Skocz do zawartości
Jotes

Masa przeciwwibracyjna

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam. Mam bardzo fachowe i ciekawe pytanie. W jaki sposób masa przeciwwibracyjna, umieszczona na przedniej belce zawieszenia, tłumi wibracje? Czy tylko na zasadzie oddziaływania jej dużego ciężaru na belkę, czy może ma ona jakieś inne własności, ktore wpływają na tłumienie drgań? W związku z tym powstaje też pytanie: Czy może ona się zużyć, nie licząc rzecz jasna zużycia mechanicznego? Proszę tylko o poważne i fachowe odpowiedzi, za ktore z góry dziękuję. Serdecznie pozdrawiam wszystkich.

 

Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen

Stanowi ona swoistą przeciwwagę, aby wszystko zrównoważyć co powoduje mniejsze drgania i zapobie4ga kołysaniu. Nie słyszałem żeby to się zużywało. Czyba że jakiś dzwonek, lub ktoś tam rączki włoży. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jotes, z tego co pamiętam to każdy z moich kumpli, którzy maja passaty to demontowali te badziewie.....ja na razie zostawiłem........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Ja też się zastanawiam na jakiej zasadzie to działa.Chyba tylko tak jak pisał Jotes, oddziaływuje swoją masą na belkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77

A przy okazji dociąża przód i obniża środek ciężkości .

kuczlaw dobrze zrobiłeś że zostawiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli mowa o belce, to może wiecie, co to za klocek (chyba drewniany) jest na niej umieszczony? Chyba, ze to o tym mowa, bo nie mam zielonego pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Czesiek_nh, jeśli chodzi ci o taki przykręcany na 4 śruby to o nim mowa :) Ja zostawiłem bo wymontowywanie tego jest wg mnie delikatnie mówiąc dziwnym pomysłem.Nie po to konstruktorzy to tam umieścili żeby później ktoś to odkręcał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak,ale odklejenie ,lub częściowe oderwanie się tego klocka powoduje często bicie prawego koła,i można wyważać koło,sprawdzać opony,wymieniać tarcze hamulcowe do us...nej śmierci,zachodzić w głowę skąd te wibracje-miałem to u siebie,wystarczy ,że się trochę rozwarstwi i trzepanie kierownicy pewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy
No tak,ale odklejenie ,lub częściowe oderwanie się tego klocka powoduje często bicie prawego koła,i można wyważać koło,sprawdzać opony,wymieniać tarcze hamulcowe do us...nej śmierci,zachodzić w głowę skąd te wibracje-miałem to u siebie,wystarczy ,że się trochę rozwarstwi i trzepanie kierownicy pewne.

Teraz to mowa o masie na prawej półosi? :krzeslem:

Ciężarek który wisi na belce ma napewno jakieś zadanie, chociażby ze względu na sporą mase :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciężarek który wisi na belce ma napewno jakieś zadanie, chociażby ze względu na sporą mase

 

No, a mnie właśnie interesuje jakie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciężarek który wisi na belce ma napewno jakieś zadanie

Dociążyć przód pojazdu i rozłożyć masy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dociążyć przód pojazdu i rozłożyć masy

 

Z tego co kojarze, to ten klocek waży tyle co nic :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy
Z tego co kojarze, to ten klocek waży tyle co nic

jestem innego zdania :| nie ważyłem ale 2kg ma moim zdaniem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To aż tak małe ilości potrzebne są do rozkładania obciążenia na osie samochodu?

Cos mi tu nie pasuje :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo

W moim poprzednim pasku, masa na półosi sie oderwała i latała po półośce na zakrętach.

Często można sprawdzic dzięki temu czy istenieje ta masa belce , jaki był poprzedni właściciel :) na pewno jak bym stwierdził jej brak to grubo zastanowił bym się nad kupnem takiego auta.

A skoro mowa o wywalaniu niepotrzebnych rzeczy jak by tak zacząć wszystko wywalać co niewiemy do czego sluzy ...

wsumie do tej pory niewiem po co w pasku b3 tłumik końcowy, jezdziłem bez niego i niebylo zadnej róznicy ... tylko brakowało końcówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi jak sie urwała masa przeciw wibracji na grubszej pół osi to dzwoniłem do serwisu vw ale cena tego cieżarka dopaska b-3 kosztowała ok 330zł z całom półoś kpl. na szrocie od golfa III w idealnym stanie dostalem za 200zł

wić lepiej zakupić w dobrym stanie poloś niż walczyć z cieżarkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To aż tak małe ilości potrzebne są do rozkładania obciążenia na osie samochodu?

Cos mi tu nie pasuje

 

JA również byłem bardzo zainteresowany tym co zobaczyłem, na belce podczas wymiany sprzęgła, odkręcałem to nawet i faktycznie to troche waży. I na pewno drewniane to nie jest. A do tego co kolega powiedział, to mam pytanko, jak wyważają koła to też daja po kilogramie obciązników na koło..??? tak samo widocznie tu nie dali 100kg a dali około 2, 3 kg. I to powinno wystrczyć. Myślałem, żeby to również wyważyć, ale skoro to jest to po co wywalać dwa kilogrami nie da duyzej różnicy. Ale głowiłem się nie źle na tym po co to jest...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrcz3

WITOJCIE!!!

 

Masa przeciwwibracyjna?

Chodzi ci o tzw tłumik drgań skrętnych??? Ten na dłuższej półosi??

Potraktowałem go diaxem, jak już zaczął latać.

Nie jest to niezbędne, więc nie myślę o nowym.

Różnicy nie ma żadnej, a to już będzie z 8 lat...

 

Nikt na całej inżynierii produkcji nie wiedział ani co to jest, ani po co :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez to wyrzucilem. zadnej roznicy w prowadzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja musialem ywalic jeszcze w golfie, a pytania w sklepie o nowy malo zyciem nie przyplacilem...

180 zeta... za kawal zelaza w gumie...do golfa 2...

zawal po prostu zawal ;)

 

a potem jezdzil i jezdzil...az do wypadku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności