lebow Zgłoś #41 Napisano 2 Października 2012 Też mam taki problem Konkretnie , falują czy jak zimny to obroty niskie a jak ciepły to zbyt wysokie i czy masz LPG=bo to dośc istotna rzecz. Przepustnica do regulacji, zapłon do sprawdzenia, czujnik temp. do pomierzenia. Jak jest LPG to norma ze na zimnym po zdjęciu nogi z gazu (z wyższych obrotów) może przygasać...trzeba go oszukać ciut wiekszą dawka gazu.....ale wolne obroty powinny sie utrzymywać na staym poziomie...czyli w granicach 750-850 ciepły w przeciwnym wypadku wracam do sprawdzenia co napisałem w drugim zdaniu. Reset wskazany. Jakie świece założyłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanek90 Zgłoś #42 Napisano 2 Października 2012 Chcialem zrobic adaptacje lecz,w bloku 001 na bs nic sie nie dzieje.Wogole jak sprawdzic ten silnik krokowy i czy reset wykonuje sie przez odpiecie klemy.A co do tych wartosc czujnika to jakie piny pomierzyc i jakie wartosci?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #43 Napisano 3 Października 2012 Wogole jak sprawdzic ten silnik krokowy i czy reset wykonuje sie przez odpiecie klemy Krokowy sprawdzamy na początek poprzez zmierzenie rezystancji na jego stykach o ile pamiętam to ma być do 10 omów... Można znaleźć na forum i ogólnie sprawdź czy po przekręceniu zapłonu buczy on pod maską. Reset wykonuje się poprzez zdjęcie na odpalonym silniku wtyczki z czujnika temp i prze gazowaniu powyżej 3 tys obrotów (najlepiej kilka razy), wyłączamy silnik czekamy aż ostygnie podłączamy czujnik odpalamy i czekamy aż się zagrzeje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mankitifika Zgłoś #44 Napisano 3 Października 2012 Nie mam gazu A jak jest to napisze w punktach: -odpalam, czasami jest ok ale bywa ze od razu łapie duze obroty -ruszam i dojezdzam do skrzyzowania, jakies 100m -na sprzęgle obroty rosną do ponad 2k -jest tak samo na zmieniam bieg Doszedłem do tego że jak szybciej rozgrzeje sie to przestaje, tzn przycisne troche na biegu Świece to NGK BUR6ET @edit: Nigdy nie było tak że przygasał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #45 Napisano 3 Października 2012 rokowy sprawdzamy na początek poprzez zmierzenie rezystancji na jego stykach o ile pamiętam to ma być do 10 omów... Można znaleźć na forum i ogólnie sprawdź czy po przekręceniu zapłonu buczy on pod maską. Reset wykonuje się poprzez zdjęcie na odpalonym silniku wtyczki z czujnika temp i prze gazowaniu powyżej 3 tys obrotów (najlepiej kilka razy), wyłączamy silnik czekamy aż ostygnie podłączamy czujnik odpalamy i czekamy aż się zagrzeje Michał wszystko ładnie tylko nie w AGG...tam jest silnik który uchyla mechanicznie przepustnicę a reset to zdjęcie klemy. Wogole jak sprawdzic ten silnik krokowy Jak jest zintegrowany z przepustnicą to kiepsko stwierdzić ale np. zdjęcie wtyczki z silniczka podczas pracy silnika daje jakiś obraz czyli jeśli zmieni się praa silnika to raczej jest w porządku jak nie tzn. że nie dostaje sygnału lub jest uszkodzony..to taka najprostsza diagnoza. Nie mam gazuA jak jest to napisze w punktach: Pomierz napięcia n potencjometrze przepustnicy i oporność czujnika temp. Wartości i jak pomierzyć jest opisane na forum...wystarczy poszukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanek90 Zgłoś #46 Napisano 3 Października 2012 Wydaje mi sie ze u mnie ta przepustnica jest popsuta.Gdzie w vag-comie sprawdzę tps.Zadnego bledu nie mam dotyczacego przepustnicy,lecz w bloku 001 na ostatniej pozycji podczas naciskania gazu nie powinny sie zmieniać wartości w ostatnim bloku???I dlaczego po przejściu w bs nic sie nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanek90 Zgłoś #47 Napisano 7 Października 2012 Witam Po czyszczeniu przepustnicy i poprawnej adaptacji wszystko jet ok.Mam takie pytanie dotyczące srubki uchylu przepustnicy zderzaka.Obecnie mam ja wykrecona na maxa.Jakos trzba ustawic na niej uchyl czy mone pozostac wykrecona??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tukan555 Zgłoś #48 Napisano 7 Października 2012 Wzrastające obroty to przeważnie wina uszkodzonego czujna temperatury daję 95% to normalna usterka czujnik znajduje się na króćcu przy bloku na wysokości pokrywy zaworów. Czujniki temperatury 4 przewodowy (1 para styków służy do pomiaru temperatury cieczy który macie zobrazowany na wskaźniku temp. a 2 para styków służy do ssania). Sposób sprawdzenia czy to czujnik- W trakcie wysokich obrotów na pracującym silniku odepnij złącze przy czujniku jak obroty spada to wiesz co masz kupić :-)). Jeżeli chodzi o gaz sprawa jest podobna chyba że obroty macie wyższe tylko na gazie a to co innego. Proszę wyjąć silnik krokowy od gazu i usunąć (brązowy-czarny )osad na trzpieniu . Środek gniazda tez proszę umyć np. benzyną zaznaczam dobrze umyć do czysta bo ten ciemny nalot jest przyczyna przycinania się silnika krokowego. W razie pytań proszę pisać polecam się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mankitifika Zgłoś #49 Napisano 11 Października 2012 Sprawdziłem sposób tukana i okazało się że czujnik temp 4-pinowy, i jest ok ale teraz jest w drugą stronę, czasami obroty spadają że prawie gaśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio_x Zgłoś #50 Napisano 9 Listopada 2012 Witam, Panowie, Mam problem z moim paskiem (B3 r. 91 kod sil. 2e; 115KM). Po odpaleniu, na zimnym silniku wskakuje na ok 40000 obrotów i po ok 2-3min opada i jest ok. Jak zaraz po odpaleniu ruszę i przełączę na gaz obroty falują. Po ok 2-3 min silinik chodzi bez zarzutu. Wymieniony krokowiec i czujnik temperatury. Poniżej film: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #51 Napisano 9 Listopada 2012 Po odpaleniu, na zimnym silniku wskakuje na ok 40000 obrotów i po ok 2-3min opada i jest ok. Sprawdź napięcia czujnika przepustnicy...lub na szybko odepnij go podczas tych szalonych obrotów..jak spadna to masz winowajcę. Wymieniony krokowiec Przed wymianą też się tak działo? Po odłączeniu krokowca też powinny obroty spaść. Jak zaraz po odpaleniu ruszę i przełączę na gaz obroty falują. Mogą przygasać ale jeśli falują to kłania się regulacja otwarcie przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio_x Zgłoś #52 Napisano 10 Listopada 2012 Po odłączeniu czujnika przep. silnik gaśnie. Czy to oznacza że czujnik do wymiany? Jak odłączam krokowca to obroty są na poziomie 500-800 a po nagrzaniu ok 1500. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #53 Napisano 10 Listopada 2012 Czyli czujnik przepustnicy masz dobry jak odpinasz i gaśnie może ten krokowiec jest do wymiany niech się inni jeszcze wypowiedzą. A reset kompa robiłeś (odłączyć od akumulatora na 10 minut) może jakiś błąd po prostu w co wątpię ale spróbować można. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio_x Zgłoś #54 Napisano 10 Listopada 2012 Problem mija kiedy silnik nabierze określonej temperatury. Gdyby to była wina krokowca to chyba problem by nie ustawał... Reset kompa robiłem. Żadnej poprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #55 Napisano 10 Listopada 2012 Po odłączeniu czujnika przep. silnik gaśnie. Nie powinien...choć i może zgasnąć jak zimny. Mowa oczywiście o TPSie a nie o przepływomierzu. Poszukaj sobie na forum jakie wartości powinien mieć TPS w 2E i pomierz. Słaba masa na czujnikach i silnik wariuje. Posprawdzaj bezpieczniki i przekaźnik sterownika a potem upewnij sie czy jest dobra masa we wtyczkach czujników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #56 Napisano 11 Listopada 2012 Reset kompa robiłem. Żadnej poprawy. Jak robiłeś klemą to nie będzie poprawy 2E sztuczki i kruczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shajba099 Zgłoś #57 Napisano 11 Listopada 2012 Witam! Jestem nowy i ogolnie nie znalazłem podobnego tematu. A mianowicie mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 90km 1Z. Problem jest następujący: -Silnik zimny (rano) musi więcej pokręcić zanim odpali na ciepłym lub po "porannym" odpaleniu odpala na dotyk. -Jadę na prostej 4 bieg 1500obr wciskam gaz do dechy dochodzi do około 3000obr i brak mocy, dzieje sie to na każdym biegu przy dłuższym przeciągnięciu. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jedzie normalnie. -Błędy: Przepływomierz powietrza (sporadyczny) i czujnik ciśnienia doładowania (sporadyczny) dodam, że po usunięciu błędów nie pojawiają się do chwili kiedy "braknie" mocy przy przeciągnięciu, przepływka wymieniona. Z góry dzieki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shajba099 Zgłoś #58 Napisano 12 Listopada 2012 Witam! Jestem nowy i ogolnie nie znalazłem podobnego tematu. A mianowicie mam problem z moim paskiem 1.9 tdi 90km 1Z. Problem jest następujący:-Silnik zimny (rano) musi więcej pokręcić zanim odpali na ciepłym lub po "porannym" odpaleniu odpala na dotyk. -Jadę na prostej 4 bieg 1500obr wciskam gaz do dechy dochodzi do około 3000obr i brak mocy, dzieje sie to na każdym biegu przy dłuższym przeciągnięciu. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jedzie normalnie. -Błędy: Przepływomierz powietrza (sporadyczny) i czujnik ciśnienia doładowania (sporadyczny) dodam, że po usunięciu błędów nie pojawiają się do chwili kiedy "braknie" mocy przy przeciągnięciu, przepływka wymieniona. Z góry dzieki za odpowiedzi. dzieki za podpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #59 Napisano 13 Listopada 2012 dzieki za podpowiedzi! Dziwisz się.. To są bezawaryjne silniki i Twoje problemy są dla niektórych wprost niewiarygodne.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shajba099 Zgłoś #60 Napisano 14 Listopada 2012 czyli nikt nie moze mi pomóc bo silnik jest bez awaryjny? Mam nadzieje że to był tylko dobry żart. Jeżeli była uszkodzona przepływka, wymieniłem ją i problem utrzymuje się nadal czy może być to ten czujnik ciśnienia doładowania? Nie mam już pomysłu, może ktoś spróbuje chociaż pomoc, przecież po to jest to forum. Będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach