Zyzu Zgłoś #1 Napisano 28 Lipca 2007 Jakie powinny byc obroty silnika na biegu jalowym? Nie wyczytalem tego w instrukcji a odnosze wrazenie ze w moim TDI obroty sa ciut za niskie. W poprzednim B-5 mialem 900obr/min W B-6 mam niecale 800obr/min Czy tyle ma byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polson Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2008 Czy to normalne ze u mnie na zimnym silniku mam lekko powyzej 900obr/min, a na cieplym ok 800 obrotow?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2010 W moim TDI 170 CR wolne obroty na postoju,na ciepłym silniku to ok. 800 obr/min.Na zimnym jest ok. 1000 obr/min a w miarę nagrzewania się silnika stopniowo spadają aby osiągnąć wcześniej wymienione 800.Natomiast ciekawostką jest,że silnik na luzie ma trochę podniesione obroty tak długo jak auto się toczy.Myślę,że to ma związek z działaniem ABS.Po zatrzymaniu obroty natychmiast spadają do 800.To co wyżej napisałem uważam za normę.Z drugiej strony dwa razy zdarzyło mi się,że silnik pracował na podwyższonych obrotach do 1000(całkowicie rozgrzany na postoju) i towarzyszył temu rodzaj szumu.Było to po ostrej jeżdzie pierwszy raz po przebiegu 8000 km drugi niedawno ok. 11500 km.Rozmawiałem na ten temat w serwisie i powiedzieli,że to filtr cząstek stałych się oczyszcza w taki sposób.Passek jest na gwarancji więc się specjalnie tym nie zmartwiłem,ale mam zamiar to sprawdzić by nie mieć problemu po gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2010 że to filtr cząstek stałych się oczyszcza w taki sposób dokładnie miałem tak samo, tyle że w 170-PD. Jak był filtr zapchany to sie tak oczyszcza. Troche to mało przyjemne, dziwna praca, troche głośniej, większe drgania ale sam sobie winny byłem, bo muliłem autko na 1500 obrotów po mieście. Teraz minimalne obroty utrzymuję na 1800 i jest cacy. Obroty na luzie to około 800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #5 Napisano 4 Lutego 2012 Wznowię wątek.. Nie bardzo rozumiem związku obrotów z ABS Auto na postoju ma ok.750-800obrotów,w trakcie jazdy ok.900.Może bardziej kwestia wytwarzania podciśnienia do wszelkich układów wspomagania,czy co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #6 Napisano 4 Lutego 2012 Wznowię wątek..Nie bardzo rozumiem związku obrotów z ABS Auto na postoju ma ok.750-800obrotów,w trakcie jazdy ok.900.Może bardziej kwestia wytwarzania podciśnienia do wszelkich układów wspomagania,czy co? Mam dokładnie tak samo. Jazda na luzie to obroty w granicach 900 a jak sie zatrzymam całkowicie to spadają do 800. Myślę, że jest to po to aby skuteczniej pracowały wszelkie układy wspomagające np. hamulce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan at Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2012 Witam.. Ja mam podobnie jak kolega ''Hammer'' tylko u mnie 2.0 tdi Cr 140KM. Z oczyszczaniem filtra normalna sprawa:), jesli zgasisz samochod wlaczaja sie tez wentylatory chlodnicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek05k Zgłoś #8 Napisano 7 Lutego 2012 Według mnie to jest normalne też tak mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #9 Napisano 7 Lutego 2012 860U/min wg VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #10 Napisano 21 Listopada 2013 A u mnie były obroty 819, teraz zostały przez serwis zmienione na 903. Nie wiem czemu i wydaje mi się że trochę za duże obroty ma teraz. Szarpało wcześniej samochodem, teraz po podwyższeniu szarpie mniej. Czyżby serwis podniósł obroty aby trochę wyeliminować szarpanie? Przy czym szarpanie to wydaje mi się, że pochodzą od koła dwumasowego. Proszę o jakieś sugestie aby naprowadzić mnie w czym może być problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2013 Widać tak ma być, bo mam podobnie. Na zimnym silniku ok 900-1000 obr/min, na ciepłym 800, a wypalanie DPFa ok 1000, więc standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brylant Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2014 Witam. Dołącze się do tematu. W moim VW CR 170KM podczas jazdy na przysłowiowym luzie obroty podskakują do ok 900/mim jest to słyszalne. Po zatrzymaniu się obroty spadają i niepokojący dźwięk zanika. Czy ktoś już to rozszyfrował? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #13 Napisano 27 Kwietnia 2014 Już bylo o tym. W czasie jazdy potrzeba trochę mocy na niektóre urządzenia, wspomagania itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #14 Napisano 2 Września 2014 a benzyna, 2.0 fsi ja mam ok 700 obr/min. Wydaje mi się,że to ciut za mało. Na postoju mam wrażenie, że silnik chce zaraz zgasnąć. Nieraz nawet tak się dzieje. Czy można VCDS`em skorygować obroty ? A inni posiadacze fsi jakie mają obroty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konserwatysta Zgłoś #15 Napisano 2 Września 2014 Czasami jak stoję na światłach to mam obroty na poziomie ok 1000 a filtr dpf dopalał mi się jakiś czas temu. Czy te wysokie obroty to nadal dpf? Chodzi mi o to,że te wysokie obroty na jałowym biegu nie występują cały czas tylko pojawiają się od czasu do czasu. Jak sprawdzić czym to jest spowodowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #16 Napisano 3 Września 2014 Miałem 800 obr/min a po założeniu grzanej przedniej szyby, wdł. dekry-niemcy powinienem zmienić na 861obr/min Silnik/adaptacje-10/kanał 06/regulacja obrotów w zakresie 800-1000/test/save Jeśli kanały adaptacji nieaktywne: Silnik/Dostęp upoważnienia-16/podać kod dla silnika (mój BKC to 12233) reszty nie szukałem - popatrzeć w necie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #17 Napisano 3 Września 2014 (edytowane) Miałem 800 obr/min a po założeniu grzanej przedniej szyby, wdł. dekry-niemcy powinienem zmienić na 861obr/min Silnik/adaptacje-10/kanał 06/regulacja obrotów w zakresie 800-1000/test/save Jeśli kanały adaptacji nieaktywne: Silnik/Dostęp upoważnienia-16/podać kod dla silnika (mój BKC to 12233) reszty nie szukałem - popatrzeć w necie. Podziękował :-) Niestety nie mam dostępu, więc potrzebuję kod do mojego BVY. Edytowane 30 Września 2014 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavel1990 Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2014 Witam, a tak z innej beczki ale też o obrotach na jałowym. Na zimnym po odpaleniu obroty ok 950/min. Po osiagnieciu jakiej temp obroty powinny zejść na 800/min? Silnik to atj, zauważyłem, że nieraz spadną na 800 po przekroczeniu 70st a czasami spadną na 800 kiedy wskazówka jeszcze nawet sie nie podniosła i silnik jest zimny. Czy ktoś wie po osiagnieciu jakiej temperatury obroty powinny sie zmniejszyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2014 Na pewno obroty powinny się zmniejszać płynnie (nie skokowo) wraz ze wzrastającą temperaturą silnika - krzywa temperatury w górę = krzywa obrotów w dół. Ile jednak obrotów przy jakiej temperaturze powinno być tego Ci nie powiem, ale na pewno +/-800 obrotów powinien silnik mieć zdecydowanie dużo przed 90'C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek654 Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Witam u mnie w pasku z 2012roku dokładnie mam tak samo jak koledzy wyżej opisują gdy silnik jest zimny chodzi na 1000 obrotów a jak osiągnie temperaturę 90 stopni spada do 800 i jeszcze jedno gdy silnik jest zimny a przejadę kilka kilometrów około 10 na wyłączonym nadmuchu powietrza silnik tez chodzi już na 800 obrotów a tylko włoczę wentylator to znaczy nadmuch powietrza zaraz dzwiga mi się do 1000 tak jak by chciał szybciej dogrzać płyn chłodzący Edytowane 27 Stycznia 2015 przez darek654 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach