Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Tak informacyjnie dodam do wątku (bo w sumie nie nie wiedziałem do którego konkretnie to przykleić bo o falującyh obrotach jest parę tematów).

W kwestii falowania obrotów, to oprócz przepływomierza bądź przepustnicy - przyczyną może być filtr węgla aktywnego :D który znajduje się w prawym przednim nadkolu. Jeśli filtr jest całkowicie "zabity" - mowa tu o wkładce filcowej na dole filtra - to silnik będzie miał również falujace obroty. Z tego powodu, że nie ciągnie powietrza z zewnątrz a zamaist tego zasysa powietrze ze zbiornika. Można to sprawdzić w prosty sposób - odpalić auto i podejśc i odkręcić korek wlewu paliwa. Jak będzie słychać, że zasysa mocno powietrze z baku to znak, że filtr węglowy jest zapchany. U mnie był tak zanieczyszczony, że przy pełnym baku, zaciagał paliwo do przewodu i ciekło mi z przodu przy kole. Dodatkowo aż "wciągnęło" lekko dół zbiornika. No i to było przyczyną falowania obrotów a czasami nawet gaśnięcia silnika - np: na skrzyżowaniu.

 

Myślę, że to się komuś przyda.

 

ps: no i kwestia dotyczy oczywiscie passatów B5 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie był tak zanieczyszczony, że przy pełnym baku, zaciagał paliwo do przewodu i ciekło mi z przodu przy kole.

No to zwracam honor za to,że powiedziałem że kolega nieuk i omijał lekcje fizyki gdzie było na temat rozprężania cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę więcej niż pół roku minęło od adaptacji i znowu obroty falują. Dobrze, że chociaż nie gaśnie, tak jak mu się to zdarzało wcześniej. Na pewno mam padnięty przepływomierz i teraz pytanie, czy on też ma wpływ tą nierówną prace silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rsa92mm

Kolego Twoja rada pomogla mojemu paskowi!! wiec dzieki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam padnięty przepływomierz i teraz pytanie, czy on też ma wpływ tą nierówną prace silnika?

Tak - jak najbardziej.

 

Kolego Twoja rada pomogla mojemu paskowi!! wiec dzieki:)

Czyja? Moja? No widzisz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie (w Koszalinie) zapytać po ile mają przepływki. Pan za ladą z uśmiechem na ustach powiedział, że po 550zł jak oddam starą. Koszmarna cena za regenerowaną część. W sieci znalazłem przepływomierze firmy MTM za 230zł z roczną gwarancją. Ktoś słyszał co to za firma? Chińszczyzna czy może warto kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze muszę wam powiedzieć że mialem taki sam problem falowały mi obroty i tak jak by na jeden gar nie chodził okazało się że uszczelka pod głowicą między cylindrami miala małą szczelinkę i to było powodem nierownej pracy aż budą trzęsło. zostało to wyeliminowane, ale pozostał mi jeszcze problem za nisko opadających obrotów po puszczeniu gazu - spadają nisko i wracają na swojemiejsce. niech ktoś pomoże co to może być. wymienione kable, świece, lambda, filtr powietrza, czyszczona przepustnica. PASSAT 1,6 AHL zagazowany. dodm jeszcze że tak się dzieje i na gazie i na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jjakioś rok temu wyeliminowałem tą usterkę spadających obrotów, od tamtej pory ani razu nie spadłu poniżej 900, czy to na gazie czy na benzynie:), gdzieś opisywałem to już na forum. Dokładnie to nie powiem co było przyczyną bo wyczyściłem przepustnicę z silnikiem krokowym włącznie (w pasku to chyba inaczej sie nazywa) oraz wymieniłem przepływkę, miałem na vagu jej błąd, choć nie zawsze, ale obroty na postoju leciały do 200. Jeździłem z odpietą przepływką jakies dwa miesiące (chodził dobrze ale muł był straszny i spalanie duże) dopuki nie kupiłem drugiej. Od tamtej pory jest ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam paska 1,6 AHL i tez spadaja mi obroty. Vag nie pokazuje nic ;/ mysle ze przeplywka sie konczy. obroty nie faluja tylko czasem spadaja ponizej 600 i podnosza sie na 900. Jak ktos jest z lomzy i ma sprawna przeplywke pozyczyc na podmiane to bardzo bym prosil aby przetestowac czy to jej wina Pozdro Mam gaz i benzynke Obroty spadaja nie zawsze ale czesto ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz gdzieś kiedys pisałem w końcu znalazłem przyczynę falowania obrotów w 1.6 ahl, którego i tak po zrobieniu zamienilam na 1.9 tdi:)

w moim przypadku przyczyna było nieszczelnośc na zamkniętej przepustnicy. Jak ja zdemontowałem i spojrzałem pod słońce to widac bylo przświty - dlatego czyszczenie nie pomagalo. Wymienilem ja na "nowa" z rozbitka:) ale w dobrym stanie i problem znikł. Pojeździłem jescze chwilę i sprzedałem bo zagazowane 1.6 ahl to totalna kaplica do tej pory zastanawiam sie czy mi coś na glowę nie spadlo jak podjąlem decyzje o zakupie tego syfu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

 

Mam u siebie falujące obroty na ssaniu. Tylko, że problem jest bardziej złożony, bo od dwóch miesięcy miałem problem taki, że jak odpalałem na zimnym silniku, to przez jakieś 20 sekund chodził przerywanie, drżał silnik i wydawał dziwny odgłos takiej przerywanej pracy. Dziś za to, jak odpalałem rano, to silnik nie wszedł na ssanie, tylko od razu obroty spadły na jakieś 600 obr/min, falował i trzęsło bardzo mocno silnikiem i samochodem, nie reagował na dodanie gazu. Odpalałem 3 razy i było tak samo, dopiero zapaliwszy po raz 4 chodził dobrze...

 

Rozmawiałem przez telefon z mareckiem i mi powiedział, że on to widzi, że to może być przepływomierz lub czujnik temperatury w bloku silnika...

Kiedyś mi jeszcze mówił o wężykach podciśnieniowych pod kolektorem dolotowym, sprawdzałem na razie jeden, ten co jest na początku i idzie od kolektora chyba do przepustnicy i wygląda na cały, ale chciałbym go wymienić (jego długość jest ważna, można go poprowadzić w innym miejscu?) i gdzie są pozostałe, jest ich 4 czy 3 sztuki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z silnikiem AHL. Kiedy silnik jest zimny i dodaje mu gazu to dlawi sie i spadaja obroty. Kiedy sie rozgrzeje wszystko jest ok. Wymienilem swiece, kable wysokiego napiecia, wezyk od podcisnienia, czujnik temperatury plynu chlodzacego. Zastanawiam sie co pominalem??? Pozdrawiam...Matej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macie gaz?

Mam.

 

---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:11 ----------

 

Jak ciepły to na benzynie idealnie, na gazie lekko faluje, ale nie zawsze.

Jak zimny, na ssaniu, to przez 20 sekund po odpaleniu poszarpuje i nierówno pracuje, potem spokój (za wyjątkiem dnia wczorajszego, gdy po odpaleniu nie wszedł na ssanie, tylko obroty opadły na 500-600 obr/min i trzęsło całym samochodem i silnikiem i chodził jak traktor...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień wtryskiwacze i będzie po problemie.Któryś z wtryskiwaczy przepuszcza i po dłuższym postoju masz do przepalenia mieszankę lpg i pb podczas rozruchu.A że gaz jest wtedy w stanie płynnym to telepie dopóki nie przepali.100% pewniak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w porządku, gdyby nie to, że wymieniałem listwę na NOWĄ jakieś 1500 km temu. Wcześniej miałem listwę rail, teraz valtek. Listwa nowa, więc raczej nie to...

 

---------- Post added at 22:51 ---------- Previous post was at 22:50 ----------

 

Ale zrobię niedługo test. Skasuje błąd vagiem, i będę jeździł tylko na benzynie jakieś 100 km i zobaczymy, czy dalej tak będzie, czy też nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem "falujących" obrotów śledzę od prawie 1,5 roku. Miałem ten problem do zeszłego tygodnia. Zacząłem od kontroli instalacji gazowej, wyszło że jest problem z przepływomierzem. Kupiłem używany na allegro, wymieniłem i nic. Potem była zabawa z VAG-iem, wyszły problemy z sondą lambda. Również wymieniłem, najpierw na zamiennik /musiałem dorabiać przewody bo oryginalny był za krótki/, nie było żadnej poprawy. Znalazłem identyczną sondę lambda na allegro - również wymieniłem. Żadnej poprawy. Czytając różne wypowiedzi co jakiś czas pojawiał się wątek przepustnicy i jej przeczyszczenia. Mając trochę wolnego czasu spróbowałem ją wyczyścić - udało mi się ją odkręcić /niestety podłączony był do niej przewód z płynem chłodzącym i wylało mi się go trochę ok. 2 litrów/ i w środku było sporo osadu - takiego przepalonego smaru. Kawałek szmatki, WD-40 i wyczyściłem ją od środka. Po złożeniu i odpaleniu silnika - problem ZNIKNĄŁ. Gdzieś przeczytałem że po wyczyszczeniu przepustnicy jest ona szczelniejsza i takie tam. Po wyczyszczeniu patrząc pod słońce są delikatne prześwity i być może to powoduje delikatny dopływ powietrza i brak dławienia się silnika. Silnik "bujał" tylko na gazie, jak przepustnica była umazana to nie było tego powietrza i silnik się dławił. No ale wreszcie jest po problemie. Nie robiłem żadnej adaptacji przepustnicy po czyszczeniu, odpaliłem i pojechałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko w porządku, gdyby nie to, że wymieniałem listwę na NOWĄ jakieś 1500 km temu. Wcześniej miałem listwę rail, teraz valtek. Listwa nowa, więc raczej nie to...

Zamienił stryjek .........

Valdemar to syf,to ssamo co i rail,po 5 minutach się rozkalibrowywuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem REG Fast (omvl), nie wiem, co ja to napisałem- rail.

 

Była dobra, a ta, to nie wiem. Mówili mi, ze jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim nie ma linki :eek: tylko jest chyba sterowany elektronicznie za pomoca potencjometru...taka moja teoria :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności