby weszła 150ka odległość między katalizatorem a turbiną się nie zwiększyła ,ale zamówiłem złącze o oryginalnych wymiarach napisze jaki będzie efekt jak dojdzie złącze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #165 Napisano 8 Kwietnia 2010 To jak mam w taki stanie ten łącznik to na pewno wszystkie drżenia co mam to mogą być o tego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #166 Napisano 8 Kwietnia 2010 to mogą być o tego ?? Mogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ravber Zgłoś #167 Napisano 17 Kwietnia 2010 Znacie kogos, kto wspawuje (regeneruje) takie łaczniki w okolicach Opola lub Wrocławia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #168 Napisano 18 Kwietnia 2010 Znacie kogos, kto wspawuje (regeneruje) takie łaczniki w okolicach Opola lub Wrocławia Tego sie nie regeneruje - a warsztatow robiacych wydechy na pewno masz w okolicy Opola i Wroclawia niemalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #169 Napisano 18 Kwietnia 2010 Byry007, zanim wymienisz łącznik zobacz czy osłona silnika nie drży! Pojedź na kanał i obejrzyj cały wydech od łącznika do końcowego tłumika. Poruszaj wydechem dosyć intensywnie. Jeśli podczas ruchu w żadnym miejscu nie będzie się stykał z karoserią to znaczy, że łącznik nie jest winny. U mnie są duże drżenia i okazało się, że to nie łącznik. Po samym zdjęciu łącznika nie wiele da się powiedzieć o łączniku. Czasem łącznik wygląda na przepalony (okopcony), a często jest to olej kapiący z EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #170 Napisano 18 Kwietnia 2010 Barth a co u ciebie jest powodem drżenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #171 Napisano 18 Kwietnia 2010 Mimo przymocowania poprawnego obudowy silnika - znów się poluzowała. Ona potrafi tak latać, że na prawdę cała buda drży... Teraz jak wymienię gumki ten osłony i nadal będzie drżeć buda to będę szukał w miejscach gdzie silnik styka się z karoserią czyli: - poduszki silnika (sprawdzone) - poduszki skrzyni (sprawdzone) - łącznik elastyczny (sprawdzony) - mocowanie przednie silnika (do sprawdzenia) - osprzęt od strony turbo (do sprawdzenia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dugi P-ń Zgłoś #172 Napisano 21 Kwietnia 2010 Witam serdecznie. Podlącze sie pod temat i spytam szanownych kolegów jak wyjąc ten łacznik?? w warsztacie, w którym dzisiaj bylem zaśpiewali mi jakieś 600-800 zlotych za tę przyjemność (szok). Zaznaczam, że ma AVF'a w automacie a, a do tego ten łacznik jest w takiej jakby sprężynie. Powiedzieli mi ,że żeby to wyjąć to trzeba pól silnika rozebrac . Poradżcie drodzy koledzy co robić. Od razu piszę ,że przejżalem tematy i fotki na forum i nie znalazlem takiego jak ja mam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #173 Napisano 29 Kwietnia 2010 w warsztacie, w którym dzisiaj bylem zaśpiewali mi jakieś 600-800 zlotych za tę przyjemność. Nie wiem czy wersji z automatem jest gorszy dostęp, ale za wymianę łącznika w silniku AVF z manualną skrzynią życzą sobie w Warszawie 250/300zł w tym koszt łącznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dugi P-ń Zgłoś #174 Napisano 29 Kwietnia 2010 W Poznaniu też tyle biorą w manualu, zresztą nawet w tym samym zakladzie. Wszedlem pod samochód i faktycznie nie ma tego jak wyjąc od dolu, a z góry pól silnika trzeba rozebrac. masakra jakaś, a to buczenie mnie już do szalu doprowadza. Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #175 Napisano 29 Kwietnia 2010 a ma ktos moze rysunek tego z silnika benzynowego 1.8 adr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #176 Napisano 29 Kwietnia 2010 W Poznaniu też tyle biorą w manualu, zresztą nawet w tym samym zakladzie. Wszedlem pod samochód i faktycznie nie ma tego jak wyjąc od dolu, a z góry pól silnika trzeba rozebrac. masakra jakaś, a to buczenie mnie już do szalu doprowadza. Pomocy No i u mnie tez juz chyba to zaczyna buczec - ale skoro taka lipa to nie wiem czy sam bede sie za to zabieral. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B123 Zgłoś #177 Napisano 5 Maja 2010 Czy faktycznie problem jest z łącznikiem elastycznym ? U mnie zaczeło się tak jak u większości kolegów ,rezonans rury wydechowej który przenosił się na budę.Potem pojawiły się efekty dzwiękowe. Nie miałem czasu żeby to zrobić więc jeździłem dalej .Minął jakiś miesiąc,dzień wolny, jadę do mechanika.Gość podnosi maskę i mówi panie to nie łącznik eleastyczny, ścięło Panu rure tuż przed połączeniem śrubowym miedzy tłumikiem środkowym a katalizatorem! :zeco Łącznik podobno dobry, poduchy też okey wiec co się stało ? Mechanik wstwił kawałek rurki, zaspawał i jeżdzę ale drgania cały czas są.To kwestia czasu kiedy znowu cos piep...nie.Czy te drgania nie mogą być przypadkiem spowodowane padającym kołem dwumasowym ? Gostek napomknął o dwumasówce że już zaczyna powoli padać (podobno ) chociaż sprwdzenie z otwartymi drzwiami wskazuje że chyba jednak nie...Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem że drgania wywołane dwumasą przenoszą się na blok silnika a następnie na układ wydechowy ? A może coś jeszcze innego ? Kusi mnie też żeby wymienić łącznik elastyczny.Gdzie w Kielcach mozna by to zrobic fachowo i za rozsądne $$?.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #178 Napisano 5 Maja 2010 W Poznaniu też tyle biorą w manualu, zresztą nawet w tym samym zakladzie. Wszedlem pod samochód i faktycznie nie ma tego jak wyjąc od dolu, a z góry pól silnika trzeba rozebrac. masakra jakaś, a to buczenie mnie już do szalu doprowadza. Pomocy Niewiem jak jest w automacie ale w manualu wychodzi przez komore silnika i to bez rozbierania silnika ,wiadomo trzeba odkrecic calo obudowe filtra powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #179 Napisano 6 Maja 2010 A czy ktoś próbował wycinać kata oraz wymieniać ten łącznik po zdemontowaniu tego elementu całkowicie , w jakiś stelaż wstawić aby to równo pospawać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #180 Napisano 6 Maja 2010 (edytowane) No ja tak wlasnie robilem do metalowego stolu przychewtalem rure wydechy ta za kate i flansze turbawki tez przylapalem do wszesniej przyspawanej rury mniej wiecej w takiej pozycji jak jest zamontowane w aucie wtedy masz lepszy dostep do spawania wycielem lacznik i wspawalem nowy i po robocie ,jak bylem u tlumikarza to chcial chyba ze 300zl za wymiane powiedzial ze trzeba wyciagnac ten kawalek rury wyciac lacznik i spasowac na aucie i wtedy pospawac wydalo mi sie to troche dziwne i sobie sam poradzilem i 300zl zostalo w portwelu ,a przy okazji wywalilem kata iwspawalem rurke a to kilka fotek Edytowane 6 Maja 2010 przez fredi1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach