Gość karol983 Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2007 Witam. Mam passata b4 1,9 TD (zwykłe liczniki na linkę). Niemcy zrobili tą linkę baaaaardzo krótką. Zna ktoś najlepszy sposób na podłączenie tej linki. Z boku liczników nie włożę ręki bo jest za mało miejsca, trzeba kombinować od spodu spod kierownicy. Niestety często przepalają mi się żarówki od podświetlenia i muszę się namęczyć żeby je zmienić, właśnie z powodu trudności z podłączeniem tej linki. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. PS. może ktoś wie czy jak się zamontuje zamiast zwykłych żarówek w liczniku, diody sprzedawane na allegro, to czy te diody mają większą wytrzymałość na przepalenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2007 Przerabiałem i diody i wyjmowanie licznika i krótką linke. Diody są super. Jeżdże na nich od ok 1,5 roku i nie mam problemów. Świecą jasno i rónomiernie oświetlają zegary. Co do linki. Najperw próbowałem "na czuja", ale po kilku nieudanych próbach, litrach wylanego potu i ciągłych bluzgach, zdecydowałem się na rozebranie kilku plastików z deski, żeby wepchąć tam ręke. Możesz spróbować od spodu, czyli obudowa stacyjki i półeczki spod kierownicy, lub rozebrać środkowy nawiew. Możesz też sprawdzić coś w stylu "prowadnicy" typu linijka czy cuś. Może pomoże i obejdzie się bez rozbierania. Ja na to wpadłem dopiero po fakcie Tyle ode mnie, może inni napiszą Ci coś mądrzejszego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adso Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2007 Tyle ode mnie, może inni napiszą Ci coś mądrzejszego. Pozdrawiam. Nie chcę się wymądrzać ale linka sama wchodzi w gniazdo licznika, a jak niechce to się jej pomaga od strony komory silnika, jest umocowana sprężyście i wystarczy ją pociągnąć kilka razy to wskoczy. Tak to robiłem i działa. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2007 http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/trykanie-licznika-vt8696.htm?highlight=zegary tu jest o magicznych sposobach diody mają to do siebie ze są nie zniszczalne pod warunkiem ze nie podasz na nie zbyt wysokiego napięcia lub nie zgnieciesz. te na allegro jeśli są z opisem 12V będą OK. ja sam przerabiałem w zależności od typu diody trzeba dobrać lub obliczyć rezystancjE opornika wpiętego szeregowo z diodą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2007 Ja w swoim B3 odkrecilem plastik pod kierownica, ten gdzie jest dojscie do bezpiecznikow i spokojnie udalo mi sie wsadzic reke az za licznik i tam juz mozna sobie celowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macek4500 Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2007 Popieram. Najłatwiejszym i najszybszym sposobem jest odkcenie dolnej półeczki (4 śruby) i linke bez problemu się wsadza. Przerabiałem i diody i wyjmowanie licznika i krótką linke.Diody są super. Jeżdże na nich od ok 1,5 roku i nie mam problemów. Świecą jasno i rónomiernie oświetlają zegary. . mógłbyś jakąś fotke walnąć swoich zegarów??? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2007 Popieram. Najłatwiejszym i najszybszym sposobem jest odkcenie dolnej półeczki (4 śruby) i linke bez problemu się wsadza. Przerabiałem i diody i wyjmowanie licznika i krótką linke.Diody są super. Jeżdże na nich od ok 1,5 roku i nie mam problemów. Świecą jasno i rónomiernie oświetlają zegary. . mógłbyś jakąś fotke walnąć swoich zegarów??? pozdro Tu znajdziesz fotki: http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/przerbka-podwietlenia-zegarka-w-b3-vt1638,42.htm Nie wspomniałem, że diody mam niebieskie, ale takie to sprawdzają się tylko przy białych tarczach. Do czarnych tylko białe diody, które i tak dadzą zielonkawe swiatło, chyba że wyjmiesz folie która odpowiada za ten kolor. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #8 Napisano 11 Grudnia 2009 po meczarniach sie udało i dla mnie najlepszym sposobem jest własnie odkrecenie tej półeczki pod kierownica co sa bezpieczniki .. ciezko bo ciezko ale da sie reke włozyc i wszystko chodzi dzieki .. ( passat b3) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
severyn.g Zgłoś #9 Napisano 27 Marca 2010 Do passata b3 1.6, jaka linka? Prawdopodobnie czeka mnie wymiana linki prędkościomierza, po zmianie biegu wskazówka po prostu opadła i się nie rusza. Nie sprawdzałem jeszcze tego, ale czy możliwe, że tylko się wypięła ze skrzyni bądź gniazda zegara? Jeśli nowa to jakiej marki, ma to jakieś znaczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler240182 Zgłoś #10 Napisano 27 Marca 2010 linka sama wchodzi na swoje miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 27 Marca 2010 Wypiąć się nie wypięła raczej-na liczniku jest na wcisk, przy skrzyni przykręcona. Pewnie piardła co i mi się zdarzyło dwa razy całkiem z nienacka Nie patrzałem jak kupowałem na firmę, na pewno jakiś zamiennik, jedną popsułem sam, druga ori poszła ze starości, koszt w zależności od firmy od 30 do 50 zł a wymiana 10 minut z przerwą na fajkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #12 Napisano 28 Marca 2010 Podejrzewam że linka będzie ok, tylko ten napędzacz linki co jest wkręcony do skrzyni i na niego nakręcasz linkę, sie wykrzaczył ze starości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
severyn.g Zgłoś #13 Napisano 28 Marca 2010 Ok. A jak to sprawdzić, ewentualnie wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2010 odkręcasz linkę od niego i wykręcasz go ze skrzyni. linka jest na końcu kwadratowa i siedzi właśnie w takim kwadratowym gnieździe tego napędzacza u mnie te gniazdo było już całe zgnite i wyrobione na okrągło, więc nie napędzało linki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) Ok. A jak to sprawdzić, ewentualnie wymienić? wykrec i chwyc koncowke linki przy skrzyni w wiertarke i pokrec nia na niskich obrotach i bedziesz widzial czy ci skacze na liczniku nigdy tego nie probowalem ale moze sie uda ja kiedys szefa cykalem na kilometrach sluzbowym autem t4 i wykrecalem linke i ona czasami wysowala sie tz pancerz wyjezdzal z koncowki wkrecanej i tez tak na liczniku wskazowka skakala no i zobacz czy ten plastik kwadratowy przy skrzyni do ktorego wsowasz linke nie jest obrobiony na okraglo Edytowane 28 Marca 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
severyn.g Zgłoś #16 Napisano 28 Marca 2010 Kiedy wykręciłem linkę ze skrzyni wydawało mi się, że jej końcówka jest wyrobiona, nie wyglądała jak drugi koniec, kwadratowy pręcik ze stozkową końcówką, raczej jak rozleciana sprężynka. Czy do wykręcenia tego gniazda potrzeba jakiegoś specjalnego klucza czy coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #17 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) zwykłym płaskim kluczem odkręcisz tak to wygląda, tylko że składa sie to z 2 części, a tu na foto masz tylko 1 część: http://www.carpartsdiscount.com/auto/parts/99/volkswagen/jetta/instruments_gauges/genuine_speedometer_drive_pinion.html?3593=55048 to co na fotce siedzi w środku takiej swojej obudowy, co ją własnie musisz wykręcić ze skrzyni Edytowane 28 Marca 2010 przez sebam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 28 Marca 2010 Kiedy wykręciłem linkę ze skrzyni wydawało mi się, że jej końcówka jest wyrobiona, nie wyglądała jak drugi koniec, kwadratowy pręcik ze stozkową końcówką, raczej jak rozleciana sprężynka. Czy do wykręcenia tego gniazda potrzeba jakiegoś specjalnego klucza czy coś? wykrec i zobacz dokladnie bedziesz mial pewnosc co wymienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 28 Marca 2010 Jak masz końcówkę linki obrobioną na okrągło, to nie dziwne że nie kręci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pierzasty Zgłoś #20 Napisano 28 Marca 2010 Linka nie wchodzi i nie wejdzie sama, ja mam taki patent, zawiazuje grubszą nić bądź jedna zlozona na pół i przywiązuje ją tuż za głowiczką w której jest linka, wkładając licznik nakierowuje nitką linkę w gniazdo i po kłopocie. Nitka co prawda zostaje w środku, ale zupełnie w niczym nie przeszkadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach