Skocz do zawartości
Vax

Dopasowanie nowego kluczyka - B5 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie byłem u takiego lokalnego "speca" - facet co dorabia klucze (i pakuje też prezenty ;-) ). Wsadził mój kluczyk do jakiegoś urządzonka i powiedział ,że mam drugi typ krypto... , więc może podpiąć komputer i zczyta co trzeba , lub za tydzień bedzie miał takie nowe urządzenie , które juz na 100% będzie potrafiło zczytać dane tego całego transpondera. No i dorobienie klucza będzie kosztowało 190 zł.

To dużo , czy mało ?

 

Nie polecem oddawania kluczka w czyjeś ręce, a zwłaszcza w maszynki.

W promocyjną cenę usługi może być wliczone to, że Twoje auto tydzień po dorobieniu kluczyka odjedzie bez Twojej wiedzy ;-)

 

Nie twierdzę, że pan od dorabiania kluczy jest nieuczciwy, ale czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak ułatwiamy zadanie "ciemnej stronie mocy".

Ja nie oddaje kluczyka nawet na myjni ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ktos nie ma pinu do immo to polecam vagtacho

wyciaga pin szybko, latwo i przyjemnie :P

również bezproblemowo programuje transpondery czy "koryguje" przebieg.

pewnie nie z kazdym przypadkiem (licznikiem czy puszka) sobie poradzi ale u mnie zadzialalo.

 

tested & approved :cool:

 

ps. fejs vagtacho 2.2 mam do sprzedania, nie bedzie juz mi potrzebny, kluczyk zrobiony, przebiegu nie ruszam bo... tak zostalem wychowany, ze nie oszukuje.

jezeli ktos jest zainteresowany to zapraszam na pw.

Edytowane przez beetle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karant

Nie wiem, czy dobrze trafiłem ale czytam i czytam i mam mętlik w głowie.

Mam taka sprawę. Passat b5 fl 2001, kupiłem go niedawno, jest krajowy i dostałem do niego 3 kluczyki: dwa scyzoryki i jesden plastik(serwisowy z dowieszką i jakimiś nr na dowieszce).

Niestety scyzoryki mają oberwane uchwyty (do dopinania innych rzeczy). Kupiłem sobie nowy kluczyk i chcę go dopasować. Mam VAGa 4.9 i interfejs obd2. Z tego co się doczytałem to potrzebuję pinu do immo. Wszędzie piszą, że jest na dowieszce do kluczyka serwisowego. Jak pisałem mam taką ale jest tam nr. o wiele dłuższy niż pin, który ma 4 cyfry.

 

Co ja mogę zrobić przy tym sprzęcie co mam jw. Czy z tego nr długiego mogę jakoś pin wyciągnąc?

Czy muszę kupować jakieć inne interfejsy.

 

Proszę o pomoc, najlepiej rozwiązanie bez kupna innych rzeczy.:)

 

 

ps. już mam dosyć wydawania kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Nalezy rozebrac licznik , w zaleznosci od tego jaki to licznik (VDO , MM73...) odczytac wlasciwy procesor , z zawartosci przeliczyc kod dostepu , wlasciwie wszystko poskladac , uzyc sprzetu ktory nabyles od Rafala i juz masz dzialajacy klucz. Pod warunkiem , ze kupiles prawidlowy. Mozesz takze skorzystac z uslug takich osob jak ja.Wolny kraj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karant
witam. Nalezy rozebrac licznik , w zaleznosci od tego jaki to licznik (VDO , MM73...) odczytac wlasciwy procesor , z zawartosci przeliczyc kod dostepu , wlasciwie wszystko poskladac , uzyc sprzetu ktory nabyles od Rafala i juz masz dzialajacy klucz. Pod warunkiem , ze kupiles prawidlowy. Mozesz takze skorzystac z uslug takich osob jak ja.Wolny kraj.

 

 

Nie wiem o co chodzi ale ja nic nie nabywałem od Rafala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAGa 4.9 i interfejs obd2 to jest jego produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem, czy dobrze trafiłem ale czytam i czytam i mam mętlik w głowie.

Mam taka sprawę. Passat b5 fl 2001, kupiłem go niedawno, jest krajowy i dostałem do niego 3 kluczyki: dwa scyzoryki i jesden plastik(serwisowy z dowieszką i jakimiś nr na dowieszce).

Niestety scyzoryki mają oberwane uchwyty (do dopinania innych rzeczy). Kupiłem sobie nowy kluczyk i chcę go dopasować. Mam VAGa 4.9 i interfejs obd2. Z tego co się doczytałem to potrzebuję pinu do immo. Wszędzie piszą, że jest na dowieszce do kluczyka serwisowego. Jak pisałem mam taką ale jest tam nr. o wiele dłuższy niż pin, który ma 4 cyfry.

 

Co ja mogę zrobić przy tym sprzęcie co mam jw. Czy z tego nr długiego mogę jakoś pin wyciągnąc?

Czy muszę kupować jakieć inne interfejsy.

 

Proszę o pomoc, najlepiej rozwiązanie bez kupna innych rzeczy.:)

 

 

ps. już mam dosyć wydawania kasy

 

Kolego, prosta sprawa jak masz 2 stare kluczyki i 2 nowe. Wystarczy rozebrać stare kluczyki wyciągnąć transpondery i włożyć do nowych. Nie musisz niczego kodować, szukać fejsów itp.

Jak będziesz potrzebował instrukcji jak to zrobić to odezwij się na PW. Zajmuję się kluczykami i immo i mogę ci pomóc.

 

Pozdrawiam.

 

witam. Nalezy rozebrac licznik , w zaleznosci od tego jaki to licznik (VDO , MM73...) odczytac wlasciwy procesor , z zawartosci przeliczyc kod dostepu , wlasciwie wszystko poskladac , uzyc sprzetu ktory nabyles od Rafala i juz masz dzialajacy klucz. Pod warunkiem , ze kupiles prawidlowy. Mozesz takze skorzystac z uslug takich osob jak ja.Wolny kraj.

 

Rwane szafy do takich celów już dawno przeszło do lamusa. No chyba, że ktoś lubi sobie utrudniać życie lub brak mu sprzętu. W tej chwili jest sporo sprzętu, którym odczytasz PIN z licznika a jak masz coś lepszego to odczytasz z EDC np. w 3BG.

Edytowane przez malczykos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro sie tym zajmujesz czym piszesz , wytlumacz koledze jak ma rozebrac klucz aby dostac sie do transpordera ...napisal:Mam taka sprawę. Passat b5 fl 2001, kupiłem go niedawno, jest krajowy i dostałem do niego 3 kluczyki: dwa scyzoryki i jesden plastik(serwisowy z dowieszką i jakimiś nr na dowieszce).

podreslam...scyzoryk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam ze to megamos crypto 48 , jednokrotne kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro sie tym zajmujesz czym piszesz , wytlumacz koledze jak ma rozebrac klucz aby dostac sie do transpordera ...napisal:Mam taka sprawę. Passat b5 fl 2001, kupiłem go niedawno, jest krajowy i dostałem do niego 3 kluczyki: dwa scyzoryki i jesden plastik(serwisowy z dowieszką i jakimiś nr na dowieszce).

podreslam...scyzoryk.

 

A co jest trudnego w rozebraniu scyzoryka??

1. Wyciągamy pilota

2. Odklejamy delikatnie znaczek

3. Odkręcamy śrubkę pod nim

4. Rozpoławiamy przód, może być delikatnie sklejony więc trzeba czegoś użyć czegoś ostrego aby go podważyć

5. Wydłubujemy delikatnie transponder,który pewnie jest przyklejony, delikatnie bo jest szklany.

6. Tak samo rozbieramy nowy kluczyk do którego wkładamy transponder z oryginału

7. Nawijamy w dobrą stronę sprężynkę od grota i składamy.

Gotowe. Wcale nie trudne.

 

dodam ze to megamos crypto 48 , jednokrotne kodowanie.

 

A co to ma wspólnego z przekładaniem transponderów???

Crypto 48 są LCK w autach od 2001:), w starszych nie był blokowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Crypto 48 są LCK w autach od 2001:), w starszych nie był blokowane.

 

Rozumiem że się przejęzyczyłeś. Crypto 48 były montowane od wersji B5 czyli od 96 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem że się przejęzyczyłeś. Crypto 48 były montowane od wersji B5 czyli od 96 roku.

 

Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post.

 

dodam ze to megamos crypto 48 , jednokrotne kodowanie.

 

Napisałem, że od 2001 roku są LCK (locked) czyli blokowane do ponownego zapisu, a w starszych autach nie były blokowane i można je było wielokrotnie zapisywać, a nie o tym od kiedy je montowano.

W takich sprawach raczej się nie mylę bo to jest mój chleb powszedni. :)

Edytowane przez malczykos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisałem, że od 2001 roku są LCK (locked) czyli blokowane do ponownego zapisu, a w starszych autach nie były blokowane i można je było wielokrotnie zapisywać, a nie o tym od kiedy je montowano.

W takich sprawach raczej się nie mylę bo to jest mój chleb powszedni. :)

 

To podam Ci mój przypadek. Moje auto 98 rok i przy zmianie szafy na pełny FIS niestety musiałem zakupić nowe pestki (crypto 48), ponieważ starych nie chciał przyjąć za żadne skarby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To podam Ci mój przypadek. Moje auto 98 rok i przy zmianie szafy na pełny FIS niestety musiałem zakupić nowe pestki (crypto 48), ponieważ starych nie chciał przyjąć za żadne skarby.

 

To dziwna sprawa, ale transpondery zawsze można sprawdzić czy są zablokowane. Mnie jeszcze nigdy się nie zdarzyło, żeby nie poszło ale mam możliwość sprawdzenia transpondera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam paska jak widać w profilu. Niestety posiadam jeden kluczyk. Zabieram się do dorobienia 2 bo wiadomo jak to bywa jak posiada się tylko jeden. Powiedzcie czy się mylę?

 

Aby dorobić kluczyk muszę :

- zakupić kabelek vagtacho do sczytania pinu (bo nie posiadam takiego),

- kupić kluczyk scyzoryk + pestkę, pytanie, jaka ta pestka ma być?

 

Czy za pomocą tego vag tacho będę mógł zaprogramować pestkę? Jak tak to praktycznie wszystko będzie można zrobić samemu, poza docięciem grota?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karant
A co jest trudnego w rozebraniu scyzoryka??

1. Wyciągamy pilota

2. Odklejamy delikatnie znaczek

3. Odkręcamy śrubkę pod nim

4. Rozpoławiamy przód, może być delikatnie sklejony więc trzeba czegoś użyć czegoś ostrego aby go podważyć

5. Wydłubujemy delikatnie transponder,który pewnie jest przyklejony, delikatnie bo jest szklany.

6. Tak samo rozbieramy nowy kluczyk do którego wkładamy transponder z oryginału

7. Nawijamy w dobrą stronę sprężynkę od grota i składamy.

Gotowe. Wcale nie trudne.

.

 

Ok, ale kluczyk dzieli się jakby z dwóch części. Górnej z grotem i dolnej z przyciskami.

Jak ja mam je rozdzielić?:633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, ale kluczyk dzieli się jakby z dwóch części. Górnej z grotem i dolnej z przyciskami.

Jak ja mam je rozdzielić?:633:

Otwierasz grot i patrzysz w to miejsce w którym się chowa, tam masz miejsce aby włożyć duży płaski śrubokręt i rozdzielasz kluczyk.

Dalej masz już opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karant
Otwierasz grot i patrzysz w to miejsce w którym się chowa, tam masz miejsce aby włożyć duży płaski śrubokręt i rozdzielasz kluczyk.

Dalej masz już opisane.

 

Ok,

zrobiłem jak mówiłeś i wszystko się udało, nawet samochód odpala.

Jest jednak problem jak zakodować kluczyk na otwieranie i zamykanie bo te funkcje nie działają, wiem że można to jakoś zrobić bo widziałem taką akcje w serwisie jak ktoś przyjechał i rozkodowanym kluczykiem. Zakodowałi to w parę sekund. :D

Edytowane przez karant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok,

zrobiłem jak mówiłeś i wszystko się udało, nawet samochód odpala.

Jest jednak problem jak zakodować kluczyk na otwieranie i zamykanie bo te funkcje nie działają, wiem że można to jakoś zrobić bo widziałem taką akcje w serwisie jak ktoś przyjechał i rozkodowanym kluczykiem. Zakodowałi to w parę sekund. :D

 

Robisz tak :

- wkładasz 1 kluczyk do stacyjki i przekręcasz zapłon

- kluczyk z pilotem przeznaczonym do zakodowania wkładasz do zamka drzwi kierowcy, zamykasz nim auto

- naciskasz na nim przycisk

- po przerwie trwającej nie mniej niż 1 sekundę naciskasz ten sam przycisk ponownie

- usłyszysz dźwięk potwierdzający prawidłowe kodowanie

Gotowe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość filus

Witajcie! ja mam zwykły kluczyk i chce kupić scyzoryk.

NIe mam pojęcia jaki i co dalej z tym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności