czarlo Zgłoś #1661 Napisano 11 Lutego 2014 Jeśli jesteś zadowolony z tych opon co masz to bierz takie same bo rzeczywiście jest dobra cena. A nowe opony daj na tył, bo teoretycznie lepsze powinny być na tylnej osi. Po za tym za rok kupisz sobie kolejne dwie oponki i będziesz miał komplet bo te nowe, które założysz na tył będą prawie nie zniszczone. Ja osobiście mam zamiar właśnie tak zrobić, bo mam obecnie 2 opony używane w dobrym stanie, a kupiłem teraz dwie nowe Yokohamy A. Drive bo były w super cenie, a za rok mam zamiar dokupic jeszcze dwie takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1662 Napisano 11 Lutego 2014 Mam dwie opony Firestone z 2012r, ok 5mm. 5 mm to dla mnie szrot a nie opona. Kupuj 4 nowe kapcie. Pamiętaj nowe opony to 8 mm więc będzie spora różnica w przyczepności. Opona to bezpieczeństwo twoje i bliskich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #1663 Napisano 11 Lutego 2014 I teraz nie wiem, czy dokupić do nich dwie takie same nowe (dobra cena), czy inne. Ja bym dokupił takie same, jestem zwolennikiem czterech takich samych opon ze względu na bezpieczeństwo. Nowe opony dać na przód czy na tył? Wychodzę z założenia że przy przednim napędzie lepsze na tył a gorsze ( ale nie łyse ) na przód. Lepiej mieć samochód podsterowny niz nadsterowny i łatwiej go wyprowadzic z uslizgu Przy tylnym napędzie i 4x4 też na tył też zakładam lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #1664 Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi, zamawiam jeszcze dwa Firestone. Jedynie dwa a nie cztery bo, cztery na raz to trochę za duży wydatek Czeka mnie wymiana tarcz, klocków i wahaczy, wiec na razie odpuszczę cztery Ale na przyszły sezon na pewno wpadną jeszcze dwie nowe. EDIT! Brać opony te: - http://www.oponeo.pl/dane-opony/firestone-fhsz90-225-45-r17-94-y-fr#50956691 - http://www.oponeo.pl/dane-opony/firestone-fhsz90-225-45-r17-94-w-xl-fr#51721331 Jest to samo, tylko jedne są XL (wzmacniana) a druga nie, brać ze wzmocnieniem? Edytowane 13 Lutego 2014 przez truchol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1665 Napisano 19 Lutego 2014 (edytowane) Wychodzę z założenia że przy przednim napędzie lepsze na tył a gorsze ( ale nie łyse ) na przód. Lepiej mieć samochód podsterowny niz nadsterowny i łatwiej go wyprowadzic z uslizgu Przy tylnym napędzie i 4x4 też na tył też zakładam lepsze. Człowieku co Ty opowiadasz lepiej mieć auto podsterowne ??!! buhaha. Łatwiej to jest wyprowadzić auto które jest nadsterowne (zawsze masz nad nim panowanie). Dlatego zawsze kupuje 4x4. Pojazd podsterowny jest najgorszy ponieważ wypcha Cie przodem do rowu i pozamiatane, co Ty chcesz wyprowadzać z poślizgu jak już będziesz siedział w rowiku. Dla poszukujących Najlepszych aktualnie opon na lato Dunlop sp sport bluresponse Edytowane 19 Lutego 2014 przez piotrek24dm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun Zgłoś #1666 Napisano 19 Lutego 2014 Opony gorsze zawsze na oś kierowaną. Koniec kropka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #1667 Napisano 19 Lutego 2014 miał ktoś może do czynienia z chińskimi oponami? marki takie jak INFINITI, ROCKSTONE, GOODRIDE czy TRACMAX, jest sens sie w to pakować? max jaki mogę wydać to 1k PLN, a w tych pieniądzach mogę mieć kpl nowych chińczyków lub firmowych używek. co wybrać? Tak wiem, na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Nie chce słuchać wywodów że lepiej dołożyć i kupić droższe ale ja ju z nie mam z czego dołożyć więc proszę o konkretną rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yul Zgłoś #1668 Napisano 19 Lutego 2014 miał ktoś może do czynienia z chińskimi oponami?marki takie jak INFINITI, ROCKSTONE, GOODRIDE czy TRACMAX, jest sens sie w to pakować? max jaki mogę wydać to 1k PLN, a w tych pieniądzach mogę mieć kpl nowych chińczyków lub firmowych używek. co wybrać? Tak wiem, na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Nie chce słuchać wywodów że lepiej dołożyć i kupić droższe ale ja ju z nie mam z czego dołożyć więc proszę o konkretną rade Miałem do czynienia z nexenami. Po jednym sezonie były gorsze niż zdjęte wcześniej chyba dunlop-y. Z wymienionymi wyżej nie mialem do czynienia ale przypuszczam, że prezentują podobny poziom. Jeśli nie masz dużo kasy to pamiętaj o powiedzeniu: tanie mięso to psy jedzą. Ja bym kupil używki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1669 Napisano 20 Lutego 2014 Miałem do czynienia z nowymi Hankookami czy jakoś tak to się piszę. Ogólnie wspominam je pozytywnie. Ale to koreańczyki prawdopodobnie. Dla kolegi mogę poradzić tylko dobrą używkę zamiast chińszczyzny. Sam kupiłem 7-7,5mm Fuldę Sport Control i jestem zadowolony. Nie uważam że, jest to jakaś super marka ale przynajmniej nie chińska. Uważać trzeba tylko żeby nie kupić opon wyząbkowanych.:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #1670 Napisano 20 Lutego 2014 więc szukam używek, dzięki za opinie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yul Zgłoś #1671 Napisano 20 Lutego 2014 Hankook i kumho to dobre marki, daleko im do chińszczyzny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #1672 Napisano 20 Lutego 2014 złowieku co Ty opowiadasz lepiej mieć auto podsterowne ??!! buhaha. Łatwiej to jest wyprowadzić auto które jest nadsterowne (zawsze masz nad nim panowanie). Dlatego zawsze kupuje 4x4. Pojazd podsterowny jest najgorszy ponieważ wypcha Cie przodem do rowu i pozamiatane, co Ty chcesz wyprowadzać z poślizgu jak już będziesz siedział w rowiku. Uślizgu a nie poślizgu... Poza tym jazdę samochodem zacząłem jak Ty uczyłes się chodzić, do tego mam uprawnienia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym i "kilka" godzin spędzone na torze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #1673 Napisano 20 Lutego 2014 Ciekawostka z cyklu gdzie założyć "lepsze opny": http://www.opony.com.pl/artykul/testy-michelin-adac-i-oamtc-lepsze-opony-na-tyl-czy-na-przod/?id=1069 Ja jestem zwolennikiem zakładania lepszych opon na oś napędzaną. W przypadku 4x4: >X-Drive >> lepsze na tył >Quattro/4motion (torsen) >> lepsze na przód >4matic >> lepsze na tył > inne wynalazki np>> lepsze na przód Wynika to z rozkładu procentowego przeniesienia napędu. Opony zużywają się na poszczególnych osiach nie równo. Dlatego co drugi sezon polecam zamienić miejscami przednie opony z tylnimi (chyba że mamy dwa różne rozmiary... to nie ). Nigdy nie mieszać "na krzyż" !! lub lewą z prawą stroną !! pozder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #1674 Napisano 21 Lutego 2014 " Dlatego też ADAC namawia, aby – jeśli już zaistnieje taka konieczność – lepsze opony montować tyłu. Bez względu na to, czy posiadamy samochodem z napędem przednim, tylnym czy 4x4. " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #1675 Napisano 22 Lutego 2014 Uślizgu a nie poślizgu... Tak kolego to ma bardzo duże znaczenie :manga Nie ważne kiedy ja czułem się chodzić, a kiedy ty uczyłeś się jeździć. Chodzi tylko o to żeby nie pisać bzdur typu "lepsze opony na tył w aucie z przednim napędem" bo lepiej mieć auto podsterowne.:doh Tyle w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maki592 Zgłoś #1676 Napisano 3 Marca 2014 Witajcie Koledzy:) Mam pytanko jaki komplet opon letnich 225/40 R18 polecacie do 2100? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ledman Zgłoś #1677 Napisano 4 Marca 2014 Panowie, jeździł ktoś na Hankook Ventus Prime 2? Myślę, czy kupić je w rozmiarze 225/45/17. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zigi86 Zgłoś #1678 Napisano 4 Marca 2014 Ja jeździłem, ale nie w pasku tylko w poprzednim aucie, nie miałem zastrzeżeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprat Zgłoś #1679 Napisano 4 Marca 2014 Witam, co sądzicie o Kleber Dynaxer 205/55/R16 ? Letnie? (jezdze glownie trasa, nie wiem czy ma to znaczenie) Są to jedne z tańszych opon markowych, a mi zależy na zakupie nowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #1680 Napisano 4 Marca 2014 Witajcie Koledzy:)Mam pytanko jaki komplet opon letnich 225/40 R18 polecacie do 2100? Vredestein ultrac sessanta. Od czwartku zrobiłem ok 800 km i jestem zakochany w tych oponkach. Mogły by być ciut cichsze, ale mam nadzieję, że jak temperatura pójdzie w górę to oponki zmiękną i będą cichutkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach