Skocz do zawartości
Gość Izydor

Wymiana rorządu + oleju B4 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź przewód podciśnienia idący od serwa do kolektora ssącego może masz jakieś nie szczelności, albo zawór na tym przewodzie uszkodzony.
też bym się przyjrzał temu połączeniu...
ciekawi mnie czy to siada servo?

Starym sposobem sprawdzenia serwa jest:

1.Na unieruchomionym silniku kilkakrotnie wcisnąć i puścić pedał hamulca

2. Z wciśniętym pedałem uruchomić silnik

3. Powinno się wyczuć wyraźne opadnięcie pedału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak pamietam ten sposob napompowalem go odpallem opadl hamulec tylko ciekaw jestem co do tego podcisnienia bo jesli cos z nim jest nie tak to chyba na zwyklych obr bez gazu na luzie obr by plywaly,czy sie myle? poprawcie mnie,mialem fiata tez byl problem z obrotami i tez jak spadl wezyk od podcisnienia to wlasnie szarzowal ale rowniez na luzie,jesli sie myle to poprawcie mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ja z ciekawości u siebie sprawdzałem jak to działa i jak na wolnych obrotach wciskam raz za razem pedał hamulca to też obroty trochę popierdują ale nic poza tym, sprawdź sobie ten wężyk i obiemki na nim a i czy jak się rozgrzeje silnik to wężyk nie ściska się? bo może przez to masz jakieś problemy.

 

A tak poza tym to nie w tym temacie o tym piszemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem,dziekuje za sprawdzenie,dokladnie takie objawy jak piszesz tak popierduje dokladnie na zimnym nie wiem jak jest na cieplym,co do tematu to wczesniej pisalem ze nie moge pisac tematow nie wiem dlaczego a wybralem ten post bo wczesniej juz pisalem o rozrzad,jesli to przeszkadza to z gory przepraszam ale jestem tu nowy i powoli to wszystko ogarniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kupiłem paska przebieg 193tyś według "serwisówki" rozrząd wymieniany przy 132tyś, moje pytanie co ile wymienia się rozrząd bo są rozbieżne opinie passat b5 2.8V6 2000r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej uzyskasz odpowiedź w dziale B5 :)

A tak ogólnie to rozrząd wymienia się od razu po zakupie, niezależnie od tego co opowiada sprzedający i gdzie kupował książeczkę serwisową ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najszybciej uzyskasz odpowiedź w dziale B5

A tak ogólnie to rozrząd wymienia się od razu po zakupie, niezależnie od tego co opowiada sprzedający i gdzie kupował książeczkę serwisową

 

rozrząd to rozrząd chyba nie ma znaczenia w którym dziale skoro zgodnie z tematem :)

nie sugeruję się serwisówką ale historia sprawdzona w ASO, tak więc raczej termin zmiany zgodny z prawdą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam że pytam chodzi o czasy zmiany rozrządu, chyba nie ma aż takiej różnicy, czy to taki wielki problem odpowiedzieć, pewnie lepiej zgrywać "mondralę" ok już nie pytam, przepraszam za zaśmiecanie tematu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, ja bym nie musiał zgrywać "mondrali" a ty zasmiecać, wystarczy wejść w odpowiedni dział i nawet nie trzeba korzystać z wyszukiwarki; no nic-za rączkę i trafimy do celu...

>>SPIS-TEMATOW-B5-(3B-i-3BG)-FAQ-P-O-C-Z-Y-T-A-J<<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

 

Posiadam autko PASSAT B5: DIesel 1.9 TDI / 130KM w automacie. Zaprowadziłem samochód do mechanika na ze względu najakiś wyciek psod samochodu. Okazało się, iż pompa wody zaczyna puszczać. Mechanik rozebrał aby zobaczyć co się dzieje i stwierdził, że rozrząd również do wynmiany.

Czyli w sumie do wymiany okazał się: 1) rozrząd, 2) napinacze, 3) pompa wody i dwa paski wielorowkowe: jeden od klimy i drugi od silnika. I tu zaczyna się sedno sprawy. Mechanik niby polecony, jednak mimo wszystko prosiułem go prędzej o wycenę kosztów naprawy wraz z częściami. Niestety nie podał kosztów i autko naprawił. Wszystko fajnie, pięknie i nie mam obaw co do jakości wykonanej napray, ponieważ wiem że jest solidny. Jednak co mnie strasznie zastana wia, to cena za części. Za komplet wyżej wymienionych części zaśpewał sobie 1570 zł + naprawa 350 zł. W sumie wymiana rozrządu ma mnie wynieść 1920 zł. Cena za naprawę oczywiście się zgadza, ale czy cena za części nie jest zbyt wygórowana. Maechanik zapewnia mnie, iż załżył części takie jakościowo, że leprzych nie ma- niestety nie mam informacji na temat ich marki. Ze względu na pdejrzenia co do ceny za części, zadzwoniłem do pierwszego leprzego sklepu, aby podali mi wycenę tego samego zestawu części z najwyższej półki jaką można kupić, nie mając żadnych rabatów. Cena za części wyniosła 700zł. Kiedy powiedziałem ile mechanik zawołał ode mnie za części, stwierdzili że nie ma na rynku tak drogich rozrządów. Zostaje jedynie salon VW, lecz wtedy przy tej cenie musiałby sma mechanik dołożyć do interesu. W związku z tym jeśli mechanik zaopatrując się regularnie u swojego dostawcy ma przypuszczam jakieś 30-40%, kupił części za jakieś: 500zł. Chcę w tej sprawie podjechać jeszcze jutro do VW aby zorientować się w koszczie nowych części.

Nie jsetem mechanikiem, nie posiadam doświadczenia w tej branży, w związku z tym chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych, gdyż jutro wieczorem jadę po odbiór samochodu i nie wiem jak podeść do tematu. Powieddcie mi, co wy o tym sądzicie?

 

Z góry dziękują za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powieddcie mi, co wy o tym sądzicie?

Najprościej to zażądaj rachunków za części, dowiedz się czy wystawia faktury czyli czy ma zarejestrowany zakład....jak nie to prawnie możesz sprawę załatwić i nie dać zarobić naciągaczowi nawet złotówki i będziesz miał rozrząd za friko.

Może brutalnie ale takie czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zapłaciłem 2600zł w 2.8 V6 ale wymieniłem oprócz rozrządu sporo innych rzeczy nie wiem jak jest to w dislu ale wydaje mi się sporo jak na zwykła "czterorzędówkę" :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że wymienił napinacze, masz 2001 rok więc masz pewnie hydrauliczny napinacz rozrządu który trochę kosztuje. Do tego jeśli wymienił napinacz paska wielorowkowego, pompę, rolki i całą resztę to cena jest realna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zbliża mi się termin zmiany rozrządu tzn, przejechałem 60 tysięcy. Mój silnik to 2E, i teraz mam pytanie na jaką markę postawić zestawu rozrządu, oraz zdementujcie albo potwierdźcie czy silnik 2E jest bez kolizyjny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komuś się zerwał pasek i miał 2e - ponoć bezkolizyjny, a pasek jaki nie kupisz conti czy getz będzie dobry rolke polecam ina, skf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe i tak w każdym razie nie będę próbował czy jest bezkolizyjny czy też nie;) za 120zł jest zestaw rozrządu w intercarsie z rolką SKF. Bez sens oszczędzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co zestaw kupować masz kupić rolkę i pasek nic więcej ja za taki zestaw place za pasek conti-25 zł, rolka ina 45 zł robota własna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no w sumie to racja, tylko że problem jest taki że ja będę musiał oddać do zrobienia znajomemu bo rozrządu nigdy nie wymieniałem i boję się wsadzać tam ręce:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no w sumie to racja, tylko że problem jest taki że ja będę musiał oddać do zrobienia znajomemu bo rozrządu nigdy nie wymieniałem i boję się wsadzać tam ręce

 

Na forum jest opisane co i jak poza tym to nic trudnego do 2 godzin samemu z rozebraniem i złożeniem, ale jak sie nie czujesz na siłach to oddaj znajomemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności