Skocz do zawartości
Gość jacue

Czym sie różni avf/awx

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi sie ze to sporo ;/ u mnie zebym na komputrze mial 7,1 to chyba bym musial wygniac non stop 140 i wiecej, przy jezdzie w okolicach 120 jest ok 6L, tez 6-cio biegowy mam.

to kolega dał do myślenia czemu mi tyle zjada :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtrącę się do tej rozmowy i powiem tak; wszystkie silniki mają tzw. bezwładność układu korbowo-tłokowego wiemy że: duże i ciężkie koło zamachowe wkręca silnik o wiele wolniej niż to odchudzone w silnikach sportowych, gdzie to się odbywa błyskawicznie. W konsekwencji cały układ AVF

z dużym kołem zamachowym wolniej się wkręca to i wolniej spada z obrotów, więc wbijanie biegów odbywa się niezauważalnie wolniej czekając na spadek obrotów silnika do bezpiecznego progu. Inżynierowie zatem musieli zastosować inne synchronizatory w skrzyni 6-cio biegowej które były by

na tyle wytrzymałe aby wytrzymać 310NM więc rozłożyli to na 6 biegów. Silnik AWX ma mniejsze koło zamachowe i za tym idzie, mniejszą masę szybciej wchodzi na obroty i szybciej z nich spada. skrzynia 5 biegowa jest delikatniejsza z delikatniejszymi synchronizatorami która wytrzymuje 285NM i równie długie przebiegi w testach labolatoryjnych. Więc dlatego jest to tak dobierane skrzynia 5 AWX mała średnica sprzęgła, I skrzynia 6 z AVF duża

Dla kogo jest 5 a dla kogo 6?

Na zachodzie auta w TDI często gęsto pracują jak osiołki ciężko ,robią duże przebiegi ludzie na przykład jeżdżą passatem w kombi i ciągną za sobą przyczepę inni jeżdżą A4 w sedanie prywatnie itd;. itp;. przełożenia 6 biegowe lepsze do ciągania przyczepki z ziemniakami, łodzi, agregatów budowlanych itp;. przekładnia 5 nadaje się do golfa, audi A3, i dla aut co nic nie ciągają za sobą tylko wożą pasażerów. Porównywanie elementów wykonawczych nie ma większego znaczenia czy to pompowtrysk taki czy śmaki bo części z innych lat produkcji będą miały inne symbole i inne oznaczenia w ETKA Jak wszyscy wiemy alhambra, galaxy, sharan 116KM 310NM bo buda ciężka wielka a trzeba ze skrzyżowania jakoś ruszyć.

Z praktyki wiem silniki grupy vw; im mniejsze niutonometry tym mniejsze zużycie paliwa, testy w cyklu tylko i wyłącznie miejskim więc 6 biegów może to w pewien sposób rekompensować na ,,+'' Cobyście nie mieli, olej wymieniać nawet i dwa razy w roku, a nie będzie problemów z tymi silnikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 biegowa skrzynia jest delikatniejsza od 6-biegowej ? To dziwne, że padają właśnie 6-b, a piątki jeżdżą bez problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przełożenia 6 biegowe lepsze do ciągania przyczepki z ziemniakami, łodzi, agregatów budowlanych itp
Co ty za farmazony opowiadasz 6 do ciagniecia lepsza? do ciagania najlepsza krotka skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam avf a kolega awx i różni się pompom vac-u ta w avf jest już zmodernizowana króciec jest przykręcany a w awx wsadzany i często tam tędy są ubytki podciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam avf a kolega awx i różni się pompom vac-u ta w avf jest już zmodernizowana króciec jest przykręcany a w awx wsadzany i często tam tędy są ubytki podciśnienia

Nic z tych rzeczy, ktoś coś już gdzieś dłubał. :hyhy

Obydwa silniki miały nieszczęsnego LUK'a, z resztą jak AVB. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam avf a kolega awx i różni się pompom vac-u ta w avf jest już zmodernizowana króciec jest przykręcany a w awx wsadzany i często tam tędy są ubytki podciśnienia

Szły dwa rodzaje pomp Luk i bosch, w zależności od rocznika. Bosch jest bezproblemowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadałem AWX i przy 150km/h miałem 3100 tys obr a przy obecnym AVF przy tej samej prędkości mam 2800 tys obr na 6 biegu ,spalanie przy AVF też jest mniejsze o prawie litr niż AWX to tylko moje spostrzeżenia,ale ogólnie wolałem 5 biegów bo z 6 sporo mieszania jak sie jeździ po mieście a poza tym mam super skrzynie FRK która nie wiadomo kiedy padnie :) jak narazie działa ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,spalanie przy AVF też jest mniejsze o prawie litr niż AWX to tylko moje spostrzeżenia

 

Chyba nie do końca trafne, jak widać po samym forum ile ludzi pisze że dziwi ich spalanie AVF. Taka szybkość owszem , ale trochę więcej szybkości i obroty się zrównują z tą 6 jak i 5 Vmax jest przecież podobny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co do tego spalania to troche to dziwne ... u jednych pali mniej AVF u innych AWX teoretycznie ze serwisu ASO VW wiem ze jest roznica w setkach w spalaniu miedzy jedynm a drugim silnikiem ( to jest ich wiedza ) i w sumie bym potwierdził ja ...

 

Ale najdziwniejsze tutaj jest spalanie zacznijmy od tego czy dlaczego jednemu przy oborach XX pali tyle a drugiemu przy tych samych obrotach pali wiecej lub mniej no tutaj sa takie opinie dla mnie wniosek jest taki ze ktos cos tutaj ma niesprawne ... lub uszkodzone skoro wyniki sa rozne ...

 

a wypowiedz w tym temacie jednego z kolegów mnie troche powaliła i dla mnie to jest niezmozliwe ze AVF czy AWX tyle spali ...

Przytocze cytat koelgi:

 

Witam.

 

Różnice są pomiedzy tymi autami na pewno. Ja chciałbym dojść o ile fabrycznie AWX więcej spala od AVF ? Panowie proszę niech ktoś z Was, kto dysponuje autem AWX przejedzie się na 5 biegu, bez klimy z tempomatem 90km/h i powie jakie jemu wyszło spalanie na zupełnie prostej drodze, może kilka km aby wynik był wiarygodny. Mi w ukradzionym aucie z silnikiem AVF wyszło około 5 litrów na 100 km. Robiłem różne pomiary i wynik się wahał w zależności czy pod wiatr czy delikatnie pod górkę czy z górki lub z wiatrem. Spalanie czasem pokazywało 4,6 l a czasem 5,5 litra więc w swumie wychodzi prawie 5 do 5,1 l /100 km. Ten pomiar robiłem na 6 biegu a wiadomo AWXy mają tylko 5 więc jeśli ktoś może niech się przejedzie i powie ile spala faktycxznie AWX przy 90km/h. Jeśli Możecie wykonajcie proszę jeszcze teścik przy 120 km/h i maksie jeśli to możliwe, jestem ciakwy ile poleci AWX, jeśli da radę to bardzo mnie interesuje wynik przy 200km/h, spalanie i obroty silnika ale 90km/h najbardzije i to jest do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ty za farmazony opowiadasz 6 do ciagniecia lepsza? do ciagania najlepsza krotka skrzynia.

między 5b a 6b skrzynią na najwyższym przełożeniu praktycznie nie ma różnicy więc skrzynia 5b jest długa a poszczególne przełożenia w skrzyni 6b są pocięte na 5 pozostałych biegów zastanów się głębiej nad tym jak byś ciągnął za sobą żaglówkę i przy skrzyni 5b dwójka pod górkę już by ci się kończyła ale jest zbyt wcześnie aby przełożyć już na trójkę więc przydało by się coś po środku więc zaczęto wymyślać 6b skrzynie a że nie wytrzymują myślę że to jest spowodowane niedoborem odpowiedniej jakości materiałów. I pytanie z matematyki jeśli 2 biegowa skrzynia na drugim biegu osiąga 100km/h przy 3000obr/min. a 6 biegowa osiąga na szóstym biegu przy 100km/h przy 3000obr/min która skrzynia ma krótsze biegi? ta dwubiegowa czy sześciobiegowa?:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja z zycia znam ze na skrzyni 5 jest lepiej ciagnac lawete czy przyczepke bo na 6 jest juz za szybko,a z matematyki tez znam ze jadac ze skrzynia 6b ciagnac przyczepke na 5 biegu bo 6 nie da sie wlaczyc spalanie jest wieksze niz na skrzyni 5b.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6 biegowa jest po to żeby można zaoszczędzić paliwa , jadąc 160km/h skrzynia 5 biegów ma -3100 obrotów silnik a skrzynia 6 biegów (na ostatnim czyli 6 biegu) ma 2800 obrotów silnik . V-max jest jednakowe dla tych skrzyń. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jadąc 160km/h skrzynia 5 biegów ma -3100 obrotów silnik a skrzynia 6 biegów (na ostatnim czyli 6 biegu) ma 2800 obrotów silnik

 

 

V-max jest jednakowe dla tych skrzyń. Pozdro.

 

nielogiczne niestety

 

dla 5b 3100/160 km/h = 19,375 przełożenia

dla 6b 2800/ 160 km/h = 17,5 przełożenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AWX jest z 2003 roku, przebieg ~330tys, kombi, opony 205/55R16, skrzynia 5-bieg, bez chipa, stan raczej fabryczny, nic nie modyfikowałem, w zeszłym roku wymieniłem fabryczny wkład przepływomierza na wkład Pierburg;

Odnośnie spalania to auto ma większy apetyt jeżeli mamy ciężką nogę na krótszych dystansach. Jeżeli mówimy o normalnej jeździe, czyli w miarę przepisowo (jadąc z dziećmi :) ) to przejeżdżając przez Polskę powiedzmy z Warszawy do Mrągowa lub z Warszawy do Zamościa przy prędkościach poza terenem zabudowanym do 120km/h potrafię uzyskać wynik 4,9 L ale to były nieliczne sytuacje, najczęściej wynik poza miastem przy prędkości do 120 to 5,3 - 5,5 l, w lato klima i autostrada na południe Europy lub w zimę autostrada, zimówki w Alpy, prędkość ~140 km/h, średni wynik z całego wyjazdu 6,1, ale wraz ze wzrostem prędkości ten wynik będzie rósł i przy 150-160 km będzie się kształtował na poziomie 7,0 l.

 

Pomiar na tempomacie przy 90 km/h uważam za mało obiektywny ponieważ według mojej opinii na tempomacie jest większe zużycie paliwa a trzeba by pokonać znaczna odległość żeby średni wynik był w miarę uczciwy a to wymaga nie lada cierpliwości od kierowcy te 90 km na autostradzie. Dodatkowo ukształtowanie terenu, temperatura otoczenia itd.

 

Średnie zużycie przy trybie mieszanym miasto/trasa określam w swoim aucie mniej więcej na poziomie 6,10 co uważam za bardzo przyzwoity wynik biorąc pod uwagę dynamikę i komfort auta nie rozgraniczając czy z klimą czy bez, lato czy zima. Ten silnik nie lubi korków szczególnie jeżeli jest jeszcze zimny, dlatego w mieści spali nam wtedy nawet do 9 litrów bo potrzebuje trochę czasu żeby się rozgrzać (nawet do 10 km) bo stworzony jest do długich tras :). Generalnie silnik pod względem spalania wypada dobrze na tle konkurencji i znacznie wzrasta popyt na auta z tym silnikiem. Proszę sprawdzić ogłoszenia w opisach jeszcze kilka lat temu wszyscy pisali negatywnie o tych silnikach, że kosztowne pompowtryskiwacze itd a teraz odwrotność - " sprzedam auto z niezawodnym silnikem 1,9 TDI 130 KM"

 

 

U siebie zauważyłem że apetyt na paliwo się zmniejszył od momentu kiedy wymieniłem w zeszłym roku przepływomierz i opony na nowe DUNLOP

Edytowane przez adcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, panowie jak się można w 100 procentach upewnić czy siedzi AWX czy AVF? AWX miał 6 biegów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVF miały chyba 6. Przynajmniej u mnie siedzi 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak avf miały 6,upewnić? Wlepka w miejscu koła zapasowego,wlepka w książce serwisowej tam też jest kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, bo w bagazniku pisze AWX a jednak 6b mam .. Vag com?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij górną osłonę, na bloku będzie wybity kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności