lachtom Zgłoś #101 Napisano 7 Kwietnia 2013 jeśli chcesz to zrobić jednoosobowo to tak ale po co Ci to? Wymieniałem serwo z pompą i odpowietrzanie było takie jak zawsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #102 Napisano 7 Kwietnia 2013 Tak wlasnie dlatego, ze chce jednoosobowo. Z takim urzadzeniem to odpowietrza sie od najdalszego kola do najblizszego czy na odwrot? Z wlaczonym zaplonem czy bez? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #103 Napisano 7 Kwietnia 2013 Tak wlasnie dlatego, ze chce jednoosobowo. Z takim urzadzeniem to odpowietrza sie od najdalszego kola do najblizszego czy na odwrot? Z wlaczonym zaplonem czy bez?siema przeczytałem twój post zaczynasz od najdalszego kola od pompy t.j.prawy tył,pożniej lewy tył a nastepnie przód prawy a potem lewy.Pamietaj o dolewaniu plynu do zbiorniczka ważne to jest:dobrze Jeśli chodzi o zaplon to na włączonym ale bez pracującego silnika i jeszcze ważna rzecz wyłaczaj co 2minuty zapłon aby nie spalić cewek w pompie ABS. Powodzenia i ostrych hamulców:papa2:passatfan:zdrowko: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #104 Napisano 7 Kwietnia 2013 Dzieki za konkretna odpowiedz!!! W necie ilu ludzi tyle pomyslow na odpowietrzanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sanlee Zgłoś #105 Napisano 22 Kwietnia 2013 witam szukam dobrego serwisu całego układu hamulcowego (raczej interesuje mnie serwis vacum pompy i innych dupereli od podciśnienia). Mieszkam w Barlinku woj zachodniopomorskie Do Szczecina mam około 80km, do Gorzowa Wielkopolskiego 30km Jakieś podpowiedzi??? PS. Najważniejsze żeby wraz z jakością usług szła rozsądna cena Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #106 Napisano 6 Lipca 2013 Cześć wszystkim! Proszę was o pomoc bo zostałem bez samochodu przez chęć wymiany głupiej linki od hamulca ręcznego Byłem przekonany, że to ręczny a okazało się, że to zapieczona/zastana dzwignia linki hamulca ręcznego przy cylinderku. Przekonany, że nic większego się nie wydarzy odpiąłem cały cylinderek (prawy tył) od osi samochodu aby jak człowiek go rozruszać (przeczyścić) w dogodnych warunkach i to był błąd! .............. W międzyczasie gdy samochód pozostawiłem wyciekło mi ok 300-400 ml płynu hamulcowego prosto do słoiczka. W zbiorniczku zostało na dnie a nie pomyślałem by sukcesywnie go dolewać. Wydawało mi się, że świecące kontrolki od ABS, ESP, hamulca ręcznego i pulcujący napis STOP z informacją (po niemiecku) o złym stanie hamulców zniknie po dolaniu płynu ale nic mylnego Efekt głupiej naprawy ręcznego: 1. choinka na desce rozdzielczej 2. całkowity brak hamulca mimo dwóch pół godzinnych prób odpowietrzenie tego cylinderka klasyczną metodą wolnego pompowania i odpowietrzania układu. PROSZĘ was o jakieś konkrety czy mogę w jakiś sposób wyjść z tej sytuacjii. Przed tą nieszczęsną naprawą nie miałem żadnych problemów z hamulcami a teraz ......... Pewnie napiszecie, że zapowietrzyłem pompę ABS lecz nie jestem w stanie w moim passku odpowietrzyć jej poprzez VAGa bo w żądanej grupie 03 ABS 001/002 odczytuje Error sterownika i mam ręce związane. 1. Co mogę zrobić? 2. Czy możliwe, że nie ruszając niczego uszkodziłem jakąś część odkręcając wężyk hamulcowy i pozwalając płynowi swobodnie wyciekać? 3. Jeśli to wina zapowietrzonego układu ABS istnieje sposób odwietrzenia układu ręcznego? Pomóżcie proszę mądrą radą co robić bo myśle już o oddaniu samochodu do mechanika a w okolicy mam samych specjalistów od młotków i gwoździ :\ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #107 Napisano 6 Lipca 2013 Pewnie napiszecie, że zapowietrzyłem pompę ABS Pewnie tak. nie jestem w stanie w moim passku odpowietrzyć jej poprzez VAGa bo w żądanej grupie 03 ABS 001/002 odczytuje Rozumiem, że wchodziłeś w nastawy podstawowe, a nie bloki pomiarowe? Jaki program masz? Przy odpowietrzaniu klasycznym zapłon był włączony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #108 Napisano 6 Lipca 2013 Próbowałem zrobić to zgodnie z instrukcją zapożyczoną na tym forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212343 Używam Vag com 311-2 a badanie robiłem z zapłonem w pozycji "ON" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #109 Napisano 6 Lipca 2013 (edytowane) Wygląda to następująco Przewody hamulcowe już odpowietrzyłem. Przy normalnym klasycznym odpowietrzaniu nie wydostaje się z nich nic innego oprucz płynu hamulcowego. Hamulec jednak staje się efektywny dopiero po 2-3 naciśnięcu pedału po czym po chwili opada na sam dół. Zaczęło mnie zastanawiać czy jakikolwiek wpływ na to może mieć fakt, że samochód nie jest " w powietrzu" lecz na kołach Dodatkowo po wstępnym odpowietrzeniu i zniknięciu komunikatu STOP pojawił się błąd Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - tak czy inaczej procedura Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8. [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "002" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] Słychać pompę ABS coś jak by wyłączający się przekaźnik ale tylko w momencie jak wychodzę z ustawień ABSu w Vagu .... nic po za tym. Po zapaleniu silnika włączają się dwie kontrolki ABSu i ESP po czym ESP gaśnie jak nacisnę pedał hamulca....... ABS świeci cały czas pomóżcie proszę was bardzo :\ Edytowane 6 Lipca 2013 przez Grott Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #110 Napisano 6 Lipca 2013 Czekam z nadzieją, że ktoś naprowadzi mnie jak skomunikować mojego Vaga aby dokonać nastawy/ odpowietrzyć ABS. Nastawy innych modułów działają bez problemu choćby Klimy. Moją sytuację jeszcze bardziej komplikuje fakt, że w tej chwili kończy się mi przegląd a z tak miękkim pedałem hamulca żaden mechanik nie podbije mi kwita ...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #111 Napisano 6 Lipca 2013 Dodatkowo po wstępnym odpowietrzeniu i zniknięciu komunikatu STOP pojawił się błąd Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01486 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #112 Napisano 6 Lipca 2013 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01486 tak te linki już mam zapisane w zakładkach i myśle, że temat jest do rozwiązania ale ........ nie z takim hamulcem. W jednym z postów temat umarł śmiercią naturalną http://forum.vw-passat.pl/threads/23231-Odpowietrzenie-pompy-ABS-brak-opcji-w-Vagu-(/page2 a szkoda bo dokładnie ten problem blokuje moje działania Czekam na pomocną duszę chętną udzielić wskazówki czy jedynie przelewanie układu pozostaje czy jednak można "skomunikować" Vaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #113 Napisano 6 Lipca 2013 Wiesz co, nie wiem na ile Ci to pomoże ale spróbować nie zaszkodzi. Jak wchodzi się w output test w abs to tam wtedy można zrobić ciśnienie na każdym kole. Może to Ci pomoże odpowietrzyć system. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #114 Napisano 6 Lipca 2013 Czy po podłączeniu Vaga, masz możliwość wykonania procedury testowej z tego linku ?Jeśli tak, ta ją wykonaj ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #115 Napisano 6 Lipca 2013 Czy po podłączeniu Vaga, masz możliwość wykonania procedury testowej z tego linku ?Jeśli tak, ta ją wykonaj ! Chyba nie do końca zrozumiałem jaki jest cel tego testu. Chodzi o sprawdzenie/kalibrację działania systemy ESP? Jeśli tak to za bardzo nie rozumie w jaki sposób przeprowadzenie tego testu może poprawić efektywność mojego hamulca (czyt. odpowietrzenie pompy ABS) Jeśli źle to rozumie poprawcie mnie proszę ...... Oczywiście nie zmienia to faktu, że test muszę przeprowadzić choć ......... mój ENG nie jest na poziomie "world class" i boję się, że nie wykonam poprawnie wszystkich zaleceń ---------- Dodano o 19:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:52 ---------- Wiesz co, nie wiem na ile Ci to pomoże ale spróbować nie zaszkodzi. Jak wchodzi się w output test w abs to tam wtedy można zrobić ciśnienie na każdym kole. Może to Ci pomoże odpowietrzyć system. również próbowałem takiego rozwiązania. Test jednak nie jest wykonany choć odrazu po kliknięciu piszę "output test compleated" lub coś w tym stylu. Jeszcze jedno zastanawia mnie czy nie jest potrzebny do nastawy podstawowej pompy ABS nowszy interface. Używam Vag com 311-2n. Czy zmiana na VCDS lub nowszego Vag z serii 6.../7... nie przyniosła by rezultatu i umożliwiła by mi dokonać tego odpowietrzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #116 Napisano 6 Lipca 2013 Ten błąd w ogóle daje się wykasować? Spróbuj przeprowadzić test w Output Tests-03. Co do testu z linka to wciśnij hamulec i przejedź się z prędkością ok 20-30km/h skręcając w lewo, a następnie w prawo. Popróbuj tych rzeczy, a jak nic nie przyniesie rezultatu to jedź gdzieś na ciśnieniowe odpowietrzanie układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #117 Napisano 6 Lipca 2013 Ten błąd w ogóle daje się wykasować? podobno tak jak test zostanie przeprowadzony poprawnie. Albo się wykasuje albo sam zniknie. Co do testu z linka to wciśnij hamulec i przejedź się z prędkością ok 20-30km/h skręcając w lewo, a następnie w prawo.Popróbuj tych rzeczy, a jak nic nie przyniesie rezultatu to jedź gdzieś na ciśnieniowe odpowietrzanie układu. Konkretna odpowiedz. Nie ma konieczności podczas testu podłączania Vaga i robienia jakiś dodatkowych ustawień? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #118 Napisano 7 Lipca 2013 hehe codziennie coś nowego .......... Dzisiaj podpiąłem się Vagiem 409 a tu : 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-00 Teraz już wiem skąd brak komunikacji ze sterownikiem. Pytanie jedynie czy jeśli wcześniej nie miałem tego błędu i praktycznie żadnego problemu z hamulcami oznacza to, że ja uwaliłem sterownik? Nie wiem np. poprzez ciągłe próbe łączenia się z nim czy przez same zapowietrzenie układu? Ktoś mądry mi odpowie? Mam jednak najpierw pojechać do mechanika i sprzętem odpowietrzyć układ a później brać się za naprawę/wymianę sterownika czy może pierwsze postawić sterownik na nogi i próbować się z nim skomunikować a on sam pomoże później w odpowietrzeniu mi układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #119 Napisano 2 Października 2013 Witam wszystkich ! mam podobny problem a miekim pedalem hamulca,a dokladnie wymienialem z tylu klocki ,tarcze i zacisk z lewej strony .Problem w tym ze zanim to wszystko ogarnelem caly plyn ze zbiorniczka na pompie zniknal teraz probuje odpowietrzyc ale nic z tego. Nie wiem czy powietrze dotarlo az do pompy ABSu ale wiem ze ta gorna przy zbiorniku napewno kest zapowietrzona teraz pytanie jak odpowietrzyc pompe hamolcowa (ta przy zbiorniczku) i jak ewentualnie zrobic to samo z pompa ABS (moje auto nie ma opcji odpowietrzenia vagiem) przynajmniej u mnie nie dziala ...zastanawiam sie nad odkreceniem tych rurek przy absie i pokombinowaniu z pedalowaniem jak nie ta to moze chociarz ta gorna pompa wroci do normy ..innej opcji nie widze bo odpowietrznika chyba w niej nie ma ...co wy na to ?? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #120 Napisano 3 Października 2013 Odpowietrzać trzeba na włączonym zapłonie . Po kolei prawe tylne koło , lewe tylne , prawe przednie , lewe przednie .Dolewać płyn. Pompa sama się odpowietrzy . Gdy pedał będzie twardy już za każdym naciśnięciem, to układ mamy odpowietrzony. Ja robię tak co 2-3 lata wymieniając nowy płyn hamulcowy , i jest super . Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach