sznikers23 Zgłoś #1 Napisano 29 Czerwca 2009 Witam serdecznie. Odwiedziłem dziś profilaktycznie sobie szarpaki. Facet stwierdził, że mam tuleję wahacza prawego tylnego do wymiany. Mówił, że oprócz tulei jest śruba, która trzyma całość i nic nie powinno się dziać. Pytanie, co może spowodować zignorowanie wymiany tej tulei, skoro nic się nie dzieje z moim Paskiem? Z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #2 Napisano 29 Czerwca 2009 Przede wszystkim będzie Ci "tłuc" czyli stukotać. Na rysunku to część nr 2. Poza tym jej zużycie narusza trwałośc pozostałych elementów zawieszenia - to system naczyń połaczonych. Pamiętaj, że bezpieczeństwo Twoje i Twoich pasażerów zależy od stanu technicznego pojazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #3 Napisano 30 Czerwca 2009 Pytanie jeszcze tylko czy po wymianie tulei tych wahaczy wskazane jest ustawienie zbieżności? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #4 Napisano 30 Czerwca 2009 czy po wymianie tulei tych wahaczy wskazane jest ustawienie zbieżności? Nie, bo nie naruszasz kątów ustawienia kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas5 Zgłoś #5 Napisano 30 Czerwca 2009 (edytowane) po pierwsze - jeśli będziesz już wymieniał tą tylną tuleję, to przy okazji wymień też i przednią, a jeśli zrobisz już jedną stronę, to zrób też drugą - roboty nie ma z tym za wiele (ja za pierwszym razem zrobiłem dwie strony w 2,5 godziny - teraz zajęłoby mi to z 1,5 godz.), a tuleje nie są szczególnie drogie aaa no i przy okazji dobrze jest wymienić sworznie i łączniki stabilizatorów - bo wtedy do wszystkiego jest idealny dostęp po całej operacji opuszczamy samochód na koła, dociągamy śruby i jedziemy na ustawienie zbieżności EDIT: według mnie na polskich dziurach dobrze jest min. raz w roku przejechać się na zbieżność, szczególnie po jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie Edytowane 30 Czerwca 2009 przez gumbas5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2009 Zużycie tuleji powoduje utratę zbieżności i samochod z czasem będzie się coraz gorzej prowadził. U mnie nigdy nie obeszło sie bez ustawiania zbierzności. Przecierz tuleje gumowo metalowe są zasadniczym elementem ustalającym odległośc od siebie piast kół... i stan ich ma zasadniczy wpływ właśnie na zbierznośc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2009 tuleję wahacza prawego tylnego - hmmm... nie słyszałem, żeby z tyłu ustawiało się zbieżność, ale może się mylę.Co do wymiany obu stron to się zgadzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #8 Napisano 30 Czerwca 2009 - hmmm... nie słyszałem, żeby z tyłu ustawiało się zbieżność, ale może się mylę.Nie chodzi o tylny wahacz, tylko o tylną tuleję prawego wahacza. Kolega trochę źle się wyraził A zbieżność z tyłu da się ustawić na mocowaniu belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2009 Tu masz wszystko co i jak http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53360 obejrzyj filmiki to bedziesz bardziej w temacie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2009 Te tuleje to innymi słowy silentbloki? No i jaka jest ostateczna decyzja co do potrzeby ustawienia zbieżności po wymianie tych tulei (warunkując że mechanik będzie wymieniał tylko te tuleje)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #11 Napisano 30 Czerwca 2009 Te tuleje to innymi słowy silentbloki? No i jaka jest ostateczna decyzja co do potrzeby ustawienia zbieżności po wymianie tych tulei? Mogą być i silentbloki. A decyzja co do geometrii należy do ciebie, lepiej sprawdzić niż za 2 tygodnie stwierdzić że bieżnik na oponie się skończył (na przykład od wewnętrznej strony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #12 Napisano 30 Czerwca 2009 No i jaka jest ostateczna decyzja co do potrzeby ustawienia zbieżności po wymianie tych tulei Przeciez nie musisz sprawdzac przyrządami laserowymi Wystarczy na płycie najazdowej - jak sie ładnie uśmiechniesz, wpuszczą Cie za free Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #13 Napisano 3 Lipca 2009 Już jestem po odbiorze auta. Mechanik wymienił obustronnie tylne tuleje. Byłem sprawdzić po odbiorze auta jego zbieżność, okazuje się, że jest jednak rozregulowana, więc muszę ją zrobić. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #14 Napisano 7 Lipca 2009 Już jestem po odbiorze auta. Mechanik wymienił obustronnie tylne tuleje. Byłem sprawdzić po odbiorze auta jego zbieżność, okazuje się, że jest jednak rozregulowana, więc muszę ją zrobić. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.Jak by powiedzieli inaczej to stracili by kolejnego klienta. Jeśli stare "gumy" były w tragicznym stanie to lepiej to wszystko ustawić, ale jeśli były tylko trochę "przytyrane", to jeśli auto nie ściąga lub nie ząbkuje opony ja bym nie ustawiał całej geometrii, a co najwyżej zbieżność. Choć dla świętego spokoju, lepiej to wszystko ustawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #15 Napisano 7 Lipca 2009 Znaczenie też ma sposób wyciągnięcia wahacza do wymiany tulei. Jak odkręcimy wahacz razem ze sworzniem od zwrotnicy, to zbieżność zostanie dobra, a jak odkręcimy te 3 małe śrubki na sworzniu i zostanie on przy zwrotnicy, to zbieżność mówi papa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #16 Napisano 7 Lipca 2009 Po pierwsze, to szanujący sie mechanik po takiej robocie powinien był sam ustawić zbieżność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 8 Lipca 2009 Nie każdy mechanik ma lasery, a szanujący nie będzie ustawiał na listewki i miarki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas5 Zgłoś #18 Napisano 8 Lipca 2009 Nie każdy mechanik ma lasery, a szanujący nie będzie ustawiał na listewki i miarki no sory, ale mechanik, który robił mi przednią zawieche, nie mając laserów pojechał po skończonej robocie ustawić zbieżność na inny warsztat, który lasery ma - jak się chce to można wszytko zrobić dla dobra klienta, ale nie wszystkim się chce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #19 Napisano 8 Lipca 2009 z tymi mechanikami to różnie bywa, podobnie ze zbieżnością. U mnie raz koleś ustawiał zbieżność komputerowo (chyba chodzi o ten laser) to mam teraz zjechaną oponę. Przy okazji wymiany łożysk w kolumnie Mcpersona, pojechałem do innego kolesia, który, jak to określił ormowiec, "ustawiał na listewki i miarki" (może nie dosłownie - miał takie lampy + coś w rodzaju miarek) Teraz nie ma problemu ze ściąganiem auta ani prowadzeniem "bez trzymanki" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #20 Napisano 8 Lipca 2009 Nie każdy mechanik ma lasery, a szanujący nie będzie ustawiał na listewki i miarki Racja, ale jak pisze Kolega: mechanik, który robił mi przednią zawieche, nie mając laserów pojechał po skończonej robocie ustawić zbieżność na inny warsztat, który lasery ma - jak się chce to można wszytko zrobić dla dobra klienta, ale nie wszystkim się chce... I tu jest pies pogrzebany. Mój mechanik również po naprawie zawiasu (wymiany silentblocków i sworzni wahaczy) ustawił mi zbieżność. Zapłaciłem pewnie ze 20 zł więcej, ale jeden kłopot z głowy. Co zaś do jakości usług mechaników, to temat na lata dyskusji. W każdym razie wszystko zawsze można uzgodnić przed zostawianiem auta u mechanika, prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach