Skocz do zawartości
Gość Słonik

jak rozpoznac silnik czy jest 90 KM czy 110KM w b4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kazio_pkw
Fajnie :) To kiedy ? :hyhy:

 

Można jakoś w weekend, np niedzielne popołudnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm moze to H to jednak M ? czyli vw 0 28 130 110 M..

oj, znowu kombinujesz ;)

indeks M świadczy że pompa jest od 1Z, ale dla pompy 028 130 115, nie dla ...110 :(

 

szukaj dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Poddaje się :padam: Na spocie, jak ktos bedzie mial dobra latareczke to mi moze pomoze.

Ja znalazlem stojac przodem do silnika po LEWEJ stronie (to chyba blok) tam w dole jest napis ACUSTIC i jest jakis nr i znaczek tez audi i vw i rok produklcji chyba. Słabo widac ale ostatnie cyfry to chyba 127. Jesli mozecie to rzuccie fotke gdzie szukac tego numeru :zdziwko:

Przejrzałem za alternatorem i nic nie widze.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Laur_r1cbr

Numer silnika jest po lewej stonie jak idziesz od wyjścia odmy skrzyni korbowej :wpale: , bardzo czesto jest skorodowany tak , ze ciezko cos odczytac. Odrdzewiacz załatwi sprawe !!!!!!

 

To jest jedzyne wyjscie by sprawdzic jaki to silnik, bo jak ktoś wymieniał to i tak osprzet został ten sam, wiec musze cie rozczarowac....tak czy siak :D bedziesz mial 90 KM, bo 110 różni sie tym że obsługuje ja inny osprzet. Silnik jest taki sam.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe Czy W Końcu Wiadomo Jaki To Silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe Czy W Końcu Wiadomo Jaki To Silnik?

 

ale odkop wielki, chociaz temat sie zakonczyl dziwnie - wlasciwie nie zakonczyl. Przy okazji moge dodac swoje 3 grosze. Ostatnio jak swojego na gieldzie sprzedawalem to mi jeden koles powiedzial, ze wyglada jakby to bylo 90, a nie 110 KM. Zajrzal do turbiny i golym okiem stwierdzil ze to 110, po czym mnie przeprosil. I znajomego specjalisty pytalem, tez powiedzial ze golym okiem sie od razu pozna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A najlepiej się przejechać i będziesz wiedział (moim zdaniem róznica bardzo odczuwalna zarówno w przyspieszeniu jak i predkości maxymalnej).

 

to prawda że jak jedziesz 90konnym i 110konnym to od razu czuć pod nogą ale 110 ma większą turbinę niż 90tka i na pompie wtryskowej jest numer i po tym numerze można tez rozróżnić jaki to motor i 110km ma wyżej turbo i w 90tkach w pompie wtyskowej jest jedna kostka a w 110 tkach są dwie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie 110KM w b4 mają 5 śrub 5x100 i zawiecha praktycznie taka jak Vr6 oraz wieksze tarcze hamulcowe. nie bylo 110 z czterema srubami, no i wychodzily tylko w 96 roku. tyle na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie 110KM w b4 mają 5 śrub 5x100 i zawiecha praktycznie taka jak Vr6 oraz wieksze tarcze hamulcowe. nie bylo 110 z czterema srubami, no i wychodzily tylko w 96 roku. tyle na ten temat

 

masz racje ale co z tego jak to nie o to chodzi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodając do dawno nie ruszanego tematu, że jedyna chyba zewnętrzna różnica to turbina i nie to że jedna jest większa od drugiej tylko AFN ma turbo ze zmienna geometrią łopatek sterowane podciśnieniowo zaworem N75 czego nie ma 1Z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marguzik

-passaty z 1994 też maja niektóre 110KM sa to specjalne wersje wzbogacone , elektryka skóra itp, niekońeczne afn ma 110

 

-moc silnika moze być zmieniona po przez zmianę chipa, jest trudno wtedy powiedzieć czy jest 90 czy 110 a moze i więcej, pozostaje wtedy tylko podłączenie pod kompa lub hamownia, albo najbardziej przyjemna żecz czyli jazda a róznicę da sie wyczuć:)

 

- rodzaj pompy paliwowej a mianowicie sterowanie lektryczne czy mechaniczne połączenie z pedałem gazu

-aha jest takii jeden cieńki przewodzik odchodzi od turbiny w wiekszości aut zatkany niewiem czemu w 110 jest połączony (tylko niepamiętam z czym ), z tym przewodem to się więcej dowiem bo narazie niewiem oco z tym chodzi ale róznica występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-passaty z 1994 też maja niektóre 110KM sa to specjalne wersje wzbogacone , elektryka skóra itp, niekońeczne afn ma 110

 

-moc silnika moze być zmieniona po przez zmianę chipa, jest trudno wtedy powiedzieć czy jest 90 czy 110 a moze i więcej, pozostaje wtedy tylko podłączenie pod kompa lub hamownia, albo najbardziej przyjemna żecz czyli jazda a róznicę da sie wyczuć:)

 

- rodzaj pompy paliwowej a mianowicie sterowanie lektryczne czy mechaniczne połączenie z pedałem gazu

-aha jest takii jeden cieńki przewodzik odchodzi od turbiny w wiekszości aut zatkany niewiem czemu w 110 jest połączony (tylko niepamiętam z czym ), z tym przewodem to się więcej dowiem bo narazie niewiem oco z tym chodzi ale róznica występuje

 

 

 

 

 

 

a ty skad sie urwales, ze takie brednie piszesz? kapusniak ci zaszkodzil chyba. :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodając do dawno nie ruszanego tematu, że jedyna chyba zewnętrzna różnica to turbina i nie to że jedna jest większa od drugiej tylko AFN ma turbo ze zmienna geometrią łopatek sterowane podciśnieniowo zaworem N75 czego nie ma 1Z

 

no zobacz a w moim 1Z N75 jednak zamontowali, a to ci numer :6:57::D:6:57:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie rozumiem w czym macie problem, na pierwszy rzut oka można sprawdzić czy silnik to AFN czy 1Z, wystarczy spojrzeć na rury dolotowe za intercoolerem które idą pod maską lub popatrzeć na turbo czy jest ze zmienną. widze że jakieś nowe teorie tutaj ktoś wymyśla typu że AFN był już w 1994 roku. jesli ktoś AFN'a w passacie z 94roku lub nawet 95 to znaczy że ktoś kombinował przy aucie. musi mieć 5 śrub i wieksze hamulce. dla mnie sprawa jest jasna a widze że niekórzy szukają dziury w całym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla mnie sprawa jest jasna a widze że niekórzy szukają dziury w całym

 

oczywiście szanujemy ich :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bybek

Jest jeszcze jedna rzecz po której można rozpoznać. Stojąc przodem do auta pod maską po prawej stronie pod szybą jest sterownik turbiny w 1Z jest plastykowy lekko okrągły i dochodzą do niego trzy przewody kolorowe niebieski, czerwony i jakiś a w AFN sterownik jest metalowy i ma czarne przewody oczywiście jeśli przy wymianie silnika nie zapomniano o wymianie sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bybek

Zapomniałem dodać że mój jest po takich przeróbkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności