Skocz do zawartości
Gość BIKA13

Jaki olej mam zalać?

Rekomendowane odpowiedzi

hha, Mówiłeś że jeździsz na Mobilu :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Od samego początku mówiłem, że ja jeżdżę na egzotycznym oleju Panolin.

 

A klientom zalewamy Mobila bo większość patrzy na Panolina oczkami jak 5zł.

 

 

HHA

 

 

PS. Chętnie zapodałbym też Bardahl'a ale nie ma go prawie wogóle w sprzedaży.

Ten poniżej jest zgodny z normą 505.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DoktorPio

Witam

 

Mam jeszcze jedno pytanie jeśli będę zmieniał olej z normą 505.01 Mobli Super S 10W-40 (który zalałem niedawno przejechałem na nim 300km) i zmienię go na Mobila Synt S Special V 5W-40 z normą 505.01 to czy po wymianie resztka tego starego oleju która pozostaje w zakamarkach silnika nie zważy się z tym nowym olejem ?

Wydaje mi się że nie bo w większości wszystkie współczesne oleje są mieszalne ale może się mylę to proszę o opinie :611:

Dodam że mam samochód VW na pompowtryskiwaczch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zważy się z tym nowym olejem

nie

Dodam że mam samochód VW na pompowtryskiwaczch

dodaj do opisu i nie bedziesz musial klepac w kazdym poscie ze masz pompowtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

DoktorPio tylko nie zapomnij zlać oleju z chłodniczki oleju i z odstojnika.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DoktorPio

Witam

Dzięki za informacje

Ostatnio jak zmieniałem olej to zlałem z odstojnika tylko nie wiem jak zlać z chłodniczki oleju :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie się znajduje odstojnik bo chłodniczka to chyba jest zaraz za filtrem oleju i po jego odkręceniu olej powienien z chłodniczki spłynąć.

Ale jak to zrobić z odstojnika i gdzie on się znajduje :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

Do AVF'a z przebiegiem 170000km leje Castrol SLX LL3. Wymieniam co 15000km. Nie robie zadnych dolewek (bierze 0,3l/15000km). Bez problemu osiaga wiecej niz podaje katalog.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Do AVF'a z przebiegiem 170000km leje Castrol SLX LL3. Wymieniam co 15000km. Nie robie zadnych dolewek (bierze 0,3l/15000km). Bez problemu osiaga wiecej niz podaje katalog.

 

No i po co bezsensowne wypieprzanie kasy w błoto jeżeli olej 507.00 wylewasz po 15tys km. Marnotrawinie kasy i tyle. Lepiej przy tych przebiegach sprawdzi sie 505.01

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue
No i po co bezsensowne wypieprzanie kasy w błoto jeżeli olej 507.00 wylewasz po 15tys km. Marnotrawinie kasy i tyle. Lepiej przy tych przebiegach sprawdzi sie 505.01

 

 

HHA

 

..., A ze niby lepiej przy tym przebiegu sprawdzi sie 501.01 to testowal nie bede. Najpierw serwisowalem to auto w Niemczech i tam mi taki olej lali. Nie widze najmniejszego sensu dziadowac paru zlotych zeby wlac tanszy olej skoro na tym silnik chodzi super i nie ma najmniejszych oznak zuzycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
..., A ze niby lepiej przy tym przebiegu sprawdzi sie 501.01 to testowal nie bede. Najpierw serwisowalem to auto w Niemczech i tam mi taki olej lali. Nie widze najmniejszego sensu dziadowac paru zlotych zeby wlac tanszy olej skoro na tym silnik chodzi super i nie ma najmniejszych oznak zuzycia.

 

 

:619: kolejny znawca !!! :614:

 

Na oleju 505.01 silnik TDI-PD chodzi lepiej. A takie oleje jak 506.01 i 507.00 wcale nie powstały po to by silniki chodził lepiej.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue
..., A ze niby lepiej przy tym przebiegu sprawdzi sie 501.01 to testowal nie bede. Najpierw serwisowalem to auto w Niemczech i tam mi taki olej lali. Nie widze najmniejszego sensu dziadowac paru zlotych zeby wlac tanszy olej skoro na tym silnik chodzi super i nie ma najmniejszych oznak zuzycia.

 

 

:619: kolejny znawca !!! :614:

 

Na oleju 505.01 silnik TDI-PD chodzi lepiej. A takie oleje jak 506.01 i 507.00 wcale nie powstały po to by silniki chodził lepiej.

 

HHA

 

Jesli twierdzisz ze aso w niemczech lało mi nieodpowiedni olej, a na 501.01 silnik chodzi nawet lepiej, to musisz podać argumenty.

 

PS. Jaki masz przebieg i jakie zuzycie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak już to 505.01 a nie 501.01 a argumenty już wielokrotnie przytaczałem na tym forum.

 

Wystarczy poszukać

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę się streszczać, ponieważ temat będzie wkrótce zamkniety.

HHA podał jeden powodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie się znajduje odstojnik bo chłodniczka to chyba jest zaraz za filtrem oleju i po jego odkręceniu olej powienien z chłodniczki spłynąć.

Ale jak to zrobić z odstojnika i gdzie on się znajduje :628:

 

Przyłaczę się do pytania ,gdzie znajduje się ten odstojnik.

A może by tak jakiś mały opis procedury wymiany oleju.

Na co zwrócić uwagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam, czytam i ..... mam mętlik w głowie :640: tymbardziej że w ksiązce serwisowej mam napisane ze zalewano olejem 10W40, na karteczce przy silniku mam 15W40 i chciałbym wymienić na swój, pomimo tego ze podobno zmieniany był przy 121 tkm, a obecnie mam 125 tkm i mam problem czym go zalać :628: .... jakieś propozycje :638:

Silniczek 1.6 i przebieg jak pisałem wcześniej 125 tkm - potwierdzone w książce serwisowej a jaka prawda kto to wie.... :)

 

Dodam jeszcze że przeglądy były robione w tym serwisie http://www.autohaus-polzer.de więc chyba nie powinno być kretactw.... Myslicie ze dane z tego serwisu beda dostepne w naszym serwisie VW?? Moze warto by podjechac i sprawdzic co bylo robione....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Odstojnik i chłodniczka oleju w silnikach TDI-PD (101/115/130) jak również w TDI-VP37 (90KM) znajduje się poniżej puszki na wkład filtra oleju. NA poniższym zdjęciu dość dobrze to widać :)

 

HHA

 

 

112250581

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po odkręceniu śruby z miski olejowej, olej zostanie usunięty także z tych miejsc. Czy trzeba jakichś specjalnych zabiegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie sam nie zejdzie. Trzeba większej ilości zabiegów bo inaczej zostaje w odstojniku i przedowach ze 800ml starego oleju

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

Wszystkie czynnosci serwisowe robilem do tej pory w aso, a poniewaz szczerze watpie ze wymieniajac olej spuscili stary takze z odstojnika i chlodniczki, to chce teraz (nie czekajac 5000km az dojade do 15000) wymienic sam i miec pewnosc ze jest wymieniony na 100% a nie na 80%.

 

Dlatego prosze o popdowiedz jak wyciagnac stary olej z odstojnika i chlodniczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności