unreal Zgłoś #41 Napisano 6 Września 2008 nie no przy 40 km piatka to przesada. Ale od 50 ladnie silnik na 5 pracuje. tzw. ja ma chipa to moze auto jest mocniejsze na nizszych obrotach w kazdym badz razie pracuje idealnie i nic buda nie trzesie, a jak sie zamuli silnik i turbo to jade na autostrada i sie odmuli:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #42 Napisano 7 Września 2008 Ja w mieście nigdy piątki nie wrzucam, bo po prostu nie ma gdzie,a przy 50 czy 60km/h nie będę wrzucał piątki bo mogę jechać na czwórce bez gazu lub lekko głaskając gaz i będzie taka sama oszczędność no i przy tym silnika tak nie zamęczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bora30 Zgłoś #43 Napisano 11 Września 2008 Mam to samo auto w kombi spala srednio 7,4 litra natomiast na trasie 6.5 ale w moim przypadku komputer lekko mnie oszukuje ale jak ktoś wcześniej napisał sprawdż jakie masz opony bo w takim przypadku delikatnie oszuka ci kilometrówkę.Ale to są tylko domysły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mxzibi Zgłoś #44 Napisano 20 Września 2008 (edytowane) Witam!!! Tak tu sobie czytam wasze posty na temat spalania i doszedłem do wniosku , ze niektórzy tutaj to fantaści ze spalaniem a niektórzy to emeryci w jeździe . Ja mam 130 PS AVF i pali mi 10l na mieś. i 6,5l do 7,0l na trasie i tez myślałem ze to dużo bo porównywałem Passata do audi 110 PS którego wcześniej miałem bo palił na mieś. 8l do 8,5 a na trasie 5,5 do 6,0l. Tylko że Audi jest dużo mniejszym autem od passata przez co mniej waży i ma mniej koni przez co ma mniejszą turbo dziurę. Piszą niektórzy ,ze ich passaty 130 PS palą w mieście 7,5 do 8,0 l a na trasie 5,5 do 6,0 l , to ogarnia mnie pusty śmiech (bez urazy) ale nigdy w to nie uwierzę no chyba ,ze pół tej drogi je pchacie albo was ciągną . Passat jest dość dużym autem z duża turbo dziurą - 130 PS AVF- i jak na moje mniemanie to jak by nie jeździć to pasek musi swoje wypic. Jak tu dalej czytam to nie którzy nie przekraczają 2000 tys.obr przy wyprzedzaniu.a nie którzy przy 50 km/h wrzucają 5 a możne i 6 bieg. To nasuwa mi się pytanie : po co wam są potrzebne te auta z takimi silnikami ? Kupcie od razu jakiegoś dieselka z mocą 60 PS lub 75 PS i od razu poczujecie różnice w spalaniu i nawet nie będziecie musieli kręcić obrotów do 2000 tys. POZDRAWIAM!!!!!!!! Edytowane 20 Września 2008 przez mxzibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #45 Napisano 20 Września 2008 To nasuwa mi się pytanie : po co wam są potrzebne te auta z takimi silnikami ? Chocby po to zeby miec mniejszy stres przy wyprzedzaniu, a w przypadku gdy auto bedzie zaladowane to mniej sie to odczuje niz w mniejszej benzynie. No i elastycznosc jeszcze I ogolnie lubie diesla - hehe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unreal Zgłoś #46 Napisano 25 Września 2008 Witam!!!Tak tu sobie czytam wasze posty na temat spalania i doszedłem do wniosku , ze niektórzy tutaj to fantaści ze spalaniem a niektórzy to emeryci w jeździe . Ja mam 130 PS AVF i pali mi 10l na mieś. i 6,5l do 7,0l na trasie i tez myślałem ze to dużo bo porównywałem Passata do audi 110 PS którego wcześniej miałem bo palił na mieś. 8l do 8,5 a na trasie 5,5 do 6,0l. Tylko że Audi jest dużo mniejszym autem od passata przez co mniej waży i ma mniej koni przez co ma mniejszą turbo dziurę. Piszą niektórzy ,ze ich passaty 130 PS palą w mieście 7,5 do 8,0 l a na trasie 5,5 do 6,0 l , to ogarnia mnie pusty śmiech (bez urazy) ale nigdy w to nie uwierzę no chyba ,ze pół tej drogi je pchacie albo was ciągną . Passat jest dość dużym autem z duża turbo dziurą - 130 PS AVF- i jak na moje mniemanie to jak by nie jeździć to pasek musi swoje wypic. Jak tu dalej czytam to nie którzy nie przekraczają 2000 tys.obr przy wyprzedzaniu.a nie którzy przy 50 km/h wrzucają 5 a możne i 6 bieg. To nasuwa mi się pytanie : po co wam są potrzebne te auta z takimi silnikami ? Kupcie od razu jakiegoś dieselka z mocą 60 PS lub 75 PS i od razu poczujecie różnice w spalaniu i nawet nie będziecie musieli kręcić obrotów do 2000 tys. POZDRAWIAM!!!!!!!! kadym autem trzeba sie nauczyc jezdzic:d, jak nei umiesz umiejetnie wykozystywac momentu obrotowego to auto bedzie ci tyle paliło, no rozumiem w miescie sa korki itp ale tez mozna zejsz ze spalaniem....kolego ucz sie jezdzic i dopiero sie wypowiadaj:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #47 Napisano 25 Września 2008 Panowie ta dyskusja robi się czysto akademicka. Tak naprawdę spalanie jest zależne od wielu czynników i myślę że wszystkie tutaj zostały wymienione. Np; od rodzaju silnika, mocy silnika, rodzaju ogumienia, wielkości kół, rodzaju skrzyni biegów, stylu jazdy, długości odcinka drogi na którym mierzymy spalanie, zależy również od pory roku i naszego temperamentu a także ile i jakich urządzeń elektrycznych bądź nagłośnieniowych mamy włączonych w aucie, zależy też od rodzaju i ilości ciężaru w aucie a także czy mamy bagażnik na dachu czy nie, w jakim stanie technicznym jest nasz samochód. Wyliczać możemy w nieskończoność. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki i każdego z nas osobno spalanie może wyjść zupełnie różne. Tak że życzę wam dalszej owocnej dyskusji ale weźcie powyższe rzeczy pod uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sylvek1986 Zgłoś #48 Napisano 5 Października 2008 Witam Panowie, mam ten sam motor AVB tez glowilem sie z duzym spaleniem, kupilem VAGA i szukalem "winnych" Styl jazdy stylem jazdy,ale polecam zajac sie synchronizacja rozrzadu, tu wrzucam linka do mojego tematu, wiele osob zmienilo ustawienia i spalenie diametralnie spadlo: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33445&page=4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #49 Napisano 6 Października 2008 (edytowane) Chyba i mnie dopadlo Do polowy wrzesnia wszystko bylo w porzadku ze spalaniem. Zaobserwowalem wzrost do ok 0.5L na trasie i nawet 2l w miescie. Przed wyjazdem na urlop w polowie wrzesnia zamontowalem tempomat. Przy okazji sciagnalem waz gumowy przy IC, zeby zobaczyc jak tam wyglada - bylo wilgotno od odmy, ale to raczej norma, syfu nie widzialem, tylko na laczeniu na zewnatrz waz-IC byla mala ilosc lekko wilgotnego brudu. Rowniez wymienienilem gumowy waz wychodzacy z gornej czesci EGR, poniewaz byl juz lekko przetarty przez plastikowa pokrywe silnika. Wymienialem go na przewod paliwowy o srednicy 6, czyli chyba jeden rozmiar wiekszy niz fabryczny. Przy EGR dalem opaske zaciskowa, natomiast z drugiej strony juz nie bo i tak ciezko wchodzil. Zadowolony z napraw i przerobek po paru dniach udalem sie w trase Szczecin - Wroclaw. Pora wieczorno nocna, predkosc do 120km/h, jazda spokojna. Srednia z trasy 77km/h. Spalanie 5,7. Myslalem ze to paliwo kijowe i wczoraj w drodze powrotnej zalalem BP Ultimate - bez zmian. Spalanie przy danych predkosciach jakie zaobserwowalem na tempomacie: 80km/h - 4,9L 90km/k - 5,4L 110km/h - 5,9L 120km/h - 6,2L Wydaje mi sie za wysokie. Dodam ze po zakupie auta zrobilem trase Niemcy - Szczecin ok 400km, pare razy rozpedzałem auto na maxa zeby je sprawdzic, predkosc autostradowa 130-140km/h, wyszło 6,2L przy sredniej 113km/h. Wartosci spalanie wyliczane z dystrybutoa. Co mnie zaciekawlo to podczas jednostajnej jazdy do ok 100km/h (lub hamujac silnikiem z gorki)po przejechaniu ok 1km spadala mi temp silnika o ok 1 kreske - temp zewnetrzna 8-18C w zaleznosci od dnia i lokalizacji. Edytowane 6 Października 2008 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #50 Napisano 12 Października 2008 Wymień termostat kolego. Chyba i mnie dopadlo Do polowy wrzesnia wszystko bylo w porzadku ze spalaniem. Zaobserwowalem wzrost do ok 0.5L na trasie i nawet 2l w miescie. Przed wyjazdem na urlop w polowie wrzesnia zamontowalem tempomat. Przy okazji sciagnalem waz gumowy przy IC, zeby zobaczyc jak tam wyglada - bylo wilgotno od odmy, ale to raczej norma, syfu nie widzialem, tylko na laczeniu na zewnatrz waz-IC byla mala ilosc lekko wilgotnego brudu. Rowniez wymienienilem gumowy waz wychodzacy z gornej czesci EGR, poniewaz byl juz lekko przetarty przez plastikowa pokrywe silnika. Wymienialem go na przewod paliwowy o srednicy 6, czyli chyba jeden rozmiar wiekszy niz fabryczny. Przy EGR dalem opaske zaciskowa, natomiast z drugiej strony juz nie bo i tak ciezko wchodzil. Zadowolony z napraw i przerobek po paru dniach udalem sie w trase Szczecin - Wroclaw. Pora wieczorno nocna, predkosc do 120km/h, jazda spokojna. Srednia z trasy 77km/h. Spalanie 5,7. Myslalem ze to paliwo kijowe i wczoraj w drodze powrotnej zalalem BP Ultimate - bez zmian. Spalanie przy danych predkosciach jakie zaobserwowalem na tempomacie: 80km/h - 4,9L 90km/k - 5,4L 110km/h - 5,9L 120km/h - 6,2L Wydaje mi sie za wysokie. Dodam ze po zakupie auta zrobilem trase Niemcy - Szczecin ok 400km, pare razy rozpedzałem auto na maxa zeby je sprawdzic, predkosc autostradowa 130-140km/h, wyszło 6,2L przy sredniej 113km/h. Wartosci spalanie wyliczane z dystrybutoa. Co mnie zaciekawlo to podczas jednostajnej jazdy do ok 100km/h (lub hamujac silnikiem z gorki)po przejechaniu ok 1km spadala mi temp silnika o ok 1 kreske - temp zewnetrzna 8-18C w zaleznosci od dnia i lokalizacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #51 Napisano 13 Października 2008 Wymień termostat kolego. Z tym ze w miare szybko mi sie silnik nagrzewa. W VB palil mi do 1,5l wiecej w zimie w miescie za nim nie wymienilem termostatu, z tym ze na blacie mialem wtedy ok 80C, a w pasku 90C, tylko jak sie wloke badz hamuje dluszy czas silnikiem to spadnie o grubosc wskaznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #52 Napisano 20 Października 2008 Witam!!!Tak tu sobie czytam wasze posty na temat spalania i doszedłem do wniosku , ze niektórzy tutaj to fantaści ze spalaniem a niektórzy to emeryci w jeździe . Ja mam 130 PS AVF i pali mi 10l na mieś. i 6,5l do 7,0l na trasie i tez myślałem ze to dużo bo porównywałem Passata do audi 110 PS którego wcześniej miałem bo palił na mieś. 8l do 8,5 a na trasie 5,5 do 6,0l. Tylko że Audi jest dużo mniejszym autem od passata przez co mniej waży i ma mniej koni przez co ma mniejszą turbo dziurę. Piszą niektórzy ,ze ich passaty 130 PS palą w mieście 7,5 do 8,0 l a na trasie 5,5 do 6,0 l , to ogarnia mnie pusty śmiech (bez urazy) ale nigdy w to nie uwierzę no chyba ,ze pół tej drogi je pchacie albo was ciągną . Passat jest dość dużym autem z duża turbo dziurą - 130 PS AVF- i jak na moje mniemanie to jak by nie jeździć to pasek musi swoje wypic. To chyba faktycznie chipowanie zmniejsza spalanie, szczególnie w mieście! :577: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b3b5 Zgłoś #53 Napisano 27 Października 2008 Też się zastanawiałem dlaczego mi duzo pali w mieście, bo wychodzi mi 11-12 l/100km według tego co pokazuje komp. Miasto Wrocław, szczyt godzinowy, trasy miejskie po 5-8 km robione w 30-45 minut. W sobote jeździłem po miecie i jakie było moje zaskoczenie gdy przy tym samym stylu jazdy, braku korków komputer pokazał 8.9 l/100km. Wydaje mi sie, że w tabelach ze spalaniem umieszczanych w katalogach powinni umieszczać informację ile pali w mieście w dni wolne od pracy a ile w dni powszednie . Poza miastem bez wariowania pali średnio 6-6,5 litra na stówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #54 Napisano 1 Listopada 2008 dlatego pewnie tyle jara bo to silnik "DTI" hahahah =D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #55 Napisano 4 Listopada 2008 (edytowane) Wydaje mi sie, że w tabelach ze spalaniem umieszczanych w katalogach powinni umieszczać informację ile pali w mieście w dni wolne od pracy a ile w dni powszednie Tak tylko powinni też dodać "w Polsce" i "na zachodzie". Tak temat spalania wałkowany na forum dziesiątki razy podobnie jak oleju. Podawane wartości w tabelach są na temat jazdy płynnej po mieście (czyli dojazdy do skrzyżowań, świateł itp.) i jazdy płynnej poza miastem. Są to wartości średnie a wszystko zależy od wielu warunków (jaka skrzynia, jak przerzucamy biegi, jaka pogoda, jaki rodzaj jazdy preferujemy, czy używamy klimy, jakie odcinki drogi pokonujemy (odległość), jaki rodzaj silnika mamy, oraz jakie koła i ogumienie i.t.p. Tak że jak kolega b3b5 zauważył jest różnica między miastem a miastem. Bo nie ma co porównywać Wrocławia czy Warszawy do np. Goleniowa czy Oleśnicy. Dwa pierwsze to miasta, dwa pozostałe też miasta tylko rodzaj i natężenie ruchu inne, a także odległości do pokonania inne. Edytowane 4 Listopada 2008 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #56 Napisano 20 Grudnia 2008 Wymień termostat kolego. Wymieniony, ale zbytniej roznicy nie widze, moze dlatego ze caly czas po miescie jezdze. Za tydzien dluzsza trasa to zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #57 Napisano 25 Grudnia 2008 Mój B6 BXE 1.9 105 km kombii z trasy 230km w tym Warszawa i postój w korku około 40min (łącznie) spalił 4.7 l/100km przy bardzo delikatnej jezdzie 90-100km/h przy temperaurze zewn. -2 stopnie. Normalnie czyli tak 120-130km/h mozna sie zamknac w 6l z groszem więc jestem bardzo zadwolony, w sumie wychodzi ekonomiczniej niż większość tego typu aut na LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #58 Napisano 26 Grudnia 2008 kombii z trasy 230km w tym Warszawa i postój w korku około 40min (łącznie) spalił 4.7 l/100km przy bardzo delikatnej jezdzie 90-100km/h przy temperaurze zewn. -2 stopnie. Normalnie czyli tak 120-130km/h mozna sie zamknac w 6l z groszem Cos za duza rozbieznosc w tych wartosciach. Ale jesli jestes zadowolony to OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #59 Napisano 27 Grudnia 2008 Cos za duza rozbieznosc w tych wartosciach.Ale jesli jestes zadowolony to OK. Tutaj wszystko zależy od dynamiki jazdy, jak szybko chcesz dojść do danej prędkości i na jakim biegu więc nie sądze, że rożbieżnosci są duże, a włączając w to miasto dysproporcje będą jeszcze większe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojtasek Zgłoś #60 Napisano 8 Czerwca 2009 witam jestem nowy i nie wiem za bardzo gdzie moglem zalozyc temat wiec zalowylem go tutaj. i mam taki problem posiadam passata B5 fl 1.9TDI 130koni. i zaczal duzo palic. przy ruszaniu na jedynce zawsze komputer pokazywal spalanie chwilowe max25litrow. a teraz przy ruszaniu pokazuje nawet do 80litrow i odczulem ze troche slabiej przyspiesza. co moglo sie stac? czekam na odpowiedz pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach