Jump to content

jihad

  • Content Count

    461
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Informacje osobiste

  • Imię
    Bruno
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Nowa Wieś

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000

Recent Profile Visitors

736 profile views
  1. Nic. Jak widzisz po zainteresowaniu, temat nie jest popularny i manuala ze spisem części, kosztorysem zapewne nie znajdziesz. Musiałbyś przecierać szlak.
  2. Niestety, ale najwięcej informacji znajdziesz tu: Poza tym, to immo wyłącza się w ECU chyba, nie w liczniku.
  3. Nie zwróciłeś uwagi, że to wątek o trybie awaryjnym AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI? Niemożliwe, że nie ma nic, kiedy auto wpada w tryb awaryjny. Przecież to sterownik decyduje o przejściu w ten tryb i musi to odnotować. Czym to odczytujesz? Co znaczy "po podłączeniu na krótko"?
  4. Dla osób upraszczających układ, bez EGR, bez klapy gaszącej. Jeśli ktoś montuje przed kolektorem ssącym prostą rurę i pozbywa się EGR i klapy gaszącej, to układ podciśnień można znacząco uprościć. Zawory sterujące tymi elementami, czyli N18 i N239 teoretycznie można usunąć, ale zostawiłbym, aby nie generowały błędów w sterowniku (najlepiej zaślepić wszystkie króćce, aby nie dostawał się kurz do środka). Dodatkowo niekonieczny jest akumulator podciśnienia jak i zawór zwrotny i te można usunąć całkowicie. Można usunąć też kilka trójników (albo zaślepić ich końce, do których nie będą podłączone przewody). Najlepiej wymienić wszystko na silikony, uwzględniając nowe długości, które pominą łączenia, trójniki itp. Wszystko do usunięcia zakreślone na RÓŻOWO, przewody pozbawione wcześniejszego kolorowania.
  5. Jako, że prosty temat podciśnień generuje od 20 lat problemy, przygotowałem schemat, który powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. Jeśli ktoś wciąż tego nie zrozumie, to niech nie dotyka, tylko jedzie do mechanika. UWAGI: 1. Schemat na podstawie silnika AJM. To samo ATJ i pierwsze PD w poliftach, czyli AWX, AVF, AVB i nie wiem co tam jeszcze. Nie jestem pewien czy w ostatnich rocznikach 2004-2005 i może 2003 nie ma jakichś niewielkich zmian. 2. W pobliżu zaworu N18 czasem zamiast dwóch trójników występuje jeden czwórnik. Nie zmienia to niczego rzecz jasna jeśli chodzi o ideę. 3. Zawór obwodu chłodzenia paliwa chyba też nie występuje zawsze. Nawet nie wiem, czy to ma coś wspólnego z paliwem. Na pewno jest wpięte w układ chłodzenia i zasada działania nie jest dla mnie jasna, gdyż do niego jest cały czas doprowadzane podciśnienie (podczas pracy silnika) i cały czas jest wysterowany (otwarty?). N18 - zawór sterujący zaworem EGR N75 - zawór sterujący łopatkami w turbosprężarce, tzw. zmienna geometria N239 - zawór zamykający klapę gaszącą Kolorem NIEBIESKIM oznaczone są przewody, w których panuje ciśnienie atmosferyczne, potrzebne jako punkt odniesienia dla poprawnej pracy zaworów N18 i N75. Jak widać jest to po prostu schemat typu "T". Ciśnienie atmosferyczne z filtra powietrza rozgałęzia się na trójniku i idzie do obu zaworów. Koro POMARAŃCZOWY i ŻÓŁTY to podciśnienie wytwarzane przez pompę tandemową z tyłu silnika i tam jest początek układu. Podciśnieniem tym zasilane jest serwo hamulcowe i zawory sterujące pracą silnika, czyli N18, N75, N239 i zawór obwodu chłodzenia paliwa. Podciśnienie wytwarzane jest podczas pracy silnika i zanika po jego zgaszeniu, za wyjątkiem części oznaczonej kolorem żółtym, gdzie dzięki oddzieleniu za pomocą zaworka zwrotnego i włączonego w układ akumulatora podciśnienia jest utrzymywane również w czasie, gdy silnik już nie pracuje. W obwodzie ŻÓŁTYM mamy N75 i N239. Kolor ZIELONY to przewód sterujący zaworem EGR. Panuje tam podciśnienie tylko w czasie, gdy sterownik silnika uzna za stosowne za pomocą N18 uchylić zawór EGR. Kolor CZERWONY jak wyżej, ale dotyczy łopatek w turbosprężarce i zaworu N75. Kolor FIOLETOWY to przewód do gaszenia silnika. Panuje tam podciśnienie kilka sekund po zgaszeniu silnika, dlatego ważne jest, aby zawór N239 był zasilany z części żółtej, czyli tej gdzie podciśnienie utrzymane jest bez pracującego silnika, za zaworkiem zwrotnym.
  6. Wg mnie nie ma basu bez wzmacniacza, przynajmniej takiego do łupania. W B5 budżetowa opcja to wymiana głośników na fabryczne z nowszych passatów, ew. wygłuszenie drzwi. Potem już raczej półśrodków nie ma, tylko idzie radio, wzmacniacz, głośniki, ew. sub. No jest jeszcze opcja, że jak wymienisz tę gammę, na naprawdę porządne radio, z przyzwoitym wzmacniaczem to będzie lepiej bez mocnej przebudowy.
  7. A pompki jakie miałeś i jakie zostały włożone?
  8. On steruje zaworem EGR. Odłącz go wobec tego od EGR'a i zaślep przewód. Zobaczysz czy coś się zmieniło.
  9. Naprawdę będziesz czekał, aż ktoś ci na tacy przyniesie wszystko? Tuning 1,9 TDI został przez ponad 20 lat przewałkowany w każdą stronę i jest to wszystko na forum opisane, nie tylko tym. Trzeba czytać i ewentualnie dopytywać w starych wątkach, tworzenie nowych nie ma sensu. Przykład: Albo: https://a4-klub.pl/topic/266435-19-tdi-ahu-zwiekszenie-mocy-do-okolo-120-ps/
  10. Przebieg to zmieniasz kablem za parę złotych w minutę. Może nawet masz taki, skoro diagnostykę robisz.
  11. Ale skoro nie można jej WYŁĄCZYĆ, to nie można jej tym samym WŁĄCZYĆ! NIKT jej nie wyłączył. Działa zawsze po włączeniu zapłonu i gaśnie po chwili jeśli system poduszek jest sprawny lub świeci się cały czas, jeśli jest jakaś usterka w tymże systemie. Jeśli nie świeci W OGÓLE, to nie dlatego, że ktoś ją wyłączył, bo tego się NIE DA ZROBIĆ, tylko dlatego, że coś jest popsute jest w zegarach.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy