Skocz do zawartości
Gość jacue

Czym sie różni avf/awx

Rekomendowane odpowiedzi

To straszne.

Przeczytałem wszystkie 7 stron i z nich wynika że:

AWX I AVF mają tak podobne konstrukcje iż to wszystko jedno który silnik masz.

W różnych okresach były robione z różnymi rozrządami, różnymi skrzyniami biegów czy sprzęgłami. Może i maja różny moment ale na pewno równica jest nie wyczuwalna. Na pewno mają różne wtryski ale to zależy od okresów kiedy były robione te silniki.

Najważniejsza różnica jaką zauważam : MAJĄ RÓWNE OZNACZENIA.

 

Jest jedna cech wspólna: Właściciele, nie ważne z jakim oznaczeniem mają silnik, są przekonani iż to ich konstrukcja jest ta lepsza.

 

Co do spalania i testów z wiatrem, pod wiatr czy gdy zawiewa grzywkę od boku. Całkowicie bez sensu. Komputer pokazuje jedno, to co masz w baku, to jak prowadzisz, to jakie masz wtryski czy nawet olej, stan sprzęgła czy liczbę mrówek podwieszonych pod autem na gapę powoduje że nie da sie realnie porównać spalania tych aut (bo jest niewielka jeżeli w ogóle). Ja mam AVF - i jest to super silnik (bo jeździ i się nie psuje). Podobnie jest pewnie z AWX.

dyskusja na temat równic w całym okresie robienia tych silników jest bezsensowna.

Dyskusja na temat porównywanie z krótkiego okresu czasu (typu rok 2002) na pewno cos wykaże.

Przeczytałem wszystkie posty bo byłem ciekawy a uśmiałem się jak z dobrej komedii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech właściciele AVF i AWX, którzy byli na hamowni napiszą jak ich silniki trzymały parametry.

Nie chcę wywoływać kolejnej wojny, ale mam taką teorię, że AVF miewa większe gifty ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

145PS 330.3Nm u rogala ;) silnik AVF

Edytowane przez kamilb
błąd w ilosci PS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
146PS u rogala ;) silnik AVF

 

ja czaję sie w wakacje na chipa - trzymam Cie za slowo ze tak bede mial na wejsciu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech właściciele AVF i AWX, którzy byli na hamowni napiszą jak ich silniki trzymały parametry.

 

Wystarczy przejrzeć dział tuning. Są wykresy pokaze ile serie mają. AWX artmina i Jacka też dobrze ponad 140 konic w serii. Drugie zależy też jak hamowania skalibrowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja odgrzeje temat i może ktoś mi podpowie czy

zestaw sprzęgła z AWX 228mm i AVF 240mm (tarcza, docisk, dwumas) można stosować zamiennie, czy kłaniają się tu np różnice w ilości ząbków w tarczy czy może jakieś różne średnice uniemożliwiające ewentualne stosowanie zamiennie.?

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja odgrzeje temat i może ktoś mi podpowie czy

zestaw sprzęgła z AWX 228mm i AVF 240mm (tarcza, docisk, dwumas) można stosować zamiennie, czy kłaniają się tu np różnice w ilości ząbków w tarczy czy może jakieś różne średnice uniemożliwiające ewentualne stosowanie zamiennie.?

 

pozdr

NIE DA SIĘ

POZDRO tomimatebrol:D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki tomek1811

 

wychodzi na to że jedynym problemem jest skrzynia 5 a 6 biegów i jej wałek który wchodzi właśnie w tarczę sprzęgła, czy się mylę ?

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po latach odgrzebię temat, chodzi mi o stronę praktyczną..

 

Autostrada, długie godziny 150km/h, jeden ma 5 biegów drugi prawie taki sam, ale ma 6 biegów.. Jakie będą miały obroty i co za tym idzie poziom hałasu i spalanie?

W dwóch miejscach (co prawda nie u nas tylko na forum A6) wyczytałem, że przełożenie 5. biegu w AWX i 6. w AVF są takie same, więc w warunkach autostradowych nie ma żadnej różnicy.

Może ktoś potwierdzić albo sprostować?

Jak dużo jeżdze autostradami to warto odpuścić ładnego awx'a i szukać avf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz AWX już je rozwiałem bo z tego co kojarzę nie ma AVF z 5 skrzynią ;)

 

Ja mam AVF z 5 biegowa skrzynia ale orginalnie byl to automat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie autostrada ale ciągle trasa prędkość 120km/h wyprzedając jeszcze dodawałem gazu dynamicznie przyspieszając na ekspresówce do tych 120km/h z włączona klimą ale tylko 1 os w aucie (jeśli to komuś w czyś się przyda) i na stacji paliw wyszło 6.5 L/100km to nie dane z licznika (które było wyższe jakieś 7.1L) i tyle pali AVF oczywiście 6 bieg.

 

Moja kobieta jak prowadzi zdecydowanie wolniej, prawie jak dziadek to wychodziło 5.7L/100 km również z klimą na tej samej trasie.

 

 

teraz niech się wypowie ktoś z AWX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co prawda nie autostrada ale ciągle trasa prędkość 120km/h wyprzedając jeszcze dodawałem gazu dynamicznie przyspieszając na ekspresówce do tych 120km/h z włączona klimą ale tylko 1 os w aucie (jeśli to komuś w czyś się przyda) i na stacji paliw wyszło 6.5 L/100km to nie dane z licznika (które było wyższe jakieś 7.1L) i tyle pali AVF oczywiście 6 bieg.

 

Moja kobieta jak prowadzi zdecydowanie wolniej, prawie jak dziadek to wychodziło 5.7L/100 km również z klimą na tej samej trasie.

 

 

teraz niech się wypowie ktoś z AWX

 

wydaje mi sie ze to sporo ;/ u mnie zebym na komputrze mial 7,1 to chyba bym musial wygniac non stop 140 i wiecej, przy jezdzie w okolicach 120 jest ok 6L, tez 6-cio biegowy mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 150 na autostradzie AVF 6 biegów jest 2800-2900 więc tragedii nie ma. Ciekaw jestem jak 5-cio biegowa przy tej prędkości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekaw jestem jak 5-cio biegowa przy tej prędkości

 

Tyle samo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie sa jakies korzysci z posiadania 6-cio biegowej skrzyni :D ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle samo :)

 

chyba nie :( tesciu ma 5-tke i na 4 przy 2000 ma 80, ja u siebie na 4 przy 2000 mam 67 a na 5 przy 2000 wlasnie w okolicy 80, wydaje mi sie ze przy 150 km/h bedzie wiecej niz 3000 na 5-tke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się tez tak wydawało, że 6-ty to jest nadbieg z nadbiegów wieć i obroty niższe powinny być :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w takim razie sa jakies korzysci z posiadania 6-cio biegowej skrzyni

 

Wieksze sprzegło które pozwala na osiągniecie wiekszych mocy i momentu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no wg info ze zdjęcia, które kolega wcześniej wrzucił co prawda biegi są krótsze ale ta 6-stka ma inne przełożenie niż 5. Nie dużo aczkolwiek jakieś 100-200 rpm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności