smoku78 Zgłoś #121 Napisano 19 Kwietnia 2010 To straszne. Przeczytałem wszystkie 7 stron i z nich wynika że: AWX I AVF mają tak podobne konstrukcje iż to wszystko jedno który silnik masz. W różnych okresach były robione z różnymi rozrządami, różnymi skrzyniami biegów czy sprzęgłami. Może i maja różny moment ale na pewno równica jest nie wyczuwalna. Na pewno mają różne wtryski ale to zależy od okresów kiedy były robione te silniki. Najważniejsza różnica jaką zauważam : MAJĄ RÓWNE OZNACZENIA. Jest jedna cech wspólna: Właściciele, nie ważne z jakim oznaczeniem mają silnik, są przekonani iż to ich konstrukcja jest ta lepsza. Co do spalania i testów z wiatrem, pod wiatr czy gdy zawiewa grzywkę od boku. Całkowicie bez sensu. Komputer pokazuje jedno, to co masz w baku, to jak prowadzisz, to jakie masz wtryski czy nawet olej, stan sprzęgła czy liczbę mrówek podwieszonych pod autem na gapę powoduje że nie da sie realnie porównać spalania tych aut (bo jest niewielka jeżeli w ogóle). Ja mam AVF - i jest to super silnik (bo jeździ i się nie psuje). Podobnie jest pewnie z AWX. dyskusja na temat równic w całym okresie robienia tych silników jest bezsensowna. Dyskusja na temat porównywanie z krótkiego okresu czasu (typu rok 2002) na pewno cos wykaże. Przeczytałem wszystkie posty bo byłem ciekawy a uśmiałem się jak z dobrej komedii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #122 Napisano 13 Czerwca 2010 Niech właściciele AVF i AWX, którzy byli na hamowni napiszą jak ich silniki trzymały parametry. Nie chcę wywoływać kolejnej wojny, ale mam taką teorię, że AVF miewa większe gifty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #123 Napisano 13 Czerwca 2010 (edytowane) 145PS 330.3Nm u rogala silnik AVF Edytowane 13 Czerwca 2010 przez kamilb błąd w ilosci PS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #124 Napisano 13 Czerwca 2010 146PS u rogala silnik AVF ja czaję sie w wakacje na chipa - trzymam Cie za slowo ze tak bede mial na wejsciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #125 Napisano 13 Czerwca 2010 Niech właściciele AVF i AWX, którzy byli na hamowni napiszą jak ich silniki trzymały parametry. Wystarczy przejrzeć dział tuning. Są wykresy pokaze ile serie mają. AWX artmina i Jacka też dobrze ponad 140 konic w serii. Drugie zależy też jak hamowania skalibrowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojak1980 Zgłoś #126 Napisano 30 Grudnia 2010 a ja odgrzeje temat i może ktoś mi podpowie czy zestaw sprzęgła z AWX 228mm i AVF 240mm (tarcza, docisk, dwumas) można stosować zamiennie, czy kłaniają się tu np różnice w ilości ząbków w tarczy czy może jakieś różne średnice uniemożliwiające ewentualne stosowanie zamiennie.? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #127 Napisano 31 Grudnia 2010 a ja odgrzeje temat i może ktoś mi podpowie czy zestaw sprzęgła z AWX 228mm i AVF 240mm (tarcza, docisk, dwumas) można stosować zamiennie, czy kłaniają się tu np różnice w ilości ząbków w tarczy czy może jakieś różne średnice uniemożliwiające ewentualne stosowanie zamiennie.? pozdr NIE DA SIĘ POZDRO tomimatebrol:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojak1980 Zgłoś #128 Napisano 31 Grudnia 2010 dzieki tomek1811 wychodzi na to że jedynym problemem jest skrzynia 5 a 6 biegów i jej wałek który wchodzi właśnie w tarczę sprzęgła, czy się mylę ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
82dlugi Zgłoś #129 Napisano 12 Marca 2014 Po latach odgrzebię temat, chodzi mi o stronę praktyczną.. Autostrada, długie godziny 150km/h, jeden ma 5 biegów drugi prawie taki sam, ale ma 6 biegów.. Jakie będą miały obroty i co za tym idzie poziom hałasu i spalanie? W dwóch miejscach (co prawda nie u nas tylko na forum A6) wyczytałem, że przełożenie 5. biegu w AWX i 6. w AVF są takie same, więc w warunkach autostradowych nie ma żadnej różnicy. Może ktoś potwierdzić albo sprostować? Jak dużo jeżdze autostradami to warto odpuścić ładnego awx'a i szukać avf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syta6227 Zgłoś #130 Napisano 12 Marca 2014 masz AWX już je rozwiałem bo z tego co kojarzę nie ma AVF z 5 skrzynią Ja mam AVF z 5 biegowa skrzynia ale orginalnie byl to automat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #131 Napisano 12 Marca 2014 co prawda nie autostrada ale ciągle trasa prędkość 120km/h wyprzedając jeszcze dodawałem gazu dynamicznie przyspieszając na ekspresówce do tych 120km/h z włączona klimą ale tylko 1 os w aucie (jeśli to komuś w czyś się przyda) i na stacji paliw wyszło 6.5 L/100km to nie dane z licznika (które było wyższe jakieś 7.1L) i tyle pali AVF oczywiście 6 bieg. Moja kobieta jak prowadzi zdecydowanie wolniej, prawie jak dziadek to wychodziło 5.7L/100 km również z klimą na tej samej trasie. teraz niech się wypowie ktoś z AWX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
82dlugi Zgłoś #132 Napisano 12 Marca 2014 Dobra, znalazłem... http://img410.imageshack.us/img410/6007/skrzyniebz5.png Jednak na autostradzie lepiej sprawdzi się AVF. Chociaż ciekaw jestem, jak ta różnica przekłada się na praktykę w jeździe.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nal_Ra Zgłoś #133 Napisano 13 Marca 2014 co prawda nie autostrada ale ciągle trasa prędkość 120km/h wyprzedając jeszcze dodawałem gazu dynamicznie przyspieszając na ekspresówce do tych 120km/h z włączona klimą ale tylko 1 os w aucie (jeśli to komuś w czyś się przyda) i na stacji paliw wyszło 6.5 L/100km to nie dane z licznika (które było wyższe jakieś 7.1L) i tyle pali AVF oczywiście 6 bieg. Moja kobieta jak prowadzi zdecydowanie wolniej, prawie jak dziadek to wychodziło 5.7L/100 km również z klimą na tej samej trasie. teraz niech się wypowie ktoś z AWX wydaje mi sie ze to sporo ;/ u mnie zebym na komputrze mial 7,1 to chyba bym musial wygniac non stop 140 i wiecej, przy jezdzie w okolicach 120 jest ok 6L, tez 6-cio biegowy mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #134 Napisano 13 Marca 2014 Przy 150 na autostradzie AVF 6 biegów jest 2800-2900 więc tragedii nie ma. Ciekaw jestem jak 5-cio biegowa przy tej prędkości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #135 Napisano 13 Marca 2014 Ciekaw jestem jak 5-cio biegowa przy tej prędkości Tyle samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #136 Napisano 13 Marca 2014 w takim razie sa jakies korzysci z posiadania 6-cio biegowej skrzyni ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nal_Ra Zgłoś #137 Napisano 13 Marca 2014 Tyle samo chyba nie tesciu ma 5-tke i na 4 przy 2000 ma 80, ja u siebie na 4 przy 2000 mam 67 a na 5 przy 2000 wlasnie w okolicy 80, wydaje mi sie ze przy 150 km/h bedzie wiecej niz 3000 na 5-tke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #138 Napisano 13 Marca 2014 mi się tez tak wydawało, że 6-ty to jest nadbieg z nadbiegów wieć i obroty niższe powinny być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #139 Napisano 13 Marca 2014 w takim razie sa jakies korzysci z posiadania 6-cio biegowej skrzyni Wieksze sprzegło które pozwala na osiągniecie wiekszych mocy i momentu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #140 Napisano 13 Marca 2014 nie no wg info ze zdjęcia, które kolega wcześniej wrzucił co prawda biegi są krótsze ale ta 6-stka ma inne przełożenie niż 5. Nie dużo aczkolwiek jakieś 100-200 rpm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach