Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

pODEPNE SIĘ POD TEMAT. mam walniety egr. na dniach kupie nowy bo kwacze i telepie silnikiem jak sie gasi. bo nie działa zawór który dławi silnik. trzesie samochodem w okolicach 1700-2100. tak jak wiekszosc to ma. co się okazuje. podpiołem pod vagcom u znajomego i pokazało błąd na cylindrze 3. nie pamietam co to za błąd zapomniałem. znajomy skasował mi ten błąd. i nie trzesło mi juz. po przejechaniu kilku kilometrów zaczeło trzesc ponownie. pewnie gdy skasuje ustapi... i co tu teraz zrobic z tym cylindrem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tam pod cylindrem są styki które się zapiekają i to powoduje takie drgania jak miałe tak pod 2-gim. Może się mylę ale mi to pomogło. Czasami podczas jazdy tak szarpało dziwnie ale wymiana styku koszt 30zł i hula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z cylindrem nie rób nic

Ja bym na początek pompki sprawdził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pokazało błąd na 3 cylindrze wiec pompki mogą być oka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli czepic sie tego styku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli czepic sie tego styku?

tak, a dokładniej chodzi o wtyczki na pompkach - nie pod cylindrem a nad cylindrem, jedynie pod pokrywą zaworów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie demontażu zaworu egr mianowicie jest problem z dojściem i odkręceniem do jednej ze śrub imbusoych) zaznaczona na foto) przy zaworze może ktoś ma patent jak ją wykręcić. Poniżej foto

25082011_004.jpg

25082011_001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręć to co zaznaczyłem

 

25082011001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za pomoc :)

 

po to każdy tu jest aby pomóc i otrzymać pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce kupic zawor egr znalazlem jeden na ebayu wyglada tak samo jak moj, ale rozni sie troche numerami tzn. numer na zaworze jest ten sam ale na tym aluminiowym grzybku juz jest troche inny:moj to

 

0381311501aa

ws

106408007

 

ten co znalazlem na ebayu na grzybku ma numer

 

0381311501aa

w

106306015

 

w zwiazku z tym mam pytanie czy te numery tez musza sie zgadzac czy wystarczy ze te inne sie zgadzaja.

Z gory dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w zwiazku z tym mam pytanie czy te numery tez musza sie zgadzac czy wystarczy ze te inne sie zgadzaja.
Trza sprawdzic co ETKA pokazuje. Jesli tylko pierwsza czesc, to powinny pasowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie zawor oczywiscie pasowal i po zainstalowaniu go wszystko bylo w porzadku przez jakis tydzien. Niestety dzisiaj znowu wyskoczyl mi ten sam blad wiec wnioskuje ze to nie byla wina zaworu wiec teraz chcialem sprawdzic uklad podcisnienia tylko nie bardzo wiem jak moze ktos ma pojecie jak to sie robi z gory dziekuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec najlepszym rozwiazaniem pozostaje tylko i wyłacznie zakup nowego

 

lub zupelnie go wywalic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście zaślepiłem EGR blachą 2mm nierdzewną i passat jak nowy! Zaślepka wyjdzie jakieś około 20zł, a nowy EGR ok 450zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od chyba 2003 rocznika o ile się nie mylę jak zaślepisz EGR to będzie zawsze wywalało błąd tak że nie we wszystkich paskach można to zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
d chyba 2003 rocznika o ile się nie mylę jak zaślepisz EGR to będzie zawsze wywalało błąd tak że nie we wszystkich paskach można to zrobić
U mnie nic nie wywala. AVB 2003. Zaslepione od ponad roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie nic nie wywala. AVB 2003. Zaslepione od ponad roku.
byc może od modelu 2004, tak więc rok prod. 2003 się łapie częściowo - tak jest w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich czyszczących swoje EGR-y.

Mój VW jest właśnie po tym zabiegu. Wszystko zajęło mi jakieś 1,5 godziny łącznie z posprzątaniem garażu. Demontaż zajął mi 10 min, czyszczenie 35 min, montaż 10 min, a reszta to sprzątanie, poprostu bajka. Mój samochodzik zaczął się lepiej się zachowywać tzn. troszkę lepiej przyśpiesza, obroty silnika są równiejsze. Tylko się zastanawiam czy to EGR był przyczyną, bo tego samego dnia zmieniłem olej i filtr powietrza. Może teraz poprostu lepiej oddycha bo filtr był nieźle zawalony. teraz czeka mnie obserwacja. Zobaczymy po jakim czasie zacznie się pocić.

 

AHA mam do was jeszcze pytanko.

Jak powinien pracować ten tłoczek z membraną przy EGR? Chodzi mi o to coś co otwiera i zamyka EGR. Czy to powinno się poruszać jak dodaje się gazu czyw jakiś inny sposób? Bardzo bym prosił o wyjaśnienie działania ustrojstwa.

Edytowane przez czarlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta gruszka steruje klapą gaszącą w EGR. Działa to w momencie gaszenia samochodu, wtedy silnik łagodnie gaśnie ( bez telepania ). Poproś kogoś aby zgasił samochód a ty obserwuj czy cięgno się porusza. Podczas pracy silnika możesz też ręcznie pociągnąć za cięgno co spowoduje zamknięcie się klapy w EGR i silnik powinien spokojnie zgasnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności