stinger Zgłoś #541 Napisano 21 Maja 2013 Witam mam w sumie taki sam problem w swoim V5 jak już się rozgrzeje to na światłach obroty falują same ale na gazie na benzynie jest ok co może być przyczyną? przepoustnica czysta jak spojrzałem. adap[tacja przeprowadzona i ok. Co moze być? Na benzynie jedst równo i na vagu tez równo trzyma obroty. Vag nie pokazuje żadnych błędów. pomocy bo mnie to juz zaczyna wku.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picoolo Zgłoś #542 Napisano 21 Maja 2013 Ja już rozwiązaniem swój problem z falujacymi obrotami- zmienilem samochód. A tak na serio to automatyczna skrzynia biegow zaczęła się sypać, sprzęgło hydrokinetyczne ( czy jak mu tam ) a przy okazji tarczki w skrzyni zużyte( w zeszlym roku skrzynia zaczęła piszczeć przy zmianie z 2 na 3 bieg , przy sprawdzeniu oleju okazało się że olej był koloru kawy z mlekiem, a jego gęstość nie była wiele większa od wody . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #543 Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam ponownie, jestem po wymiany przewodów, świec i czyszczeniu przepustnicy. Może nie całej bo tylko tej metalowej części z klapką. Błyszczy się jak... i jest poprawa, że obroty nie spadają już poniżej 800 bez klimy. Ale dalej są cyrki jakieś, że jadę, naciskam sprzęgło i wskazówka czasem spadnie do 1200 zatrzyma się na chwilkę i spada na 800 a czasem spada na 800 i odbija na 1000. Innymi słowy dalej faluje. To było bez klimy a teraz coś co mnie najbardziej niepokoi. Na klimie obroty dalej spadają na chwilę na 500-600 i wzrastają na 900. To tylko podczas jazdy bo jak stoję i dodaję gazu to normalnie zatrzymuje się między 800 a 900. Ponadto zauważyłem, że na włączonej klimie jak ruszam to wciskam na 1 biegu gaz w dechę a samochód nie jedzie prawie wcale do 2000 obrotów. Jak dam Econ to tego objawu nie ma. To co jeszcze zauważyłem to jak miałem włączoną klimę i radio bardzo głośno grało to w czasie jazdy nagle się radio wyłączyło i zresetowało do ustawień fabrycznych. Zacząłem podejrzewać, że sprężarka bardzo obciąża silnik i alternator nie dawał za dużo prądu i może dlatego radio się wyłączyło. Aha i zapomniałem dodać, że klima mimo, że chodzi nawet 20 minut to ciągle na 4 kreski i ledwo chłodzi. Z grzaniem nie ma problemu. Osoba od któej auto kupiłem mówi ze nawet nie pamieta kiedy klimę nabijała. Stąd podejrzewam, że sprężarka się zaciera. Myślicie ze te objawy które wymieniłem świadczą od sprężarce? Pytam bo nawet jak tak to dalej nie wyjaśnia to falowania obrotów nawet na Econ EDIT: Mały update. Zmierzyłem voltomierzem ładowanie aku. Klima włączona - waha się między 13,66 a 13,68. Klima wyłączona - stałe 13,8. Imo napięcie delikatnie za słabe ale spodziewałem się, że będzie mniejsze i wtedy będę miał punkt zaczepienia dotyczący falowania delikatnego. U mnie w AHLu w zasadzie nic nie pomaga, a auto utrzymuję w idealnym stanie. Wymieniałem aku, bo za bardzo obciążał alternator (zasiarczony był). Wymieniać przepustnicy mi się nie chce, a grzebać w kompresorze klimy nie chce mi się, bo klima chodzi i chłodzi dość dobrze. Jedyne co ostatnio zrobiłem to przy okazji czyszczenia przepustnicy rozebrałem część z elektroniką i stwierdzam, że na spadanie obrotów to nie pomogło, ale jest pewien plus. Pomimo spadania obrotów, pomimo ostatnich upałów, pomimo zachowywania auta z włączoną klimą jakby ciągnął przyczepę nie zdażyło mu się zgasnąć. Obroty owszem spadają, ale nawet z 0,4k RPM obroty potrafią się podnieść. Czyli w moim przypadku nie jest to wina: - świec - mam drugi komplet, - kabli - stare nowe bez różnicy, - akumulatora obciążającego alternator - po wymianie bez zmian, - odpowietrzenia baku - filc wymieniłem, - brudnej przepustnicy - kilka razy czyściłem, - nieszczelności w wężach, - Pb i LPG bez różnicy - obroty spadają, Możliwe że pomoże wymiana przepustnicy, choć moim zdaniem to raczej wina dużego obciążenia klimą i słabego silnika. W upały jest gorzej, ale wtedy też klima pracuje intensywniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sloan Zgłoś #544 Napisano 7 Sierpnia 2013 Mam paska 1.6 bena 101 kucy i ja mam taki proble Auto jest ciezkie ale i tak spala za dużo, mam problem z obrotami gdy zmienie z 1 na 2 to szarpnie i wgl przy zmianie biegów zawsze jest tak ze oborty odrazu się wyrównują i spadają dobrze, a u mnie jest tak ze gdy zmienię bieg to obroty jakby się zawiesiły i przeciągają nie spadaja odrazu tylko jakby muła miały , gdy odpiołem przepustnie tzn ten kabelek to już było dobrze obroty dobrze schodziły, jest to błąd w komputerze czy przepustnica do wymiany i ma to tez wpływ na spalanie ze te obroty tak falują i wgl ? powiem tak świece wymienłem, przepływke czyściłem, przepustnice tez czysciłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #545 Napisano 8 Sierpnia 2013 potencjometr w przepustnicy nawalil. zapewne obroty sie wieszaja, po wysprzegleniu tak jakby lekko sie podniosły i wolniej opadają do tych 900? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sloan Zgłoś #546 Napisano 8 Sierpnia 2013 no tak jak piszesz podnoszą się jakby i opadają tak jest przy zmianie biegów zwłaszcza z tych 1,2,3 i ma to wpływ że więcej spala ? to pozostaje wymiana na nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AWT1.8t Zgłoś #547 Napisano 16 Września 2013 Witam. Mam czasami bardzo lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym. Zwykle na mocno rozgrzanym silniku, jest to specyficzne takie przymulenie na wolnych obrotach. Pomyślałem o przepustnicy że wypadało by wyczyścić. Zdjąłem wąż od intercoolera i zrobiłem pare zdjęć klapki przepustnicy. Czy jest ona mocno ubrudzona? Czy ten czarny nalot może powodować wyżej wymienione objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarny_passek Zgłoś #548 Napisano 16 Września 2013 (edytowane) Wiem o czym mówisz, mam te same objawy. Choć czyszczenie jej nie zaszkodzi to nie licz, że rozwiąże temat Czytałeś ten temat? Edytowane 16 Września 2013 przez Czarny_passek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cheapz Zgłoś #549 Napisano 16 Września 2013 Niedawno miałem podobny problem w silniku 1.8 ADR ,niestety była to cewka zapłonowa,niestety bo trudno ją dostać , czasami za 30 zł czasami za 230 a nowa w inter-carsie około 1200 zł , jeśli macie jakiś namiar na tani sklep to proszę o namiar bo to juz 3 cewka ze szrotu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AWT1.8t Zgłoś #550 Napisano 16 Września 2013 Wiem o czym mówisz, mam te same objawy. Choć czyszczenie jej nie zaszkodzi to nie licz, że rozwiąże temat Czytałeś ten temat? Czytałem lecz nie wiem co tym myśleć. Cewki mam wszystkie nowe po akcji serwisowej. Dziwna sprawa z tymi obrotami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #551 Napisano 17 Września 2013 Słuchajcie, a ja mam następujący objaw. Mianowicie jak wysprzegle auto to obroty kilka razy zafalują w przedziale 600-1000 rpm, a później się uspokaja i trzyma w granicach 800-900. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Silnik 1,6 AHL. VAG wyrzucił błąd przepływomierza powietrza. Czy to może mieć coś wspólnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piecha Zgłoś #552 Napisano 20 Września 2013 Mam problem z obrotami w 1.6 AHL. Jest to minimalne falowanie ale odczuwalne. Dzieje się to na benzynie i gazie. Ale zauważyłem , że przy włączonej klimatyzacji gdy załączy się wentylator obroty lekko wzrastają i stabilizują się(praca silnika idealna). Od czego zacząć swoje poszukiwania. Pozdrawiam ---------- Dodano o 20:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:13 ---------- Oczywiście po podłączeniu pod kompa nie pokazuje żadnych błędów!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #553 Napisano 20 Września 2013 zacznijcie od wyczyszczenia przepustnicy, a jak już ją będziecie mieć na stole proponuję wyczyścić elektronikę w środku pod czarną klapką - u mnie dało to tyle, że przez prawie całe lato auto mi ani razu nie zgasło schodząc z obrotów, a przedtem bywały z tym problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #554 Napisano 21 Września 2013 Słuchajcie, a ja mam następujący objaw. Mianowicie jak wysprzegle auto to obroty kilka razy zafalują w przedziale 600-1000 rpm, a później się uspokaja i trzyma w granicach 800-900. Bez różnicy czy zimny czy ciepły. Silnik 1,6 AHL. VAG wyrzucił błąd przepływomierza powietrza. Czy to może mieć coś wspólnego? Tak, to może być przepływomierz, ale zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i wymiany FILTRU POWIETRZA, potem skanowanie wartości wyuczonych ECU i adaptacja przepustnicy vagiem (temp. 90st i zgaszony silnik ). Potem pojeździj z komputerem i zobacz co przepływka pokazuje. Jeśli masz przepływkę hitachi to łatwo ją wyczyścić preparatem kontakt s + u - bo druciki są na wierzchu. Tylko ich nie dotykaj i ROBISZ TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, BO Z TAK STARYM SPRZĘTEM TO RÓŻNIE MOŻE BYĆ. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #555 Napisano 21 Września 2013 i adaptacja przepustnicy vagiem W AHLu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #556 Napisano 22 Września 2013 A więc podczas montażu lpg okazało się ze przepływomierz faktycznie jest padnięty. Po odpieciu obroty wróciły do normy. Tyle tylko ze był problem z prawidłowym wysterowaniem gazu. Ale na allegro nowy kosztuje 150zł. A czy po wymianie i skasowania błędu w kompie muszę cos jeszcze robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #557 Napisano 22 Września 2013 W AHLu? Zapędziłem się ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #558 Napisano 22 Września 2013 Tak, AHL jest na Simosie siemensa i nie pomalujesz ( nie zadaptujesz). Wg. mnie robi się to samo, bo jak u mnie czyściłem elektronikę to potem cały dzień miałem podwyższone obroty ~1,3k RPM. Dopiero po 30km się uspokoiło i do tej pory jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #559 Napisano 22 Września 2013 Zapędziłem się ? Nom W AHLu jest przepustnica NIEADAPTATOWALNA (nie wiem czy poprawnie to słowo napisałem ). Tam przepustnicę reguluje się ustawieniem linki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #560 Napisano 22 Września 2013 Wybaczcie mam doświadczenie tylko z ADRem i nie wpadłem na to że w którymś benzyniaku B5 się może nie dać. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach