Skocz do zawartości

jihad

  • Zawartość

    201
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Informacje osobiste

  • Imię
    Bruno
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Nowa Wieś

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000

Ostatnie wizyty

305 wyświetleń profilu
  1. jihad

    Co dziś zrobiłem w swoim VW

    Zamontowany FMIC, wymienione elastyczne wężyki podciśnienia, zamontowany chiński czujnik zmierzchu z nowym włącznikiem świateł, bez chromu, z piktogramem "tunel" tak, aby "pasował do epoki".
  2. Od kilku miesięcy gaśnie mi auto PODCZAS gwałtownego PRZYSPIESZANIA. Nie zawsze, ale zdarza się. Czasem na pierwszym biegu po ruszeniu, czasem na 3 czy 4. Zwykle przy obrotach 2500-3500. Kiedy gaśnie przez chwilę słychać dziwne buczenie. Bywa, że akurat w tym czasie zmieniam bieg i wcisnę sprzęgło, to wtedy obroty spadają naturalnie do zera. Nie ma najmniejszego problemu z uruchomieniem za pomocą rozrusznika. Odpala tak samo jak rano, jak po południu, jak ciepły, jak zimny, jak zawsze. Bywa, że jeśli nie wcisnę sprzęgła ten efekt uchwycę tylko na podstawie buczenia, chwilowego zadławienia i zapalonej na parę sekund kontrolki ładowania. Silnik wtedy również gaśnie, ale jako że jest na biegu to odpala sam po chwili i jedzie dalej. Błędów brak. Co ciekawe, wydaje się, że nie dzieje się to przy pełnym obciążeniu, przy gazie w podłogę, tylko takim raczej na 3/4 czy 4/5. Mianowicie udało mi się zrobić wczoraj logi dynamiczne, test przyspieszenia w VCDS, a co jeszcze ciekawsze, auto było strojone i hamowane (lekki, bezdymny program) już po pierwszych wystąpieniach problemu i nic. Problemy zaczęły się jakiś czas po wymianie turbiny (regenerowana, AWX), wycięciu kata. Od tego czasu usunąłem podejrzaną klapę gaszącą całkowicie, razem z EGR, wymieniłem kolektor na AWX. W planie wymiana podciśnień. Wykluczam raczej elektrykę, bo wtedy byłaby większa losowość, wykluczam (chyba) podwieszanie zaworów, bo nie ma problemu z odpaleniem. Nie wiem za co się złapać, bo nie mam żadnego podejrzanego podzespołu. Nigdy nie było w sterowniku żadnego błędu poza przeładowaniem na starej turbinie. Logi dynamiczne 003 i 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_4dpFc6l.html (4 bieg) Podczas powrotu z odcinka testowego miałem załączone logowanie i usiłowałem sprowokować gaśnięcie. Udało się po kilkunastu minutach, ale chyba niewiele z tego wynika. O ile pamiętam na 4 biegu. Widać zadławienie i spadek obrotów ok. 890 sekundy. http://vaglogi.pl/log-003_011_dK0W09.html Nie wcisnąłem sprzęgła, więc zadławił się, zapaliła się na chwilę kontrolka ładowania i za moment jechał normalnie. Spróbowałbym logować coś innego, ale nie wiem co. Najlepiej byłoby po jednym bloku, bo w tym gracie jest niska transmisja i słabe odświeżanie odczytów. Chyba, że zrobić pełne logi bez prowokowania gaśnięcia i może na nich coś będzie można zobaczyć poza normą i będzie jakiś punkt zaczepienia?
  3. To szukaj dalej, kup nową albo regenerowaną. Do 200 koni wystarczy, a chyba wcześniej spuchnie IC i pompki.
  4. Zejdź na ziemie. Przecież 2,7 to V6. Kolektor nawet podobny nie jest. Zacznijmy od tego po co ci to?
  5. jihad

    Diody PowerLed do świateł dziennych

    Miałem na myśli raczej za 150 zł. Nie rozumiem jak można oczekiwać czegokolwiek od światełek, które kosztują tyle co JEDNA dobra żarówka H7. Oczywiście wszystko się może popsuć kiedyś, jednak twoje nawet nie zdążyły, bo już z fabryki wyszły jako niespełniające wymogów. Ja bym to odesłał do sprzedawcy. Lepiej stracić parę złotych na wysyłce niż inwestować dalej w ten syf pieniądze i nakład pracy. Mimo wszystko życzę ci żeby to pracowało jak najdłużej.
  6. jihad

    używka czy zamiennik

    Kupiłem kiedyś używkę i pochodziła pół roku, tzn. w sumie 22 lata. Zamiennik nie sprawiał problemu przez kolejne dwa lata do rozstania z samochodem. Kosztował 50 zł z wysyłką chyba, najtańszy jaki był na allegro.
  7. jihad

    Diody PowerLed do świateł dziennych

    Ja wyciągnąłem zupełnie inne wnioski. Nie warto kupować świateł za 35 zł, potem wymieniać diody, kupować dodatkowe przetwornice i w efekcie mieć coś co niby świeci, ale w sumie nie wiadomo jak długo, skoro można kupić markowe światła w cenie bańki oleju i zapomnieć.
  8. Chyba stronę wcześniej masz rozwiązanie?
  9. jihad

    Co dziś zrobiłem w swoim VW

    Bez zdjęcia, nie.
  10. Każdy sobie leje co tam chce, kupuje oleje, filtry, części jakie chce. Nie pasuje mi jedynie założenie, że opał to jest z pewnego źródła, a ON to niby wszyscy tankują byle gdzie, kiepskiej jakości i im tańszy i mniejsza stacja na jak największym zadupiu, tym lepiej.
  11. Nie sądzisz, że tak samo można robić tankując ON?
  12. A kupując opał dostajesz certyfikat jakości na każdą bańkę?
  13. jihad

    Olej silnikowy do 1.8T

    To chyba nie to o czym pisałem. Raczej chodziło mi o "Volkswagen do konkretnego samochodu zaleca olej X, a po przekroczeniu np. 100 tysięcy km przebiegu zaleca olej Y".
  14. Przepraszam, bo nie pomogę, ale co cię skłoniło do kupna tego zamiast wymiany zegarów na takie z "komputerem"?
  15. jihad

    Olej silnikowy do 1.8T

    Naprawdę? Rzadziutkość to jaki parametr określa? Który olej jest "rzadszy"? Valvoline MaxLife 5W-40 czy Motul 8100 X-max 0w-40? Nigdy nie spotkałem się z zaleceniami producentów tego typu jeśli mówimy o współczesnych autach, kilku czy kilkunastoletnich. Co innego "mechanicy" od Polonezów. 200 kkm to już półsyntetyki, przy trzystu 15w-40, a później to nie wiem, jakieś smary nakładane łyżką chyba. Jeśli masz jednak informacje o którymkolwiek producencie, że na pewno leje inne oleje do nowych aut, a w późniejszym czasie eksploatacji zaleca inne to chętnie dam się przekonać w tej kwestii.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności