polarek Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2007 Witam Jak dostać się do szczotek w alternatorze produkcji Valeo (90A). Trzeba rozbebeszać wszystko czy wystarczy tylko plastikowa obudowa z tyłu i szczotki na wierzchu ??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość linkk123 Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2007 jak chcesz to ci rysunek wstawię ale z tego co słyszałem to podobno nie jest to taka prosta sprawa i trzeba nawet coś tam polutować-rozlutować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2007 Siem!!! Musisz odkrecic regulator napiecia,powinno wymienic sie calosc ale...da sie wstawic nowe szczotki,tyle ze jak pisze kol.linkk123, trzeba sie troche ozezbic.Jest troche kombinacji!Najpierw trzeba wydrzec to ustrojstwo.Pozniej nawiercanie,lutowanie.Sory nie pamietam dokladnie jak to,szlo tym bardziej ze szczotki poszly mi w trasie,w niedziele i jak by nie pomoc dobrych ludzi z Swidnicy (chyle czola) to bym sie chyba pod 220v podpinal!Gdybym mial wymieniac tak na spokojnie to...kupil bym calosc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Izydor Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2007 Ostanio takze padły szczotki mojemu ojcu ale w Clio też alternator firmy Valeo i wymieniłem szczotki razem z regulatorem (jako jeden element) koszt to 45 zł do tego alternatora a w Vw jeszcze nie miałem przyjemnosci tego zmieniac ale jesi jest kąplet to czy jest sens bawic sie w demontaz często zalepnionych jakims klejem szczotek? lutowanie jesli zle to zrobisz to istnieje prawdopodobienstwo ze rozlutują ci sie szczotki. Wiec moim zdaniem lepiej chyba całośc wymienic a trwa to tylko chwile. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2007 Witam Jak dostać się do szczotek w alternatorze produkcji Valeo (90A). Trzeba rozbebeszać wszystko czy wystarczy tylko plastikowa obudowa z tyłu i szczotki na wierzchu ??? Pozdrawiam w moim trzeba było odkręcić czarną obudowę z tyłu alternatora koszt regulatora ze szczotkami 120zł firmy huco ale pewnie elektryk dałby rade wymienić same szczotki , jeśli będziesz wymieniał całość pamiętaj aby nie wyciągać takiej zawleczki wyciąga ją się dopiero jak założysz nowy komplet regulatora ze szczotkami na swoje miejsce, w przeciwnym razie wysuną się szczotki do oporu i uniemożliwią założenie na wirnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2007 jak chcesz to ci rysunek wstawię Fajnie by było, na pewno się przyda. Na szczęście nie jest to sprawa super pilna, bo alternator ładuje, ale nie wiem ile jeszcze poładuje, tym bardziej że czeka mnie kilka wypadów na dystans od 800 do 1300 km od domu. Słyszałem już wcześniej, że problem szczotek w Valeo do łatwych nie należy więc wolę tam zaglądnąć przed wyjazdem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dyrektor Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2007 Witam Ja przerabiałem to nie dawno. Szczotki są jednym elementem z regulatorem (koszt około 60 zetów). Pewnie da się to wymienic oddzielnie, ale z tym może byc problem i troche zabawy. Odkręcasz obudowe z tyłu alternatora, dwie śruby i całośc wychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2007 Dzięki za pomoc. Postaram się tam zajrzeć w najbliższym czasie. Jakby jeszcze ktoś napisał jaka jest długość szczotek nowych i jaka długość kwalifikuje je do wymiany ? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #9 Napisano 7 Maja 2007 Jeśli szczotki wystają 5-7mm, to napewno są do wymiany. EWidziałem instrukcje kilku producentów i wszystkie mówiły o długości 5mm, ale przy tej długości szczotki przestają kontaktować z pierścieniami ślizgowymi. Jeśli masz dobrze działający regulator, to wymień same szczotki. Dużo taniej, ale i wiesz, że ragulator jest sprawny w 100%. Ja tak zrobiłem u siebie w swoim Valeo i jest git. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pieniak Zgłoś #10 Napisano 23 Marca 2008 A jak zmierzyć zużycie pierścieni ślizgowych. U mnie wyrobione są rowki około 1mm i czy można je bez większych problemów wymienić ??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość komodore Zgłoś #11 Napisano 19 Kwietnia 2008 A jak zmierzyć zużycie pierścieni ślizgowych. U mnie wyrobione są rowki około 1mm i czy można je bez większych problemów wymienić ??? Pozdrawiam Nadają się do wymiany. W zeszłe wakacje przerabiałem ten temat. Skończyło się ładowanie, a w połowie drogi do domu wyładował się akumulator i utknąłem na trasie. Aby to zrobić trzeba wyjąć alternator, zdjąć regulator i rozlutować parę drucików, a następnie można się wziąźć za rozkręcanie. Po wydostaniu wirnika rozlutować przewody idące do ślizgów i wymienić słupek ze ślizgami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #12 Napisano 19 Kwietnia 2008 JA mam przelatne nie wiem ile w swoim Padł mi jeden jeszcze elektryk jak wyciagał stary szczotkotrzymacz to powyłamywał szczotki .... powiedział ze inaczej tego sie nie wyjmie bzdura chyba ... jedyny raz dalem do elektryka nie chcialo mi sie robic. Załatwiłem drugi za 150 zeta i smigam dalej ladowanie na wolnych bez swiatel na padnietym starsznie aku 14,38 ...przy 950 obr. Wolałbym wymienić na drugi niż bawić sięchyba, że same szczotki w moim starym jakis pierscien padł i raz bylo raz nie ... stary juz wywalilem bo bym fotki wam zrobił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2010 Dziś skończyły się szczotki w moim alternatorze. Teoretycznie niewymienialne bez wyciągania alternatora dały się wymienić bez problemu w pół godziny, koszt 10 zł za dwie nowe szczotki. W moim przypadku wymiary nowych szczotek 6,3x4,5x14 mm. Potrzebne nasadki 13 i 8 mm, wiertło 1-2 mm, wiertarka, lutownica, cyna 1. Odpinamy klemę ujemną 2. Odłączyć kostkę i przewód do akumulatora (klucz 13) 3. Odkręcić tylną obudowę - 3x nakrętka klucz 8mm 4. Widać już regulator napięcia. Odkręcić 2x nakrętka 8mm. Zsunąć regulator delikatnie ze szpilek. Wyjęty regulator ze szczotkotrzymaczem 5. Podważyć w zazn. miejscach i zsunąć delikatnie do tyłu plastikową nakładkę Jak widać alternator ma już dość zmęczone pierścienie ślizgowe, można przetrzeć je delikatnie papierem ściernym 500 Stare szczotki 6. Stare szczotki delikatnie kruszymy małym śrubokrętem. Uwaga na sprężynki które są pod spodem - lubią się gubić s:cenzura:ki Sprężynka wypychająca szczotkę Wydłubane szczotki - widać przewody Nowe szczotki. 7. Zrywamy resztki silikonu zakrywającego luty szczotek. Luty delikatnie spiłować i przewiercić na wylot wiertłem. Usunąć stare przewody szczotek, włożyć nowe szczotki tak żeby przewód wystarczająco wystawał przez wywiercony otwór. Dobrze zalutować. 8. Poskładać w odwrotnej kolejności, uwaga żeby przy montażu szczotkotrzymacza nie połamać/pokruszyć szczotek. Na koniec test ładowania i w drogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moscone Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2011 Czlowieku zycie mi uratowales tym opisem i zdjeciami:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #15 Napisano 31 Maja 2011 (edytowane) Ja mam altrenator boscha 70A. Robi mi się cos takiego, że z alternatora wysypuje/wydostaje się pył koloru miedzianego i cała ta plastikowa część obudowy alternatora i silnik w pobliżu są okurzone tym pyłem. Kiedyś nie dało mi to spokoju i rozebrałem alternator troche i zuważyłem, że w miejscu gdzie trze jedna ze szczotek ten rowek jest głębszy i myślałem że to pewnie z tamtąd ten pył się bierze, ale na fotkach wyżej widze ze te rowek chyba ma być głębszy (choć u mnie jest jeszcze głębszy, czy da się te pierścienie ślizgowe wymienić). W związku z tym mam pytanie skąd może się brać pył miedziany? Sytuacja taka jest od zimy, ładowanie cały czas jest wzorowe- 14,4v. I pytanie dodatkowe czy każdy alternator z Passata b4/ golfa3/ vento; benzyna/diesel; silnik rzedowy; będzie pasował zamiast 70A? Chce założyć wiekszy. Wiem że z aut z klima mają kółko z sprzegiełkiem, ale to chyba mozna przełóżyć z mojego alternatora. Edytowane 31 Maja 2011 przez spiczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek415 Zgłoś #16 Napisano 2 Czerwca 2011 Pierścienie ślizgowe wkleja się na specjalny klej najlepiej do tej operacji dać to do kogoś co w tym robi ja daję do firmy bosch naprawia rozruszniki alternatory kompletna naprawa takiego alternatora to coś ponad 200zł ale ma się praktycznie nowy alternator a może być tak że kupisz alternator za 150zł a po tygodniu wysiądzie nieraz lepiej dać więcej i mieć spokój kilkanaście lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #17 Napisano 22 Lutego 2013 Jestem świeżo po wymianie szczotek w alternatorze Valeo 90A. W uzupełnieniu posta Ormowca z dnia 21.01.2010r.( bez zawartych w nim wiadomości miałbym problemy z demontażem) chciałbym dodać że szczotkotrzymacz-regulator mocowany jest jeszcze trzecią śrubą. Oznaczyłem ją jako "+". Przy pracującym, sprawnym alternatorze, na tej śrubce jest napięcie o ok. 0,2V wyższe niż na klemach aku. Masa na ten moduł podawana jest poprzez mosiężną tulejkę (oczyścić przed składaniem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach