Skocz do zawartości
Gość Shaggy

Rezystor dmuchawy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Shaggy

Witam, zwracam sie z prosba czy ktos sie nie orientuje jakie sa wartosci rezystory na rezystorze wentylatora dmuchawy ??Musze wymienic owy element a nie moge znalesc ani nowego ani urzywki. Chcialbym kupic owe oporniki i wlutowac je w ten element. Dmuchawa dziala mi tylko na 4 biegu tj bez zadnego opornika. POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam to samo w renault clio-bezpiecznik termiczny jest na 172stC i tylko takie musi miec wymagania, problem jest z zamontowaniem poniewaz robi sie tam wysoka temp. i zwykla cyna sie stopi, a to moze doprowadzic do zwarć. Jakies pomysły jak to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ja mam sprawny używany zespół rezystorów (trzymam na "zaś") ale w Kielcach. Będę na weekendzie, to mogę go obejrzeć i pomierzyć, jakie są wartości rezystancji poszczególnych sekcji.

 

tw182, czasami uda się kupić rezystor gotowy z takim bezpiecznikiem termicznym (zakładam, ze chodzi Ci o rozwiązanie typu jeden sprężynujący nagięty drucik zlutowany z drugim, jak się spoiwo rozgrzewa to rozłącza obwód).

Co do temperatury - spoiwo cynowo-ołowiowe (popularna cyna do lutowania 60%Sn, 40%Pb) ma temperaturę topnienia co najmniej 183°C, więc spokojnie możesz użyć do zalutowania :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tw182, użyj stopu bezołowiowego np stopu cyny i miedzi, temp. topnienia ok. 230°C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartości rezystorów jeśli dobrze pamietam był w AutoDacie ......choć nie licz na to że pójdziesz do sklepu i kupisz oryginalne wartości

 

Jeżeli cyna sie sama odlutowuje na połączeniach to proponuje zainteresować sie samym silnikiem i przejżenie styków.

 

.....osobiście nie zakładam bezpieczników termicznych ( oczywiscie po naprawie - modernizacji całej opornicy ) aczykolwiek nie ma problemu z ich dostępem

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

xwaldek1, ale istnieje coś takiego jak łączenie szeregowe i równoległe rezystorów - w ten sposób podejrzewam, że z dużą dokładnością da się dobrać wartości odpowiadające oryginałom :) Jak się nie ma innego wyboru, to trzeba kombinować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Shaggy
Ja mam sprawny używany zespół rezystorów (trzymam na "zaś") ale w Kielcach. Będę na weekendzie, to mogę go obejrzeć i pomierzyć, jakie są wartości rezystancji poszczególnych sekcji.

 

 

Bylbym wdzieczny, zawsze w sklepie elektronicznym cos takiego sie dostanie

 

 

Wartości rezystorów jeśli dobrze pamietam był w AutoDacie ......choć nie licz na to że pójdziesz do sklepu i kupisz oryginalne wartości

 

Pozdrawiam.

 

Niestety nie posiadam autodaty :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja bym tam nie kombinował z innymi rezystorami. W tym urządzeniu prąd jest zamieniany na ciepło i aby je odprowadzić całośc jest zamocowana w przewodzie ze świeżym powietrzem. Druty oporowe są zalane jakąś ceramiką jak w opornikach.Jedynie bezpiecznik termiczny można wymienić ale i tak trzeba by zgrzewarkę. Na szczęście jest już tego trochę na szrotach i nie jest to drogie. Sam mam jeden w zapasie. Na szrotach w passatach są i pewnie w innych vw też może nawet takie same (nie sprawdzałem) Inne są tylko w wersji z klimą. To urządzenie teoretycznie nie powinno sie zepsuć. Może słaby przepływ powietrza (np zatkany filtr kabinowy) lub woda mogą to zepsuć. Czyli lepiej poszukać i kupić nawet używkę niż kombinować i spowodować pożar. Zaśniedziałe lub zardzewiałe styki też nie mogą być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym doborem oporników nie jest tak hop-siup , jak dobierzesz np. 1,46Ohm bo takie tam cuda wianki były , trzeba tworzyć kaskade oporów aby dobrać optymalne rezystancje pomiedzy poszczególnymi biegami dmuchawy ...a miejsca niestety skromnie ...pozatym nic tu nie trzeba zgrzewać i kombinować ......a fakt jest faktem że jeśli poleciały opory to coś jest przyczyną i należałoby to sprawdzić

 

Jutro sprawdze i dam znac co do wartości elementów

 

 

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zychu4

ja zamiast tego elementu wstawiłem kawałek drucika i tak nawiew mi już śmiga od ponad roku. wcześniej też miałem tylko 4 bieg a teraz mam wszystkie :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

no ale myślę, że zamiast przykładowego 1,46Ω wystarczyłby rezystor 1,5Ω a taki już bez problemu dostaniesz bez dobierania :P

Jak sprawdzisz wartości (i moce jeśli możesz) będziem kombinować, może komuś się na przyszłość przyda.

Zgadzam się, że jeśli się opory przepaliły, to jest coś "nie halo" z silnikiem i przede wszystkim nim trzeba by się zająć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi że te wartości ma bardzo istotne znaczenie , właśnie na podobnej zasadzie ja sobie dobrałem opory łacząc je równolegle ale te "zbliżone "wartości są np. efektem tak powolnego 1 biegu jakby prawie wcale go nie było.

Ale spoczko , biore sie do szukania schematu bo już jestem po robocie a zapomniałem najrzeć do Autodaty ( sorki ) :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Foto rezystorka z wartościami 0,5 , 0,92 , 2,28 .....ja dałem 0,56+1+(coś ok.2,5 wyszło ) w wyniku czego 1-bieg ledwo kręci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Moja propozycja: 0.51Ω, 0.91Ω, 1.1Ω+1.2Ω. Kwestia tylko mocy, na pewno każdy z nich musi mieć minimum 5W, kto wie, może więcej... Wszystkie powyższe wartości z szeregu.

Moim zdaniem nie zauważy się różnicy ze względu na tolerancję wykonania nawet oryginalnej opornicy czy rezystorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jest tak łatwo dostać opory dużej mocy , tutaj min. 9W (ja większych gabarytowo nie wćisłem) o dowolnej rezystancji , pomimo szregu E24 który jest szeroko-łatwo dostępny w praktyce sie to nie sprawdza w przypadku dużych mocy małych rezystancji , łatwiej tu o szereg E12.....ale szczęscie w poszukiwaniu elementów należy teraz do autora postu :)

 

...zapomniałbym......porponuje jednak w przypadku łaczenia oporów nie szeregowo a równolegle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Shaggy

Dzieki wszystkim za odpowiedz, ale teraz zastasnwiam sie czy jest sens sie bawic w lutowanie gdyz na allegro znalazlem caly uklad za 20 zl :niepewny: Mam tylko pytanko czy ten uklad bedzie pasowac z B4 (ver bez klimy) ?? Wedlug mnie tak ale moze sie myle. POZDROWIENIA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierz śmiało i za 20 zeta to dobra cena one kosztuje do 50-60 zł .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam spalony bezpiecznik termiczny w rezystorze dmuchawy wersja z klima,czy taki bezpiecznik moge wstawic:

 

SEFUSE

SF188E

192 st.C

10 A

JET 250 V prad zmienny

-------------------------

0565

 

tak na nim pisze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis padla mi dmuchawa. Rezystor calkiem sie spalił, czy jest jakis sposob na to aby wyjac go i spiac ktores kable na krotko tak aby dzialal chociaz na najwiekszych obrotach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Da radę. Nie wiem, jak w B4, ale w przypadku B3 należy połączyć przewód biało-żółty (odpowiadający najwyższemu biegowi) z przewodem czerwonym idącym do silnika a brązowy z brązowym.

Jak masz inne kolory, to przy użyciu miernika łatwo znajdziesz te, na których pojawia się napięcie przy poszczególnych położeniach przełącznika. Brązowy (bez pasków) to zazwyczaj masa.

Jak już zidentyfikujesz przewody, to łączysz masowy z masowym silnika a jeden z zasilających z plusowym silnika. Jak się pomylisz, to silnik albo nie będzie działał, albo zacznie wyrzucać powietrze na zewnątrz, zamiast zasysać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności