Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak dostać się do szczotek w alternatorze produkcji Valeo (90A).

Trzeba rozbebeszać wszystko czy wystarczy tylko plastikowa obudowa z tyłu i szczotki na wierzchu ???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linkk123

jak chcesz to ci rysunek wstawię ale z tego co słyszałem to podobno nie jest to taka prosta sprawa i trzeba nawet coś tam polutować-rozlutować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Musisz odkrecic regulator napiecia,powinno wymienic sie calosc ale...da sie wstawic nowe szczotki,tyle ze jak pisze kol.linkk123, trzeba sie troche ozezbic.Jest troche kombinacji!Najpierw trzeba wydrzec to ustrojstwo.Pozniej nawiercanie,lutowanie.Sory nie pamietam dokladnie jak to,szlo tym bardziej ze szczotki poszly mi w trasie,w niedziele i jak by nie pomoc dobrych ludzi z Swidnicy (chyle czola) to bym sie chyba pod 220v :zalamany: podpinal!Gdybym mial wymieniac tak na spokojnie to...kupil bym calosc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Izydor

Ostanio takze padły szczotki mojemu ojcu ale w Clio też alternator firmy Valeo i wymieniłem szczotki razem z regulatorem (jako jeden element) koszt to 45 zł do tego alternatora a w Vw jeszcze nie miałem przyjemnosci tego zmieniac ale jesi jest kąplet to czy jest sens bawic sie w demontaz często zalepnionych jakims klejem szczotek? lutowanie jesli zle to zrobisz to istnieje prawdopodobienstwo ze rozlutują ci sie szczotki. Wiec moim zdaniem lepiej chyba całośc wymienic a trwa to tylko chwile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Jak dostać się do szczotek w alternatorze produkcji Valeo (90A).

Trzeba rozbebeszać wszystko czy wystarczy tylko plastikowa obudowa z tyłu i szczotki na wierzchu ???

 

Pozdrawiam

 

w moim trzeba było odkręcić czarną obudowę z tyłu alternatora koszt regulatora ze szczotkami 120zł firmy huco ale pewnie elektryk dałby rade wymienić same szczotki , jeśli będziesz wymieniał całość pamiętaj aby nie wyciągać takiej zawleczki wyciąga ją się dopiero jak założysz nowy komplet regulatora ze szczotkami na swoje miejsce, w przeciwnym razie wysuną się szczotki do oporu i uniemożliwią założenie na wirnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak chcesz to ci rysunek wstawię

Fajnie by było, na pewno się przyda.

Na szczęście nie jest to sprawa super pilna, bo alternator ładuje, ale nie wiem ile jeszcze poładuje, tym bardziej że czeka mnie kilka wypadów na dystans od 800 do 1300 km od domu.

Słyszałem już wcześniej, że problem szczotek w Valeo do łatwych nie należy więc wolę tam zaglądnąć przed wyjazdem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyrektor

Witam

Ja przerabiałem to nie dawno. Szczotki są jednym elementem z regulatorem (koszt około 60 zetów). Pewnie da się to wymienic oddzielnie, ale z tym może byc problem i troche zabawy. Odkręcasz obudowe z tyłu alternatora, dwie śruby i całośc wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Postaram się tam zajrzeć w najbliższym czasie.

Jakby jeszcze ktoś napisał jaka jest długość szczotek nowych i jaka długość kwalifikuje je do wymiany ?

 

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szczotki wystają 5-7mm, to napewno są do wymiany. EWidziałem instrukcje kilku producentów i wszystkie mówiły o długości 5mm, ale przy tej długości szczotki przestają kontaktować z pierścieniami ślizgowymi.

Jeśli masz dobrze działający regulator, to wymień same szczotki. Dużo taniej, ale i wiesz, że ragulator jest sprawny w 100%. Ja tak zrobiłem u siebie w swoim Valeo i jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pieniak

A jak zmierzyć zużycie pierścieni ślizgowych. U mnie wyrobione są rowki około 1mm i czy można je bez większych problemów wymienić ???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość komodore
A jak zmierzyć zużycie pierścieni ślizgowych. U mnie wyrobione są rowki około 1mm i czy można je bez większych problemów wymienić ???

 

Pozdrawiam

 

 

Nadają się do wymiany. W zeszłe wakacje przerabiałem ten temat. Skończyło się ładowanie, a w połowie drogi do domu wyładował się akumulator i utknąłem na trasie. Aby to zrobić trzeba wyjąć alternator, zdjąć regulator i rozlutować parę drucików, a następnie można się wziąźć za rozkręcanie. Po wydostaniu wirnika rozlutować przewody idące do ślizgów i wymienić słupek ze ślizgami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JA mam przelatne nie wiem ile w swoim :( Padł mi jeden jeszcze elektryk jak wyciagał stary szczotkotrzymacz to powyłamywał szczotki .... powiedział ze inaczej tego sie nie wyjmie bzdura chyba ... jedyny raz dalem do elektryka nie chcialo mi sie robic. Załatwiłem drugi za 150 zeta i smigam dalej ladowanie na wolnych bez swiatel na padnietym starsznie aku 14,38 ...przy 950 obr. Wolałbym wymienić na drugi niż bawić sięchyba, że same szczotki w moim starym jakis pierscien padł i raz bylo raz nie ... stary juz wywalilem bo bym fotki wam zrobił:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończyły się szczotki w moim alternatorze. Teoretycznie niewymienialne bez wyciągania alternatora dały się wymienić bez problemu w pół godziny, koszt 10 zł za dwie nowe szczotki. W moim przypadku wymiary nowych szczotek 6,3x4,5x14 mm.

 

Potrzebne nasadki 13 i 8 mm, wiertło 1-2 mm, wiertarka, lutownica, cyna

 

1. Odpinamy klemę ujemną

im000245.jpg

 

2. Odłączyć kostkę i przewód do akumulatora (klucz 13)

im000246.jpg

 

3. Odkręcić tylną obudowę - 3x nakrętka klucz 8mm

im000250.jpg

 

4. Widać już regulator napięcia. Odkręcić 2x nakrętka 8mm. Zsunąć regulator delikatnie ze szpilek.

im000251e.jpg

 

Wyjęty regulator ze szczotkotrzymaczem

im000252.jpg

 

5. Podważyć w zazn. miejscach i zsunąć delikatnie do tyłu plastikową nakładkę

im000253g.jpg

 

Jak widać alternator ma już dość zmęczone pierścienie ślizgowe, można przetrzeć je delikatnie papierem ściernym 500

im000254.jpg

 

Stare szczotki

im000256.jpg

 

6. Stare szczotki delikatnie kruszymy małym śrubokrętem. Uwaga na sprężynki które są pod spodem - lubią się gubić s:cenzura:ki

im000257.jpg

 

Sprężynka wypychająca szczotkę

im000258b.jpg

 

Wydłubane szczotki - widać przewody

im000259.jpg

 

Nowe szczotki.

im000260.jpg

 

7. Zrywamy resztki silikonu zakrywającego luty szczotek. Luty delikatnie spiłować i przewiercić na wylot wiertłem. Usunąć stare przewody szczotek, włożyć nowe szczotki tak żeby przewód wystarczająco wystawał przez wywiercony otwór. Dobrze zalutować.

im000261.jpg

 

8. Poskładać w odwrotnej kolejności, uwaga żeby przy montażu szczotkotrzymacza nie połamać/pokruszyć szczotek. Na koniec test ładowania i w drogę

im000262.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czlowieku zycie mi uratowales tym opisem i zdjeciami:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam altrenator boscha 70A. Robi mi się cos takiego, że z alternatora wysypuje/wydostaje się pył koloru miedzianego i cała ta plastikowa część obudowy alternatora i silnik w pobliżu są okurzone tym pyłem. Kiedyś nie dało mi to spokoju i rozebrałem alternator troche i zuważyłem, że w miejscu gdzie trze jedna ze szczotek ten rowek jest głębszy i myślałem że to pewnie z tamtąd ten pył się bierze, ale na fotkach wyżej widze ze te rowek chyba ma być głębszy (choć u mnie jest jeszcze głębszy, czy da się te pierścienie ślizgowe wymienić).

 

W związku z tym mam pytanie skąd może się brać pył miedziany? Sytuacja taka jest od zimy, ładowanie cały czas jest wzorowe- 14,4v.

 

I pytanie dodatkowe czy każdy alternator z Passata b4/ golfa3/ vento; benzyna/diesel; silnik rzedowy; będzie pasował zamiast 70A? Chce założyć wiekszy. Wiem że z aut z klima mają kółko z sprzegiełkiem, ale to chyba mozna przełóżyć z mojego alternatora.

Edytowane przez spiczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie ślizgowe wkleja się na specjalny klej najlepiej do tej operacji dać to do kogoś co w tym robi ja daję do firmy bosch naprawia rozruszniki alternatory kompletna naprawa takiego alternatora to coś ponad 200zł ale ma się praktycznie nowy alternator a może być tak że kupisz alternator za 150zł a po tygodniu wysiądzie nieraz lepiej dać więcej i mieć spokój kilkanaście lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P2178547 kopia-e.jpg

Jestem świeżo po wymianie szczotek w alternatorze Valeo 90A. W uzupełnieniu posta Ormowca z dnia 21.01.2010r.( bez zawartych w nim wiadomości miałbym problemy z demontażem) chciałbym dodać że szczotkotrzymacz-regulator mocowany jest jeszcze trzecią śrubą. Oznaczyłem ją jako "+". Przy pracującym, sprawnym alternatorze, na tej śrubce jest napięcie o ok. 0,2V wyższe niż na klemach aku. Masa na ten moduł podawana jest poprzez mosiężną tulejkę (oczyścić przed składaniem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności