Skocz do zawartości
Gość Hyabuza

[silnik] Motaż intercoolera w 1.6td

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hyabuza

Witam wszystkich urzytkowników forum :padam:

Jestem uzytkownikiem passata 1.6td z 1989 r. zastanawiam się nad założeniem intercoolera aby zyskać troche mocy i mam pytanie czy jest sens inwestować w niego i czy faktycznie po jego założeniu i zwiększeniu dawki paliwa na pompie oraz podniesieniu ciśnienia na turbinie będzie wzrost mocy , i czy konieczna jest wymiana turbiny czy wystarczy ta co jest ?

Z góry Dziękuje !!!! :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako tak sam IC nie daje mocy, raczej powoduje ze, w cieple dni po kilkukrotnym butowniu TE koniki nie uciekaja. Nie znam sie kompletnie na 1,6TDI wiec moge TYLKO ogolniki walic

Mysle ze najlepiej jednak przesiasc sie na 1,9TDI bo tam drzemie ogromny potencjal :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej jednak przesiasc sie na 1,9TDI bo tam drzemie ogromny potencjal

 

w 1.6 tez drzemie. 130 konikow juz nie dziwi nikogo z takiego silnika, nawet w polsce. 180 swiat tez widzial.

 

nie wiem czemu chcesz zakladac ic do tego silnika, skoro fabrycznie on tam jest. miales dzwona czy co? jesli silnik nie jest po modach to fabryczny spokojnie wystarczy. jesli idziesz w moce powyzej 100 kucy to wsadz cos przed chlodnice, jakiegos mercedesa, iveco albo bmw i bedzie git. mocy nie przybedzie, ale w upalne dni stadko pozostanie w kupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy TDI ma IC.... ja mam zamiast fabrycznego IC, FMIC.... (czytaj podpis :hyhy: )

Co do silnikow 180KM z 1,6 TDI...nie widzialem nie slyszalem !!

Jesli zrobisz MODa to gwarantuje Ci ze, fabryczny IC nie wystarczy !!

Ja po ostrym butowaniu, temp powietrza +30st C, na wyjsciu z FMICa mialem tem powietrza doladowanego +30st C. Jest do wynik bardzo dobry, jak na sam FMIC bez natrysku wody.

 

Mysle ze, po DOBRYM TUNINGU PASSATa B3 mozna zrobic fajnego POTWORKA :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuse :564: hehe ja o td nawijam, a ty mi piszesz, ze kazdy tdi ma ic. wiem wiem :cwaniak: pisalem do autora tematu, ktory ic powinien miec fabrycznie w swoim td.

 

btw taki mk2 z dobrze modzonym 1.6 masakruje wiele tdi na drodze, takze passatowcy nie znacie dnia ani godziny :evil:

 

nie mowie juz nawet co mozna zrobic z aaz :evil: ponad 200 kucy to jest zapierd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znam 1,9TDI dlubnietego na 245KM i ponad 400Nm

 

BESTIA :evil: a FMIC jest wielkosci normalnej chlodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja znam 1,9TDI dlubnietego na 245KM i ponad 400Nm

 

BESTIA :evil: a FMIC jest wielkosci normalnej chlodnicy

 

 

 

tdi, a td to troche inna bajka :P mowisz o pszczolce od Roberta? jest pare takich bydlakow 1.9 w naszym kraju. wspolczuje kolesiom w wypasionych furach za grube kilogramy zlotych, gdy dostaja baty od jakiegos golfa, polo, ibizy, cordoby albo octy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja po ostrym butowaniu, temp powietrza +30st C, na wyjsciu z FMICa mialem tem powietrza doladowanego +30st C. Jest do wynik bardzo dobry, jak na sam FMIC bez natrysku wody.

 

Zuse tak dobrze to tylko w Erze :rotfl: Chyba jednak coś pomieszałeś z tem. na wyjściu ;)

 

Zobacz tu moje własne pomiary SMIC i dla porównania FMIC:

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9145&start=105

 

oraz tu, przy turbie od ARL i ciśnieniu doładowania 1,5 bara, temperatura otoczenia chyba 22-24C, jeśli dobrze pamiętam:

 

http://img295.imageshack.us/img295/9990/temp2irekgd4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety jaro4444 zapraszam do TUNE-UP...ROB osobiscie robil pomiar :rotfl:

 

:hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse pokaż wyniki bo jak nie to zadzwonię osobiście do Roberta i zweryfikuję tą legendę :dobani:

 

Pomyśl tylko troszkę zanim napiszesz coś bajkowego - załóżmy, że powietrze wypływające z turbiny, przy Twoich parametrach silnika ma ok 100-110*C. Powietrze opływające IC z zewnątrz ma 30*C, więc jak chcesz uzyskać ze 100*C do 30*C w czasie przepływu przez IC w tak krótkim odcinku?

Przy bardzo dobrych, dużych FMIC uzyskuje się temperaturę na wyjściu ok 20*C większą jak temperatura otoczenia. Widzisz to ma moich pomiarach, zobacz sobie pomiary Aligatora, chłopaków z LCT przy FMIC od ARL a na koniec zobacz to:

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=1706&product=FMINTPASB5

 

Więc mogłeś mieć 30*C na wyjściu z IC, jeśli było na zewnątrz ok 12-14*C. Jeśli było 30*C to możesz mieć ok 50*C na wyjściu z IC, co już jest bardzo dobrym wynikiem bo seryjny SMIC daje w tych warunkach nawet ok 90*C :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaa prosze bardzo DWON !! 508-112-402 pomiar robiony byl 16 sierpnia 2007 :ok:

 

 

 

....a zapomnial bym "masz racje" :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Telefon do Roberta znam :P

Poczekamy aż zajmie oficjalne stanowisko co do tego pomiaru :]

 

Nie "masz rację" a tylko proszę o dane źródłowe - czyli temperaturę otoczenia i wartości temperatur z Mapp Sensora. Nic więcej. Bez obrażania się, udowadniania sobie wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem i takie tam...

:682:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robilismy na sprincie od 0 do ok 130km/h

Temp na wyjsciu z IC byla 35-39C ....

Przy pelnym dluzszym butowaniu bylo by pewnie pod 50C ale to tez super wynik.

powietrze za zewnatrz mialo kolo 28C

a 1.6 td to tez mozna ostro wydłubac :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temp na wyjsciu z IC byla 35-39C ....

Przy pelnym dluzszym butowaniu bylo by pewnie pod 50C ale to tez super wynik.

powietrze za zewnatrz mialo kolo 28C

 

Teraz zgodze się, Robert podaje w 100% prawdopodobne wartości :ok::568:

 

Zuse nie to żebym się czepiał ale wiem jakie wartości uzyskuje się przy dobrym IC :cwaniak:

 

Zobacz u mnie jak wyglądało najpierw rozpędzanie (wówczas miałem 140 KM i FMIC, drugi wóz miał turbo od ASZ, moc też 140 KM i seryjny IC), temperatura otoczenia 24,5*C, u mnie na pokładzie 3 osoby, w drugim wozie 2:

 

http://img170.imageshack.us/my.php?image=postojsd3.jpg

 

Po rozgrzaniu dolotów i osiągnięciu równowagi termicznej znów ostry but przy przyśpieszaniu:

 

http://img474.imageshack.us/my.php?image=jazdahd0.jpg

 

 

Swoją drogą masz doskonały IC skoro miałeś takie rezultaty :padam::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Odgrzeje pulpeta,dobry temat ostatnio jarol twierdził ze temp w dolocie u niego nie przekracza 28st przy ostrym butowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
UP

no to kolego patrz na to:golf 1,6TD 170KM

Edytowane przez mr_jaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanko. Czy silnik 1.6diesel można podrasować? Jak, pompa wtryskowa od 1.6td i podnieść dawkę i pogrzebać w grzybku? Czy z tych teoretycznych 55KM da rade zrobić ok 65KM, oczywiście wolniejszy wydeszek, może mały plan głowicy i cos zrobić z dolote, wtryski z 1.6tdi?

 

PS. tak sie zastanawiam czy do VW Polo 1.4d da rade włożyć 1.6d i go troszkę podrasować:) Taki może głupi pomysł:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arwam
Mam szybkie pytanko. Czy silnik 1.6diesel można podrasować? Jak, pompa wtryskowa od 1.6td i podnieść dawkę i pogrzebać w grzybku? Czy z tych teoretycznych 55KM da rade zrobić ok 65KM, oczywiście wolniejszy wydeszek, może mały plan głowicy i cos zrobić z dolote, wtryski z 1.6tdi?

 

PS. tak sie zastanawiam czy do VW Polo 1.4d da rade włożyć 1.6d i go troszkę podrasować Taki może głupi pomysł

 

jesli nie założysz turbo i IC to jedynie po założeniu większej pompy i ustawieniu dawki na granicy dymienia może dać do 10-12koni pod warunkiem że założona pompa będzie miała nie mniejszy tłoko-rozdzielacz niż 11mm.

największe do pomp rotacyjnych miały 12mm.

ale ogólnie jeśli nie chcesz zakładać turbiny to koszta przewyższą wartośc wyniku jak dlamnie.

lepiej załóż T3 i już nawet na pompie 9mm będzie duża różnica.

jeszcze większa będzie jak założysz 10 lub 11mm tłoko-rozdzielacz.

wtedy na pompie 11mm i T3 przy naprawdę dobrym IC będzie można osiągnąć moce oscylujące wokół wartości 150KM.

a jak założysz turbo np K16 lub GTB2260VK to na pierwszej można się spodziewać mocy w granicach 200KM natomiast przy tej drugiej jeśli założysz VNT można przekroczyć granicę 240KM, z tym że jest ogromne prawdopodobieństwo że silnik się zwyczajnie rozleci

 

---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:54 ----------

 

co do tego Czy do polo da się założyć 1.6TD to się da tylko kwestia jak bardzo trzeba rzeźbić?

pomysł nie głupi bo auto bardzo lekkie a już zwykłe 1.6TD np JR zrobi z niego małego potworka. a czym więcej będziesz wlewał w silnik to tym bardziej Cię ta zabawa zacznie wciągać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności