Skocz do zawartości

adcz

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O adcz

  • Urodziny 02.09.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2003
  1. Mój AWX jest z 2003 roku, przebieg ~330tys, kombi, opony 205/55R16, skrzynia 5-bieg, bez chipa, stan raczej fabryczny, nic nie modyfikowałem, w zeszłym roku wymieniłem fabryczny wkład przepływomierza na wkład Pierburg; Odnośnie spalania to auto ma większy apetyt jeżeli mamy ciężką nogę na krótszych dystansach. Jeżeli mówimy o normalnej jeździe, czyli w miarę przepisowo (jadąc z dziećmi ) to przejeżdżając przez Polskę powiedzmy z Warszawy do Mrągowa lub z Warszawy do Zamościa przy prędkościach poza terenem zabudowanym do 120km/h potrafię uzyskać wynik 4,9 L ale to były nieliczne sytuacje, najczęściej wynik poza miastem przy prędkości do 120 to 5,3 - 5,5 l, w lato klima i autostrada na południe Europy lub w zimę autostrada, zimówki w Alpy, prędkość ~140 km/h, średni wynik z całego wyjazdu 6,1, ale wraz ze wzrostem prędkości ten wynik będzie rósł i przy 150-160 km będzie się kształtował na poziomie 7,0 l. Pomiar na tempomacie przy 90 km/h uważam za mało obiektywny ponieważ według mojej opinii na tempomacie jest większe zużycie paliwa a trzeba by pokonać znaczna odległość żeby średni wynik był w miarę uczciwy a to wymaga nie lada cierpliwości od kierowcy te 90 km na autostradzie. Dodatkowo ukształtowanie terenu, temperatura otoczenia itd. Średnie zużycie przy trybie mieszanym miasto/trasa określam w swoim aucie mniej więcej na poziomie 6,10 co uważam za bardzo przyzwoity wynik biorąc pod uwagę dynamikę i komfort auta nie rozgraniczając czy z klimą czy bez, lato czy zima. Ten silnik nie lubi korków szczególnie jeżeli jest jeszcze zimny, dlatego w mieści spali nam wtedy nawet do 9 litrów bo potrzebuje trochę czasu żeby się rozgrzać (nawet do 10 km) bo stworzony jest do długich tras . Generalnie silnik pod względem spalania wypada dobrze na tle konkurencji i znacznie wzrasta popyt na auta z tym silnikiem. Proszę sprawdzić ogłoszenia w opisach jeszcze kilka lat temu wszyscy pisali negatywnie o tych silnikach, że kosztowne pompowtryskiwacze itd a teraz odwrotność - " sprzedam auto z niezawodnym silnikem 1,9 TDI 130 KM" U siebie zauważyłem że apetyt na paliwo się zmniejszył od momentu kiedy wymieniłem w zeszłym roku przepływomierz i opony na nowe DUNLOP
  2. ..no właśnie się skończyły końcówki MS ale po 3 latach, aktualny przebieg 316.000 km więc przeżyły 97.000 km, czyli nie tak żle. Ponieważ wygląda na to że wachacze jeszcze żyją to tym razem założę tylko końcówki Lemfordera zakupione u naszego kolegi z forum. Przetestujemy i porównamy. Najwyżej jak się skończą wahacze to wymienię komplet na pewno na kolejny MS (585 zł) a końcówki sobie zostawię, jak się nie mylę nie będę musiał wymieniać ponownie robić geometrii. - - - - - aktualizacja - - - - - ..no właśnie się skończyły końcówki MS ale po 3 latach, aktualny przebieg 316.000 km więc przeżyły 97.000 km, czyli nie tak żle. Ponieważ wygląda na to że wachacze jeszcze żyją to tym razem założę tylko końcówki Lemfordera zakupione u naszego kolegi z forum. Przetestujemy i porównamy. Najwyżej jak się skończą wahacze to wymienię komplet na pewno na kolejny MS (585 zł) a końcówki sobie zostawię, jak się nie mylę nie będę musiał wymieniać ponownie robić geometrii. - - - - - aktualizacja - - - - - ..czasami też wiele zależy od mechanika, wbrew pozorom można łatwo zepsuć wahacze, kwestia czy były dokręcone na podnośniku czy też nie... ja przelatałem na wszystkich elementach zestawu Premium 97tys i dopiero mi się skończyły końcówki, wprawdzie w międzyczasie miałem podejrzenia uszkodzeń ale okazało się że stuki pochodziły z magla.
  3. Witam Myślę że w tej dyskusji o "wyższości" Lemfordera na wszystkimi innymi markami mój głos będzie bardzo cenny. Bardzo długo wahałem się czy Lemforder czy Master Sport, najpierw wymieniałem na bieżąco wahacze jak któryś padł na Lemfordera (w grę wchodziły tylko marki z górnej półki), ale w pewnym momencie mechanik powiedział że tak można w nieskończoność, więc kiedy przyszło na wymianę kilku wahaczy w tym samym czasie stanąłem przed wyborem czy kilka sztuk Lemfordera za 600 zł czy cały komplet z końcówkami Master Sport w tej samej cenie (teraz chyba teraz nawet taniej). Zaryzykowałem, mówię trudno komplet na jakiś czas powinien mi starczyć, najwyżej następnym razem kupię Lemfordera jak się ten Master nie sprawdzi. I tak z miesiąca na miesiąc czekałem kiedy coś się zacznie i w pewnym momencie słyszę dziwne stuki i mówię no masz babo placek, skończyło się rumakowanie, więc dalej na szarpaki itp a tu nic, na szczęście dla wahaczy a nieszczęście dla portfela okazało się że to magiel do regeneracji. Na chwilę obecną nadal komplecik służy i nie ma problemów, a oto szczegóły: Symbol Kompletu, jeżeli dobrze pamiętam MS 36792 PREMIUM Data wymiany:05.06.2012 rok Przebieg przy wymianie: 219.000 km Obecny stan licznika: 300.200 km Rodzaj dróg: mieszane, dużo miasto (Warszawa) + autostrady a także wiele razy po różnych drogach bocznych drogach z niespodziankami (lubię wytyczać sobie nowe szlaki) Podsumowując: 80.000 km na komplecie za niecałe 600 zł uważam za wynik rewelacyjny !!! nie sądziłem że aż taki osiągnę, tak naprawdę zamiast jednego Lemfordera mam 3 Mastery... i nie muszę jednorazowo wywalać tyle kasy a z tego co słyszałem to jakość Lemfordera przechodzi pomału do historii a twardość? auto jest generalnie miękkie a wahacze nie powinny znacznie wpływać na to, jak chcemy coś twardszego to powinniśmy zająć się sprężynami lub amortyzatorami o innej charakterystyce niż "komfort".
  4. adcz

    wspomaganie kierownicy

    Koledzy czy ktoś podpowie jak znaleźć i wymienić ten zawór na pompie wspomagania?
  5. hejka udało wam się ustalić co to za błąd ten 00476? też mi go VAG wyrzuca
  6. możesz prypomnieć któy czujnik wymieniłęś? temperatury czy N75?
  7. W swoim Comfortlinie miałem tylko radio Beta V. Ponieważ zachciało mi się także (bez likwidacji oczywiście kaseciaka) odtwarzania płyt CD, zakupiłem zmieniarkę 6CD do montażu w konsolę wraz z ramką i koszem 2 DIN. Zmieniarka posiada kabel z wtyczką który wpinam w radio ale pozostaje kwestia zasilania zmieniarki. Mam kabel zasilania z wtyczką do zmieniarki (wyciety z instalacji oryginalnej) ale jak go połączyć z instalacją w moim aucie? Najchętniej chciałbym zrobić przejściówkę lub trójnik do zasilania w którym z jednej strony wpinam zasilanie radia a z drugiej mam wyjście zasilania na radio i osobno oczywiście zasilanie na zmieniarkę. Czy ktoś mógłby mi podesłać jakiś schemat albo rade jak to zrobić żeby było tak jak oryginale? Z góry dzięki za pomoc.
  8. gumowa osłonka EGR w pokrywie silnika AWX (1,9 TDI 130 KM oczywiście) - potrzebuję numer części
  9. Witam domyślam się że wybrałeś KYB ze wzgledu na cenę, ja mogę powiedzieć tylko, że wybrałem amortyzatory KYB (przód + tył) i żałuję, prawdopodobnie przy najbliższej okazji zdemontuję i kupię Sachs lub Bilstein. Kayaba Excel-G jes według mnie za miękka do tego typu auta (B5FL Variant), wymieniałem amorki bo auto bujało i chodziło na wszystkie strony jak bezpański pies.. po wymianie jest trochę lepiej ale bez szału. Dodam tylko, że wahacze, geometria itd wszystko sprawdzone. Teraz przymierzam się do sprężyn i na 90 % wybiorę Lesjofors
  10. - przewody tylko wizualnie sprawdziłem, czy któryś nie jest uszkodzony - w jaki sposób można sprawdzić EGR? - ponieważ tak czy inaczej pojadę, nie chcę za dużo gratów rozbierać, żeby sobie nie pogorszyć sytuacji... te wszystkie przewody to nie wyglądają najlepiej, aż boję się ich dotykać, bo prawie w palcach się kruszą.. spróbuję jeszcze przedmuchać chociaż przewody do/od N75
  11. egr turbo?... czy to ten zawór pod filtrem paliwa, chyba N18? a jak go sprawdzić, któe węże dolotu masz na myśli
  12. Witam Potrzebuję pilnej pomocy - porady. Po ostatnim przeglądzie (rozrząd, paski etc) zwróciłem mojemu mechanikowi uwagę na to, że wydaje mi się ze mój samochód (passat b4 1,9 tdi, 90 KM, silnik 1Z) kiedyś zdecydowanie lepiej się"zbierał". On (naprawdę koleś z bogatym doświadczeniem) powiedził mi, żebym wymienił N75 (028 906 283 F) co też zrobiłem. Kupiłem Pierburga 7.21895.55.0 i nagle zacząłem cieszyć się innym wymiarem przyśpieszenia, nie wierząc, że mój samochód może tak "zarąbiście" jeździć. (Ciekawe ile miał koni wcześniej, skoro tak przeżywam te 90 KM)..i niestety moja radość trwała tylko 1 tydzień. Co się mogło stać???? Na VAG-u nic nie wykazuje, przewody wizualnie posprawdzałem, na wszelki wypadek podpiąłem drugi (nowy) zawór N75 mając po cichu nadzieję, że może jednak ten pierwszy tak szybko się skończył, ale niestety to nic nie zmienia. Obecne maksymalne osiągi (prosta i z górki) to 160 km/h i 3500 obr/min. Ten "mój mechanik" niestety wyjechał na urlop i wyłączył telefon (co jest zrozumiałe) ...A ja w niedzielę miałem wyjechać na planowany urlop, Jadę do Grecji, przede mną 5 tys km. Jeżeli nie znajdę rozwiązania to i tak pojadę, ale tęsknię za tym co przez tydzień spróbowałem.....
  13. adcz

    Amortyzatory

    ..Ponieważ geometrię musimy robić zawsze kiedy wyjmujemy amortyzator ze zwrotnicy (wymiana łożyska, amortyzatora, sprężyn, poduszek górnych amortyzatora, osłon odboi), należy się przed wymianą zastanowić co ewentualnie wymienić, żeby uniknąć późniejszej geometrii. Jeżeli chodzi o koszty to zbieżność to pikuś do ustawienia, gorzej jest z kątem pochylenia. I tak np jeżeli zabieramy sie do wymiany amortyzatorów, warto sprawdzić pozostałe podzespoły, których wymiana spowoduje ponowną geometrię. Jeżeli wymieniamy amortyzatory, powinniśmy od razy wymienić poduszkę (z łożyskiem) górną i osłonę z odbojem , W B3 jest ona jako 1 element, w B4 - osobno. W 80 % łożysko to jest zniszczone i skorodowane a koszt tej poduchy z łożyskiem jest mniejszy niż geomertii. Sprężyn raczej bym nie wymieniał z przodu, chyba że jest pęknięta. Spęzyny jeżeli pękają to raczej z tyłu - często myślimy że to amortyzator tylny już wali a tu zdziwko po zdjęciu - pęknięta sprężyna. Właśnie jestem po wymianie amortyzatorów i sprężyn. Postawiłem na komfort i założyłem olejaki i normalne sprężyny (tył - były pęknięte). Jeżeli chodzi o MONROE moze nie jest to firma z górnej półki, ale w tej cenie mamy całkiem przystępną jakość. Chciałem BILSTEIN-y ale olejaki były droższe niż gazówki a KAYABA (UWAGA!!!) na przód jest bez dolnych kołnierzy. Przód :Amotyzatory Monroe (105 pln/szt) + guma łożyskiem FEBI (28 pln/szt) + osłona z odbojem (15pln/szt) Tył: Amortyzator Monroe (87 pln/szt) + sprężyna KF (75 pln/szt) + osłona z odbojem (15pln/szt) W/w elementy kupuję już od kilku lat w http://www.zmax.pl/, mają dobry towar, dobre ceny, szybką przesyłkę. Proponuję dzwonić i zamawiać przez telefon, bo ich strona jest uboga nieaktualna. Przez telefon dowiemy się dużo więcej i od razu. Z efektu jestem zadowolony, do poprzedniego założyłem gazówki BILSTEIN i wzmocnione sprężyny i jak dla mnie było za sztywne zawieszenie. OK było tylko na równych nawierzchniach, na nierównościach było zarąbiście ale tylko jeżeli byłem załadowany towarem.
  14. GT Cupline Stargard Szczeciński, tel.608388531...już wymienił i jest zadowolony, co do ceny to szczegóły pod telefonem P.S. Stargard -oczywiście miejsce wysyłki, nie produkcji
  15. ...właśnie kupowałem komplet do swojego i wielu katalogach spotyka się w opisie "oprócz VR6" lub oprócz "Syncro", co sugeruje że jednak ma znaczenie z jakiej wersji jest wyjęte. Więc trzeba dokładnie dowiedzieć się z jakiego były wyjęte, żeby nie wsadzić się na minę. Często sprzedawca wciska nam kit że amorek jest do passatów od 1989 - 1996, ale to nie prawda po 1993 roku była zmiana. Obawiam się, że jeżeli to jest od Golfa, to może mieć kielich niżej i jeżeli masz większe oponki to nie koniecznie się zmieszczą. Niech koleś poda ci długość amorka od dołu do kielicha. ...patrząc na fotki nie mogę zauważyć producenta tego "niby" markowego zawieszenia, producent musiał zostawić jakieś oznaczenie. Całkiem niedawno sprzedałem komplet H&R, amorki+sprężyny z regulowaną twarością za 700 pln i to było markowe sportowe zawieszenie. Zadzwoń do gościa i niech ci opowie jak na tym się jeździło, niech opowie wrażenia z jazd skoro wyjął to z auta. Swoją drogą, rozumiem że masz wokół bardzo równe drogi i jednocześnie świadomość "komfortu" jazdy który cię czeka na sportowym zawieszeniu. P.S. Wczoraj kolega kupił przez internet nowe sportowe obniżane zawieszenie do Audi A4. Sprężyny i amortyzatory za jakieś 1000 pln, jak chcesz mogę się dowiedzieć gdzie i jakiej marki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności