Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam w sumie taki sam problem w swoim V5

jak już się rozgrzeje to na światłach obroty falują same ale na gazie na benzynie jest ok co może być przyczyną? przepoustnica czysta jak spojrzałem. adap[tacja przeprowadzona i ok. Co moze być? Na benzynie jedst równo i na vagu tez równo trzyma obroty. Vag nie pokazuje żadnych błędów. pomocy bo mnie to juz zaczyna wku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już rozwiązaniem swój problem z falujacymi obrotami- zmienilem samochód. A tak na serio to automatyczna skrzynia biegow zaczęła się sypać, sprzęgło hydrokinetyczne ( czy jak mu tam ) a przy okazji tarczki w skrzyni zużyte( w zeszlym roku skrzynia zaczęła piszczeć przy zmianie z 2 na 3 bieg , przy sprawdzeniu oleju okazało się że olej był koloru kawy z mlekiem, a jego gęstość nie była wiele większa od wody .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie, jestem po wymiany przewodów, świec i czyszczeniu przepustnicy. Może nie całej bo tylko tej metalowej części z klapką. Błyszczy się jak... i jest poprawa, że obroty nie spadają już poniżej 800 bez klimy.

 

Ale dalej są cyrki jakieś, że jadę, naciskam sprzęgło i wskazówka czasem spadnie do 1200 zatrzyma się na chwilkę i spada na 800 a czasem spada na 800 i odbija na 1000. Innymi słowy dalej faluje.

 

To było bez klimy a teraz coś co mnie najbardziej niepokoi. Na klimie obroty dalej spadają na chwilę na 500-600 i wzrastają na 900. To tylko podczas jazdy bo jak stoję i dodaję gazu to normalnie zatrzymuje się między 800 a 900.

 

Ponadto zauważyłem, że na włączonej klimie jak ruszam to wciskam na 1 biegu gaz w dechę a samochód nie jedzie prawie wcale do 2000 obrotów. Jak dam Econ to tego objawu nie ma.

 

To co jeszcze zauważyłem to jak miałem włączoną klimę i radio bardzo głośno grało to w czasie jazdy nagle się radio wyłączyło i zresetowało do ustawień fabrycznych.

 

Zacząłem podejrzewać, że sprężarka bardzo obciąża silnik i alternator nie dawał za dużo prądu i może dlatego radio się wyłączyło.

 

Aha i zapomniałem dodać, że klima mimo, że chodzi nawet 20 minut to ciągle na 4 kreski i ledwo chłodzi. Z grzaniem nie ma problemu. Osoba od któej auto kupiłem mówi ze nawet nie pamieta kiedy klimę nabijała. Stąd podejrzewam, że sprężarka się zaciera.

 

 

Myślicie ze te objawy które wymieniłem świadczą od sprężarce?

 

Pytam bo nawet jak tak to dalej nie wyjaśnia to falowania obrotów nawet na Econ

 

 

 

EDIT: Mały update. Zmierzyłem voltomierzem ładowanie aku. Klima włączona - waha się między 13,66 a 13,68. Klima wyłączona - stałe 13,8. Imo napięcie delikatnie za słabe ale spodziewałem się, że będzie mniejsze i wtedy będę miał punkt zaczepienia dotyczący falowania delikatnego.

 

U mnie w AHLu w zasadzie nic nie pomaga, a auto utrzymuję w idealnym stanie. Wymieniałem aku, bo za bardzo obciążał alternator (zasiarczony był). Wymieniać przepustnicy mi się nie chce, a grzebać w kompresorze klimy nie chce mi się, bo klima chodzi i chłodzi dość dobrze. Jedyne co ostatnio zrobiłem to przy okazji czyszczenia przepustnicy rozebrałem część z elektroniką i stwierdzam, że na spadanie obrotów to nie pomogło, ale jest pewien plus. Pomimo spadania obrotów, pomimo ostatnich upałów, pomimo zachowywania auta z włączoną klimą jakby ciągnął przyczepę nie zdażyło mu się zgasnąć. Obroty owszem spadają, ale nawet z 0,4k RPM obroty potrafią się podnieść. Czyli w moim przypadku nie jest to wina:

- świec - mam drugi komplet,

- kabli - stare nowe bez różnicy,

- akumulatora obciążającego alternator - po wymianie bez zmian,

- odpowietrzenia baku - filc wymieniłem,

- brudnej przepustnicy - kilka razy czyściłem,

- nieszczelności w wężach,

- Pb i LPG bez różnicy - obroty spadają,

Możliwe że pomoże wymiana przepustnicy, choć moim zdaniem to raczej wina dużego obciążenia klimą i słabego silnika. W upały jest gorzej, ale wtedy też klima pracuje intensywniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam paska 1.6 bena 101 kucy i ja mam taki proble

Auto jest ciezkie ale i tak spala za dużo, mam problem z obrotami gdy zmienie z 1 na 2 to szarpnie i wgl przy zmianie biegów zawsze jest tak ze oborty odrazu się wyrównują i spadają dobrze, a u mnie jest tak ze gdy zmienię bieg to obroty jakby się zawiesiły i przeciągają nie spadaja odrazu tylko jakby muła miały , gdy odpiołem przepustnie tzn ten kabelek to już było dobrze obroty dobrze schodziły, jest to błąd w komputerze czy przepustnica do wymiany i ma to tez wpływ na spalanie ze te obroty tak falują i wgl ?

powiem tak świece wymienłem, przepływke czyściłem, przepustnice tez czysciłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potencjometr w przepustnicy nawalil. zapewne obroty sie wieszaja, po wysprzegleniu tak jakby lekko sie podniosły i wolniej opadają do tych 900?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak jak piszesz podnoszą się jakby i opadają tak jest przy zmianie biegów zwłaszcza z tych 1,2,3 i ma to wpływ że więcej spala ?

to pozostaje wymiana na nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam czasami bardzo lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym. Zwykle na mocno rozgrzanym silniku, jest to specyficzne takie przymulenie na wolnych obrotach. Pomyślałem o przepustnicy że wypadało by wyczyścić. Zdjąłem wąż od intercoolera i zrobiłem pare zdjęć klapki przepustnicy. Czy jest ona mocno ubrudzona? Czy ten czarny nalot może powodować wyżej wymienione objawy? DSC00492.jpg

DSC00488.jpg

DSC00493.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem o czym mówisz, mam te same objawy. Choć czyszczenie jej nie zaszkodzi to nie licz, że rozwiąże temat ;) Czytałeś ten temat?

Edytowane przez Czarny_passek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem podobny problem w silniku 1.8 ADR ,niestety była to cewka zapłonowa,niestety bo trudno ją dostać , czasami za 30 zł czasami za 230 a nowa w inter-carsie około 1200 zł , jeśli macie jakiś namiar na tani sklep to proszę o namiar bo to juz 3 cewka ze szrotu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem o czym mówisz, mam te same objawy. Choć czyszczenie jej nie zaszkodzi to nie licz, że rozwiąże temat ;) Czytałeś ten temat?

 

Czytałem lecz nie wiem co tym myśleć. Cewki mam wszystkie nowe po akcji serwisowej. Dziwna sprawa z tymi obrotami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a ja mam następujący objaw. Mianowicie jak wysprzegle auto to obroty kilka razy zafalują w przedziale 600-1000 rpm, a później się uspokaja i trzyma w granicach 800-900. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Silnik 1,6 AHL. VAG wyrzucił błąd przepływomierza powietrza. Czy to może mieć coś wspólnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piecha

Mam problem z obrotami w 1.6 AHL. Jest to minimalne falowanie ale odczuwalne. Dzieje się to na benzynie i gazie. Ale zauważyłem , że przy włączonej klimatyzacji gdy załączy się wentylator obroty lekko wzrastają i stabilizują się(praca silnika idealna). Od czego zacząć swoje poszukiwania. Pozdrawiam

 

---------- Dodano o 20:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:13 ----------

 

Oczywiście po podłączeniu pod kompa nie pokazuje żadnych błędów!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznijcie od wyczyszczenia przepustnicy, a jak już ją będziecie mieć na stole proponuję wyczyścić elektronikę w środku pod czarną klapką - u mnie dało to tyle, że przez prawie całe lato auto mi ani razu nie zgasło schodząc z obrotów, a przedtem bywały z tym problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchajcie, a ja mam następujący objaw. Mianowicie jak wysprzegle auto to obroty kilka razy zafalują w przedziale 600-1000 rpm, a później się uspokaja i trzyma w granicach 800-900. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Silnik 1,6 AHL. VAG wyrzucił błąd przepływomierza powietrza. Czy to może mieć coś wspólnego?

 

Tak, to może być przepływomierz, ale zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i wymiany FILTRU POWIETRZA, potem skanowanie wartości wyuczonych ECU i adaptacja przepustnicy vagiem (temp. 90st i zgaszony silnik :]). Potem pojeździj z komputerem i zobacz co przepływka pokazuje. Jeśli masz przepływkę hitachi to łatwo ją wyczyścić preparatem kontakt s + u - bo druciki są na wierzchu. Tylko ich nie dotykaj i ROBISZ TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, BO Z TAK STARYM SPRZĘTEM TO RÓŻNIE MOŻE BYĆ. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i adaptacja przepustnicy vagiem

 

W AHLu? :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc podczas montażu lpg okazało się ze przepływomierz faktycznie jest padnięty. Po odpieciu obroty wróciły do normy. Tyle tylko ze był problem z prawidłowym wysterowaniem gazu. Ale na allegro nowy kosztuje 150zł. A czy po wymianie i skasowania błędu w kompie muszę cos jeszcze robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W AHLu? :blink

 

 

Zapędziłem się ? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, AHL jest na Simosie siemensa i nie pomalujesz ( nie zadaptujesz). Wg. mnie robi się to samo, bo jak u mnie czyściłem elektronikę to potem cały dzień miałem podwyższone obroty ~1,3k RPM. Dopiero po 30km się uspokoiło i do tej pory jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapędziłem się ? :]

 

Nom :D

W AHLu jest przepustnica NIEADAPTATOWALNA (nie wiem czy poprawnie to słowo napisałem :P ). Tam przepustnicę reguluje się ustawieniem linki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie :] mam doświadczenie tylko z ADRem i nie wpadłem na to że w którymś benzyniaku B5 się może nie dać. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności