Skocz do zawartości
Gość mariku

PROBLEM Z ABS'em Proszę o POMOC!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariku

Witam...

 

Od 3 dni jestem posiadaczem VW passat b4 1.9 tdi (90KM).... jestem wpełni zadowolony lecz mam pewnien problem,,,

 

Przy włączniu zapłonu nie pali się ontrolka ABS (sprawdzałem żarówkę, być może jest spalona). ale ABS nie działa...rozpędzam się i hamuje a koła blokują się bez problemu...

 

CZy możecie mi pomóc czy ratuje mnie tylko diagnostyka VAG??

 

Z góry dziękuje za pomoc..!!

Pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ratuje mnie tylko diagnostyka VAG??

 

tak, to jest najlepsze rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TYLKO ONA - czyli diagnostyka :cwaniak: Bo wróżby to na innym forum :ok:

A na poczatek to może posprawdzaj jeszcze bezpieczniki. Zajrzyj, czy pompa ABS-u jest w ogóle podłączona (z góry wchodzi w nią kostka). No i reszta, to już tylko VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

abs działa powyżej 40km/h jeśli nie masz dostępu do vag'a to ratuje cię jeszcze zwykły miernik i pomiar rezystancji każdego czujnika (najczęściej one padają) oporność powinna mieścić się w widełkach 1050-1300 ohm inna rezystancja blokuje działanie absu. u mnie poprzedni właściciel obciął żarówkę żeby się nie świeciła i tak sprzedał mi samochód (ch...j) a ja dałem się nabrać. ale co zrobić nie wszyscy są uczciwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
abs działa powyżej 40km/h

to nie jest prawdą ABS działa również poniżej tej prędkości. ABS wyłącza się poniżej 6 czy 8 km/h.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maro

to nie jest prawdą ABS działa również poniżej tej prędkości. ABS wyłącza się poniżej 6 czy 8 km/h.

pozdrawiam

 

Witam

 

Masz rację.

Lecz w nowych samochodach ( nie wiem czy we wszystkich, ale w Renault to napewno)

ABS nie wyłącza sie wcale, działa od 0 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jak napisał Polik-80 pomierz najpierw czujniki , mnie tak samo "zrobił" kolo ze szkoły ,że sprzedał mi auto ze zbitą kontrolką ABS.Pomierzyłem i wystarczyło wymienić dwa czujniki ( koszt 50 zł, kupiłem przez Allegro) , kontrolkę roz...doloną przez "kolegę" i ABS działa.Także bądź dobrej myśli ,że to nie pompa,zawory itd. itp. sprawdź czujniki , może wystarczy je wyczyścić.Pozdrawiam.Na pohybel "kolegom" ch..jom. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie bo miałem ABS , później zaczął sygnalizować mnie, że jest coś nie tak. Objawiało się to nie gasnącą kontrolką. Wystarczyło przejechać kilkadziesiąt metrów ,zgasić silnik, odpalić i już ABS wracał na stałe do kolejnego razu gdzie autko ostygło i sobie postało pół dzionka. Teraz już kontrolka nie gaśnie wcale. Chciałem wykręcić czujnik ,ale nie udało mi się . Jest mocowany na jedną śrubę a po jej wykręceniu ani drgnął. Dlaczego?? czy trzeba coś podważyć? nie chciałem nic na chama młotkiem czy coś innego i zostawiłem na razie tą sprawę. Wolę się was poradzić. Chciałem go wyczyścić , sprawdzić odległość od tarczki (ew. ją wyregulować) i zmierzyć oporność. Płyn hamulcowy jest ma maksymalnym poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

czujniki są przykręcone jedną śrubą, ale bardzo ciężko jet jest je wyjąć nieuszkadzając czujnika. ja żeby wyjąć swój musiałem go popsuć (bicie młotkiem). oporność możesz zmieżyć bez wyjmowania czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olo xxx trzeba go wyciągać po partyzancku trochę podważyć nożem trochę popsikać

WD-40 a jeśli chodzi o tylne koła to można zdjąć tarcze (ale ostrożnie żeby nie ułamać rdzenia czujnika) i wypchnąć go od środka. nie ma tam żadnych zatrzasków i nowy wchodzi całkiem lekko ale stare "przyrastają" do blachy. jak zdejmiesz tarcze to możesz nim spróbować obrócić inaczej nie obracaj bo można obłamać rdzeń (magnesowy) czujnika. ale bez obaw rdzeń wcale nie jest aż taki delikatny poprostu trochę wyczucia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariku

OK..

 

Dziękuje wszytskim za podpowiedzi..jeśli znajdę chwilkę czasu napewno to posprawdzam....co do kontrolki to moja też nie działała przy zakupie...ludzie czasami są ch....mi...ale cóż..mam nadizeje że coś zrobię...

 

 

pozdrawiam wszystkich passaciaków!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki.

sprawdziłem miernikiem opornosć wszystkicz czujników i trzy pokazywały zakres 1100-1300ohm zaś przy czwartym nie było żadnego odczytu. Pojechałem na komputer i potwierdził walnięty czujnik . Zakupiłem nowy , wymiana poszła nawet gładko i ASB wrócił. dzięki za porady . Oby zawsze szło tak gładko. Zfrajerowałem się tylko przy zakupie czujnika bo kupiłem w stacji diagnostycznej za 95 zł taki sam (identyko z wyglądu fabryki i opisów) jak ten co obserwowałem na allegro za 25zł+8zł przesyłka więc jestem w plecy :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaca997

witam, jeżeli mam z tyłu bębny to też jest czujnik abs. dzięki za odp. przyglądałem :cisza: się i jakiś przewód tam idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak z tyłu też są czujniki pod bębnami, kable idą pod tylną kanapę i są przeważnie łączone w okolicy miejsca przykręcenia do blachy pod tylną kanapą, następnie wchodzą do modułu sterowania abs. podnieś tylną kanapę i popatrz, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariku

PONAWIAM TEMAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ostatnio zmieniłem czjnik ABS w prawym przednim kole i przez 2 tygodnie wszystko było elegancko..

Jednak teraz kontrolka znowu się pali...pojechałem na diagnostyke i mechanim jest zdziwiony ponieważ początkowo miał problemy z połączeniem się pod moje auto (przerywało połączenie) wkońcu kiedy udało się połączyć raport błędów pokazał 4 błędy na pzrednie czujniki8 (po 2 na jeden) i 2 usterki mechaniczne... najgorsze jest to żę żadnych usterek u mnie nie widać..nic nie stuka nie puka..wszystko wygląda ok...

po wykasowaniu błędów kontrolka znikłą na 1 dzień ale zdisiaj znowu się zapaliła..

 

Co mam z tym robić..??

 

Pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co mam z tym robić..??

 

Przyjrzeć się czujnikom, oczyścić je i koronki, które dają sygnał dla czujnika. Szkoda że nie podałes numerów błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariku

nie pmyślałem o tym...:(:( ja sam nie mam diagnotyzera...więc musiałem jechać na elektromechanika...

Będę szukał jakich usterek na własną rękę puki co..jak nie dam rady to oddam go na warsztat...

 

ale jak macie jakieś sugestie pomysłu to proszę piszcie..!!

 

dziękuje!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc jestem nowym użytkownikiem mam problem a abs tzn. Jakis czas temu tak ze 3 tygodnie temu zapalila mi sie kontrolka od abs-u i kontrolka od chamulca recznego zaczela mrygac. Na poczatku te kontrolki po jakis 10 min gasly ale z biegie czasu palily sie coraz czesciej przy odpalaniu zaplonu 3 piskliwe dzwieki ostrzegawcze i na komputerze 2 komendy brake foult i serwis manual. Dzisiaj te kontrolki zapalaja sie prawie caly cza przy odpaleniu zaplonu tylko jak postoi np. Cala noc to sie nia zapalaja tylko jak gdzies pojade i zgasze auto i ponownie odpale to znowu to samo. Bylem u mechanika podlaczyl mi komputer i jego komputer nie mogl sie polaczyc z abs-em i ten koles stwierdzil ze to moze byc czujnik prawy przedni abs kupilem nowy zamontowa i dalej to samo. A zapomnialem moje auto to passat b5 1.8 turbo 2000r. Czy moze mi ktos pomoc w tym temacie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pytaj w odpowiednim dziale - w B3/B3 żadnych komunikatów nie wyświetla :D

Najlepiej to podjedź dziś wieczorem pod reala na spota (20.00) i Ci chłopaki pomogą :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

I czy się któraś złączka przy ABSie nie rozpięła.

A z tym mechanikiem to kupa smiechu, tak , na nosa, mozna wymienić resztę samochodu, pogratuluj mu intuicji.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności