Skocz do zawartości
mareks6

Discovery PRO MIB3 - aktualizacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.  Mam nadzieję,  że wybrałem odpowiedni dział.  Podobnego tematu dotyczącego jednostki MIB3 nie znalazłem stąd założyłem nowy. Co nieco wyczytałem na zagranicznych forach oraz forum arteona,  ale tam nie będę zakładać konta by pisać,  tym bardziej że mam inny samochód 🙂

 

No więc tak.  Sprowadziłem parę dni temu z Niemiec VW Passata B8FL,  produkcja w połowie grudnia 2019 (MY2020). 

Mam na pokładzie MIB3,  sterownik 3g5035816, Hardware H12, software 0156.

 

Na innych forach przeczytałem że wyszła aktualizacja software do wersji 0278 która zawiera w sobie między innymi opcję Wireless Android Auto.

 

Samochód ma jeszcze parę miesięcy gwarancji i byłem w serwisie VW pytać o tą aktualizację. Niestety panowie tam byli chyba mało obeznani i najpierw powiedzieli że nie mogą zrobić aktualizacji jak nic się nie dzieje,  a następnie zrobili mi termin na sobotę 3 września w celu dokonania próby.  Wpisali to jednak jako "polepszenie wyposażenia" więc tanio nie będzie o ile się uda...

 

Czy taką aktualizację potrafi zrobić tylko serwis VW czy może to przeprowadzić ktoś kto ma odpowiedni sprzęt? Termin mogę zawsze odwołać,  a pewnie nie ma nic droższego niż autoryzowany serwis...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi aktualizację do wersji 0278 zrobił serwis VW bez żadnego problemu za darmo. Trwało to jednak ponad 3h.

Edytowane przez smax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać jaki rocznik auta i ewentualnie jaką wersję HW modułu masz i gdzie to było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata 2.0 TSI 190 KM 2019r. Akualizację robiłem w VW CityMotors Gdańsk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tez dostepna nowsza wersja - 0306. Daj znac jaka dostales.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam B8 lift, 2.0 TSI 190km, prod. 2019, RM2020, Discovery Pro ... Dwa tygodnie temu zrobili mi w serwisie aktualizację z wersji 0156 do 0278 ... Nie jeździłem autem bo miałem wyjazd wakacyjny, a dziś przez przypadek telefon żony się połączył 😂. A podobno się nie dało, miało nie działać i w ogóle to była opcja płatna 😂😂😂 Tak do niedawna twierdził serwis.

Także warto się zaktualizować ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mi dzwonili że jest możliwość aktualizacji lecz tylko odpłatnie i będzie to kosztować 660zł brutto i muszę zostawić auto na ok 4h. Zważywszy na to że nigdy nie korzystałem z usług serwisu autoryzowanego i Ci nie mieli "jak zarobić"  na mnie w inny sposób - zgodziłem się i mam im odstawić auto 3 września.  Razem z aktualizacja MIB3,  musi być przeprowadzona aktualizacja jednostki OCU czy jak jej tam i to też jest w tej cenie.

 

Gdybym jeździł tam regularnie,  na jakieś wymiany oleju i serwis to pewnie bym się targował, ale w moim przypadku cieszę się, że w ogóle będę to mieć zrobione. Te 660zł doliczę se do ceny auta (dopiero tydzień je mam), gdyż i tak była to okazja,  patrząc na wyposażenie i cenę 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz gwarancję to zgłaszasz, że Ci się radio zawiesza i robią aktualizację bez gadania. 
U mnie tak było. (faktycznie nawigacja zawieszała się tak raz w miesiącu, po aktualizacji jak ręką odjął, no i dotyczylo to starszego softu). 
Poobserwuj - może znajdziesz jakąś usterkę. Z tym, że jak już umówiłeś się na płatną akutalizację to ciężko to będzie odkręcić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze moze zmienic serwis a w tym anulowac aktualizacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm,  zobaczę po powrocie do Monachium gdzie pracuję.  Tam też są autoryzowane serwisy 🙂

 

Tylko co im powiedzieć? Jak powiem że navi się zawiesza to pewnie będą pytać o szczegóły,  czyli w jakim momencie się zawiesza i co się działo później. Oczywiście jeszcze mam 800km drogi do Monachium,  może coś się do tego czasu będzie dziać 😜

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz powiedzieć, że auto nie komunikuje się z serwerami i aplikacją na telefon - a powinno. Ja akurat tak miałem ale tego nikt nie sprawdzi 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w serwisie w Monachium i zrobiłem sobie termin na 29 września. Ten pod Opolem odwołałem.

W ciągu kilku dni jeżdżenia autem, jakieś błędy same się pojawiły i w sumie Pani robiąca termin nawet nie wypytywała za dużo tylko od razu termin na serwis zaproponowała. Zobaczymy co z, tego wyjdzie 🙂

 

Co do rzeczy jakie zaobserwowałem :

- dwa razy po uruchomieniu jednostki, zdarzyło mi się że w ogóle dźwięku nie było. Robiąc głośniej widać było zwiększający się pasek głośności lecz w głośnikach cisza. Po próbie zrobienia czegoś komendą głosową, widziałem że asystent coś mówi lecz cały czas cisza. Pomógł jedynie restart

- kilka razy zdarzyło mi się że po naciśnięciu symbolu wprowadzania celu do nawigacji, ta nie reagowała (inne rzeczy normalnie działały). Z tego nawet nakręciłem filmik by mieć jakiś dowód w razie pytań w serwisie. Tu też pomógł restart nawigacji

- już pierwszego dnia miałem problem (ale szybko o nim zapomniałem) by wylogować pierwszego właściciela z samochodu. Niby sie to udawało i byłem głównym użytkownikiem, a jednak po ponownym uruchomieniu znów pokazywało że pierwszy właściciel jest głównym użytkownikiem. Kilkukrotnie przywracałem ustawienia fabryczne zanim system na stałe zapisał sobie, że to ja jestem aktualnym właścicielem pojazdu. Byłem nawet u kolegi który ma tą samą jednostkę u siebie w aucie lecz z nowszym oprogramowaniem i też był zdziwiony że takie ceregiele u mnie. Ale końcowo się udało więc zapomniałem o sprawie 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.08.2022 o 14:48, Forrestal napisał:

Jest tez dostepna nowsza wersja - 0306. Daj znac jaka dostales.
 

Robiłeś może aktualizację do wersji 0306 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no więc tak, teraz mogę już opowiedzieć jak się sprawa zakończyła u mnie. Otóż jak już zjawiłem się w ASO w wyznaczonym terminie (29 września), to Pan oznajmił mi że samochód jest już po okresie gwarancyjnym, ale zrobią mi aktualizację "grzecznościowo".  Zostawiłem im samochód  do wieczora i odebrałem już z softem 278. Połączyłem się bezprzewodowo z Android Auto i byłem zadowolony. Niestety w domu się okazało, że nie mogę się zalogować jako użytkownik główny. Ta kwestia jest dokładnie opisana na forum arteona, gdyż miał ją jeden użytkownik i ja się tam podpiąłem pod temat - mój post jest z dnia 1.10.2020 i można szczegółowo poczytać jakie były objawy. Link do tematu:

https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1085&start=450

Koniec końców, zrobiłem kolejny termin w ASO, jako że był konieczny. Znów im zostawiłem samochód na cały dzień i wieczorem gdy go odbierałem, powiedzieli mi że nie mają pojęcia co jest nie tak i musieli pisać do centrali i niczego nie zrobili. Jak tylko otrzymają wskazówki z centrali co robić, to się do mnie zgłoszą by zrobić kolejny termin. I po paru tygodniach zadzwonili i kolejny termin. Tym razem im się udało. Na kartce jaką otrzymałem, było napisane, że za pierwszym razem czegoś nie przeprowadzili i były podane jakieś tam numery tej operacji, ale w internecie niczego na ten temat nie znalazłem. Pewnie dane tajne i tylko ASO wie co te numery oznaczają.

Ucieszyłem się, że wszystko działa i że mam wersję 278 bez płacenia. Napisałem też do BOK z weConnect czy nie mogą mi przedłużyć usług gdyż ok 2msc nie mogłem z nich korzystać (bo tak długo się sprawa ciągnęła, a bez użytkownika głównego nie działa nawet radio internetowe, z którego w trasach non stop korzystam). Poprosili bym wysłał im skany tych papierków z ASO co było robione w pierwszym terminie kiedy usługi przestały działać oraz w ostatnim kiedy znów wszystko wróciło do normy. Później w odpowiedzi napisali mi że przedłużyli usługi o 3msc 🙂

Niestety zauważyłem, że gdy pierwszy raz oddawałem samochód do ASO w sprawie update to miałem świeżo zarejestrowany jeden z kluczy mobilnych, które były w komplecie z nowym autem (pierwszy właściciel z nich nie skorzystał)  a po aktualizacji mi go usunęli. Napisałem o tym fakcie też do BOKu weconnect, czy nie mogą mi go zwrócić, tak bym w systemie miał znów 2 do dyspozycji. Tego nie mogli technicznie zrobić, ale poprosili o numer konta i przelali mi 49euro bym po prostu w ASO wykupił nowy klucz 🙂

Podsumowując, sprawa ciągnęła się ponad 2msc, ale usługi zostały mi przedłużone tak, że nie straciłem niczego, a do tego mam bezpłatny update do 278 oraz "sprzedałem" im jeden z kluczy mobilnych (na których mi nie zależy) za 49e :]

Edytowane przez mareks6
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli aktualizacja Discover Pro (B8 z 2019 ale przed liftem) tylko odplatnie (auto po gwarancji) w serwisie VW? Mialem nadzieje ze poprawi sie stabilnosc polaczenia i interakcji z iphonem, bo sa jakies niedogodnosci.

Myslalem ze da sie to zrobic samemu z karty czy pena lub w ostatecznosci przez carnet czy weconnect.

 

//EDIT: i juz po krzyku. Uaktualnilem oryginalnym plikiem FW z niemieckiego forum. Wgralem na karte sd i w menu serwisowym zapuscilem aktualizacje. Trwala z 15 min. Majac wersje 1169 uzylem pliku: MHI2_ER_VWG13_K4525_MU1367_1

Edytowane przez mikeman
Znalazlem rozwiazanie
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje czym różnią się te 2 jednostki?

3G05035876

vs

3G5035816B

Jedna i druga to PRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy ktoś uprzejmy mógłby szczegółowo krok po kroku opisać jak wykonać samodzielnie aktualizację DISCOVER PRO?

Chodzi mi o proces przeprowadzenia operacji, jaki soft wybrać, skąd go pobrać, czy można zainstalować przez pendrive usb-c i wszystkie istotne rzeczy?

Czy można to zrobić przez tryb serwisowy samodzielnie czy tylko ASO?

Przekopałem to forum i nie odnalazłem wprost instrukcji krok po kroku.

pacjent: B8 FL rok produkcji 2019 (modelowy 2020), Discover Pro

obecna wersja softu: 0152

numer urządzenia: 3G5035816A, sprzęt H12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MOI3_EU_VWMQB_P1520P
 

tak, wyszukuje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności