Mariuszgtv Zgłoś #1 Napisano 16 Września 2019 Dzień dobry, posiadam Passata B7 1.6 TDi CAYC, rok 2010 z manualną skrzynią biegów. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem poszarpywania samochodu w zakresie 1200/1300-1500 obr/min. Najbardziej odczuwalne na 6tym biegu, ale na pozostałych też da się to zauważyć, tyle że jest to mniej uciążliwe. Powyżej ok 1550obr/min problem znika i silnik pracuje gładko. Problem właściwie pojawił się od kiedy został wymieniony wtryskiwacz - padł na drugim cylindrze, przy czym niewiele jeździłem samochodem przed tym. Oczywiście wtryskiwacz został zakodowany, filtr paliwa, powietrza, oleju i olej świeży, pod wtryskiwaczami nowe podkładki, nowa śruba od mocowania. Szarpanie czuć przy lekko wciśniętym pedale gazu (ok 20-30% próbując utrzymać stałą prędkość lub lekko przyśpieszając), wciskając pedał mocniej lub odpuszczając żadnego szarpania nie czuć. Znalazłem w internecie kilka podobnych tematów o Golfach, Leonach itp. ale nikt nigdzie nie pochwalił się rozwiązaniem problemu. Próbowałem adaptacji minimalnych dawek wtryskiwaczy - bez większych efektów. Samochód wydaje mi się, że ma moc odpowiednią jak na ten silnik, spalanie koło 6.5l w trybie mieszanym, ok. 0.6-0.8 l/h na postoju, nie dymi tylko to szarpanie. Żadnych błędów w sterownikach. Ma ktoś taki problem, może ktoś go rozwiązał? Może ktoś ma pomysł czego się tutaj czepić, może ktoś jest w stanie zinterpretować logi przeprowadzone przy tym szarpaniu? Z góry dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fnk Zgłoś #2 Napisano 23 Grudnia 2019 Czołem Panowie, Jestem świeżym posiadaczem B7-ki i borykam się z podobnym problemem jak kolega wyżej chociaż nie było tutaj wymiany wtrysków. Wyczuwałem lekkie drgania samochodu w zakresie 1100-1600 RPM, a ponieważ auto ma 117k przebiegu to zdecydowałem wymienić olej w DSG. Wjechał oryginał. Po wymianie oleju i resecie skrzyni (aby na nowo się zaadaptowała do mojego stylu jazdy) drgania mocno się nasiliły. Drgania są najbardziej odczuwalne na 4-5-6 biegu w powyższym zakresie obrotów. Powyżej nie ma żadnych problemów. Jest to odczuwalne tylko w trybie D skrzyni - w trybie S zero problemów. Nie ma jakichkolwiek hałasów typu brzęcząca dwumasa. Samochód nie jest zmulony - zapierdziela :). Drgania są jednak na tyle mocne, że cały czas jeżdżę w trybie S by uniknąć tego dyskomfortu. Mechanik typuje dwumasę lub przeguby wewnętrzne, ostatecznie może poduszki skrzyni/silnika. Czy mieliście coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #3 Napisano 23 Grudnia 2019 Zacznij od dobrego zdiagnozowania przegubów wewnętrznych. Warto też dobrze zdiagnozować cały układ recyrkulacji spalin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fnk Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2020 Czołem, Usterka usunięta. Przyczyny były dwie - dwumasa + poducha skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpamer Zgłoś #5 Napisano 1 Września 2021 Witam Niedawno zakupiłem Passata B7 1.6 TDI 105KM BlueMotion Autko ma dość upierdliwy defekt w postaci szarpnięć podczas dodawania i odpuszczania gazu. Podejrzewałem poduszkę skrzyni biegów, wiec pojechałem do mechanika. Cos tam postukał, cos tam poruszał i stwierdził ze to nie to. Powiedział że ... albo to przeguby, albo cos w skrzyni biegów. Nie bardzo znam się na autach, ale wydaje mi się ze to raczej skrzynia nie ma nic wspólnego. Ktoś ze znajomych miał podobne objawy w swoim aucie ( Peugeot 5008 ) i okazało się ze to były poduszki silnika A co wy o tym sadzicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pabloo87 Zgłoś #6 Napisano 14 Października 2021 Witam. Również posiadam identyczny problem w postaci szarpania podczas dodawania puszczania gazu. Wtryskiwacze zostały wymienione na nowe, poduszka silnika lewa również, pozostałe sprawdzone są ok. Silnik pracuje rowno bez drgań i szarpnięć. Na myśl przychodzi mi jedynie sprzęgło które myślę że przy 200 tys km już kwalifikuje się do wymiany tylko czy sprzęgło dawało by takie objawy? Podobno w tym modelu jest zwykłe sprzęgło bez kola dwumasowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpamer Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2021 Wpadło mi trochę kasy, wiec postanowiłem zrobić sobie Chipa w tym silniczku ( teraz mam 151 KM ), Obok Tunera był mechanik i miał akurat wolny jeden podnośnik , wiec postanowiłem, że zasięgnę porady w kwestii szarpania. Lewa poduszka była rozwalona ( wymieniliśmy ), lecz nie za wiele to dało. Sprawdził resztę poduszek i są w dobrym stanie. Sprzęgło ? ( według VIN, jest tam zwykle sprzęgło bez dwumasy ) - awaria to tylko przypuszczenie, bo żeby stwierdzić uszkodzenie jednoznacznie, trzeba sprzęgło rozebrać. Na razie kazał mi to olać i jeździć dalej, aż się rozsypie. Trzeba się przyzwyczaić do takiego trybu jazdy i tyle. Mam przejechane 250 tys. wiec i tak trzeba będzie zaraz to zrobić ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pabloo87 Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2021 Widzę że prawdopodobnie ten typ tak ma. Nasowa mi się jednak pomysł czy można zastosować sprzęgło z kołem dwumasowym które by te szarpania wyeliminowało. Co o tym myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aromar_CK Zgłoś #9 Napisano 10 Marca 2022 W dniu 14.10.2021 o 10:48, xpamer napisał: Wpadło mi trochę kasy, wiec postanowiłem zrobić sobie Chipa w tym silniczku ( teraz mam 151 KM ), Obok Tunera był mechanik i miał akurat wolny jeden podnośnik , wiec postanowiłem, że zasięgnę porady w kwestii szarpania. Lewa poduszka była rozwalona ( wymieniliśmy ), lecz nie za wiele to dało. Sprawdził resztę poduszek i są w dobrym stanie. Sprzęgło ? ( według VIN, jest tam zwykle sprzęgło bez dwumasy ) - awaria to tylko przypuszczenie, bo żeby stwierdzić uszkodzenie jednoznacznie, trzeba sprzęgło rozebrać. Na razie kazał mi to olać i jeździć dalej, aż się rozsypie. Trzeba się przyzwyczaić do takiego trybu jazdy i tyle. Mam przejechane 250 tys. wiec i tak trzeba będzie zaraz to zrobić ... Witam! Podobna sprawa też i u mnie. Czy coś działałeś w tym temacie więcej, czy czekasz aż skrzynia do zrzucenia i wymiana sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kameleon222 Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2022 U mnie to samo.. Nie da się jeździć po godzinie od tego Szarpania. Za niedługo wywalę głową szybę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gumzok0 Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2022 Witam. Od niedawana zaczęły mi się problemy z passatem. Na zimnym silniku wszystko jest ok lecz na ju w pełni rozgrzanym podczas przyspieszaniu od 1800 do 2500 obrotów szarpie całym samochodem. Wymieniłem dwumase i bez zmian. Przy sprawdzaniu wtryskow w VCDS korekcje nieprzekraczaja 0.4 na żadnym wtrysku na biegu jałowym. Niemoderowany sprawdzić co się dzieje podczas jazdy ponieważ zaczyna wskazywać 0.00. W grupie 18 mam same 0 i po dodaniu gazu sporadycznie pojawi się gdzieś 2 jak schodzi z obrotów(wymieniłem wiązkę i dalej t same wskazania i objawy) w grupie 23 mam wszędzie rowno po 0.22. Może ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie mojego problemu i czy takie wskazania są prawidłowe. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czernobyl Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2022 (edytowane) witajcie, u mnie problem wibracji/telepania oraz nieregularnych wstrząsów też się powtarza; poproszę o powróżenie stanu poduszek na podstawie filmiku z pracy mojego silnika - start, kilka przegazówek i pod koniec próba ruszenia z zaciągniętym ręcznym: dźwięk do wyłączenia - film został nagrany jako slo-mo i nawet po przywróceniu go do standardowej prędkości, brzmi to jak obcy rzygający gwoździami w aucie zrobione: - sprzęgło wymienione jakieś ~30000km temu (jednomasowe) - poduszka pod skrzynią biegów wymieniona w podobnym czasie - wymieniona cała prawa półoś jakieś 15000 km temu Żadne z powyższych nic nie zmieniły w zachowaniu dot. wibracji podczas jazdy; jedyne ciekawe spostrzeżenie - jak auto trafi CAŁE na podnośnik i trochę powisi z kołami bezładnie w dół, to przez pierwsze kilkanaście - kilkadziesiąt kilometrów jest lepiej, potem wszystko wraca do "normy". Auto ostro telepie w zakresie 1200-1500, powyżej jest lepiej, ale nieregularne 'drgawki' wyczuwalne cały czas; na 6b. przy mocniejszym przyspieszaniu trzęsie bardzo wyraźnie Edytowane 20 Kwietnia 2022 przez czernobyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michaelllooo Zgłoś #13 Napisano 7 Czerwca 2022 (edytowane) Witam. W listopadzie kupiłem Passata B7 2.0 140 KM manual z 2011 roku. Auto kupiłem niejako jako uszkodzone - mianowicie pasek osprzętu wszedł pod rozrząd, rozrząd przeskoczył o 2 ząbki, dwa zawory były delikatnie uszkodzone i 4 zostały wymienione (dwa inne się mechanikowi nie podobały i zostały wymienione "na zapas"), głowica i reszta osprzętu nieuszkodzone, na wolnych obrotach sam zgasł i nie chciał więcej odpalił, z rozrządem nic poważnego się nie stało. Cały rozrząd został zrobiony od a do z. Na początku auto jeździło ok. Potem zaczęło wpadać sprzęgło - wymienione dwie pompki i problem rozwiązany. Turbo też było dwa razy wymieniane - raz padło, wymieniłem na drugie po regeneracji które też padło ale oddałem na gwarancję, naprawili i problem też został rozwiązany. Po jakimś czasie pojawiło się szarpanie na 4-6 biegu przy obrotach rzędu 1200/1300 - 1600. Przy utrzymaniu gazu szarpie przez dłuższą chwilę i przestaje. Po mocniejszym dodaniu gazu szarpanie ustaje. Przepustnica została wymieniona - nic to nie dało. Auto było podłączane pod VCDSa i wartości na wtryskach są niemal fabryczne. Sprawdzanie było na postoju. Czy wie ktoś co może być przyczyną? Rozwiązał ktoś podobny problem? Edytowane 7 Czerwca 2022 przez Michaelllooo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach