_gregor Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2007 Nie znalazłem tego typu tematu więc podejmuje nowy. Koledzy forumowicze powiedzcie mi czy na bigu jałowym wskazania komputera co do spalania są jakieś sensowne? Pytam bo raz mam 0.5l raz 3.5l raz 5.7l i zawsze na wyłączonej klimie i rozgrzanym silniku.Teoretycznie jeśli się stoi no to jak można mówic o spalaniu na 100km? ale wskazania są różne. Jak jest z tym u was? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2007 Nie na 100km, lecz na godzinę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_gregor Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2007 no to w takim razie od czego zależą te wskazania?Raz 0,5l raz 5,7l???? Siada coś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2007 Wskazania na biegu jałowym są wykazywane takie jakie było ostatnie spalanie podczas normalnej jazdy. Komputer nie pokazuje chwilowego spalania na biegu jałowym. W instrukcji Passata jest to napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2007 Yarcio Po uruchomieniu silnika spalanie jest pokazywane. Spalanie obliczane jest "w locie" a więc obarczone jest błędem chwilowego pomiaru. Zauważ, że silnik aby był w ruchu dostaje dawkę paliwa i jednocześnie kontrolowana jest jego prędkość obrotowa. Jeśli obroty spadają (niezauważalnie) to wtryśnięta zostaje nieco większa dawka, natomiast, jeśli obroty osiągną zadaną wartość paliwo nie jest podawane. Na obrotach jałowych dzieje się tak kilkaset razy w ciągu minuty. I jeśli robiony jest pomiar chwilowy, to podawane są dane z danej chwili. Być może w układzie podciśnienia jest jakaś niezauważalna nieszczelność, która wpływa na wskazania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2007 JAFO, Ja u siebie mam to samo, jak byłem na serwisie to mi mechanik powiedział żebym sobie sam poczytał w instrukcji bo tam wszytko pisze. Na biegu jałowym Komputer pokazuje ostatnie wskazanie jakie zarejestrował ( nie pokazuje wskazania z jazdy na luzie ). Szkoda że instrukcje wożę w wozie bo bym ci zrobił skan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marynarz Zgłoś #7 Napisano 4 Sierpnia 2007 u mnie wskazania przez komputer na biegu jalowym sa 0,7l za kazdym razem czy jezdze szybko czy wolno nie ma roznicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2007 Yarcio, zgadzam sie z Toba tez to zauwazyłem, na biegu jałowym pokazuje ostatnie spalanie, mało tego czasami rosnie srednie spalanie mimo to ze samochod stoi w miejscu. Wydaje mi sie ze jest to tendencja ostatniej sredniej zwyszkowej hehe. Natomiast w Skodzie Oktavi jest tak ze komputer pokazuje nawet spalanie na biegu jałowym. Co prawda ja mam komputer 1/2 FIS nie wiem jak pokazuje spalanie komputer MFA w zegarku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #9 Napisano 4 Sierpnia 2007 Yarcio, zgadzam sie z Toba tez to zauwazyłem, na biegu jałowym pokazuje ostatnie spalanie 3B - pokazuje ostatnie wskazanie po zatrzymaniu 3BG - pokazuje spalanie rowniez na biegu jalowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #10 Napisano 4 Sierpnia 2007 kri100v, ja mam 3B i pokazuje dosłownie ostatnie wskazanie po zatrzymaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #11 Napisano 4 Sierpnia 2007 Yarcio, zgadzam sie z Toba tez to zauwazyłem, na biegu jałowym pokazuje ostatnie spalanie, mało tego czasami rosnie srednie spalanie mimo to ze samochod stoi w miejscu. Wydaje mi sie ze jest to tendencja ostatniej sredniej zwyszkowej hehe. A co ty bys chcial, zeby na postoju srednie spalanie malalo Przeciez samochod stoi, nie robi zadnego dystansu, a silnik nadal pracuje, czyli zuzywa paliwo. A jak wiadomo, srednie zuzycie paliwa to: ilosc zuzytego (paliwo w litrach) podzielona przez dystans (w kilometrach) i otrzymany wynik mnozymy przez 100... Przeciez to jest proste jak budowa cepa EDIT// U mnie na jalowym przy rozgrzanym silniku bez klimy zuzycie chwilowe jest w granicach 0,4-0,5 litra na godzine... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don-Damiano Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2007 witam, u mnie na jałowym jest 0,5-0,6. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #13 Napisano 5 Sierpnia 2007 kri100v, ja mam 3B i pokazuje dosłownie ostatnie wskazanie po zatrzymaniu. Czyli tak jak napisalem. W 3BG jak auto jest w ruchu wskazanie jest w l/100km jak na postoju w l/h (h - godzine). Przy 1.8T na postoju jakies 0,9l/h jak wlaczona klimatyzacja ok 1,1l/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #14 Napisano 5 Sierpnia 2007 jak się zatrzymam to spalanie przeskakuje z "l/km" na "l/h" bez klmy pokazuje 0.8l/h z klimą 1.2l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2007 Natomiast jak koledzy powiedzieli - w 3bg jest ta różnica, że gdy samochód stoi podawane jest chwilowe zużycie w l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_gregor Zgłoś #16 Napisano 5 Sierpnia 2007 No to już chyba wszystko zostało wyjaśnione THX (wychodzi na to że trzeba było dokładniej przeczytać instrukcje ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #17 Napisano 5 Sierpnia 2007 Dokładnie, wystarczy poczytać instrukcję, myślę że temat jest do zamknięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2013 Witam. Spalanie chwilowe na biegu jałowym spadło mi do 0,4 (przy wył. odbiornikach). Od tamtego roku jakoś nie zwracałem uwagi na to, ale początkowo wahało się między 0,5-0,4 i zaczęło mnie to interesować. Obecnie jest stale 0,4. Zacząłem logować auto i wychodzi na to, że wskazania na BIPach (grupa 023, bieg jałowy) zmniejszyły się średnio o 10-15. A auto jakoś nie zawsze ciągnie dobrze do 2000 obr. W tamtym roku oprócz wymiany oleju i czyszczeniu turbiny wymieniałem akumulator. Czy coś obcina dawkę paliwa, a może EGR źle działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar_kuch Zgłoś #19 Napisano 7 Marca 2013 witam u mnie w avf pokazuje 1.2 to chyba troche za dużo u kumpla pokazuje 0,7 w ogóle średnie nawet jest zawyżone na kompie nie udało mi się nigdy zejść poniżej 7,5 l/100km w trasie gdzie może leżeć problem. Dodam że z tankowania jest dobrze w miarę w mieście i w trasie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #20 Napisano 7 Marca 2013 witam u mnie w avf pokazuje 1.2 to chyba troche za dużo u kumpla pokazuje 0,7 w ogóle średnie nawet jest zawyżone na kompie nie udało mi się nigdy zejść poniżej 7,5 l/100km w trasie gdzie może leżeć problem. Dodam że z tankowania jest dobrze w miarę w mieście i w trasie pozdrawiam to wszystko jest zależne od kąta synchronizacji wałka rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach