Neos97 Zgłoś #1 Napisano 20 Sierpnia 2023 Witam mam mianowicie problem ostatnio z zbyt częstym wypaleniem się dpf średnio co 160km bez różnicy czy miasto czy trasa. Mianowicie sprawa wygląda tak że auto wypala DPF do poziomu 4-6gram sadzy później sobie to pomalutku rośnie i gdy mamy zrobione 150km mamy już 14gram i nagle przeskakuje z 14 do 21gram i zaczyna się proces wypalania. Sam proces też trwa krócej bo kiedyś średnio 20-25km trzeba było przejechać aby się wypalił teraz wystarczy 10km i pokazuje znowu 5gram. Moje pytanie brzmi dla czego nagle się zmienia zawartość sadzy i czemu tak często wypala. W aucie zero błędów wtryski korekt ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregga Zgłoś #2 Napisano 20 Sierpnia 2023 (edytowane) Cześć, Nie wiem jakiego softu używasz do sprawdzania wartości zapełnienia filtra, ale podejrzewam że patrzysz na obliczoną masę sadzy (calculated soot mass) - przeskok najprawdopodobniej spowodowany jest tym, że wypalanie DPF inicjowane jest przez zmierzoną masę sadzy (measured soot mass), która osiąga około 24g - komputer podnosi wtedy wartość tej pierwszej do maksimum i inicjuje proces wypalania. Wg ogólnej wiedzy jest to zachowanie nieprawidłowe. Zmierzona masa sadzy powinna rosnąć bardzo powoli a wypalanie powinno być inicjowane masą sadzy obliczoną. Co do przyczyny - temat rzeka. Borykam się z podobnym problemem od dłuższego czasu - u mnie wypalanie w miescie co około 60km, w trasie jeżdze dość dynamicznie i problem nie występuje, bo dopala się pasywnie - w B8 DPF jest na tyle blisko silnika, że ten proces wyglada zupenie inaczej niz w poprzedniku (mam tez w domu B7 CFFB) . Mam silnik CRLB. Jestem obecnie po wymianie wtrysków, odmy, EGR (był nieszczelny, ale to nie było to), wymontowanie, sprawdzenie oraz czyszczenie DPF, sprawdzenie turbo, wymiana czujników cisnień DPF, sprawdzenie czujników temperatury (podmiana wszystkich ze sprawnego auta) . Wymienione operacje nie zmieniły komplenie nic - regeneracja jest inicjowana właśnie przez zmierzoną wartośc sadzy, która to min. obliczana jest z czujników cisnienia. Min., bo tak naprawę nikt nie wie jaki konkretnie jest model obliczeń - tylko VW, który tą wiedzą się nie podzieli. W moim przypadku auto delikatnie spala olej, głównie przy bardzo mocnym obciążeniu - około 0,5 - 0,7 L / 2000km, co miesci sie w normach. Wg mnie problemem jest albo ten olej, albo uszkodzony DPF. Obie opcje dość drogie - remont silnika to kilkanaście tyś, nowy DPF to też około 10K. Dałem sobie siana i jeżdze aż padnie. Powodzenia w szukaniu przyczyny problemu. Ludzi znających się na diagnostyce DPF w tym kraju nie uświadczysz. Obecnie każdy chce wymieniać, nie diagnozować, najlepiej wszystko po kolei. Z daleka od serwisów autoryzowanych. Dodam jeszcze, że poza częstym wypalaniem i wspomnianym zużyciem oleju z autem wszystko w porządku - hamownia pokazala 155km / 370nm, żadnych błędów. pozdrawiam Grzegorz Edytowane 20 Sierpnia 2023 przez gregga 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2023 Cześć mierze to za pomocą kostki DPF Control. I zawsze było ok to znaczy że szło pomalutku sobie do 21 i wtedy robiło się wypalanie a teraz idzie do 14 nagły przeskok na 21 i wypalanie które trwa o wiele krócej. Dodam że kiedyś już miałem problem z DPF bo wypalał co 80km dałem do czyszczenia maszynowego i miałem spokój na 3 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaeteck Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2023 Widzę że temat wiele osób przerabia, u mnie na trasie(tylko autostrada 130-140km/h) wypala co 450km, w mieście ostatnio po 50km!(krotkie trasy, korki) a normalnie kolo 100km. Oleju nie bierze, błędów brak. Ta sama sytuacja co kolega opisuje, nagle skacze zapełnienie i włącza sie regeneracja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2023 (edytowane) Trzeba sprawdzić ilość popiołu , norma była do 80 dla wersji 190km z abblue.Trzeba też założyć że ktoś wartość popiołu mógł skasować (jest to wartość kalkulowana ) , i tu będzie przekłamanie ,więc trzeba zobaczyć ciśnienie w filtrze na b .jałowym i przy ok. 4000obr. aby ocenić przepustowość filtra ,bo jak dodamy popioł + sadza to przepustowość mocno zmniejsza się ,więc czesto dopala sadzę. U mnie wypala co 350 km i przy 4000obr (pedał gazu trzymany do oporu aż do 4000obr.) ciśnienie było 290 ,mierzone zaraz po oczyszczaniu filtra .Ze względu na szybko zmieniające się wartości proponuje zrobić logi i później wyeksportować to exela . Edytowane 21 Sierpnia 2023 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #6 Napisano 22 Sierpnia 2023 U mnie zawartość popiołu jest 10 ponieważ 3 lata temu był czyszczony w maszynie bo wypalał się co 70km i był spokój i znowu się pojawia problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaeteck Zgłoś #7 Napisano 22 Sierpnia 2023 3 godziny temu, Neos97 napisał: U mnie zawartość popiołu jest 10 ponieważ 3 lata temu był czyszczony w maszynie bo wypalał się co 70km i był spokój i znowu się pojawia problem. Ile dałeś za czyszczenia z demontażem i montażem? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2023 Również mam crlb , auto już ma 180 tyś. Jakoś się przyzwyczaiłem do tego częstego wypalania w mieście ale były momenty, że mało wypalał, a przynajmniej niezauważalnie i to w zimie. W lato jakby bardziej uciążliwy jest nie wiem czemu. Nie mam adblue. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #9 Napisano 10 Listopada 2023 Kupic diode dpf control za 180 ; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2023 (edytowane) U mnie zapełnienie na poziomie 71% a ciśnienie na jałowym już wzrasta do 20 milibarów pod koniec zapełnienia więc pora się szykować na mycie a do tego wymiana EGR bo czasami mi wywala błąd różnicy ciśnenia na poziomie 98% oczekiwanego Edytowane 18 Listopada 2023 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marekmarco Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2023 W dniu 20.08.2023 o 21:47, Neos97 napisał: Witam mam mianowicie problem ostatnio z zbyt częstym wypaleniem się dpf średnio co 160km bez różnicy czy miasto czy trasa. Mianowicie sprawa wygląda tak że auto wypala DPF do poziomu 4-6gram sadzy później sobie to pomalutku rośnie i gdy mamy zrobione 150km mamy już 14gram i nagle przeskakuje z 14 do 21gram i zaczyna się proces wypalania. Sam proces też trwa krócej bo kiedyś średnio 20-25km trzeba było przejechać aby się wypalił teraz wystarczy 10km i pokazuje znowu 5gram. Moje pytanie brzmi dla czego nagle się zmienia zawartość sadzy i czemu tak często wypala. W aucie zero błędów wtryski korekt ok. hej, mam ten sam problem - zapełnienie skacze z 14 na 21 i zaczyna sie wypalanie co jest bardzo wkurzające. Staram się poczekać ąz skończy sie wypalanie ale czasem to problem siedziec 10min w aucie czy zrobć krótką przejażdzkę.. Jazda po mieście to wypalanie co 50-70km. Mieszany ok 120-150km. Tras dłuższych ostatnio nie robiłem to ciężko mi powiedziec co ile.. Różnica ciśnień ok 10 na jałowym, podczas przyspieszania do ok 300. Oil Ash residue 62g. Poza częstym wypalaniem nie ma problemu. Udało Ci się rozwiązać przyczynę tak częstego wypalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2023 U mnie często wypalał już od nowości ale nauczyłem się z tym jakoś żyć. Chyba zależy to od egzemplarza acz robiłem krótkie przebiegi po 5-6 km. Raz oddałem go do serwisu w związku z tym wypalaniem to nie wiem co zrobili ale przez ponad miesiąc praktycznie nie wypalał mi tak "agresywnie" . Kiedyś jeszcze dzwoniłem do pewnego byłego aso w tychach to mi powiedział ktoś z serwisu, że mieli takie przypadki w golfach z częstym wypalaniem. Był problem z jakimś czujnikiem i go wymieniali pomimo, że wg speca z VAGiem było wszystko ok. Być może czujnik okresowo podaje złe dane nie wiem, może jakieś oprogramowanie bo to rocznik 2016 czyli zaraz po aferze gdzie wgrywali już poprawione softy ale były bardzo agresywne do dpf'a . Zastanawiałem się czy nie da się włożyć zamiennika dpfa z jakiejś wersji euro5 i czy wtedy by się tak nie zapełniał szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2023 Pytanie jaka tam jest różnica ciśnień i jak to będzie współpracować z twoją mapą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2023 ja teraz po miescie tylko smigam to dioda mi co 350 km mówi-wypalaj, na obwodówke jade 100-110 ok 20km jazdy stałej i znowu 350km spokoju ; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passtrack Zgłoś #15 Napisano 2 Stycznia Samochód mam od niedawna i na razie udało mi się dokonać tylko jednej próby pomiaru jak często wypala się DPF i wyszło, że w trasie po przejechaniu 380km nastąpiła regeneracja. Podłączałem kompa 2 razy, najpierw po przejechaniu ponad 200km od ostatniego wypalania (obrazek 1), a potem dokręciłem jeszcze ponad 250km i w czasie tego odcinka było kolejne wypalanie (obrazek 2). Martwi mnie fakt, że program nie pokazuje zawartości popiołu w oleju oraz wskazuje ujemną zmierzoną masę sadzy. Czy mam uszkodzony jakiś czujnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia Zapewne przed sprzedażą, ktoś tą wartość skasował , bardziej sobie popatrz na różnicę ciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia dpf to zmora dla tdi nr 1 to tak jakbyśmy cały rok w maseczce chodzili; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passtrack Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia W dniu 2.01.2024 o 20:32, Marek3 napisał: Zapewne przed sprzedażą, ktoś tą wartość skasował , bardziej sobie popatrz na różnicę ciśnienia. Które pozycje są najważniejsze, jeżeli chodzi o czujnik różnicy ciśnień i czy sprawdzać na zimnym silniku, czy rozgrzanym ? Póki co pozaznaczałem co się dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach