Skocz do zawartości
Kazuki

Naprawa szyby w drzwiach kierowcy (tutorial)

Rekomendowane odpowiedzi

tak, z tego com poczytałem to napewno modół, i albo do wymiany pewnie, albo przeczyszczenia. Tylko nie potrafie sie do niego dostać, zdjełem listwe progową (przyokazji wyłamując 2 zaczepy z trzech) więc porażka, i próbuje podnieść dywan ale odgina sie tylko na troszke i ręki tam nie wsadze. Czy trzeba odkręcić fotel?? Niewiem zabardzo jak bardziej odgiąć ten dywan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy trzeba odkręcić fotel??

 

Tak, jak go wyciągniesz będzie ci o wiele łatwiej zajrzeć do tego modułu. Tutaj w pierwszym poście masz jak wyjąć fotel:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=45568

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za te zdjęcia, dziś mam nocke, a jutro z rana sie za to biore, mam nadziele ze ta listwa progowa i fotel ułatwiom mi dojście do tego modułu.

Z tego co czytałem to wystarczy jedynie zasniedziałe kabeli oczyścić, ale ciekawe co zrobie jeżeli okaże sie to niepomocne:-( sprawdze tez na allegro il;e kosztuje taka zabawka jak co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko... Ile spinek jest w panelu bocznym? I czy wszystkie są takie same czy też różnego typu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 25tasman

Kazuki uważam że zrobiłeś kawał dobrej roboty - bardzo dobry tutorail bardzo mi się przydał

DZIĘKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jak się nie jest pewien co jest usterką czy rozebranie boczku wystarczy aby zlokalizować usterke bo u mnie szyba działa git tylko jak ja zwijam sporotem to słychać takie dziwne dziweki jak by tam były kamyczki czy cos i czasem sie blokuje i wraca a czasem nie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy jak się nie jest pewien co jest usterką czy rozebranie boczku wystarczy aby zlokalizować usterke bo u mnie szyba działa git tylko jak ja zwijam sporotem to słychać takie dziwne dziweki jak by tam były kamyczki czy cos i czasem sie blokuje i wraca a czasem nie :(

Niebardzo,z tego względu że pod tapicerką jest przykręcona blacha do drzwi i na niej właśnie "trzymają się" prowadnice szyby,silniczek itd.Najlepiej by ją było nieco odsunąć i zerknąć do środka co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie linka nie ma już smaru albo prowadnice się wytarły i mają luzy - stąd czasami blokuje się szyba...

 

Patryk ma rację ale jak zdejmiesz boczek będziesz "słyszał lepiej" co się dzieje. Najwyżej odkręcisz blachę i uchylisz... może się wyjaśni :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy jak się nie jest pewien co jest usterką czy rozebranie boczku wystarczy aby zlokalizować usterke bo u mnie szyba działa git tylko jak ja zwijam sporotem to słychać takie dziwne dziweki jak by tam były kamyczki czy cos i czasem sie blokuje i wraca a czasem nie

 

Miałem ostatnio podobny problem że czasami a później to już notorycznie podczas podnoszenia szyby odbijała na dół. Problemem okazały się połamane ślizgi które są na prowadnicach koszt około 50zł a często to siada i naprawiłem to sam. Jak będziesz chciał to rozbierać podejrzyj jakiegoś tutoriala o rozebraniu drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołącze się i ja,bo rozebrałem boczek blache wyjąłem wycisnąłem wcześniej te dwa plastiki,a teraz nie wiem,jak je wcisnąc spowrotem i,czy to jest konieczne?

(chodzi mi o przed ostatnie zdjęcie w opisie)

Edytowane przez yaszyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dołącze się i ja,bo rozebrałem boczek blache wyjąłem wycisnąłem wcześniej te dwa plastiki,a teraz nie wiem,jak je wcisnąc spowrotem i,czy to jest konieczne?

(chodzi mi o przed ostatnie zdjęcie w opisie)

Jeżeli dobrze rozumiem - to chodzi Ci o ślizgi??!! Jeżeli tak, to musza zdecydowanie chodzić po szynie. Wkładasz je tak jakbyś wkręcał śrubę. Czyli wciskasz je delikatnie pod kątem a później przekręcasz jakbyś chciał wkręcić śrubę (o kąt 90 stopni). Musli wejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o takie dwa okrągłe plastkowe dynksy(cholera wie jak to nazwać) z prawej strony blachy,ale jakoś wsadziłem łapę i dałem radę(na przed ostatnim zdjęciu je widac po lewej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie problem zaczął się od głośnego zamykania szyby, tak jakby coś wpadło i rysowało szybę. Dwa dni później zauważyłem iż szyba jest niedomknięta, chciałem ją zamknąć ale usłyszałem tylko strasznie głośną prace silniczka. Szyba przestała się otwierać, po włączeniu opuszczania nic się z nią nie stało ( można było ją opuścić ręką ) do góry też nie chciała pojechać. Udało się dopiero ręcznie podnieś ją a następnie nacisnąłem guzik od góry i zablokowało ją ( nie zsuwa się ). Co mogło się zepsuć ?? kupować coś takiego http://allegro.pl/mechanizm-szyby-prawy-przod-pp-vw-passat-b5-i1414663940.html ??

 

już szyba nie reaguje na guzik, udało mi się opuścić szybe do otworów aby poluźnić mocowanie ale niżej nie chce już pójść a blachy nie mogę odgiąć aby zobaczyć co się dzieje, ponieważ 2 białe plastiki trzymają prowadnice::( jak sprawdzić czy to linka pękła i

Edytowane przez andrew7890

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawdzić czy to linka pękła

 

wlasnie dopadl mnie ten sam problem,ja sprawdzalem tak ze sciagnolem te gumowe zaslepki na plycie wsadzilem palce do srodka,wymacalem prowadnice i chwycilem linke,po jednej stronie calkowicie ja wyciagnolem na zewnatrz przez ten otwor.przerdzewiala i niestety przy probie opuszczenia niewytrzymala,na zdjeciu zaznaczylem w ktorym miejscu.

 

Zamowilem wlasnie cala plyte z podnosnikiem i jak bede rozbieral cala plyte to porobie zdjecia jak ja calkowicie wymontowac,ale jesli chodzi ci aby sciagnac plyte a masz jeszcze ja zaczepiona na plasticzkach to chyba opusc szybe abys mogl odkrecic mocowanie szyby i podnies rekami szybe do gory aby wyszla z mocowan i przyblokuj czyms szybe o drzwi aby nie spadla.Ja urzylem kawalka gumy

1.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecalem zrobilem zdjecia podczas naprawy szyby a dokladniej uszkodzonej linki podnosnika.Nie bede opisywal od poczaku jak sciagnac boczek tapicerki gdyz jest to na pierwszej stronie,zapozyczylem sobie pierwsze zdjecie kolegi gdyz z rozpedu zapomnialem zrobic.

Pierwsze zdjecie przedstawia cala blache od zewnatrz,trzeba pamietac iz jezeli sztrzelila linka tylko a szyba jest przykrecona do mocowan to nalezy opuscic troche szybe aby miec dostep do srub,poluzowac sruby i rekami podniesc szybe.Mozna ja wyjac calkowicie badz tak ja ja zrobilem urwalem dwa kawalki tasmy pakowej szerokiej i przyklejilem o drzwi.

 

Nastepnie odczepiamy od blachy wszystkie plasitkowe spinki mocujace kable zaznaczone na bialo,nastepnie wciskamy uszczelki zaznaczone na zolto do wewnatrz drzwi.W miejscu zaznaczonym na zielono jest wtyk do silniczka,aby go wyjac trzeba wyciagnac od spodu taka plastikowa wsowke innaczej wtyku od silniczka nie da sie wyjac nieuszkadzajac.

Na koncu odkrecamy sruby mocujace zaznaczone na czerwono.

 

Gdy juz to wszystko zostanie zrobione,podwazamy blache plaskim srubokretem aby odkleic ja od drzwi.Ja mialem ori i nawet dosc mocno klej trzymal.

Pamietaj tylko aby przy sciaganiu blachy odpiac ostatnia wtyczke od zamka drzwi !!

2fd95c6df914d15fmed.jpg

 

 

I ukaze na sie taki widok:

 

d5a661ea72151a61med.jpg

 

Wiec zabieramy sie za naprawe,ja ze wzgledu na fakt iz strzelila mi linka i mialem juz polamane ale nie dokonca plastikowe slizgi to nie bawilem sie w regeneracje mojej ori plyty gdyz wartosc nowej linki i plastikowych slizgow przekroczy znacznie koszt calej gotowej plyty z nowym mechanizmem.

Wiec zakupilem plyte na tej aukcji:

 

http://allegro.pl/podnosnik-szyby-przod-l-skoda-vw-passat-b5-nowy-i1429729384.html

Tak wiec zabieramy sie za monatrz nowej plyty,od starej plyty odkrecamy silniczek przykrecony 3 torxami od strony wewnetrznej,jak na foto:

 

3ac3cd66c92e7640med.jpg

i przykrecamy w ten sam sposob do nowej plyty,nie trzeba sie przejmowac pozycja slizgow wzgledem silniczka gdzy silniczek dziala na takiej zasadzie iz wylacza sie samoczynnie gdy napotka opor.

 

Ja dla lepszego efektu nasmarowalem caly mechanizm,linki itp smarem aby zabezpieczyc linke i zmniejszyc tarcie slizgow.

Jesli silniczek przykrecony wkladamy cala plyte,pamietaj aby przecisnac z powrotem kabel z wtyczka do zamka i linke od klamki zaznaczone na zolto a i najwazniejsze aby linke z pancerzem od klamki przelozyc pod plozami mechanizmu od podnoszenia,ja napoczatku normalnie zalozylem i blokowala mi sie szyba przez linke.I musialem rozbierac ponowne.

Skrecamy cala plyte do drzwi,

Podlaczamy wszystkie wtyczki,od zamka i silniczka,podlaczamy chwilowo uchwyt wewnetrzny od przelacznikow podnoszenia szyb i podnosimy mechanizm do otworow.Odklejamy szybe i opuszczamy do mocowan.Jak ladnie dopasujemy szybe skrecamy bardzo mocno i sprawdzamy czy wszystko dziala jak nalezy.

 

Jak wszystko ok mocujemy wszystkie spinki od kabli aby luzno nie wisialy zakladamy boczek i cieszymy sie naprawionymi drzwiami.

Ponizej przedstawiam foto mojego uszkodzonego mechanizmu.

e109967011cd293dmed.jpg

 

bc4dfa8ce3225ca3med.jpg

 

Gdzies przeczytalem iz naprawa samej linki to ponoc tragedia,a tak naprawde to dziecinnie proste,trzeba tylko kupic linke na allegro i zalozyc,sam bym to zrobil w niecale 2 min.

 

 

Mam nadzieje ze komus sie to przyda,ja robilem taka operacje pierwszy raz i zajelo mi to na spokojnie 1,5godz.Pozdrawiam

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/podnosnik-szyby-przod-lewy-passat-b5-lubuskie-i1571223230.html

 

PODNOŚNIK SZYBY PRZÓD LEWY

VW PASSAT B5

NOWY,NIEUŻYWANY!

VW: PASSAT (B5 2000-2005)

 

Producent: ENERGY

Symbol: POD0025L

 

Mechanizm podnoszenia szyb elektrycznych przednich (bez silniczka) - na płycie STRONA: PRZEDNIA LEWA (po stronie kierowcy)

 

Będzie pasowało do Passata '99?

Co sądzicie o producencie?

Cena nie jest zła.

1571223230.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 Będzie pasowało do Passata '99?

2 Co sądzicie o producencie?

3 Cena nie jest zła.

Ad 1

Wg mnie (tzn Etki) powinno pasować. Zarówno w 3B jak i w 3BG jest taki sam mechanizm podnoszenia szyby: 3B1837461 (dla pojazdów z kierownica z lewej strony),

Ad 2

Nie mam zielonego pojecia. Ja kupiłem używkę ori i przełożyłem sama linkę do mojej blachy, resztę wyrzuciłem.

Ad 3

Ale też nie powala - ja kipiłem uzywkę ori z głośnikiem za 80 zł + koszt przesyłki.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będzie pasowało do Passata '99?

 

bedzie pasowac,mam ten sam rocznik.producent nie wiem ja osobiscie kupilem nowy zamiennik od tego goscia z takiej aukcji,pasuje na styk

http://allegro.pl/podnosnik-szyby-przod-l-skoda-vw-passat-b5-nowy-i1429729384.html

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie walczyłem dzisiaj z podnoszeniem szyby, walcząc z czasem aby zdążyć przed burzą. Super dwie foto-relacje, dzięki, były bardzo pomocne. Mam parę uwag, aby naprawa była jeszcze bardziej bezproblemowa.

1. Najlepiej wyjąć szybę, przy okazji czyszcząc co się da. Nie należy się tego obawiać.

2. Dwie plastikowe spinki , które mocują mechanizm zamka od wewnątrz do blachy podnoszenia szyby (te większe) rozpina się wciskając znajdujące się w nich plastikowe kołeczki do środka. Potem montaż oczywiście od zewnątrz. Od wewnątrz trzeba przytrzymać element zamka kawałkiem czegoś mocnego w kształcie litery L przez otwór. Ważne jest, którą stroną kołeczki wpychacie.

3. Wg sposobu opisanego na wstępie blacha podnośnika trzyma się tylko na wiązce elektrycznej zamka. Przy pracy łatwo poprzecierać przewody się w niej znajdujące. Należy je zabezpieczyć.

4. Nie znając konstrukcji wtyczki przewodu elektrycznego do zamka, zajęło mi dużo czasu odczepienie jej. Odpina się bardzo łatwo. Należy nacisnąć, wypustkę znajdującą się od strony blachy podnośnika. Wręcz sama schodzi.

5. Walcząc z blachą podnośnika, dobrze jest na wszelki wypadek podłożyć od dołu kawałek szmatki pomiędzy blachę a drzwi aby nie porysować lakieru. Żadna robota, a efekt lepszy.

6. Jeżeli wymieniacie blachę nie zapomnijcie o zaopatrzeniu się w nity zrywalne (5 mm), wiertarkę do rozwiercenia starych i nitownicy z, w miarę, cienką głowicą.

7. Klej butapren lub inny, aby przykleić wstążkę-aksamitkę (montowaną fabrycznie) do wewnętrznej strony poszycia drzwi. U mnie poodklejała się przy demontażu, a jest tam po to aby poszycie nie skrzypiało ocierając się o blachę.

Edytowane przez mirekm11
Dodałem pkt 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności