Skocz do zawartości
tedy

Wymiana żarówki w desce rozdzielczej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem parę dni temu zauważyłem że lewa strona deski rozdzielczej tarcza z temperaturą i paliwem jest nie podświetlana, więc najprawdopodobniej przepaliła się żarówka i mam pytanie jak rozebrać deskę żeby nic nie popsuć aby dobrac się do tej żarówki, szukałem na forum i faq ale jakoś nie znalazłem dokładnego opisu jak rozebrać deskę co i gdzie trzeba odkręcić,czy trzeba ściągac kierownicę itp moje auto to b4 1,9tdi z poduszkami więc się trochę boje jak by mi przyszlo ściągać kierownice z poduchą, za wszystkie podpowiedzi z góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownicy nie zdejmujesz. Wyjmujesz kratki nawiewu powietrza i pod nimi są śrubki, musisz wyjać zespolony włącznik świateł np nożen wkładając go w górną szczeline od lewej do prawej, zdjąć plastik osłaniający gniazdo VAG, tam też jest śruba. Jak już wyjmiesz plastik osłaniający zegary, to póżniej już z górki. Mijej pracy, to nic trudnego. Aaa kratki wlotu pow. też wyjmuj nożem podważając je po bokach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedna cenna rada przed wykręcaniem śrubek za kratkami nawiewu warto obrócić to kółko regulacji by wloty były zamknięte zastawkami, jeżeli tego nie zrobisz i spadnie ci śrubka do srodka to bedziesz się meczył z jej wyjęciem pół dnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, właśnie miałem sam napisać taki post (zgasła żarówka nad obrotami).

Jasno, krótko i na temat :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kierownicy nie zdejmujesz. Wyjmujesz kratki nawiewu powietrza i pod nimi są śrubki, musisz wyjać zespolony włącznik świateł np nożen wkładając go w górną szczeline od lewej do prawej, zdjąć plastik osłaniający gniazdo VAG, tam też jest śruba. Jak już wyjmiesz plastik osłaniający zegary, to póżniej już z górki. Mijej pracy, to nic trudnego. Aaa kratki wlotu pow. też wyjmuj nożem podważając je po bokach.

 

Witam! Odkręciłem wczoraj wszystko tak jak powyżej napisane ale nie mogę dostać się do żarówek, tak jakby coś trzymało licznik. A może trzeba odkręcić linkę od prędkościomierza ? Proszę o pomoc bo została mi tylko jedna sprawna żarówka:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... A może trzeba odkręcić linkę od prędkościomierza ...

 

witam, swego czasu tez wymienialem zarowki (na niebieskie) i z tego co pamietam to linka predkosciomierza nie jest przykrecona a jedynie "wsadzona" w takie gniazdo z tylu licznika. licznik faktycznie jest ciezko wyciagnac ale da sie. pozniej jeszcze trzeba sie niezle nameczyc (mam za duze lapska zeby tam wygodnie grzebac) z wsadzeniem linki predkosciomierza na swoje miejsce.

 

powodzenia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyjac cala obudowe z zegarami odkrecajac trzy lub cztery wkrety a plastikowa przezroczysta oslone pozniej (dwa wkrety) z tylu obudowy jest gniazdo od szybkosciomierza przy wkladaniu zegarow wyciagnij troche linke ona sama powinna wskoczyc na miejsce, kolumne kierownicy opusc na doł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam perzeciez do tego nie trzeba wyciągać zegarów, nie chce mi się drugi raz pisać więc szukajcie w moich postach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za podpowiedzi. Jutro robię drugie podejście.:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Madcore

witam, mam taki problem, nie swieci mi podswietlanie zegarow ale rowniez podswietlanie radia. Prosze o pomoc o co chodzi. czy trzeba tylko wymienic zarowki w desce rozdzielczej czy jak ?

mam Passata 95 r. silnik 1.8 (ADZ) z gazem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświerze temat. Mam taki problem z założeniem właśnie tablicy rozdzielczej. Nie moge zatrafic na predkościomierz. Meczyłem sie z pół godziny i myślałem że wskoczył ale jednak nie prędkościomierz i kilometromierz nie działa. Jak to zakładac ??? najpierw góre? A potem dół czy na odwrót. Ja mam wersję manualną licznika 1,9 TD wersja licznika DIESEL 3000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak założysz licznik i nie będzie kręcić kilometrów, podnieś maskę i pociągnij za linkę szybkościomierza do siebie. Linka jest na sprężynie, wskoczy na swoje miejsce, lejek przy liczniku to umożliwia. I delikatnie co by linki nie wyrwać z mocować co się mnie przytrafiło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM ! Koledzy podajcie mi oznaczenie żarówek / ledów jakie mam kupic zeby wymienic podświetlenie zegarów i i jakie są lepsze białe czy niebieskie diody?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do podświetlenia zegarów ja wypierniczyłem oryginalne i założyłem tarcze indiglo, efekt mówi sam za siebie. Montaż bardzo prosty, trochę czasu i jak na tą porę roku dobry byłby garaż. A co do diód to proszę bardzo.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/21bfc70828a4ed7f.html

aczkolwiek nie jestem pewny co dożarówki pod tarczą dlaczego? ponieważ narazie nie wymaga ona u mnie zmiany podświetlenia na zegarze :)) a nawet ładnie się komponuje z tymi tarczami. Ja obecnie czekam na żaróweczki już mam zamówione i czekam na przesyłkę. Jak skończę to wrzucę parę fotek. Jaki efekt końcowy będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mozesz podac jakis link do tych zegarów ? :D fajne nawet :) ja czekam na lakier do wskazowek zeby na czerwono pomalowac, też potem wrzuce do swojego tematu fotki :) dzis koles wyslal listem poleconym takze do konca tygonia fotki beda :P pozdraVWiam ciekaw jestem jak to swieci wieczorem ;) juz po zamontowaniu w furze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie za odkop

 

czy podświetlenie MFA to też żarówka R5? Trzeba cokolwiek bardziej rozebrać do wymiany tej żarówki czy tylko wyjąć zegary z auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w b3 wymieniłem wszystkie żarówki podświetlenia licznika (te z tyłu) i MFA świeci na czerwono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam zegary na blacie. 94 rok, mfa, benzyna 1.8 ABS, manual, GT wersja i... nie mam linki tylko wszystko w elektryce - jedna kostka. 5 wkrętów do wykręcenia żeby zdjąć plastik dookoła licznika, potem dwa wkręty którymi przymocowany jest sam licznik i wyciągamy - u mnie się zmieścił w dziurze w kierownicy :)

 

Patrząc z tyłu to na górze licznika są trzy żarówki do podświetlenia tarcz a na dole są dwie żarówki - jedna podświetla u mnie licznik kilometrów (mam cyfrowy) - a druga podświetla mfa. Wszystko dostępne od zewnątrz, bez żadnych kombinacji. Jest też trzecie zagłębienie na żarówkę, ale u mnie ono jest zaślepione. To jest miejsce na wyświetlacz biegu w automacie.

 

Poziom trudności żaden. Robota na 10 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności