Jotes Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2006 Serdecznie witam. Mam bardzo fachowe i ciekawe pytanie. W jaki sposób masa przeciwwibracyjna, umieszczona na przedniej belce zawieszenia, tłumi wibracje? Czy tylko na zasadzie oddziaływania jej dużego ciężaru na belkę, czy może ma ona jakieś inne własności, ktore wpływają na tłumienie drgań? W związku z tym powstaje też pytanie: Czy może ona się zużyć, nie licząc rzecz jasna zużycia mechanicznego? Proszę tylko o poważne i fachowe odpowiedzi, za ktore z góry dziękuję. Serdecznie pozdrawiam wszystkich. Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2006 Stanowi ona swoistą przeciwwagę, aby wszystko zrównoważyć co powoduje mniejsze drgania i zapobie4ga kołysaniu. Nie słyszałem żeby to się zużywało. Czyba że jakiś dzwonek, lub ktoś tam rączki włoży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2006 Jotes, z tego co pamiętam to każdy z moich kumpli, którzy maja passaty to demontowali te badziewie.....ja na razie zostawiłem........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2006 Ja też się zastanawiam na jakiej zasadzie to działa.Chyba tylko tak jak pisał Jotes, oddziaływuje swoją masą na belkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2006 A przy okazji dociąża przód i obniża środek ciężkości . kuczlaw dobrze zrobiłeś że zostawiłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2006 A jeżeli mowa o belce, to może wiecie, co to za klocek (chyba drewniany) jest na niej umieszczony? Chyba, ze to o tym mowa, bo nie mam zielonego pojęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #7 Napisano 5 Listopada 2006 Czesiek_nh, jeśli chodzi ci o taki przykręcany na 4 śruby to o nim mowa Ja zostawiłem bo wymontowywanie tego jest wg mnie delikatnie mówiąc dziwnym pomysłem.Nie po to konstruktorzy to tam umieścili żeby później ktoś to odkręcał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2007 No tak,ale odklejenie ,lub częściowe oderwanie się tego klocka powoduje często bicie prawego koła,i można wyważać koło,sprawdzać opony,wymieniać tarcze hamulcowe do us...nej śmierci,zachodzić w głowę skąd te wibracje-miałem to u siebie,wystarczy ,że się trochę rozwarstwi i trzepanie kierownicy pewne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwy Zgłoś #9 Napisano 6 Stycznia 2007 No tak,ale odklejenie ,lub częściowe oderwanie się tego klocka powoduje często bicie prawego koła,i można wyważać koło,sprawdzać opony,wymieniać tarcze hamulcowe do us...nej śmierci,zachodzić w głowę skąd te wibracje-miałem to u siebie,wystarczy ,że się trochę rozwarstwi i trzepanie kierownicy pewne. Teraz to mowa o masie na prawej półosi? Ciężarek który wisi na belce ma napewno jakieś zadanie, chociażby ze względu na sporą mase Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #10 Napisano 6 Stycznia 2007 Ciężarek który wisi na belce ma napewno jakieś zadanie, chociażby ze względu na sporą mase No, a mnie właśnie interesuje jakie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 6 Stycznia 2007 Ciężarek który wisi na belce ma napewno jakieś zadanie Dociążyć przód pojazdu i rozłożyć masy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #12 Napisano 6 Stycznia 2007 Dociążyć przód pojazdu i rozłożyć masy Z tego co kojarze, to ten klocek waży tyle co nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwy Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2007 Z tego co kojarze, to ten klocek waży tyle co nic jestem innego zdania nie ważyłem ale 2kg ma moim zdaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #14 Napisano 8 Stycznia 2007 To aż tak małe ilości potrzebne są do rozkładania obciążenia na osie samochodu? Cos mi tu nie pasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo Zgłoś #15 Napisano 8 Stycznia 2007 W moim poprzednim pasku, masa na półosi sie oderwała i latała po półośce na zakrętach. Często można sprawdzic dzięki temu czy istenieje ta masa belce , jaki był poprzedni właściciel na pewno jak bym stwierdził jej brak to grubo zastanowił bym się nad kupnem takiego auta. A skoro mowa o wywalaniu niepotrzebnych rzeczy jak by tak zacząć wszystko wywalać co niewiemy do czego sluzy ... wsumie do tej pory niewiem po co w pasku b3 tłumik końcowy, jezdziłem bez niego i niebylo zadnej róznicy ... tylko brakowało końcówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #16 Napisano 9 Stycznia 2007 mi jak sie urwała masa przeciw wibracji na grubszej pół osi to dzwoniłem do serwisu vw ale cena tego cieżarka dopaska b-3 kosztowała ok 330zł z całom półoś kpl. na szrocie od golfa III w idealnym stanie dostalem za 200zł wić lepiej zakupić w dobrym stanie poloś niż walczyć z cieżarkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #17 Napisano 9 Stycznia 2007 To aż tak małe ilości potrzebne są do rozkładania obciążenia na osie samochodu? Cos mi tu nie pasuje JA również byłem bardzo zainteresowany tym co zobaczyłem, na belce podczas wymiany sprzęgła, odkręcałem to nawet i faktycznie to troche waży. I na pewno drewniane to nie jest. A do tego co kolega powiedział, to mam pytanko, jak wyważają koła to też daja po kilogramie obciązników na koło..??? tak samo widocznie tu nie dali 100kg a dali około 2, 3 kg. I to powinno wystrczyć. Myślałem, żeby to również wyważyć, ale skoro to jest to po co wywalać dwa kilogrami nie da duyzej różnicy. Ale głowiłem się nie źle na tym po co to jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrcz3 Zgłoś #18 Napisano 20 Stycznia 2007 WITOJCIE!!! Masa przeciwwibracyjna? Chodzi ci o tzw tłumik drgań skrętnych??? Ten na dłuższej półosi?? Potraktowałem go diaxem, jak już zaczął latać. Nie jest to niezbędne, więc nie myślę o nowym. Różnicy nie ma żadnej, a to już będzie z 8 lat... Nikt na całej inżynierii produkcji nie wiedział ani co to jest, ani po co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #19 Napisano 20 Stycznia 2007 tez to wyrzucilem. zadnej roznicy w prowadzeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Why Zgłoś #20 Napisano 22 Stycznia 2007 Ja musialem ywalic jeszcze w golfie, a pytania w sklepie o nowy malo zyciem nie przyplacilem... 180 zeta... za kawal zelaza w gumie...do golfa 2... zawal po prostu zawal a potem jezdzil i jezdzil...az do wypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach