Skocz do zawartości
Zyzu

Obroty silnika na biegu jalowym

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie powinny byc obroty silnika na biegu jalowym?

Nie wyczytalem tego w instrukcji a odnosze wrazenie ze w moim TDI obroty sa ciut za niskie.

W poprzednim B-5 mialem 900obr/min

W B-6 mam niecale 800obr/min

Czy tyle ma byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne ze u mnie na zimnym silniku mam lekko powyzej 900obr/min, a na cieplym ok 800 obrotow??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim TDI 170 CR wolne obroty na postoju,na ciepłym silniku to ok. 800 obr/min.Na zimnym jest ok. 1000 obr/min a w miarę nagrzewania się silnika stopniowo spadają aby osiągnąć wcześniej wymienione 800.Natomiast ciekawostką jest,że silnik na luzie ma trochę podniesione obroty tak długo jak auto się toczy.Myślę,że to ma związek z działaniem ABS.Po zatrzymaniu obroty natychmiast spadają do 800.To co wyżej napisałem uważam za normę.Z drugiej strony dwa razy zdarzyło mi się,że silnik pracował na podwyższonych obrotach do 1000(całkowicie rozgrzany na postoju) i towarzyszył temu rodzaj szumu.Było to po ostrej jeżdzie pierwszy raz po przebiegu 8000 km drugi niedawno ok. 11500 km.Rozmawiałem na ten temat w serwisie i powiedzieli,że to filtr cząstek stałych się oczyszcza w taki sposób.Passek jest na gwarancji więc się specjalnie tym nie zmartwiłem,ale mam zamiar to sprawdzić by nie mieć problemu po gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że to filtr cząstek stałych się oczyszcza w taki sposób

 

dokładnie miałem tak samo, tyle że w 170-PD. Jak był filtr zapchany to sie tak oczyszcza. Troche to mało przyjemne, dziwna praca, troche głośniej, większe drgania ale sam sobie winny byłem, bo muliłem autko na 1500 obrotów po mieście. Teraz minimalne obroty utrzymuję na 1800 i jest cacy. Obroty na luzie to około 800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wznowię wątek..

Nie bardzo rozumiem związku obrotów z ABS Auto na postoju ma ok.750-800obrotów,w trakcie jazdy ok.900.Może bardziej kwestia wytwarzania podciśnienia do wszelkich układów wspomagania,czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wznowię wątek..

Nie bardzo rozumiem związku obrotów z ABS Auto na postoju ma ok.750-800obrotów,w trakcie jazdy ok.900.Może bardziej kwestia wytwarzania podciśnienia do wszelkich układów wspomagania,czy co?

Mam dokładnie tak samo. Jazda na luzie to obroty w granicach 900 a jak sie zatrzymam całkowicie to spadają do 800. Myślę, że jest to po to aby skuteczniej pracowały wszelkie układy wspomagające np. hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. Ja mam podobnie jak kolega ''Hammer'' tylko u mnie 2.0 tdi Cr 140KM.

Z oczyszczaniem filtra normalna sprawa:), jesli zgasisz samochod wlaczaja sie tez wentylatory chlodnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to jest normalne też tak mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie były obroty 819, teraz zostały przez serwis zmienione na 903. Nie wiem czemu i wydaje mi się że trochę za duże obroty ma teraz. Szarpało wcześniej samochodem, teraz po podwyższeniu szarpie mniej. Czyżby serwis podniósł obroty aby trochę wyeliminować szarpanie? Przy czym szarpanie to wydaje mi się, że pochodzą od koła dwumasowego.

Proszę o jakieś sugestie aby naprowadzić mnie w czym może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać tak ma być, bo mam podobnie. Na zimnym silniku ok 900-1000 obr/min, na ciepłym 800, a wypalanie DPFa ok 1000, więc standard.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dołącze się do tematu. W moim VW CR 170KM podczas jazdy na przysłowiowym luzie obroty podskakują do ok 900/mim jest to słyszalne. Po zatrzymaniu się obroty spadają i niepokojący dźwięk zanika. Czy ktoś już to rozszyfrował? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już bylo o tym. W czasie jazdy potrzeba trochę mocy na niektóre urządzenia, wspomagania itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a benzyna,

2.0 fsi

 

ja mam ok 700 obr/min. Wydaje mi się,że to ciut za mało. Na postoju mam wrażenie, że silnik chce zaraz zgasnąć. Nieraz nawet tak się dzieje.

Czy można VCDS`em skorygować obroty ?

A inni posiadacze fsi jakie mają obroty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami jak stoję na światłach to mam obroty na poziomie ok 1000 a filtr dpf dopalał mi się jakiś czas temu. Czy te wysokie obroty to nadal dpf? Chodzi mi o to,że te wysokie obroty na jałowym biegu nie występują cały czas tylko pojawiają się od czasu do czasu. Jak sprawdzić czym to jest spowodowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem 800 obr/min a po założeniu grzanej przedniej szyby, wdł. dekry-niemcy powinienem zmienić na 861obr/min

 

Silnik/adaptacje-10/kanał 06/regulacja obrotów w zakresie 800-1000/test/save

 

Jeśli kanały adaptacji nieaktywne:

Silnik/Dostęp upoważnienia-16/podać kod dla silnika (mój BKC to 12233) reszty nie szukałem - popatrzeć w necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem 800 obr/min a po założeniu grzanej przedniej szyby, wdł. dekry-niemcy powinienem zmienić na 861obr/min

 

Silnik/adaptacje-10/kanał 06/regulacja obrotów w zakresie 800-1000/test/save

 

Jeśli kanały adaptacji nieaktywne:

Silnik/Dostęp upoważnienia-16/podać kod dla silnika (mój BKC to 12233) reszty nie szukałem - popatrzeć w necie.

 

Podziękował :-)

 

Niestety nie mam dostępu, więc potrzebuję kod do mojego BVY.

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a tak z innej beczki ale też o obrotach na jałowym. Na zimnym po odpaleniu obroty ok 950/min. Po osiagnieciu jakiej temp obroty powinny zejść na 800/min? Silnik to atj, zauważyłem, że nieraz spadną na 800 po przekroczeniu 70st a czasami spadną na 800 kiedy wskazówka jeszcze nawet sie nie podniosła i silnik jest zimny. Czy ktoś wie po osiagnieciu jakiej temperatury obroty powinny sie zmniejszyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno obroty powinny się zmniejszać płynnie (nie skokowo) wraz ze wzrastającą temperaturą silnika - krzywa temperatury w górę = krzywa obrotów w dół. Ile jednak obrotów przy jakiej temperaturze powinno być tego Ci nie powiem, ale na pewno +/-800 obrotów powinien silnik mieć zdecydowanie dużo przed 90'C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie w pasku z 2012roku dokładnie mam tak samo jak koledzy wyżej opisują gdy silnik jest

zimny chodzi na 1000 obrotów a jak osiągnie temperaturę 90 stopni spada do 800 i jeszcze jedno gdy silnik jest zimny a przejadę kilka kilometrów około 10 na wyłączonym nadmuchu powietrza silnik tez chodzi już na 800 obrotów a tylko włoczę wentylator to znaczy nadmuch powietrza zaraz dzwiga mi się do 1000 tak jak by chciał szybciej dogrzać płyn chłodzący

Edytowane przez darek654

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności