Komunikaty
 
Strona 1 z 108 12341151101 ... OstatniOstatni
Poka wyniki od 1 do 20 z 2144

Wtek: Kupujemy Passata B5-na co zwrcic uwag, jak wersj wybra?

  1. Kupujemy Passata B5-na co zwrcic uwag, jak wersj wybra?
    #1
    Kupujemy Passata B5

    -> Tytuem wstpu:


    Niniejszy poradnik jest stworzony przy wybitnej pomocy uytkownikw forum Passata. S oni uytkownikami tego wanie modelu i tu dziel si swoimi dowiadczeniami z codziennej eksploatacji oraz na co zwrci uwag podczas kupna i jazdy prbnej, by nie da si nabi w przysowiow butelk, a kupi w miar jak najsprawniejszy model…

    -> Przed kupnem:

    A wic zdecydowae si. Ma to by Passat B5. Model ten oferuje Ci bardzo wiele rnych odmian. Nadwozie klasyczna limuzyna lub kombi, silniki Diesla lub benzynowe doadowane i bez doadowania. Dorzucajc do tego ca mas wyposaenia – moesz wybiera do woli.

    -> Gdzie szuka?

    Internet (ogoszenia i aukcje), gazety motoryzacyjne oglnokrajowe, gazety lokalne, komisy lub przez znajomych. Opcji do wyboru masz mas!

    -> Wybieramy sprzedawc i model i silnik:

    Zaley do czego bdziesz wykorzystywa autko. Passat Kombi jest o wiele porczniejsze i przez wielu uytkownikw uwaane za adniejsze. Limuzyna natomiast kupowana jest przez ludzi, ktrzy ceni elegancj klasycznych i nieudziwnionych ksztatw i nie zaley im na przewoeniu trjki dzieci z wzkami i ratlerka. Zatem albo postawisz na praktyczno, albo na elegancj i szyk. Przy czym nie mona w adnym wypadku powiedzie, e kombi jest brzydkie, bo nie jest. No i kombi nie naley si ba. Ju dawno miny czasy, kiedy to kombi kojarzyo si z przewozem skrzynek z jabkami przez przedsibiorczych Panw spod Grjca. Obecnie samochd z nadwoziem typu kombi postrzegany jest jako bardzo uytkowe auto rodzinne.

    -> Silniki:

    Do wyboru mamy silniki Benzynowe i Diesla.

    Silnik 1.6 ktry pono nie cieszy si dobrymi osigaami jest nieco za saby do tego nadwozia. Jest to spowodowane zbyt skromn pojemnoci silnika do tej masy pojazdu. silniki mocniejszy maj wikszy zapas mocy pojazd jest zarazem bardziej elastyczny i oszczdniejszy w przypadku silnikw 1,6 mamy tylko do wykorzystania maksymalne grne wartoci co bardzo czsto graniczy z maksymalnym wykorzystaniem mocy i jednoczenie duym spalaniem. Bardzo polecane s tu silniki 1.8T z turbodoadowaniem.

    Jednostka 4 litrowa W8 jest to silnik nowoczesny z bardzo duym zapasem mocy i ma rwnie to swoje plusy i minusy. Silnik jednak ma kilka wad konstrukcyjnych co wychodzi podczas ekstremalnej eksploatacji, trzeba si tu liczy niestety z drogimi czeciami. Spalanie rwnie jest rwnie sporo wiksze ktre moe oscylowa w granicach 16l.

    Jeden z forumowiczw dla wymagajcych poleca silnik (tu uwaga ciekawostka) V5 o pojemnoci 2,3 litra i mocy 170 koni. Spalanie jest spore, ale rekompensuje to nam absolutny brak stresw przy wyprzedzaniu.

    Silnik benzynowy 1.8T (150kony) jest to ju nowoczesny silnik benzynowy jednak powsta on na bazie parametrw i dowiadcze dotychczas produkowanych zwykych silnikw do ktrego zastosowano turbodoadowanie (turbosprark K03s). Jest to bardzo dobra jednostka i najbardziej opcjonalna do nadwozia Passata Varianta lub sedana. Blok silnika 18 i gowica 20zaworowa to konstrukcje przetestowane przez wiele lat i sprawdzone pod wzgldem technicznym i wytrzymaociowym. Bardzo dua zaleta silnikw benzynowych to komfort dwikowy, ktry nie emituje uciliwych wibracji i jest wasciwie nie syszalny podczas jazdy. Spalanie w warunkach miejskich rwnie nie jst tu nadzwyczajnie uciliwe (9,5-11l.) to oglnie przyjta norma w trasie zaley ile kto gna (70/h-6,5....180/h-13l.) to rwnie dobry wynik biorc pod uwag wag pojazdu i komfort podrowania niektre autka z mniejszego segmentu ciko si w tej normie mieszcz.

    Silniki 1.8T AWT 150KM (EU i Azja) AWM 170KM (USA) maj bardzo duy zapas mocy, zostay one skonstruowane waciwie na jednej linii produkcyjnej gwne elementy silnika s identyczne rni si tylko maymi drobiazgani lub nieco inaczej rozmieszczonymi elementami zwizanymi z pewnymi przepisamy kontygentu amerykaskiego do ktrego trzeba byo si dostosowa na etapie produkcji.

    Co do silnika Diesla – raczej nie polecane s silniki 90 konne, ktre maj opini silnikw do raczej spokojnej jazdy, ni do wyprzedzania. Maj one rwnie fabryczny defekt w komputerze sterujcym (bd w sofcie) co przy duszej eksploatacji objawia si trudnym uruchomieniem silnika. Uwag naley zwrci na 110 konne silniki AFN, gdy lubi one sobie wypali uszczelk pod gowic (na forum zauwayem bardzo duo problemw z tym elementem wanie w tym silniku). Raczej mocno trzeba si zastanawia nad silnikiem V6 2,5 TDI 150 konnym, gdy wrd uytkownikw panuje opinia o tym, e jest to motor niedopracowany i czsto w nim leci waek rozrzdu. Pozostae silniki Diesla s godne polecenia. Jako zoty rodek zalecane s silniki 115 i 130 konne (odpowiednio dla modeli 3b i 3bg) oraz dla bardziej wymagajcych 2,5 V6 o mocy 163 i 180 koni! Co do spalania – mona si niemio rozczarowa. Dotyczy to zwaszcza sabszych silnikw Diesla. No c Passat swoje way… Gdy zdecydujesz si na automat, nie bd zdziwiony, jak nagle okae si, e autko pali rednio ok. 8l/100 km z silnikiem 130 konnym. Automat tak ma i ju!

    Zestawienie danych technicznych i oznacze silnikw benzynowych 1,2 i diesla 3




    -> Wybieramy sprzedawc.

    I tu znw kilka opinii. Nie od handlarza – handlarz to zo - cho nie zawsze. Najlepiej jak kto nam samochd sprowadzi lub zakupimy od pasjonata (poprzedniego waciciela, ktry dba o swoje autko!) lub ze znanego rda cho takich jest mao

    Rwnie bardzo czsto zdarzaj si dziwnie nowe autka w komisach do ktrych s wstawiane pojazdy rnego pochodznia (najgorzej jak s z nieznan przeszoci ksiki serwisowej brak) - tu bardzo czsto wszelka historia auta jest niszczona lub modernizowana tak aby autko wygldao na "nwka sztuka" prawie jak z salonu. Auta te s w wikszoci kupowane od firm leasingowych lub bezporednio wstawiane z warsztatw blacharskich po naprawach(wszystkie numery wiata). Komisy posiadaj swoje miejsca gdzie autko jest dokadnie sprztane, prane, polerowane, drobne zaprawki, kosmetyka - tak aby wygldao przyjemnie dla oka nowego nabywcy.

    Bardzo duo jest firm/komisw ktre przy samej transakcji zaniaj ostateczn warto ceny pojazdu pod warunkiem (upustu) wpisania do faktury mniejszej kwoty (rwnie do opodatkowania) co w efekcie pacc przelewaem trzeba dopaci cz w gotwce (cz kwoty ktra nie widnieje na fakturze i nawet nie jest zaewidencjonowana) czasem nawet jest to rwnowarto kilkunastu tysicy. W przypadku jakichkolwiekt niecisoci lub ukrytych wad technicznych nie mamy moliwoci roci penej nalenoci jak zapacilimy nie ma moliwoci odzyskania kwot nie zaewidencjonowanych na fakturze/umowie pisemnej... jest to zodziejski chwyt/patent jak na bazarze ale bardzo czsto stosowany w praktyce...

    -> Kupujemy Passata:

    Zdecydowae si i ju wiesz – to ten model. Zanim pojedziesz oglda upewnij si, czy samochd posiada komplet dokumentw. Jeli waciciel bdzie na tyle dobry i poda Ci VIN (ale to dziaa tylko w przypadku samochodw cignitych z zagranicy), to moesz z tym VIN pojecha do serwisu i sprawdzi histori samochodu. Gdy jednak VIN dowiesz si dopiero przy ogldaniu auta – natychmiast pojed do serwisu i sprawd samochd. Najczciej 10 letnie samochody cignite z Niemiec z zapewnianym przez waciciela oryginalnym przebiegiem 150 000 mona midzy bajki woy. Tak jest w 90% przypadkw. Dlatego tak wane jest, by potwierdzi histori samochodu. Bo ksik przegldw mona zrobi w cigu wieczora! A czyst mona kupi na Allegro za marne grosze. Podobnie jak piecztk serwisu mona szybko dorobi. Zatem nieufno przede wszystkim! Najlepiej byoby umwi si ze sprzedajcym we wasnym miecie i pojecha do wasnego mechanika, ale skoro si nie da, to naley zorientowa si w adresach mechanikw z miasta i uda si do wyznaczonego przez nas (albo zrobi badanie w serwisie).

    Nie kieruj si emocjami – kalkuluj chodno. Pamitaj o nadrzdnej zasadzie, to nie Ty masz kupi samochd. Tobie nie zaley – jest w tej chwili bardzo duy wybr. Najczciej to sprzedawcy zaley na pozbyciu si samochodu! I w tym tonie prowad negocjacje!

    Ogldasz Passata. Nie ma tak, e uywany samochd nie mg by lakierowany. Obcierki parkingowe, przytarcia czy te najechanie na supki – to rzecz normalna. Tak wic lakierowanie botnika czy drzwi nie przekrela samochodu. Najwaniejsza jest podoga. Jej przyjrzyj si uwanie, czy nie ma szpachli i czy jest caa i rwna. Delikatne wgniecenia znajdujce si na wypustkach pod siedzeniami kierowcy i pasaera nie przekrelaj samochodu. One s najniej pooonymi rzeczami z pyty podogowej i kadorazowy zjazd z za wysokiego krawnika koczy si pogiciem tego elementu. Pogicie jest agodne tak jakby wcisn kawaek duego arkusza blachy do rodka. Gdy ju wizualnie sprawdzisz samochd z zewntrz pora na zajrzenie do rodka. I tu wychodz grzeszki Passata, dziki ktrym moesz sporo utargowa, lub zrezygnowa z zakupu.

    Kracwki w drzwiach. Otwrz Passata wszystkimi drzwiami. Kadorazowo patrz czy zapala si wiato w kabinie. Jeli nie – to na 90% wina zmory Passata – kracwek w drzwiach. Zaley ktra kracwka jest za – jeli tylna to koszt jej wymiany to ok. 400 z. Przy przednich koszt to ok. 1000 z. I takie upusty w cenie trzeba negocjowa.

    Nastpn zmor jest woda pod dywanikami. Jeli jest ciepo – przejed si na myjnie. Koniecznie podnie dywaniki i sprawd czy jest sucho. Najczciej za wod w samochodzie odpowiada zapchany odpyw wody pod akumulatorem lub na podszybiu. Koszt usunicia usterki zerowy, tylko trzeba samochd porzdnie przewietrzy! Jeli jednak samochd zalany jest od strony kierowcy – moesz si liczy z kopotami z powodu zalania moduu komfortu. By sprawdzi jego dziaanie – zamykaj i otwieraj centralny zamek, w przypadku oryginalnego auto alarmu zobacz czy alarm si zacza, czy szyby s domykane (o ile taka funkcja jest uaktywniona). Sprawdzamy czy wszystkie drzwi zamykaj si i otwieraj jednakowo lekko. Wyjtek mog stanowi drzwi kierowcy, ktre mogy opa. Passat jest do trwaym samochodem i po jego wntrzu nie wida ladw zuycia – co skwapliwie wykorzystuj nasi handlarze dlatego tak wan rzecz jest sprawdzenie prawdziwego przebiegu samochodu. Pamitaj, samochody uywane w Niemczech zuywaj si mniej, a jak s regularnie serwisowane, to przebiegi rzdu 200 lub 300 tysicy jeszcze wcale nie wiadcz o tym, e samochd nadaje si na zom. Czasami jest w o wiele lepszej kondycji ni ten, ktry zrobi tylko 100 000 po Polskich drogach. Sprawd szyby. Powinny mie takie same daty produkcji. Wyjtkiem s (niestety) szyby od strony pasaera. To, e wstawiona jest tam nowa szyba nie oznacza stuczki, tylko najczciej to, e radio zostao poyczone bez zgody waciciela. Szyba przednia. Jeli jest wymieniana, a waciciel przedstawi Ci faktur na szyb – pojed do zakadu, gdzie szyba bya robiona. Niekoniecznie oznacza to e bya robiona po wypadku. Szyba jak kady materia si zuywa i czasem trzeba j wymieni dla wasnego bezpieczestwa. Jeeli waciciel od razu zaznacza, e to zrobi, a Ty nie widzisz niepokojcych objaww z przodu samochodu – moesz mu wierzy na sowo! Nacinik hamulec – zobacz czy zapaliy si wiata STOP. To niestety kolejna bolczka Passata. Na szczcie wymiana mikrowyacznika nie jest a tak droga!

    Warto zajrze do baganika i skonfrontowa tzw wlep znajdujc si w miejscu na koo zapasowe z wlepk w ksice przegldw. Powinny by identyczne!

    -> Po takich ogldzinach ruszamy!

    Sprawdzamy zawieszenie. Czy nie skrzypi i nie trzeszczy. Puszczamy kierownic i przyspieszamy, a nastpnie hamujemy. Samochd nie ma prawa ciga. Gdy ciga – sprawdzamy cinienie w oponach. Nastpnie najlepiej jest rozpdzi si na mao uczszczanej drodze i do mocno zahamowa. Gdy samochd ma sprawny ABS nic zego nie powinno si dzia. Przy samochodach z ESP ruszamy dynamicznie starajc si zerwa przyczepno (pisn oponkami). Wtedy do akcji wkracza ESP i na desce miga kontrolka koloru tego. I jest to normalny zdrowy objaw dziaania systemu! Sprawdzamy tempomat wczajc i programujc go. Samochd musi utrzymywa zadan prdko. W przypadku skrzy manualnych sprawdzamy czy biegi wchodz precyzyjnie i bez oporw. W przypadku automatw czy przeczanie odbywa si pynnie i bez szarpni oraz czy dziaa kick down (przy gwatownym wciniciu pedau przyspieszenia do oporu czy skrzynia natychmiast redukuje biegi).

    -> Sprawdzamy silnik (cz wsplna)

    Dobrze jest, jak na silniku wida brud eksploatacyjny. Od razu wida gdzie silnik gubi olej. wieo wymyty silnik moe budzi podejrzenia, e co waciciel chce ukry. Wyjmij bagnet i sprawd olej na nim. W Dieslu olej bdzie czarny i jest to rzecz raczej normalna. Sprawd, czy w oleju nie ma drobin metalu lub innych cieczy. Obecnoc dyskwalifikuje silnik. Przysuchaj sie brzmieniu silnika na obrotach jaowych i na wyszych, czy nic nie stuka puka czy rzzi. Sprawd koa pasowe. Powinny chodzi idealnie prosto i nie bi na boki. Bijce koo - to 90% stuczka, ktra spowodowaa wbicie chodnicy w koo.

    -> Sprawdzamy silnik benzynowy:

    Poprosz wacicieli tyche silnikw o kilka sw na temat jak sprawdzi takowy silnik i na co zwraca szczegln yuwag.

    -> Sprawdzamy silnik Diesla:

    - wczamy trzeci bieg i buta mu i patrzymy czy nie ma adnych niepokojcych objaww (szarpanie, zamulenie itd itp.) Samochd powinien przyspiesza pynnie i do wawo. Warto zerkn czy nie zostawiamy za sob chmury czarnego dymu. Sprawdzamy czy turbina adnie pompuje. Sprawdzamy, czy za samochodem nie ma najgorszego – niebieskiego dymu! Gdy pojawi si do intensywny czarny – warto jest powtrzy eksperyment jeszcze raz. By moe to tylko nagromadzona w wydechu sadza zacza si wypala. Jeli jednak taki efekt powtarza si cigle a przy okazji samochd jest zamulony – sprawd rury od turbiny poprzez Intercooler do silnika. Jak to te rury – moesz samochd bra. Jeli nie – lepiej sobie taki egzemplarz odpuci. Rury najlepiej wymieni od rki, a z wacicielem ugada znik za napraw. Warto te poprosi waciciela, aby przejecha si samochodem. Zwr uwag jak wycza samochd po zatrzymaniu. Jeli jeszcze trzyma go na wolnych obrotach przez te p minuty – znaczy e zna si na rzeczy i o Turbo martwi si nie musisz. Jeli jednak gasi od razu – no c. Po dynamicznej jedzie takie postpowanie moe mie dla turbiny przykre konsekwencje! Oczywicie patrzymy na wszystkie wycieki.

    -> Sprawdzamy wszystkie dodatkowe rzeczy.

    Sprawd koniecznie dziaanie klimatyzacji. Czy chodzi jak jest gorco? Czy nie idzie z niej do nieprzyjemny zapach? O centralnym zamku i alarmie pisaem. Sprawd podnoniki szyb, regulacj i grzanie lusterek. Jeli masz fotele elektryczne to take je sprawd. Zobacz stan hamulcw i opon. Olej i rozrzd najprawdopodobniej bdziesz musia zrobi jak najszybciej (dla spokojnego sumienia i daj jakiej obniki). Jeli samochd ma senony – zapal ke. Powinny wieci jednakow barw. Inna barwa w stosunkowo modym samochodzie (do 5 lat) sugeruje wymian xenona, a tak trwaej „arwki” raczej bez powodu si nie wymienia. Czasami moesz zauway, e wiato drga. Nie jest to aden objaw wypadku, tylko kolejny malutki grzeszek tego modelu.

    Przy kupnie warto zwraca uwag na wymienione czci i to na jakie zostay wymienione. Wida czy poprzedni waciciel dba o auto, czy tylko lepi braki najtaszym szambem wrd czci zamiennych. Po to, aby tylko auto dojedzio do dnia sprzedania

    Generalnie musisz si liczy z tym, e do zakupionego Passata bdzie trzeba na starcie jeszcze te 3 000 dooy, wic nie kupuj samochodu kwotowo na styk.

    Jeli na co kupujcy ma zwrci uwag - poprosz o wypunktowanie tego poniej

    -> Na zakoczenie w telegraficznym skrcie typowe grzeszki, na ktre naley zwrci uwag:
    - Woda pod dywanikami
    - Modu komfortu
    - Kracwki w drzwiach
    - Zawieszenie (dotyczy szczeglnie Passata z lat 1996 – 2000)
    - Niepokojce objawy w silniku diesla (czarny bd niebieski dym)

    Poprosz o uzupenienie tego skrtu poprzez wpisanie swoich uwag poniej!
    [M] dopisaem

    Na razie to tyle porad i rad. Uytkownikw tych modeli prosz o jeszcze – poradnik bdziemy na bieco aktualizowa

    Podzikowania dla (s to uytkownicy, ktrych opinie znalazy si w powyszym poradniku!):

    Magda, supinski88, Damian GCK01, Arek Puto, zibi-r, a_r_t_i, krys_kl, Krawcol, the.wolf, Archos, maleka, pol7777, xadamx1, Max2004, krzys1980


    Cz opisw, ktre wykorzystaem prosz o usunicie - wprowadzaj niepotrzebny tok. Po usuniciu zabaw zaczynamy od nowa i uzupeniamy brakujce opisy


    Cytat Zamieszczone przez bandzior2 Zobacz posta
    Ostatnio edytowane przez rainman777 ; 28-12-2013 o 13:05
     
     

  2. #2
    Krawcol
    Go
    Z tego co zrozumialem, mamy tutaj dopisywac...

    Cytat Zamieszczone przez char
    Pozostae silniki Diesla s godne polecenia. Jako zoty rodek zalecane s silniki 115 i 130 konne (odpowiednio dla modeli 3b i 3bg) oraz dla bardziej wymagajcych 2,5 V6 o mocy 163 i 180 koni! Co do spalania – mona si niemio rozczarowa
    Ja bym dodal, ze 163KM wystepowal tylko z napedem na przod, a 180 w wersjo 4Motion. Do 1999 (chyba) byla uzyta nazwa Syncro (zamiast 4Motion) i wystepowala ona z silnikami 2.5 TDI (150KM), 2.8 benz.... I mozliwe, ze jeszcze z jakims

    Cytat Zamieszczone przez char
    Magda, supinski88, Damian GCK01, Arek Puto, zibi-r, a_r_t_i, krys_kl, Krawcom, the.wolf, Archos, maleka, pol7777, xadamx1, Max2004, krzys1980
    Poprosze o poprawienie mnie na Krawcol

    Moze rowniez dodalbym propozycje, ze jesli slyszymy szum dochodzacy z okolicy przodu lub dachu (mimo, ze jest szyberdach) to odkrecmy bat antenowy i jedzmy bez niego-szum moze ustapic a my nie bedziemy obawiac sie grubszej usterki, ktora wywoluje szum
    Rowniez nie ma co sie obawaic elektrycznie skladanych lusterek-mimo ikonki przy "joystick'u" wiekszosc paskow ma lustreka skladane recznie.
    Cytat Zamieszczone przez char
    Warto zajrze do baganika i skonfrontowa tzw wlep znajdujc si w miejscu na koo zapasowe z wlepk w ksice przegldw. Powinny by identyczne!
    Jesli mamy juz ksaizke serwisowa warto ja rowniez skonfrontowac z baza danych w ASO VW, czy wpisy sie zgadzaja... Ostatnio coraz wiecej aut ma podrabiane ksiazki serwisowe... I to nie tylko te juz sprowadzone, ale ksiazki sa tez podrabaine przez Niemcow (kolega z Golfem mial taki przypadek kilka dni temu).
    Jesli auto zostalo sprowadzone z zagranicy, to mozemy ksiazke skonfrontowac w kazdym ASO VW, jesli natomisat samochod zostal zakupiony w kraju-tylko w ASO, gdzie auto bylo serwisowane.

    Z lektury forum i nie tylko-unikajmy samochodow po przekladce z anglika. Niestety jest to juz zaawansowana elektronika i o ile przeszloby auto z poczatku lat '90, to w wypadku Passata B5 jest wiele problemow i nic nie bedzie juz w 100% dzialac po przerobce... Warto tez upewnic sie, czy auto nie bylo przerobione, tylko komisant przed nami to ukrywa (byl taki przypadek na forum, chyba z kablami telefonicznymi w przerobce)....
    JAk jeszcze cos mi przyjdzie do glowy to dopisze
     
     

  3. #3
    uki145
    Go
    Witam!
    I. odnosnie silnikw 1.8 20v ,niezaleznei od wersji (wolnossaca czy doadowana) szczegln uwage nalezy zwrcic na stan gowicy (hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego ,ancuch rozrzadu i jego napinacz) .niestety w wyniku wady konstrukcyjno- materiaowej juz po przebiegu okoo 120 000 km( i nawet w bardzo zadbanych eksploatacyjnie silnikach) pojawia sie powtarzalna i zaobserwowana na wielu silnikach(takze w audi,seacie ,skodzie ) usterka w/w elementw. objawy bardzo atwo zdiagnozowac :
    1.
    acuch i jego napinacz :rzenie dobrze syszalne na ciepym silniku z okolicy tylnej czesci gowicy(na silniku/oleju zimnym , usterka praktycznie niesyszalna),nie nalezy tego bagatelizowac bo koszty usuniecia usterki zaczynaja sie od okoo 1000 z do ponad 2000 w zaleznosci od modelu 1.8 20v i kosztw robocizny (oczywiscie poza aso)
    2.
    kompensatory :charakterystyczne tyktyktyk z okolicy gowicy ,ktre jest syszalne szczeglnie przy zapalaniu zimnego silnika ,a takze ciepego po kilkunastominutowym zgaszeniu . jesli stukanie cichnie po 5-30 sekundach od zapalnia to nie ma jeszcze tragedii jednak oznacza to ,ze kompensatory nie trzymaja juz fabrycznych parametrw i za jakies 50-100 tys km bedzie potrzebna ich wymiana . koszt znw bardzo wysoki ,bo mamy 20 sztuk po okoo 60 z kazdy plus robocizna .jazda z ciagle stukajacym kompensatorem doprowadzi w koncu do zniszczenia waka rozrzadu lub caej gowicy .

    W 1.8 T trzeba zwrcic tez szczeglna uwage na pompe oleju(poczatkowe modele miay problemy z przytykajacym sie otworem ssaka ) i turbine( w modelach do 2000 roku istniej e powtarzalna wada fabryczna ukadu smarowania turbiny(tzw zle umiejscowiona rurka doprowadzajaca olej do turbiny ma tendencje do zmniejszana swojej przepustowosci z biegiem lat eksploatacji co w koncowycm rozrachunku doprowadza do zatarcia turbiny ). jesli turbo jest ok zdiagnozowac tego procesu sie nie da ,ale mozna profilaktycznie wymienic rurke(ok 200 z plus robocizna )

    II. B5 to pojazd z majcy wiele wad konstrukcyjnych niezaleznie od silnika wystepuja we wszytskich b5 3b:
    1. przednie zawieszenie jest bardzo skomplikowane i niestety delikatne (czego nie mozna zwalic tylko i wyacznie na polskie drogi ,bo sa rwnei skomplikowane konstrukcje ,np japonskich producentw charakteryzujace sie wyzsza trwaocia i nizszymi kosztami serwisu) generuje spore i czste koszty(komplet srednich jakociowo wahaczy to wydatek okoo 1500 z z robocizna , w polskich warunkach wytrzymuje okoo 60-80 tys km).podobny przebieg wytrzymuj aczniki stabilizatora (tutaj koszt zdecydowanie nizszy ). plus za bardzo trwae amortyzatory i tylna belke)
    2.centralny zamek sprawia spore problemy eksploatacyjne,nawet w zadbanych i garazowanych egzepmlarzach (wspomniany modu komfortu i poszczeglne zamki w drzwiach . to na prawde irytujace: moje doswiadczenei z passatem(mam auto od nowosci ,czyli 9 lat) jest takie,ze do dziaj wymieniem juz 3 zamki (prawy przod po 4 latach eksploatacji ,lewy i prawy ty odpowiednio po 7 i 9 latach: cholerstwo rozleciao sie i cakowicie blokowao drzwi : koszt zamka w ASO okoo 450 z plus robocizna )
    III. jest te duzo plusw ,
    1.b5 to pojazd przestronny, zapewniajacy poczucie duzego komfortu i wrazenie dobrego dopracowania parametrw poszczeglnych elementw(silniki ,skrzynia biegw zawieszenie pod katem prowadzenia i i tumienai nierwnosci)
    2. bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne (nadwozie i zo wazne podwozie ) jedyna mozliwosc wystapienia rdzawych wykwitw w okolicach tylnej klapy ;rejestracja i tylnych nadkoli : sa to jednak na prawde symboliczne uwagi
    3. bardzo dobra pozycja za kierownic (fotele szczeglnei wersje z pena regulacj )
    Pozdrawiam
     
     

  4. #4
    Awatar Michal.Enter
    Imi
    Micha
    Doczy
    Sep 2006
    Mieszka w
    Czstochowa/Warszawa
    Wiek
    20
    Samochd
    B6 2.0 TDI-PD 140KM(BMP), 2006
    Egr tez mona sprawdzi czy nie leje. Daty produkcji mieszka i gaki zmiany biegw, kierownicy, air bagw, napinaczy pirotechnicznych i czy ew. nie wystrzelone to moze wiadczy o zderzeniu a nie o stuczce. A no i data prod. ksizki serwisowej.
    Volkswagen Passat B6 2.0 TDI-PD DPF i Citron C4 VTS 1.6 HDI
     
     

  5. #5
    Witam,
    Ja narazie swoim passatem 1.8 20V przejechalem ok 4 tys km, czyli praktycznie nic. W kazdym razie zalozylem do niego gaz, sekwencja troche kosztowala ale jak narazie moge powiedziec ze oplacalo sie. Samochod pali mi srednio ok 11 litrow (jest w tym troche jazdy miejskiej) a na trasie nie zaluje go tez za bardzo. Moze i jest delikatnie wyczuwalna strata mocy, ale to tez wg mnie kwestia jakosci paliwa. W kazdym razie, przy zakupie zastanawialem sie nad dieslem, ostatecznie kupilem benzyne i jestem bardzo zadowolony. Autko jest ciche i przyjemnie pracuje. Jest tez czym pojezdzic a wbrew pozorom nie pali znowu tak duzo. Szczerze spodziewalem sie wiecej. Jedyne przed czym moge przestrzec, o czym dowiedzialem sie od mechanikow, to ze niestety eksploatacja silnika niestety nie nalezy do najtanszych. Za to ucieszyli mnie tym rowniez ze to bardzo zywotne silniki i jesli chodzi o instalacje gazowe, to nie ma z nimi problemow.
    Jednym z mankamentow, choc jest to drobiazg, to przepustnica ktora przy ew. kazdorazowej wymianie oleju nalezy "zrestartowac". Nie jest to nic powaznego, ale te silniki tak maja, ze blad pracy tego elementu powoduje lekkie szarpanie silnika. Poprawa tego to jedynie podlaczenie samochodu pod komputer i tyle.
    Jesli chodzi o zakup auta, to na co wg mnie warto zwrocic jeszcze uwage, to szczeliny miedzy blotnikami i a klapa przedni i tylnia, w drzwiach itd. Maja one byc rowne, jesli tak nie jest, tzn oczywisice ze "cos" bylo, choc niekoniecznie autko od razu musi byc po wypadku. Warto dokladnie pod swiatlo obejrzec boki auta, wtedy przy sprytnym oku mozna zauwazyc delikatne ryski swiadczace o tym ze auto bylo szpachlowane. Oczywiscie w tym momencie najlepsze byloby skorzystanie z czujnika grubosci lakieru jesli jest taka mozliwosc. Warto tez zwrocic uwage na opony, czy data produkcji wszystkich czterech jest jednakowa.
    PozdraVWiam i zycze owocnych zakupow,
    Arek
    VW Passat 1.8 20V 125 KM + LPG Sekwencja LandiRenzo.
    CB Uniden 520XL + Antena ML145
    Honda Transalp XL600V
     
     

  6. #6

    Imi
    Kuba
    Doczy
    Mar 2007
    Mieszka w
    Sztum i okolice| Gdask
    Samochd
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR), 1998
    To ja moe powiem troche o silniku i elektronice, ale pod ktem przekadki z anglika.

    No cz - takie zagrania si czsto zdarzaj - mwi e z niemiec, a si pniej okazuje e lipa. Anglicy wogle nie dbaj o samochody - to trzeba im przyzna - lej bylejakie oleje, nie robi przegldw, nie prowadz ksiki serwisowej ipt (zdarzaj si wyjtki). Passata jest bardzo atwo przerobi, a kto kto wie jak to zrobi nie wywoa bdw w komputerze (wystarczy zrobi to spokojnie).

    Sprawdzanie pod ktem: anglik, czy nie
    Oprcz tych czynnoci napisanych wczeniej warto sprawdzi sposb uoenia linki gazu, przewodu dostarczania powietrza do wspomagania hamulcw, uoenia kabla do komputera i oglnie sposb uoenia przewodw, kabli z komory silnika do komory gdzie znajduje sie np: akumulator. czenia powinny byc wykonane starannie i mocno sie trzyma. Rwnie dobrze poszukac sobie oznaczenia na wlepce (trzy pierwsze litery oznaczaj rynek na ktry auto jest dane np: X2B dla Angli) wic warto sobie zapisa moliwe kombinacje dotyczce angli. Co do wntrza - jak jest starannie zrobione to nic pozoru nie wida. Sprawdzany, czy pokrywka bezpiecznikw dobrze siedzi i same bezpieczniki, czy nie sa przykrywane przez ram deski rozdzielczej.

    Jak mi si co przypomni to napisz.
    B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)

    Samodzielnie wymieniane/naprawiane: przeguby zewntrzne, reflektory, lusterka, goniki ty, szyberdach, boczki, radio, lampka w konsoli nawieww, przepustnica, zamki (razem ze zoeniem bbenka) - w razie czego chtnie posue pomoc
    Za G62 chcieli 1000zl - nie daem
     
     

  7. #7

    Imi
    Radek
    Doczy
    Dec 2006
    Mieszka w
    Gdansk
    Wiek
    37
    Samochd
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX), 2003
    Ja dorzuce 3 grosze do spraw blacharskich....
    VW PASSAT 3BG ma dosc ciekawe rozwiazanie, jak sprawdzic czy nie byl walony i potem naprawiany.
    Podczas procesu zgrzewania blach, automat zgrzewalniczy w miejscu punktowego zgrzania zostawia wglebienie (lekko wytopiony dolek). Potem na to jest nakladany lakier wielowarstwowy ALE dolek nadal zostaje !!
    jesli samochod byl nieumiejetnie naprawiany to TE w/w dolki po zgrzewach sa zaszpachlowane lub ich wyglad jest odmienny od dolkow np. po drugiej stronie auta. Proponuje dla testu otworzyc drzwi i przyjrzec sie powierzchni styku drzwi z nadwoziem lub zsunac jakas uszczelke nadwozia, uszczelniajaca ktores drzwi (bagaznik tez).
    Malowanie komory silnika i plyty bagaznika jest ciekawie zrobione. Komora silnika jest pokryta lakierem TYM samym co nadwozie ALE matowe, bez warstwy bezbarwnej nadajacej polysk. Wneka kola zapasowego jest pokryta 1 warstwa lakieru..tak ze przeswituje podklad.


    Druga sprawa VW dosc dokladnie pasuje blachy nadwozia. Wystarczy podejsc do jednej szczeliny pomiedzy elementami np.: blotnik-maska i dotkanac tam palcem. Nastepnie zrobic identyczna czynnosc w dokladnie tym samym miejscu po drugiej stronie nadwozia. Odczucie wielkosci szczeliny MUSI BYC TO SAMO !!

    oto moje 3 grosze
     
     

  8. #8

    Doczy
    Oct 2007
    Mieszka w
    Tarnowskie Gry
    Wiek
    30
    Samochd
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB), 2002
    witam! to moj debiut na tym forum

    przymierzam sie do zakupu passata i sledze to forum od 4 godzin.

    jezeli w poblizu zakupu samochodu nie ma serwisu to w jaki sposob moge sprawdzic faktyczny przebieg.

    sprzedawca sprowadzil samochod dla siebie (jest to osoba prywatna a nie handlarz) i jezdzi nim rok. ma 150.000 Km
    samochod z roku 2002 silnik 100Km 1.9 TDI

    prosze o pomoc, gdyz bedzie to moj pierwszy samochod i nie chcialbym trafic na bubla i stracic swoje oszczednosci. wiem ze to solidna marka i jezeli wszystko bedzie ok to spokjnie zrobie nim 100.000 czyli lacznie bedzie mial 250.000.

    czy jest jeszcze mozliwosc zeby sprzedac samochod kradziony i jak sprawdzic czy nie jest kradziony? czy w przypadku aut sprowadzonych np z 2002r drukuje sie karty pojazdu??

    z gory dziekuje i mam nadzieje ze wkrotce bede stalym bywalcem tego forum

    pozdrawiam
    VOLVO FH12 380 + SCANIA R460 TopLine
     
     

  9. #9
    Igoor
    Go
    90'tki nie nadaja sie do wyprzedzania.. hmm.. zawsze mozna chip tunign zrobic a podobno wlasnie wersjie "AHU" (pamietam dobrze?) sa dla duzych przebiegw siegajacych >0.5mln.
     
     

  10. #10

    Imi
    :)
    Doczy
    Aug 2006
    Mieszka w
    EU
    Samochd
    Nie passat, ---
    Igoor, no co ty?!? Masz kombiaka? Faktem jest, e 90-tki trzeba dopieci, tzn. przejrze turbo, uszczelni doloty, oczyci intercooler, wyczyci i przytka EGR, przejrzenie (wycicie) katalizatora i wtedy uzyskuje si sympatyczne delikatne ssanie w fotel.
    zuse, docz si do Twojego wywodu na temat szczegw blacharskich. Ju kiedy o tym pisaem, powtrz si. Chodzi o to, e na wszystkich supkach drzwi, gdzie s zamocowane uchwyty od zamkw znajduj si linie regulacyjne wytoczone na tym wanie uchwycie i dodatkowo na lakierze supka do ktrego s przykrcone. Oczywicie jeeli linie na lakierze s niewidoczne, to trzeba przejrze miernikiem gruboci lakieru cae auto. Oczywicie jak wspomniae, wszystkie blaszki w tym i te linie s zawsze ustawione na rodku, jeli jest inaczej - to miernik w apk.
    Michal.Enter, co do ksiki serwisowej... Oczywicie jeeli ksika o ktrej piszesz jest pierwsza, to ok, data musi pasowa z dat produkcji. Jednak przy duych przebiegach zwykle s 2-3 ksiki i tutaj ju adekwatnie do upywajcego czasu daty ksiek s rosnce, zreszt logika na to wskazuje.
    ziomal-stm, co do anglikw... Oczywicie s te sztuki zrobione mniej estetycznie, tzn. byo kilka przypadkw na forum, e czowiek mia wtpliwo co do autka, e mu si szyki zamiast opuszcza podnosiy, e lewarek od hamulca rcznego by bliej fotela pasaera i e uchwyt do napojw otwiera si rwnie w stron pasaera, e czujnik temperatury klimatornika te by po stronie pasaera. Wyszo, e by to kiepsko przerobiony angol.

    To na razie tyle z mojej strony...
     
     

  11. Re: Kupujemy Passata B5 (dzielimy opinie na 3b i 3 bg)
    #11

    Imi
    :)
    Doczy
    Aug 2006
    Mieszka w
    EU
    Samochd
    Nie passat, ---
    Cytat Zamieszczone przez char
    Co do silnika Diesla – raczej nie polecane s silniki 90 konne, ktre maj opini silnikw do raczej spokojnej jazdy, ni do wyprzedzania. Maj one rwnie fabryczny defekt w komputerze sterujcym (bd w sofcie) co przy duszej eksploatacji objawia si trudnym uruchomieniem silnika.
    Koledzy, czy kto z Was zauway powyszy defekt? Ja nigdy!!! To jest jaki mit!
     
     

  12. #12
    dayv
    Go
    Siema


    Mialem srebrna strzale 3b z 99` 1.9tdi 1z 90ps avant

    Auto w miare komfortowe powiedzialbym ze miekkie dosc dobrze trzyma sie drogi ale ciezko wyczuc keidy przednie kola traca przyczepnosc ogolnie ok. Zawiecha trzymala sie dobrze jak sie ja juz zrobilo..... Nkajcych drobnych problemow to:
    mikrostyczniki
    warjujeacy komfort
    tylnia wycieraczka kaput
    Bywaja w tych modelach rozne swierszcze.... ciezkie do usuniecia
    psujace sie bbenki(a raczej mikrostyczniki)
    kiepskie oswietlenie drogi
    90 koni to dramat.....pod wzgledem mocy....
    bardzo slabe wyciszenie... silnik powyzej 3tys. jest mega nachalny
    plastiki takie sobie.... ale trwale
    Widac ze ten model sie zestarzal
    Skrzynia moglaby byc bardziej precyzyjna... (tam samo chodzi w starym caddym...)


    co do plusow wyzej wspomnianych sa jeszcze

    super niskie spalanie !! to nie mit 6l w miescie ropki !! 5.5 trasa !! Nie ma drogiego takeigo auta !!
    niezawodny (tzn nagle nie bedziesz zmuszony czekac na pomoc drogowa)
    po wymianie swiec i dobrego aku nie ma zimy zeby nie odpalil
    w miare bezpieczny
    w miare komfortowy
    duzy bagaznik(ale jest problem z roleta w audicy kotra teraz mam jest to o wiele lepiej rozwiazane)
    nie wiem czy ten silnik mozna zajezdzic....


    Teraz pomykam c5 a6 2.5tdi akn i powiem tyle.....
    Jak dziala ten silnik to wrazenia z jazdy sa bardzo dobre i auto super cieszy widac ze a6 bylo ponad 2x drozsze od passata dlatego nie bd wymienial co jest lepsze bo to byloby niesprawiedliwe...

    ps. Radzilbym sie zastanowic nad c4 2.5tdi 5r 140ps . Silnik nie do zdarcia. Zawieszenie nie do zdarcia. W srodku jest naprawde ladnie pwoiedzialbym ze lepiej niz w 3b (napewno lepiej wykonane) Blacha omg.... full ocynk i jak sie trafi dobra wersje z 96` na aluskach w czarnej perle + chromy to auto naprawde ma prezencje super dla rodziny(choc ma bardziej plaski bagaznik nizeli passat)


    jest dobry, audi jest poprostu lepsze.... ALE ja (bo jak wiadomo ja tylko reprezentuje) jezdze peugotem 306 1.4 i powiem wam ze nie ma lepsego auta jak honda prelude 2.0 na ktorego juz odkaldam kase

    Peugota kupuje idiota
     
     

  13. #13

    Doczy
    Nov 2005
    Mieszka w
    Polska
    Wiek
    46
    Samochd
    B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG, 2006
    Jestem

    co do 90 konikw / motor AHU/ 1998 bardzo przyjemny i wawy , jed ju 2 lata , to e do wyprzedzania lipa to mit , ja nie narzekam. Zwaszcz teraz jak od kilku m-cy mam zatkany EGR .Nie ma tez problemw z odpalaniem , nie widz problemw , czy taka czy inna temparatura , autko garazowane pod chmurk . Z autem no problem , ostatnio jedynie chodnica pucia , podobno to dolegliwoc Paskw 10 letnich , ale kupiem nwke na allegro 260 zotych z przesyk i na razie ok. Poza tym autko wdziczne jak sie o nie dba , tj. oleje , filtry itp. w miare regularnie .
    Serwis w Koszalinie poda po numerach VIN histori samochodu , kosztuje to o ile pamitam ok. 70 paru zociszy- info sprzed miesica.
    Passat B6 Variant , poprzednio B5 Variant a jeszcze wczeniej B3 lim. Nastpny te bdzie Passat
     
     

  14. #14
    p_a_s_e_k
    Go
    Proponuj jeszcze sprawdzi czy we chodzenia nie s twarde. Jeli s twarde na cakowicie zimnym silniku to odpuszczamy wz bo to prawie na pewno wina uszczelki pod gowic albo co gorsza pknitej gowicy lub bloku. Jeli s twarde na rozgrzanym, a po odkrceniu i zakrceniu korka od zbiornika wyrwnawczego znowu szybko twardniej odpuszczamy wz.

    Eksperyment z butowaniem na trjce poprzedzibym przeczyszczeniem ukadu wydechowego poprzez przebutowanie samochodu na duszym odcinku (np. na autostradzie jeli jest w pobliu).
     
     

  15. #15
    Awatar the.wolf
    Imi
    piotrunio
    Doczy
    Aug 2006
    Mieszka w
    warszawa
    Wiek
    22
    Samochd
    B3 1.6 TD 80KM (RA), 1978
    co do ogladania 1.8T to:
    patrzymy na sprezarka czy nie ma wyciekow przede wszystkim na stroie gorącej.
    Jak silnik zimny prosimy kogos o odpalenie silnika i ogladamy czy z wydechu nie pojdzie chmurka oleju (tylko w lecie bo w zimie i tak para wodna ucieka)
    Jak jest silnik rozgrzany, na postoju wickamy gaz na 5tobr i trzymamy ze 30s po czym puszczamy i patrzymy czy nie ma siwej chmurki.
    Zeby dobrze zbadac silnik sugerowalbym wizyte na hmownii. Wszystko wtedy wychodzi.
    Jak ktos jest sprawny to moze zdjac rure z dolotu i sprawdzic ile oleju jest w dolocie. Warto sprawdzic poloczenia zaworków n249(jesli jest) i n75, jak wygladaja przewody, czy oryrinalne czy nie. (ja mam nie oryginalne bo wymeinilem te gowniana parcianke
    Sygnatura edytowana / regulamin

     
     

  16. jakiego kupic passata ? pomoc
    #16
    mazi82
    Go
    witam pasjonatow passata
    Obecnie jestem posiadaczem Forda Mondeo z silnikiem TDCi 130KM ktory posiada wade fabryczna pompy wysokiego cienienia, wtryskiwaczy i w ogole firma Delphi w ogole sie nie postarala. Jestem przed sprzedaza tegoz nieudanego modelu i bardzo powaznie zastanawiam sie nad Passatem.

    Czytam i przegladam forum aby juz nie naciac sie na wady fabryczne, przy zakupie VW. Z tego co przeczytalem nie ma jakby idealnego VW. Zawsze cos tam jest. Do tego wszystkiego jakiegos Diesla poszukuje.

    Od samochodu oczekuje:
    -wystarczajacej mocy w stos do wagi aby dlugie trasy jak i manewry wyprzedzania byly przyjemnoscia a nie zmora.
    -komfortu jazdy
    -na ile to mozliwe malego spalania jak na ten samochod
    -oraz nienajdrozszych elementow eksploatacyjnych ktore trzeba okresowo wymieniac i naprawiac

    Po zakupie wchodzi w gre wymiana wszelkich plynow, filtrow, pewno i rozrzadu, opony. Jak wiemy nie jest to niestety tania przyjenosc.

    Prosze o konkretne wypowiedzi nad Dieslem, jaki silnik, jakie problemy najczestsze, czego napewno nie kupowac, a co warte jest polecenia.

    Mysle o Passacie 3BG 3B3 lub 3B6 do 10 000 euro (wole sedana).
    Wchodzi w gre mysle Silnik:
    1,9 TDI-PD (101KM)
    1,9 TDI-PD (105KM)
    1,9 TDI (110KM)
    1,9 TDI-PD (115KM)
    1,9 TDI-PD (130KM)
    2,0 TDI-PD 8V (136KM)
    2,0 TDI-PD 16V (140KM)

    Nie jezdzilem jeszcze nigdy Passatem wiec napiszcie prosze co i jak.
    Czy moze wlasnie Diesel to pomylka.

    dzieki
     
     

  17. #17
    radekiada
    Go
    Kategorycznie nie zgadzam si z opini, e 1,6 jest za saby!!!!!!!!!!
    Dlaczego tak sformuowana jest opinia ? !!!!
    Autor powinien powiedzie np.
    "moim skromnym zdaniem 1,6 jest ...","uwaam, e 1,6 jest ..."
    " cz opini uwaa...", "niektrzy twierdz...."
    Znam wielu ludzi , ktrzy stwierdz, e 150 KM to za mao, 210 KM to pryszcz przy 300.
    Dla mnie , i nie tylko dla mnie !!! jest idealny . Pojechaem na zachd, po diesla. Niestety okazao si e
    musiabym dopaci min 5000 z. Trafi si ten , z 1,6 i penym wyposazeniem. Od tamtego czasu nie chce ju diesla
    i nic innego. Jestem zaskoczony t jednostk, jego eksploatacj , kosztami itp.
    Pewne jest,e opinia jaka tu zostaa na wstpie przedstawiona nie jest obiektywna ale opiniotwrcza i prosz
    pomysle jak czuj si wacixiele tych modeli. Nikomu nie chodzi o konflikt tylko o staranne dobieranie sw.
    nie wiem czym autor jedzi, zapewne nie wsiad nigdy do 1,6.
    Faktem jest,e TDI przewaa ilociowo na drogach i std te gdy kazdy chwali swoje nonszalancko odmosi si do innych. Iwydaje mi si ,e to std taka opinia. NIESUSZNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Posiadacze 1,6 przedstawiajcie swoje opinie !!!!!!
    Jest nas zdecydowanie mniej ale jak nie powiemy nic to nikt nic nie usyszy.
    Bdzie tylko ,e TDI TDI... w TDI zepsuo sie to ... i tamto i jeszcze to...
    Fakt ...co macie pisa jeli si nie psuje nic. Tak jak u mnie. Bo silnik a nadwozie to co innego
    wszyscy mamy to samo i tu s te same problemy...jeli s.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Duy ; 10-09-2008 o 08:11 Powd: 2 scalone
     
     

  18. #18
    Ravson
    Go
    Przepraszam ale wanie jestem na etapie zakupu B5 2000 r. 1,8t i znalazem 125 konny silnik 20V. Kod silnika APT, mam pytanie jak jest z awaryjnoci i eksploatacj tych silnikw oraz zawieszenia. Z gry dziki za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Ravson ; 17-01-2008 o 19:31 Powd: znalazem kod silnika
     
     

  19. #19
    Awatar the.wolf
    Imi
    piotrunio
    Doczy
    Aug 2006
    Mieszka w
    warszawa
    Wiek
    22
    Samochd
    B3 1.6 TD 80KM (RA), 1978
    nie interesowalbym sie na Twoim miejscu silnikiem 1.8. Nie warto. Zapodobny hajs masz 1.8T, duzo lepszy silnik i wieksza przyjemnosc z jazdy.

    przypadkiem sprzedaje takiego
    Sygnatura edytowana / regulamin

     
     

  20. #20

    Doczy
    Feb 2007
    Mieszka w
    Chrzanw
    Wiek
    45
    Samochd
    B5(3B) 1.6 101KM (ARM), 2000
    Cytat Zamieszczone przez radekiada Zobacz posta
    Kategorycznie nie zgadzam si z opini, e 1,6 jest za saby!!!!!!!!!!
    Dlaczego tak sformuowana jest opinia ? !!!!
    Autor powinien powiedzie np.
    "moim skromnym zdaniem 1,6 jest ...","uwaam, e 1,6 jest ..."
    " cz opini uwaa...", "niektrzy twierdz...."
    Znam wielu ludzi , ktrzy stwierdz, e 150 KM to za mao, 210 KM to pryszcz przy 300.
    Dla mnie , i nie tylko dla mnie !!! jest idealny . Pojechaem na zachd, po diesla. Niestety okazao si e
    musiabym dopaci min 5000 z. Trafi si ten , z 1,6 i penym wyposazeniem. Od tamtego czasu nie chce ju diesla
    i nic innego. Jestem zaskoczony t jednostk, jego eksploatacj , kosztami itp.
    Pewne jest,e opinia jaka tu zostaa na wstpie przedstawiona nie jest obiektywna ale opiniotwrcza i prosz
    pomysle jak czuj si wacixiele tych modeli. Nikomu nie chodzi o konflikt tylko o staranne dobieranie sw.
    nie wiem czym autor jedzi, zapewne nie wsiad nigdy do 1,6.
    Faktem jest,e TDI przewaa ilociowo na drogach i std te gdy kazdy chwali swoje nonszalancko odmosi si do innych. Iwydaje mi si ,e to std taka opinia. NIESUSZNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Cakowicie zgadzam si z przedmwc,moj opini o silniku 1.6 zweryfikowaem po jedzie prbnej i byem pozytywnie zaskoczony.Po wpisaniu w wyszukiwark '' diesel tdi'' wyskoczyy tematy n 75, zapieczone kierownice , brak mocy,trudnoci z odpaleniem i wiele innych a 1.6 praktycznie bezawaryjny. Po przeanalizowaniu kosztw eksploataji ( nie tylko paliwo) zdecydowaem si na 1.6 do ktrego zaoyem LPG STAG300.migam prawie rok bez najmniejszej usterki a decyzji o zakupie tej wersji silnikowej nie auj i powtrzy bym j dzisiaj bez zastanowienia.Przeczytaem na tym forum stwierdzenie i skromne oszczdnoci na paliwie ( prawie adna rnica cenowa)pochaniane s przy naprawach silnikwTDI zczym si cakowicie zgadzam
    kamil
     
     

Strona 1 z 108 12341151101 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postw

  • Nie moesz zakada nowych tematw
  • Nie moesz pisa wiadomoci
  • Nie moesz dodawa zacznikw
  • Nie moesz edytowa swoich postw
  •