Skocz do zawartości
Jotes

Świece zapłonowe do gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakie świece zapłonowe są lepsze do jazdy na LPG - trzyelektrodowe czy zwykłe? Co jaki czas wymieniacie u siebie świece zapłonowe na gazie? Proszę o podzielenie się Waszymi spostrzeżeniami, przemyśleniami i doświadczeniami w tej kwestii. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użyj szukaj. Temat już był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwykła NGK fabrycznie przewidziane do twojego auta a wymiana co 20 000 na gazie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

j/w

 

Bosch w kosz

Iskra to nawet szkoda gadać

 

do gazu NGK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k

Niedawno zagazowałem i świece NGK dalej używam - brak problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
zamiet napisał/a:

Iskra to nawet szkoda gadać

 

 

http://www.forum.vw-passa...B6wiece&start=0

 

ilu ludzi, tyle opinii

ja swoją opieram na sugestiach kilku mechaników zawodowo zajmujących się tematyką LPG, jeśli jednak iskry Ci dobrze służą, to :ok:

 

PZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
j/w

 

Bosch w kosz

Iskra to nawet szkoda gadać

 

do gazu NGK

 

cudze chwalicie a swego nie znacie lanos nie chciał mi jeździć na NGK passat tak bez problemu , ale znając już markę ISKRA po przejechaniu 30 tys. wymieniłem na iskry i nie widać różnicy poza kasą pozostawioną w moim portfelu, a pozatym firma japońska produkująca ngk ma wkład w fabryce iskry

 

tak samo jak tarcze hamulcowe brembo , mikodo i inne produkuje sie w fabryce w Częstochowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szesć lat jeżdzę na gazie na świecach bocha zwykłych jednoelektrodowych i nigdy nie miałem z nimi problemu, za ten okres wymieniłem świece chyba trzy razy (tak, wiem, że co dwa lata to trochę za długo, ale nie odczuwałem żadnego zużycia a wymieniłem tylko dlatego ze dwa sezony na gaz to chyba dość, dodam ze sezon to przez czery latka ok 30-35 tkm, ostatnie dwa już nieco mniej bo mam paska w dieslu i opelek w gazie "awansował" na drugie auto w rodzinie ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
j/w

 

Bosch w kosz

Iskra to nawet szkoda gadać

 

do gazu NGK

 

cudze chwalicie a swego nie znacie lanos nie chciał mi jeździć na NGK passat tak bez problemu , ale znając już markę ISKRA po przejechaniu 30 tys. wymieniłem na iskry i nie widać różnicy poza kasą pozostawioną w moim portfelu, a pozatym firma japońska produkująca ngk ma wkład w fabryce iskry

 

tak samo jak tarcze hamulcowe brembo , mikodo i inne produkuje sie w fabryce w Częstochowie

 

 

Całkowicie Ciebie popieram i zgadzam się z Tobą. Polskie świece zapłonowe są dobre, o czym sam się wielokrotnie przekonałem. Tak samo dobre są polskie łożyska z FŁT w Kielcach. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież już na jesieni pisałem o iskrach :)

 

cudze chwalicie a swego nie znacie

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamis

Wymiana świec co 20tys. jest absurdem.Świece spokojnie wytrzymują ponad 100tys. przebiegu.Trzeba tylko od czasu do czasu sprawdzić i ustawić odstęp elektrod (przy gazie 0,7).Przejeździłem tak setki tysięcy km.

Tak samo mitem są świece do gazu.Nie ma czegoś takiego,choć niektóre firmy takie świece produkują.To są takie same świece jak do benzyny,tylko oznaczenie mają,że niby do gazu.No i ustawiony odstęp przeważnie 0.7.

Jakie jedno elektrodowe świece są do B3 1,8 RP?Szukałem dzisiaj takich świec i nigdzie nie mają. :zalamany:

Trzy elektrodowe świece podnoszą zużycie paliwa o jakieś 1,5-2 l/100.Sprawdzone w pięciu różnych samochodach.A dlaczego?Nie mam pojęcia. :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymiana świec co 20tys. jest absurdem.Świece spokojnie wytrzymują ponad 100tys.

Trzy elektrodowe świece podnoszą zużycie paliwa o jakieś 1,5-2 l/100.Sprawdzone w pięciu różnych samochodach.A dlaczego?Nie mam pojęcia. :zdegustowany:

 

Nie sądzę, by świece na gazie wytrzymały 100 000 km, chyba, że cały czas na trasie - zresztą i to jest mało prawdopodobne. Twierdzisz również, że świece trzyelektrodowe podnoszą zużycie paliwa i że sprawdziles to aż w 5-ciu samochodach. Jak to dokładnie zrobiłeś? Mnie się wydaje mało wiarygodne, żeby świece 3-elektrodowe podwyższały zużycie paliwa aż o 1,5-2 l/100 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie sądzę, by świece na gazie wytrzymały 100 000 km

 

Ja w sumie na 4-elektrodowych championach zrobiłem na gazie 70 tkm a nie wiem ile wcześniej na PB i nic się nie działo :) Zmieniłem bo jakoś mi już to nie pasowało. Po zmianie na iskry nie widze różnicy już od kilkunastu tysięcy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie sądzę, by świece na gazie wytrzymały 100 000 km

 

Ja w sumie na 4-elektrodowych championach zrobiłem na gazie 70 tkm a nie wiem ile wcześniej na PB i nic się nie działo :) Zmieniłem bo jakoś mi już to nie pasowało. Po zmianie na iskry nie widze różnicy już od kilkunastu tysięcy :)

 

A jakie świece polecałbyś do mego Passata - jednoelektrodowe Iskry czy 3-elektrodowe NGK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge polecic najtańsze rozwiązanie a więc iskry, po co przepłacach na zagraniczne o takich samych parametrach :?: W poście moim wyżej masz link do świec iskry, wybierz model silnika i symbol świecy. Są tam jednoelektrodowe FE65PXS i trzyelektrodowe FE65LTXS. Skopiuj symbol świecy i wklej w http://www.google.pl , znajdziesz kilka sklepów i aukcji i porównasz ceny :) Myslę że 3-elektrodowe będą niewiele droższe od jedno i te wybiez, zawsze dłużej wytrzymają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moge polecic najtańsze rozwiązanie a więc iskry, po co przepłacach na zagraniczne o takich samych parametrach :?: W poście moim wyżej masz link do świec iskry, wybierz model silnika i symbol świecy. Są tam jednoelektrodowe FE65PXS i trzyelektrodowe FE65LTXS. Skopiuj symbol świecy i wklej w http://www.google.pl , znajdziesz kilka sklepów i aukcji i porównasz ceny :) Myslę że 3-elektrodowe będą niewiele droższe od jedno i te wybiez, zawsze dłużej wytrzymają :)

 

Dzięki Ci, kuczlaw, za radę. A co sądzisz o tym rzekomo większym zużyciu paliwa na świecach 3-elektrodowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co sądzisz o tym rzekomo większym zużyciu paliwa na świecach 3-elektrodowych?

 

Szczerze to "walnąłem karpia" :przestraszony: , pierwsze słyszę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega w skodzie fabi zrobił na świecach 90tys a zrobił by więcej tylko jak gaz zakładali mu do samochodu to mechanicy mu je wymienili :D

moim skromnym zdaniem różnica w jedno elektrodowych a w trzy elektrodowych jest taka ze;

w jedno elektrodowych iskra skacze w jedno miejsce

a w trzy elektrodowych w trzy miejsca ,przez co mogą wolniej wypalać sie elektrody niz w jedno elektrodowej , ale zapewne zanim sie wypalą to i tak trafi ją szlak bo świeca nie składa sie z samych elektrod ( dochodzi czynnik temperatury na porcelankę itp.)

a tak wogule to świece iskry kosztują ze34 zł i nie jest to wielki majątek ażeby wymienić je chociaż raz w roku ( zależy od przejechanych km )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności