dtambor Zgłoś #21 Napisano 27 Marca 2012 wiekszosc to skroplona woda i okolo 1ml szlamu. Skontroluj to za jakiś czas, to możesz sie zdziwić jaki szlam siedzi w separatorze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barca Zgłoś #22 Napisano 29 Marca 2012 nie przejmowałbym się taka ilością oleju z odmy mechanik u którego byłem jest tego samego zdanie,taka ilość oleju niczym strasznym nie grozi,dostał się też do turbiny i powiedział,że jeszcze nie jest z nią tak źle i mogę na niej jeszcze pojeździć,cały problem sprowadzał się do chłodnicy intercolera,w której była dziura.mechanik twierdzi ze stąd brał się olej na turbinie,przewodach i samym intercolerze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikko9339 Zgłoś #23 Napisano 7 Maja 2014 Jestem nowy na forum i mam pytanie w róże od turbiny w strone IC jest olej czy to Turbo sie kończy ? i jeszcze jedna sprawa pod korkiem wlewu oleju jest sucho czy to normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #24 Napisano 7 Maja 2014 Olej może być z turbo bądź z odmy. Odseparuj odme, wyczyść IC i obserwuj. Jak się olej znów pojawi tzn. że turbina już puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikko9339 Zgłoś #25 Napisano 8 Maja 2014 Na początek zobaczę czy w ogóle w odmie w stronę turbo jest olej jeśli nie no to czeka Regeneracja:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #26 Napisano 8 Maja 2014 Na początek zobaczę czy w ogóle w odmie w stronę turbo jest olej Gwarantuję Ci że jest.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikko9339 Zgłoś #27 Napisano 8 Maja 2014 jeśli nie turbo to oznacza ze zawór ciśnienia jest walniety?( czarny dekielek nad pokrywa klawiatury) czy co zaznaczę ze oleju ubywa a dyma ani sladu silnik idzie wzorowo ( dopiero rozpoczynam przygodę z Passatem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #28 Napisano 8 Maja 2014 Olej tam jest i będzie, wymień uszczelniacze zaworowe, wymień olej na lepszy i pomoże, piszę tak bo sam tak zrobiłem i o dziwo ilość oleju z pół litra na 1000km w odmie zostało parę kropel... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikko9339 Zgłoś #29 Napisano 8 Maja 2014 mam Mobil 10W -40 po pierwszej wymianie jak kupiłem paska to według mnie był 5 w 30 moze 40 po spószczeniu starego oleju był bardzo "Rzadki " ( a zaddnej informacji o oleju brak wiec wlałem Pól syntetyk) co zrobic? szkoda mi motoru bo według mnie super nawet dymka na zimnym czy gorącym silniku a idzie dobrze jak na diesla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Proxim@ar Zgłoś #30 Napisano 8 Maja 2014 Skoro nie miałeś żadnej informacji na temat oleju, to mogłeś zainwestować 50 zł i kupić płukankę. Wtedy masz pewność, że po zmianie oleju będzie wszystko ok. Co do jakości Mobila..... Generalnie nie polecam. Lej Valvoline, lub Millers, to są dobre oleje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikko9339 Zgłoś #31 Napisano 13 Maja 2014 Gwarantuję Ci że jest.... a własne nie ma jest aby leciutki nalot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kw_a Zgłoś #32 Napisano 13 Maja 2014 Mgła olejowa zawsze będzie. Walczyłem z tym długo, wymieniłem odmę na nową, turbinę na nową, sprawdziłem i wymieniłem skoro było już rozebrane pierścienie ale mgła na ściankach jest. Są to naprawdę minimalne ilości!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikko9339 Zgłoś #33 Napisano 14 Maja 2014 a co jeśli jest sucho pod korkiem wlewu oleju? i zaraz za wyjściem zaworu od odmy na pokrywie silnika stoi olej a mi tego oleju ubywa i w róże do IC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #34 Napisano 22 Maja 2014 Witam serdecznie, mam podobny problem jak wszyscy - olej gdzies ucieka, nie kopci, silnik dobrze chodzi. Na kanale zobaczyłem, że silnik jest spocony od spodu po prawej stronie (pasażera)...Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i wyczyściłem odmę - nie pomogło. Oleju bierze 1 litr na 2-2.5 tys km. W poniedziałek jadę do znajomego mechanika...z karteczką co może być nie tak (udało mi się troche tego nazbierać - mechanik powiedział, że posprawdza wszystko z listy). Może komuś się przyda, wiec podzielę się możliwymi przyczynami wycieku oleju (paprania silnika od spodu). Możliwe przyczyny wycieku: -uszczelniacze zaworów -czujnik ciśnienia oleju nad chłodniczką (może tam kapać olej) -wężyk od turbo sprężarki lub metalowa rurka cieknie -pęknięta rurka od bagnetu -nad filtrem oleju (pod kolektorem ssącym) jest takie plastikowe kolanko przykręcone do silnika i ono może być pęknięte -puszcza O-ring miedzy chlodniczka oleju a podstawa filtra -uszczelka pod głowicą -miska olejowa - silikon puścił? -zapchana odma (nagar) -pekniety kruciec odmy czyli ta rurka plastikowa łącząca silnik z dalszymi rurkami, znajduje się to nad filtrem oleju -uszczelki napinacza lancuszka rozrzadu (podobno cieknący olej bryzga po wszystkim po prawej stronie - strona pasazera) -przewód (trójnik) znajduje pomiędzy Filtrem oleju a kolektorem ssącym -chłodnica intercolera (może być dziura) -sprawdzić intercooler (można go porządnie wyczyścić) Póki co na razie tyle...jak ktoś chce dodać coś do tej listy proszę bardzo będzie więcej możliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #35 Napisano 22 Maja 2014 jak ktoś chce dodać coś do tej listy proszę bardzo Mokra turbina od oleju + olej w przewodzie do intercoolera - kończąca się turbina :hmm nad filtrem oleju (pod kolektorem ssącym) jest takie plastikowe kolanko przykręcone do silnika i ono może być pęknięte kruciec odmy czyli ta rurka plastikowa łącząca silnik z dalszymi rurkami, znajduje się to nad filtrem oleju Dwa ostatnio wymienione to chyba jedno i to samo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #36 Napisano 23 Maja 2014 @up być może to samo...nie byłem pewien, tych rurek i przewodów jest sporo a napisalem to na bazie postów z innych tematów/forów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #37 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) jadę do znajomego mechanika...z karteczką co może być nie tak (udało mi się troche tego nazbierać - mechanik powiedział, że posprawdza wszystko z listy). Jak już zaliczysz tego mechanika to napisz co i jak U mnie trochę poci się silnik z drugiej strony (od kierowcy) i podejrzewam własnie to plastykowe kolanko odmy wychodzące z bliku silnika pod kolektorem ssącym. :fajny Edytowane 23 Maja 2014 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #38 Napisano 24 Maja 2014 @up w poniedziałek odstawiam auto do znajomego.Zobaczymy czy coś z tej listy wyhaczy mam nadzieje bo te ciagłe dolewki zaczynają mnie wkurzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #39 Napisano 25 Maja 2014 (edytowane) Mokra turbina od oleju + olej w przewodzie do intercoolera - kończąca się turbina :hmm Ja miałem dziwną przypadłość po zakupie auta po stronie zimnej stał olej w turbo. Nie wiem czy to bezpośrednia przyczyna ale wnioskuje że tak. Przeszedłem na Valvoline MaxLife i po 3 wymianie oleju turbo jest suche (Wymieniałem olej 3 razy w ciągu 12 tys. km dlatego że bałem się że nagar który zostawił castrol może coś zapchać) Druga sprawa że miałem zużycie na poziomie 1.5L na 10 000 teraz brak zużycia. Wydaje mi się że dodatki znajdujące się w oleju zmiękczyły uszczelniacze w turbo i wszędzie gdzie się da. Edytowane 25 Maja 2014 przez piotrek24dm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #40 Napisano 25 Maja 2014 Sugeruje sprawdzić ilość oleju która do turbiny dostaje się z odmy [temat mocno wałkowany na forum] bo według mnie to jest główne jego źródło po stronie zimnej turbiny jak i w IC. Od razu pchać się w regeneracje turbo to tylko koszty i w dodatku nie ma pewności ile po takim zabiegu polata, z używkami też bywa rożnie. Zmiana oleju jak najbardziej może spowodować że mniej lub więcej par oleju będzie wydostawać się odmą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach