Skocz do zawartości
Gość Zbysiu

Olej w odmie

Rekomendowane odpowiedzi

wiekszosc to skroplona woda i okolo 1ml szlamu.

 

Skontroluj to za jakiś czas, to możesz sie zdziwić jaki szlam siedzi w separatorze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie przejmowałbym się taka ilością oleju z odmy

mechanik u którego byłem jest tego samego zdanie,taka ilość oleju niczym strasznym nie grozi,dostał się też do turbiny i powiedział,że jeszcze nie jest z nią tak źle i mogę na niej jeszcze pojeździć,cały problem sprowadzał się do chłodnicy intercolera,w której była dziura.mechanik twierdzi ze stąd brał się olej na turbinie,przewodach i samym intercolerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum i mam pytanie w róże od turbiny w strone IC jest olej czy to Turbo sie kończy ? i jeszcze jedna sprawa pod korkiem wlewu oleju jest sucho czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej może być z turbo bądź z odmy. Odseparuj odme, wyczyść IC i obserwuj. Jak się olej znów pojawi tzn. że turbina już puszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek zobaczę czy w ogóle w odmie w stronę turbo jest olej jeśli nie no to czeka Regeneracja:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek zobaczę czy w ogóle w odmie w stronę turbo jest olej
Gwarantuję Ci że jest....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie turbo to oznacza ze zawór ciśnienia jest walniety?( czarny dekielek nad pokrywa klawiatury) czy co zaznaczę ze oleju ubywa a dyma ani sladu silnik idzie wzorowo ( dopiero rozpoczynam przygodę z Passatem )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej tam jest i będzie, wymień uszczelniacze zaworowe, wymień olej na lepszy i pomoże, piszę tak bo sam tak zrobiłem i o dziwo ilość oleju z pół litra na 1000km w odmie zostało parę kropel...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam Mobil 10W -40 po pierwszej wymianie jak kupiłem paska to według mnie był 5 w 30 moze 40 po spószczeniu starego oleju był bardzo "Rzadki " ( a zaddnej informacji o oleju brak wiec wlałem Pól syntetyk) co zrobic? szkoda mi motoru bo według mnie super nawet dymka na zimnym czy gorącym silniku a idzie dobrze jak na diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie miałeś żadnej informacji na temat oleju, to mogłeś zainwestować 50 zł i kupić płukankę. Wtedy masz pewność, że po zmianie oleju będzie wszystko ok. Co do jakości Mobila.....

Generalnie nie polecam. Lej Valvoline, lub Millers, to są dobre oleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gwarantuję Ci że jest....

 

a własne nie ma jest aby leciutki nalot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mgła olejowa zawsze będzie. Walczyłem z tym długo, wymieniłem odmę na nową, turbinę na nową, sprawdziłem i wymieniłem skoro było już rozebrane pierścienie ale mgła na ściankach jest. Są to naprawdę minimalne ilości!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jeśli jest sucho pod korkiem wlewu oleju? i zaraz za wyjściem zaworu od odmy na pokrywie silnika stoi olej a mi tego oleju ubywa i w róże do IC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

mam podobny problem jak wszyscy - olej gdzies ucieka, nie kopci, silnik dobrze chodzi. Na kanale zobaczyłem, że silnik jest spocony od spodu po prawej stronie (pasażera)...Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i wyczyściłem odmę - nie pomogło. Oleju bierze 1 litr na 2-2.5 tys km.

W poniedziałek jadę do znajomego mechanika...z karteczką co może być nie tak (udało mi się troche tego nazbierać - mechanik powiedział, że posprawdza wszystko z listy). Może komuś się przyda, wiec podzielę się możliwymi przyczynami wycieku oleju (paprania silnika od spodu).

 

Możliwe przyczyny wycieku:

-uszczelniacze zaworów

-czujnik ciśnienia oleju nad chłodniczką (może tam kapać olej)

-wężyk od turbo sprężarki lub metalowa rurka cieknie

-pęknięta rurka od bagnetu

-nad filtrem oleju (pod kolektorem ssącym) jest takie plastikowe kolanko przykręcone do silnika i ono może być pęknięte

-puszcza O-ring miedzy chlodniczka oleju a podstawa filtra

-uszczelka pod głowicą

-miska olejowa - silikon puścił?

-zapchana odma (nagar)

-pekniety kruciec odmy czyli ta rurka plastikowa łącząca silnik z dalszymi rurkami, znajduje się to nad filtrem oleju

-uszczelki napinacza lancuszka rozrzadu (podobno cieknący olej bryzga po wszystkim po prawej stronie - strona pasazera)

-przewód (trójnik) znajduje pomiędzy Filtrem oleju a kolektorem ssącym

-chłodnica intercolera (może być dziura)

-sprawdzić intercooler (można go porządnie wyczyścić)

 

Póki co na razie tyle...jak ktoś chce dodać coś do tej listy proszę bardzo :) będzie więcej możliwości :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ktoś chce dodać coś do tej listy proszę bardzo
Mokra turbina od oleju + olej w przewodzie do intercoolera - kończąca się turbina :hmm

 

nad filtrem oleju (pod kolektorem ssącym) jest takie plastikowe kolanko przykręcone do silnika i ono może być pęknięte
kruciec odmy czyli ta rurka plastikowa łącząca silnik z dalszymi rurkami, znajduje się to nad filtrem oleju
Dwa ostatnio wymienione to chyba jedno i to samo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up być może to samo...nie byłem pewien, tych rurek i przewodów jest sporo :D a napisalem to na bazie postów z innych tematów/forów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jadę do znajomego mechanika...z karteczką co może być nie tak (udało mi się troche tego nazbierać - mechanik powiedział, że posprawdza wszystko z listy).
Jak już zaliczysz tego mechanika to napisz co i jak :przestraszony

U mnie trochę poci się silnik z drugiej strony (od kierowcy) i podejrzewam własnie to plastykowe kolanko odmy wychodzące z bliku silnika pod kolektorem ssącym. :fajny

Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up w poniedziałek odstawiam auto do znajomego.Zobaczymy czy coś z tej listy wyhaczy :P mam nadzieje bo te ciagłe dolewki zaczynają mnie wkurzać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mokra turbina od oleju + olej w przewodzie do intercoolera - kończąca się turbina :hmm

 

Ja miałem dziwną przypadłość po zakupie auta po stronie zimnej stał olej w turbo. Nie wiem czy to bezpośrednia przyczyna ale wnioskuje że tak. Przeszedłem na Valvoline MaxLife i po 3 wymianie oleju turbo jest suche (Wymieniałem olej 3 razy w ciągu 12 tys. km dlatego że bałem się że nagar który zostawił castrol może coś zapchać) Druga sprawa że miałem zużycie na poziomie 1.5L na 10 000 teraz brak zużycia. Wydaje mi się że dodatki znajdujące się w oleju zmiękczyły uszczelniacze w turbo i wszędzie gdzie się da.

Edytowane przez piotrek24dm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje sprawdzić ilość oleju która do turbiny dostaje się z odmy [temat mocno wałkowany na forum] bo według mnie to jest główne jego źródło po stronie zimnej turbiny jak i w IC. Od razu pchać się w regeneracje turbo to tylko koszty i w dodatku nie ma pewności ile po takim zabiegu polata, z używkami też bywa rożnie.

Zmiana oleju jak najbardziej może spowodować że mniej lub więcej par oleju będzie wydostawać się odmą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności