Jotes Zgłoś #1 Napisano 7 Sierpnia 2007 Witam. Jakie świece zapłonowe są lepsze do jazdy na LPG - trzyelektrodowe czy zwykłe? Co jaki czas wymieniacie u siebie świece zapłonowe na gazie? Proszę o podzielenie się Waszymi spostrzeżeniami, przemyśleniami i doświadczeniami w tej kwestii. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #2 Napisano 7 Sierpnia 2007 Użyj szukaj. Temat już był. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #3 Napisano 7 Sierpnia 2007 zwykła NGK fabrycznie przewidziane do twojego auta a wymiana co 20 000 na gazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #4 Napisano 7 Sierpnia 2007 j/w Bosch w kosz Iskra to nawet szkoda gadać do gazu NGK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 7 Sierpnia 2007 Iskra to nawet szkoda gadać http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/dziwne-objawy-przy-vr6-vt16669.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=%B6wiece&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k Zgłoś #6 Napisano 7 Sierpnia 2007 Niedawno zagazowałem i świece NGK dalej używam - brak problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2007 zamiet napisał/a:Iskra to nawet szkoda gadać http://www.forum.vw-passa...B6wiece&start=0 ilu ludzi, tyle opinii ja swoją opieram na sugestiach kilku mechaników zawodowo zajmujących się tematyką LPG, jeśli jednak iskry Ci dobrze służą, to PZDR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #8 Napisano 8 Sierpnia 2007 j/w Bosch w kosz Iskra to nawet szkoda gadać do gazu NGK cudze chwalicie a swego nie znacie lanos nie chciał mi jeździć na NGK passat tak bez problemu , ale znając już markę ISKRA po przejechaniu 30 tys. wymieniłem na iskry i nie widać różnicy poza kasą pozostawioną w moim portfelu, a pozatym firma japońska produkująca ngk ma wkład w fabryce iskry tak samo jak tarcze hamulcowe brembo , mikodo i inne produkuje sie w fabryce w Częstochowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #9 Napisano 8 Sierpnia 2007 szesć lat jeżdzę na gazie na świecach bocha zwykłych jednoelektrodowych i nigdy nie miałem z nimi problemu, za ten okres wymieniłem świece chyba trzy razy (tak, wiem, że co dwa lata to trochę za długo, ale nie odczuwałem żadnego zużycia a wymieniłem tylko dlatego ze dwa sezony na gaz to chyba dość, dodam ze sezon to przez czery latka ok 30-35 tkm, ostatnie dwa już nieco mniej bo mam paska w dieslu i opelek w gazie "awansował" na drugie auto w rodzinie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #10 Napisano 8 Sierpnia 2007 j/w Bosch w kosz Iskra to nawet szkoda gadać do gazu NGK cudze chwalicie a swego nie znacie lanos nie chciał mi jeździć na NGK passat tak bez problemu , ale znając już markę ISKRA po przejechaniu 30 tys. wymieniłem na iskry i nie widać różnicy poza kasą pozostawioną w moim portfelu, a pozatym firma japońska produkująca ngk ma wkład w fabryce iskry tak samo jak tarcze hamulcowe brembo , mikodo i inne produkuje sie w fabryce w Częstochowie Całkowicie Ciebie popieram i zgadzam się z Tobą. Polskie świece zapłonowe są dobre, o czym sam się wielokrotnie przekonałem. Tak samo dobre są polskie łożyska z FŁT w Kielcach. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 8 Sierpnia 2007 No przecież już na jesieni pisałem o iskrach cudze chwalicie a swego nie znacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamis Zgłoś #12 Napisano 8 Sierpnia 2007 Wymiana świec co 20tys. jest absurdem.Świece spokojnie wytrzymują ponad 100tys. przebiegu.Trzeba tylko od czasu do czasu sprawdzić i ustawić odstęp elektrod (przy gazie 0,7).Przejeździłem tak setki tysięcy km. Tak samo mitem są świece do gazu.Nie ma czegoś takiego,choć niektóre firmy takie świece produkują.To są takie same świece jak do benzyny,tylko oznaczenie mają,że niby do gazu.No i ustawiony odstęp przeważnie 0.7. Jakie jedno elektrodowe świece są do B3 1,8 RP?Szukałem dzisiaj takich świec i nigdzie nie mają. Trzy elektrodowe świece podnoszą zużycie paliwa o jakieś 1,5-2 l/100.Sprawdzone w pięciu różnych samochodach.A dlaczego?Nie mam pojęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #13 Napisano 8 Sierpnia 2007 Jakie jedno elektrodowe świece są do B3 1,8 RP? http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=3781 np iskra FE65PXS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #14 Napisano 8 Sierpnia 2007 Wymiana świec co 20tys. jest absurdem.Świece spokojnie wytrzymują ponad 100tys.Trzy elektrodowe świece podnoszą zużycie paliwa o jakieś 1,5-2 l/100.Sprawdzone w pięciu różnych samochodach.A dlaczego?Nie mam pojęcia. Nie sądzę, by świece na gazie wytrzymały 100 000 km, chyba, że cały czas na trasie - zresztą i to jest mało prawdopodobne. Twierdzisz również, że świece trzyelektrodowe podnoszą zużycie paliwa i że sprawdziles to aż w 5-ciu samochodach. Jak to dokładnie zrobiłeś? Mnie się wydaje mało wiarygodne, żeby świece 3-elektrodowe podwyższały zużycie paliwa aż o 1,5-2 l/100 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 8 Sierpnia 2007 Nie sądzę, by świece na gazie wytrzymały 100 000 km Ja w sumie na 4-elektrodowych championach zrobiłem na gazie 70 tkm a nie wiem ile wcześniej na PB i nic się nie działo Zmieniłem bo jakoś mi już to nie pasowało. Po zmianie na iskry nie widze różnicy już od kilkunastu tysięcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #16 Napisano 8 Sierpnia 2007 Nie sądzę, by świece na gazie wytrzymały 100 000 km Ja w sumie na 4-elektrodowych championach zrobiłem na gazie 70 tkm a nie wiem ile wcześniej na PB i nic się nie działo Zmieniłem bo jakoś mi już to nie pasowało. Po zmianie na iskry nie widze różnicy już od kilkunastu tysięcy A jakie świece polecałbyś do mego Passata - jednoelektrodowe Iskry czy 3-elektrodowe NGK? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 8 Sierpnia 2007 Moge polecic najtańsze rozwiązanie a więc iskry, po co przepłacach na zagraniczne o takich samych parametrach W poście moim wyżej masz link do świec iskry, wybierz model silnika i symbol świecy. Są tam jednoelektrodowe FE65PXS i trzyelektrodowe FE65LTXS. Skopiuj symbol świecy i wklej w http://www.google.pl , znajdziesz kilka sklepów i aukcji i porównasz ceny Myslę że 3-elektrodowe będą niewiele droższe od jedno i te wybiez, zawsze dłużej wytrzymają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #18 Napisano 8 Sierpnia 2007 Moge polecic najtańsze rozwiązanie a więc iskry, po co przepłacach na zagraniczne o takich samych parametrach W poście moim wyżej masz link do świec iskry, wybierz model silnika i symbol świecy. Są tam jednoelektrodowe FE65PXS i trzyelektrodowe FE65LTXS. Skopiuj symbol świecy i wklej w http://www.google.pl , znajdziesz kilka sklepów i aukcji i porównasz ceny Myslę że 3-elektrodowe będą niewiele droższe od jedno i te wybiez, zawsze dłużej wytrzymają Dzięki Ci, kuczlaw, za radę. A co sądzisz o tym rzekomo większym zużyciu paliwa na świecach 3-elektrodowych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #19 Napisano 8 Sierpnia 2007 A co sądzisz o tym rzekomo większym zużyciu paliwa na świecach 3-elektrodowych? Szczerze to "walnąłem karpia" , pierwsze słyszę.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #20 Napisano 9 Sierpnia 2007 kolega w skodzie fabi zrobił na świecach 90tys a zrobił by więcej tylko jak gaz zakładali mu do samochodu to mechanicy mu je wymienili moim skromnym zdaniem różnica w jedno elektrodowych a w trzy elektrodowych jest taka ze; w jedno elektrodowych iskra skacze w jedno miejsce a w trzy elektrodowych w trzy miejsca ,przez co mogą wolniej wypalać sie elektrody niz w jedno elektrodowej , ale zapewne zanim sie wypalą to i tak trafi ją szlak bo świeca nie składa sie z samych elektrod ( dochodzi czynnik temperatury na porcelankę itp.) a tak wogule to świece iskry kosztują ze34 zł i nie jest to wielki majątek ażeby wymienić je chociaż raz w roku ( zależy od przejechanych km ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach