Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kristofolus

a ja mialem to kiedys w audi i teraz w passacie mam to samo. proponuje wymiane potencjometra regulacji biegu jalowego kiedys mi pomoglo i jutro tez to wymieniam bo mam takie same objawy jak wy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie czy w silniku AWT trzeba przeprowadzać adaptację przepustnicy po odłączeniu akumulatora czy może się sama przeprowadza po przekręceniu kluczyka wydawała dźwięki (pracowała) ok. 20-30 sekund po czym przestała odpaliłem no i chodzi chyba dobrze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kristofolus

dzisiaj bylem u mechanika i powiedzial ze trzeba zrobic adaptacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kristofolus

jeszcze moze byc jeden problem tych skaczacych obrotow nieszczelnosc przy przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redspider

a ja mam inny problem

przeczyściłem przepustnicę (było czarno) no i zabrałem się za adaptacje odpaliłem program VAG-COM Release 311-2 no i postępowałem wedle instrukcji jaka znalazłem na tej stronce zgodna ze sterownikiem KWP-1281. W instrukcji napisane jest " wybierz silnik 01, wybierz bloki pomiarowe 08, wybierz grupę 060, przełącz na nastawy, Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji - u mnie nie pojawia sie zaden napis tylko w lewym górnym rogu obraca sie taka mała kreseczka i mogę sobie tak siedzieć i czekać i nic sie nie dzieje - co jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj bylem u mechanika i powiedzial ze trzeba zrobic adaptacje

W 1.6 AHL po odłączeniu aku również trzeba robić adaptację? Pytam, bo już wieolkokrotnie odłączałem aku i nie robiłem żadej adaptacji.Taką adaptację robi się tylko "VAG-iem"? Dodam, że raczej nic nie faluje tylko czassem jak puszcę gaz to na sekundęobroty spadną do ok. 600obr/min

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redspider
W 1.6 AHL po odłączeniu aku również trzeba robić adaptację? Pytam, bo już wieolkokrotnie odłączałem aku i nie robiłem żadej adaptacji.Taką adaptację robi się tylko "VAG-iem"? Dodam, że raczej nic nie faluje tylko czassem jak puszcę gaz to na sekundęobroty spadną do ok. 600obr/min

pozdrawiam

 

a czy te obroty "spadają" ci cały czas czy się w końcu normują ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 1.6 AHL po odłączeniu aku również trzeba robić adaptację?

Trzeba.

Dziś mechanik robił mi adaptację i dostałem na usługę 3 miesiące gwarancji pod warunkiem, że nie będzie odłączany akulator i coś tam przy przepustnicy (jakieś przewody). I powiedział jeszcze, że jeśli mimo wszystko odłączę to on i tak będzie o tym wiedział po odczycie błędów. Cała "przyjemność" kosztowała mnie 150zł (50zł podłączenie komputera i diagnoza oraz 100zł naprawa).

 

a czy te obroty "spadają" ci cały czas czy się w końcu normują ?

U mnie spadek był chwilowy, czasami nawet gasł. Zwykle jednak po spadku wracały do ok 900obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba.

Dziś mechanik robił mi adaptację i dostałem na usługę 3 miesiące gwarancji pod warunkiem, że nie będzie odłączany akulator i coś tam przy przepustnicy (jakieś przewody). I powiedział jeszcze, że jeśli mimo wszystko odłączę to on i tak będzie o tym wiedział po odczycie błędów. Cała "przyjemność" kosztowała mnie 150zł (50zł podłączenie komputera i diagnoza oraz 100zł naprawa).

 

 

U mnie spadek był chwilowy, czasami nawet gasł. Zwykle jednak po spadku wracały do ok 900obr/min.

 

Borg, w silniku 1.6 AHL nie trzeba robić adaptacji przepustnicy, mechanik cię oszukał, co innego w innych silnikach 1.6 takich jak ALZ, ANA itd. lub 1.8 i 1.8T tu trzeba po przeczyszczeniu przepustnicy robić adaptację. W AHL akumulator możesz sobie odpinać nawet 100 razy dziennie i żadnych błędów vag nie wykaże. 150 zł. wywaliłeś w błoto.

W silniku AHL wyciagasz przepustnicę, czyścisz ją, zakładasz z powrotem i śmigasz dalej, obroty nie spadaja poniżej 900:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redspider
W AHL akumulator możesz sobie odpinać nawet 100 razy dziennie i żadnych błędów vag nie wykaże. 150 zł. wywaliłeś w błoto

 

w błoto albo i nie w błoto skoro mu falowały a teraz ma dobrze i nie była to wina przepustnicy to musiało to byc coś innego co zostało zrobione - swoja droga to chciałbym wiedzieć w takim razie co było przyczyną falowania obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i nie robił adaptacji ale taką uzyskałem od niego informację. Co jest pewne to to, że najpierw podpięli komputer (przejechałem się z mechanikiem kawałek), potem jeden grzebał przy przepustnicy (rozłączał rury) i mówił do drugiego "załącz..., wyłącz..., załącz..., wyłącz". Potem znowu podpięli komputer. Coś poklikali i efekt jest taki, a nie inny. Może troszkę wolniej z obrotów schodzi. Aha, naprawa trwała ok. 45 minut.

Czy wywaliłem w błoto 150zł? Nie sądzę, ponieważ sam bym tego nie naprawił bo nie mam narzędzi, miejsca gdzie mógłbym spokojnie grzebać w aucie i brakuje mi wiedzy na ten temat. A jeśli to faktycznie nie była przepustnica to tym bardziej bym tego sam nie naprawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie w 1.8 też miałem taki przypadek że pływały mi wolne obroty a przyczyna była prosta jeden z przewodów podciśnieniowych się przetarł po prostu ssał lewe powietrze . Moja rada posprawdzać wszystkie gumowe przewody podciśnieniowe.

Pozdrawiam.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baczer

Witam, mam bardzo podobne problemy w golfie III 1.6 benzyn '97

na "zimno" samochod chodzi bez problemow, ale po jakims czasie obroty zaczynaja skakac i najczesciej samochod gasnie, poczym bardzo trudno jest go odpalic - dopiero po jakis 20 minutach udaje sie ponownie uruchomic silnik.

poki co mialem tez problem z zbytniskimi obrotwami silnika na luzie i to juz zostalo naprawione. czy temperatura moze miec jakis wplyw na dzialanie rozrusznika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moja rada panowie jak czytam o tych wszystkich problemach z obrotami,oczywiscie nie do wczystkich przypadkow ona sie tyczy,to poprostu trzymac sie jednej dobrej powtarzam dobrej stacji bezynowej.Mam zawsze ten problem gdy jestem w polsce i musze zatankowac w przypadkowej stacji cpn.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo co Trynity... załamka przepustnica czyszczona 3 razy ,nowa sonda lambda,nowy czujnik temperatury.Ja jeszcze w dodatku mam instalacje gazowa i na gazie jest to bardziej odczuwalne:633: niewiem juz co robic chyba to zostawia jak jest bo szkoda czasu i pieniędzy:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość majster1010

u siebie mam ten sam problem także w sobotę zabiorę się za czyszczenie przepustnicy, ale dzisiaj wieczorkiem zszedłem do samochodu odpaliłem i zauważyłem ze gdzieś pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego błyska :) tzn jakby uciekała iskra. Czy w tamtych okolicach znajduje się może aparat zapł .?? Samochód mam dopiero ok miesiąca i jeszcze większości nie opanowałem gdzie co jest. Czy w/w przebicia mogą być przyczyną chwilowego wahania się obrotów. Generalnie jest tak ze po odpaleniu pochodzi 30sek i obroty zaczynają wariować/spadać po delikatnej przegazówce do ok 4tys wszystko wraca do normy, obrotomierz delikatnie się waha ale nie jest to odczuwalne w jeździe. Może to wina jedynie przewodów bo zaczęło mi się to robić jak 3-4 dni temu wyjechałem z myjni.. może jakaś wilgoć i zaczęło iskrzyć, wczoraj po myjni tej objawy się nasiliły, może wcale nie muszę czyścic przepustnicy.,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim pasku obroty faluja tylko podczas jazdy na biegu jalowym od 800 do 1200 ale w momencie kiedy sie zatrzymuje stabilizuja sie momentalnie , wie ktos moze dlaczego i czy w silniku adp robi sie adaptacje przepustnicy ,?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na czyszczeniu przepustnicy i mechanior nie wyjmował jej całkowicie. Szczerze mówiąc myślałem ze ja wyciągnie. Wyczyścił, powiedział ze była bardzo brudna... Dzisiaj z rana jak odpaliłem samochód znowu były problemy z ruszeniem (obroty falowały i się mulił), ale zdecydowanie lepiej jest po tym wczorajszym czyszczeniu. Nie wiem czy jechać do niego ponownie żeby ja całkowicie wyciągnął i porządnie wyczyścił...

Czy żeby wyczyścić przepustnice należy ja całkowicie wymontować?? :confused:

Jeśli nie trzeba to czy wyciągając ją osiągniemy lepszy rezultat po czyszczeniu?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A potencjometr przy niej czyścił?no i przede wszystkim po tym zabiegu adaptacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adaptacja byla robiona co do potencjometru to nie wiem . wiem ze calej jej nie wyciagal...

 

U mnie dzieje się tak: odpalam auto rano (godz. 6) włącza się ssanie, wrzucam D (mam automata) dodaje gazu żeby ruszyć, auto powoli rusza , zamula się i staje, czasami gaśnie. Odpalę ponownie trochę przy gazuję na luzie i auto juz rusza prawidłowo. Czasami jak się zamuli i wrzucę mu luz (N) to obroty wzrastają gwałtownie trochę przy gazuje, ponownie D i jadę. Po czyszczeniu jest lepiej nie gaśnie ale nadal lekkie przymulenie.

 

przeskanowalem wlasnie auto i bledow brak !

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności