Skocz do zawartości
Gajdzi

Hamulce - krzywe tarcze, problem z pompą hamulca, nie trzęsie kierownica ani pedał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie jedni zarzucą mi że powinienem użyć "szukaj", ale pozwolę sobie ubiec pytanie i poinformować iż robiłem to od ok. 2,5h :) ale niestety rozwiązania nie znalazłem.

 

Problem: Przy hamowaniu występuje zjawisko pulsowania CAŁEGO SAMOCHODU (jak to ktoś napisał na forum, jakby jechać przez falowany asfalt). W momencie hamowania nie drży kierownica, ani pedał hamulca.

 

PRACE: Wymieniłem już 3x tarcze hamulcowe i nic to nie zmieniło.

 

 

Zastanawiam się co może być nie tak. Zrobiłem już tak ok. 60tys km i przeguby jak i półosie oraz łożyska są dobre. Jakby było z nimi cos nie tak to przy takim przebiegu już by to wyszło?

 

Zaciski czyszczone, smarowane zgodnie z zaleceniami - działają płynnie.

 

Wymieniłem płyn hamulcowy w całym układzie.

 

Wymieniłem wszystkie wahacze.

 

Dalej ten sam objaw. Nie mam już do tego powoli sił, a "mądrzy" mechanicy nie chcą mnie nawet widzieć - w końcu szukanie to dla nich strata czasu.

 

CO CIEKAWE:

Auto podczas hamowania zachowuje się jakbym naciskał i puszczał pedał hamulca (pasażerowie zachowują się jak Ci ludziki w reklamie Renault Clio MTV (od 40sek -

). Oczywiście nie aż tak, ale czuć to na ciele. Coś jakby pompa przepuszczała...

 

Czasami jednak mam wrażenie, że pedał hamulca żyje sobie swoim światem. Raz jest twardszy, raz miękki. Aby faktycznie zblokować koła to muszę użyć siły. Nie mam jednak problemów ze sterowaniem turbo ani N75. Także Vacum chyba w porządku?

Jak jestem zmuszony użyć nagle hamulca i dość gwałtownie, to później hamulce są lepsze i pedał łapie szybciej.

 

Ogólnie w porównaniu do VW Bory kolegi, to moje hamulce to jakaś porażka. Kolega ma swoje jak brzytwy.

 

PYTANIE:

Co może w/w elementy powodować? Piasta, łożyska, przeguby? Pompa hamulca - jak to sprawdzić?

 

P.S.

W pewnym momencie zdecydowałem się przetoczyć tarcze aby sprawdzić czy to wina tarcz. Tuż po przetoczeniu dalej czułem pulsujące hamulce... Gość co toczył robi to nie od dziś...

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z ABSem? Wyłączałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie wyłączałem. ABS się włącza jak już zblokuję koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to cos chyba z pompa abs, wyciag bezpiecznik od abs i wtedy sprubój a moze i to wina serwo ze sa malo skuteczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było, jakbyś z jakiegoś angola "pożyczył" pompę ABSu na podmiankę. Bo to najbardziej podejrzana część. I nawet używka - nie jest tania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm... wszystko możliwe. Pytanie czy da się to jak kol wiek zdiagnozować bez kupowania innej i podmianki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo jak by byla siadnieta pompa hamulcowa to by przepuszczala płyn a pedał by powoli uciekal do podłogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam takiego sposobu, bo gdzie tam przykładowo podłączysz manometr by sprawdzic w trakcie jazdy - co się dzieje. Możesz się dogadać z jakimś "szrociarzem", ze po prostu kupujesz "na próbę" i jak to nie wyeliminuje awarii, to oddajesz. Gość sobie to oznaczy jakoś, żeby potem nie gadał, że mu inną pompę oddajesz. No i w tym przypadku dodatkowo dojdzie koszt u mechanika za przekładanie pomp. Chyba że sam to zrobisz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo jak by byla siadnieta pompa hamulcowa to by przepuszczala płyn a pedał by powoli uciekal do podłogi

 

Nie odnotowałem ani razu od początku jak mam auto aby pedał uciekał w podłogę.

 

Danek75 jeśli zdecyduję się na taki ruch to nie będę tego robił sam - to w końcu hamulce. Na tym nie chce się uczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 jeśli zdecyduję się na taki ruch to nie będę tego robił sam - to w końcu hamulce. Na tym nie chce się uczyć...

 

No raczej nic innego na myśl nie przychodzi, by podmienić COŚ na próbę. Dojdzie więc koszt robocizny - ale to chyba najlepsze rozwiazanie - podmiana pompy.

 

A tarcze miałeś toczone na tokarce, czy na samochodzie? Bo gdy jest skrzywiony element zawieszenia - w tym wypadku zwrotnica (czy jak to się tam nazywa), to tylko toczenie tarcz na samochodzie da jakiś efekt. Miałem tak kiedyś w innym aucie. Co prawda - tarcza hamulcowa nie była wtedy równomiernej grubości, ale przynajmniej problemy znikły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A tarcze miałeś toczone na tokarce, czy na samochodzie?

 

Na tokarce. Za toczenie na samochodzie ludzie chcą tyle co za nowe tarcze, a problem dalej występuję stąd nie chcę sie zdecydować...

 

P.S.

W okolicy Ostrowa Wielkopolskiego gość chciał 180zł za przód. Chyba delikatne przegięcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na tokarce. Za toczenie na samochodzie ludzie chcą tyle co za nowe tarcze

W okolicy Ostrowa Wielkopolskiego gość chciał 180zł za przód. Chyba delikatne przegięcie...

Hmm.... ja w Dęblinie płaciłem po 25 zł od sztuki - za toczenie na samochodzie. Więc w sumie 100 zeta za całość. A tą cenę, co rzuciłeś, to na serio przegięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli pedal hamulca zyje swoim swiatem, do tego hamulce sa dosc slabe, to proponuje podmienic serwo na probe, mialem podobnie i u mnie pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważną informacją przy diagnozie Twojego problemu jest to, czy częstotliwość tych drgań/poszarpywań, zależna jest od prędkości przy jakiej hamujesz, czy może siły nacisku na pedał.

Przy braku tej zależności od prędkości, zwrócić uwagę trzeba raczej na urządzenia sterujące i wspomagające(pompa, serwo, pompa ABS).

Gdy taka zależność występuje, problem zwykle dotyczy krzywych tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ważną informacją przy diagnozie Twojego problemu jest to, czy częstotliwość tych drgań/poszarpywań, zależna jest od prędkości przy jakiej hamujesz, czy może siły nacisku na pedał.

Przy braku tej zależności od prędkości, zwrócić uwagę trzeba raczej na urządzenia sterujące i wspomagające(pompa, serwo, pompa ABS).

Gdy taka zależność występuje, problem zwykle dotyczy krzywych tarcz.

 

W sumie to jest zależna - jak jadę szybciej, to szarpie częściej (z większą częstotliwością), natomiast jak nacisnę mocniej w pedał hamulca, to jest to bardziej odczuwalne...

 

Chyba w pierwszej kolejności kupię sobie czujnik zegarowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoim Paskiem mam następujący kłopot. Otóż nie zawsze odbija mi przedni cylinderek od strony pasażera, bynajmniej mam takie wrażenie.Nie zawsze to się dzieje ale gdy już występuje to słychać to nawet w aucie poprzez takie jakby cichutkie huczenie jakby coś ocierało. Dodatkowo po jeździe właśnie ten cylinderek jest bardziej nagrzany, po podniesieniu auta na lewarku słychać ocieranie i koło nie kręci się swobodnie, w przeciwieństwie do koła od strony kierowcy, to obraca się swobodnie i praktycznie nie słychać żadnego ocierania. Początkowo wymieniłem bebechy w cylinderku - tzn wszystkie uszczelnienia i gumki na prowadnikach, nie pomogło. Potem wymieniłem łożysko w kole - nie pomogło. Ostatnio wymieniłem klocki hamulcowe i jakby pomogło ale na krótko. Znajomy mi podpowiada że problem może stwarzać pompa hamulcowa, ale czy przypadkiem gdyby to była pompa, to nie blokowało by mi dwóch przednich kół a nie tylko jednego?? Zauważyłem że tarcza po tej stronie gdzie koło się blokuje wygląda jakby inaczej, tzn wygląda to tak jakby klocek inaczej dotykał do tarczy w chwili hamowania, czy winna może być tarcza hamulcowa?? Podpinałem auto do VAG-a żeby zdiagnozować układ ABS ale tam jest czysto i nie wykazuje żadnych błędów. Koledzy może ktoś coś poradzi, z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spr. elastyczny przewód hamulcowy przy blokującym się kole. Może być zapchany i zacisk nie odbija.Jeżeli tak to do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elastyczny przewód wymieniałem i nie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu rozebrał cały zacisk i przetarł wszystko papierem ściernym :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że problem który opisywany był w pierwszej kolejności nie został opisany po tym jak został rozwiązany. Zakładam oczywiście, że udało się - BO JA MAM TAKI SAM PROBLEM.

 

W moim pasztecie również dzieje się podobnie. Hamowanie odbywa się jakby sinusoidalnie i jest zależne od prędkości. Sądząc, że to tarcze są pokrzywione kupiłem nowiutkie wraz z klockami. Po wymianie nadal to samo. Przy odhamowaniu do skrzyżowania czuć wyraźnie że siła hamowania raz jest większa, raz mniejsza, choć pedał hamulca trzymam w tym samym momencie.

Zauważyłem też, że przy bardzo mocnym naciśnięciu hampla coś skrzypi. To nie jest zawieszenie.

 

Tarcze wymieniałem sam. Zacisk działa płynnie, użyłem smary miedziowego pod klocki.

 

Ludziska pomocy!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności