Gość mawar Zgłoś #1 Napisano 27 Kwietnia 2007 Witam Mam problem kupiłem paska zima i nie używałem klimy krótko potem miałem wypadek gdzie poszły chłodnice i intercooler.po naprawie wiosną pojechałem nabić klime i słabo chłodzi.Przewody od klimy pod maska lodowate a do kabiny leci lekko schłodzone powietrze choć przy temp 25 stopni na zewnątrz różnica jest wyczuwalna.Klima jest reczna dodam jeszcze że to nie pierwsze moje auto z klima i wiem że coś jest nie tak - poradzcie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2007 sprawdź sobie czy otwiera się klapka od ciepło- zimno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007 Zgłoś #3 Napisano 27 Kwietnia 2007 Klapka to jedno a czy masz odpowiednia ilosc gazu i czy jest szczelna w 100% bo jak nie to juz czesc gazu wywiało i bedzie coraz gorzej.Sprawdzic na szczelnosc to podstawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #4 Napisano 27 Kwietnia 2007 Filtr kabinowy wymień lub sprawdz, może być również parownik zasyfiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mawar Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2007 klima szczelna ,gazu weszło 1200,myślę ze filtr kabinowy lub parownik to dobru trop a propo gdzie jest ten filtr ? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #6 Napisano 27 Kwietnia 2007 klima szczelna ,gazu weszło 1200,myślę ze filtr kabinowy lub parownik to dobru trop a propo gdzie jest ten filtr ?Pozdro pod podszybiem ,jeśli ma rurki zimne czyli jest gaz po trzecie jeśli czuć wyraźnie silny ruch powietrza z wylotów to filtr może być brudny ale nie zapchany ale sprawdzić trzeba, nie wiem jak jest w klimie manualnej ale w klimatroniku masz klapkę poruszaną silniczkiem a w ręcznej na pewno linką , jest jeszcze jedna klapka poruszana też coś w rodzaju silniczka nad pedałem gazu tylko bardzo głęboko coś w rodzaju puszki z której to wypychany jest plastikowy sworzeń , ten silniczek w kształcie puszki jest mocowany w otworze na trzech nóżkach takie samo rozwiązanie jak czujnik temperatury zewnętrznej pod zderzakiem być może pod wpływem stłuczki wyskoczył z mocowania i nie domyka klapki i powietrze zimne miesza się z ciepłym, ale tak jak pisałem nie wiem jak to jest w klimie man. i ciężko coś stwierdzić na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mawar Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2007 Byłem u mądrego od klimatyzacji i stwierdził zapchany osuszacz klimy i wycenił wymianę na 400,00.Myślicie że to może być to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #8 Napisano 13 Maja 2007 Może być to, ponieważ ten osuszacz jest bezpośrednio w obiegu cieczzy chłodzącej i jak się zapcha to słabo chłodzi. A podłączał manometry do układu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roku66 Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2007 Waldek 40, a jak sprawdzić czy dziala ta klapka, a przy okazji , czy wie ktoś , gdzie jest presostat(czujnik ciśnienia klimatyzacji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekzegarek Zgłoś #10 Napisano 20 Maja 2007 Podłączę się pod posta. Mam pierwsze auto z klimą i stąd moje pytanko: ile mniej więcej powinna wynosić temperatura powietrza po włączeniu klimy przy wywiewach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Denek Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2007 Ja kiedyś wetknąłem termometr w kratkę i pokazywał 7 stopni C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArturrO Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2007 Podłączę się pod posta.Mam pierwsze auto z klimą i stąd moje pytanko: ile mniej więcej powinna wynosić temperatura powietrza po włączeniu klimy przy wywiewach?? Teoretycznie po około minucie od uruchomienia temperatura powinna spaść poniżej 10st. Jest to oczywiście teoria ale mniej więcej tak powinno być. U mnie po uruchomieniu klimy po około 1minucie mam jakieś 10-11 stopni po dwóch jest już w granicach 6. Wszystko zalezy od tego jak bardzo nagrane jest auto. Generalnie najniższa temp. jaką osiągam w moim bolidzie to 4.5 st. Oczywiście nie jestem w stanie zagwarantować że termometr za 30 zł którym się posługiwałem przy pomiarach podaje rzeczywista temperaturę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba491 Zgłoś #13 Napisano 11 Maja 2011 Witam. Podczepię się do tematu. Mam klime manualną i problem w tym że słabo chlodzi. Po około 10min w samochodzie robi się niewiele zimniej. jeden przewód jest zimny a drugi ciepły. Czego może być przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #14 Napisano 11 Maja 2011 Brak czynnika chłodzącego, kiedy nabijałeś klimę? Ewentualnie możesz mieć uszkodzone klapy przy nagrzewnicy i zimne powietrze miesza Ci się z ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba491 Zgłoś #15 Napisano 11 Maja 2011 czyli niski poziom czynnika bo zimne leci ale po długim czasie czekania i nie osiąga takiego efektu jak kiedyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 11 Maja 2011 Po około 10min w samochodzie robi się niewiele zimniej. jeden przewód jest zimny a drugi ciepły. Jeżeli jeden zimny a drugi ciepły to wszystko okey. czyli niski poziom czynnika bo zimne leci ale po długim czasie czekania i nie osiąga takiego efektu jak kiedyś Gdy całkiem cisnienie freonu spadnie to presostat nie pozwoli włączyc kompresora. Prawdopodobnie będzie mało freonu...jak dawno temu była klima sprawdzana? Trzeba niestety podjechać do fachowców aby nabili świeży czynnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2011 I sprawdzić czy wentylator się włącza. Można też pomyśleć o dodatkowym wentylatorze przed chłodnicą, w B4 się mieści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #18 Napisano 12 Maja 2011 A ja mam prośbę - podając temperaturę w kratkach podawajcie też temperaturę zewnętrzną, bo to stanowi wielką różnicę czy 6*C w kratkach osiąga klima przy 20*C zewnętrznej czy 30*C! Warto umyć skraplacz bo brudny wolniej się wychładza, przez co sprawność klimatyzacji spada, do tego zabrudzenie parownika powoduje, że powietrze przepływające wolniej się schładza - no i efekt jest taki jaki jest. Kilka lat temu u mnie klima mroziła ostro - suty stały już po chwili. Teraz, mimo że nabijałem w marcu - a układ mam szczelny - klima chłodzi ale to już nie jest to co dawniej. Ciśnienia mam ok, czynnika nie brak, filtr p. pyłkowy wymieniony - a i tak chłodzi wyraźnie wolniej niż kiedyś. A co do samego schładzania rozgrzanego auta - polecam użycie obiegu wewnętrznego. Tlenu w kabinie wystarcza na naście minut a wymuszenie obiegu powoduje, że schłodzone już powietrze z kabiny jest ponownie schładzane - przez co temperatura w aucie spada o wiele szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 12 Maja 2011 do tego zabrudzenie parownika powoduje, że powietrze przepływające wolniej się schładza W tym może coś być, a co powiecie na to że u mnie w ogóle od nowości nie ma filtra kabinowego i klima naprawdę mrozi, dłuższy czas temu zajrzałem do wnetrza nawiewów i odrobinę "suszu" było ale bez tragedii. Ja bym stawiał bardziej na skraplacz-chłodnicę, w beczwórkach macie przerywany tryb pracy kompresora na który wpływ ma...no właśnie co powoduje że kompresor włącza sie i wyłącza? temperatura skraplacza czy ciśnienie freonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 12 Maja 2011 przerywany tryb pracy kompresora na który wpływ ma...no właśnie co powoduje że kompresor włącza sie i wyłączaNie wiem czy w fabrycznej B4 jest, ale w mojej dokładanej tak. W parowniku jest przełącznik termiczny, który chyba przy -8 rozłącza kompresor, także chodzi on sobie w cyklach w zależności od temperatury od kilkudziesięciu sekund do kilku minut.Z ciekawostek dodam, że np. obudowa nagrzewnicy jest taka jak w passacie bez klimy, czyli wentylator siedzi pionowo. Jakoś zmieścili tam parownik klima chłodzi całkiem sprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach