Skocz do zawartości
sławo2

2.0 tdi wolniejsze nagrzewanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio zauważyłem ,że  90 stopni na wskaźniku mój passek osiąga nie po 5-6 km jak wcześniej a po 12 km. Jak już osiągnie 90 to trzyma niezależnie od warunków jazdy. Cóż może być tego przyczyną??

Jutro zamierzam wymienić pompę wody . Może pierścień się zaciął . Odłączenie wtyczki od zaworka pompy nic nie zmienia.

Miał ktoś taki problem??

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne , albo zimniej się zrobiło , albo może termostat nie domaga .

Próbowałem też dogrzać webastem , i do 80 stopni idzie dość szybko , ale od 80 do 90 stopni bardzo anemicznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tej samej temp na zewnątrz dwa razy dłużej się nagrzewa. Porównuję do zeszłego roku. Jeżdżę tą samą trasą codziennie do pracy i zazwyczaj zwracam uwagę na wskaźnik temp.

Może i termostat.

W lecie już zauważyłem ,że coś nie tak.

W dniu 25.11.2021 o 19:30, kubek197878 napisał:

jeździsz na dogrzewaniu ???

O jakim dogrzewaniu mówisz?/ Jeśli chodzi o elektryczną nagrzewnicę wnętrza, to mam ją włączoną.

 

 

Dzisiaj podłączyłem zaworek pompy na krótko do akumulatora i zacząłem jechać. Nagrzał się szybko jak kiedyś.  Chyba sterownik nie steruje zaworkiem- sprawdzę to na 100 % po weekendzie. Błędów brak.

Teraz wydaje mi się ,że stało się to po przeglądzie W ASO w sierpniu. Może aktualizacja oprogramowania jakaś była wyłączająca sterowanie pompą ,żeby nie zacięła się w pozycji zamkniętej co się często zdarza i silnik się przegrzewa??  Są to na razie moje przypuszczenia.

Wie ktoś coś na ten temat??

Edytowane przez sławo2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, sławo2 napisał:

Dzisiaj podłączyłem zaworek pompy na krótko do akumulatora i zacząłem jechać. Nagrzał się szybko jak kiedyś.  Chyba sterownik nie steruje zaworkiem- sprawdzę to na 100 % po weekendzie. Błędów brak.

Teraz wydaje mi się ,że stało się to po przeglądzie W ASO w sierpniu. Może aktualizacja oprogramowania jakaś była wyłączająca sterowanie pompą ,żeby nie zacięła się w pozycji zamkniętej co się często zdarza i silnik się przegrzewa??  Są to na razie moje przypuszczenia.

Wie ktoś coś na ten temat??

Ja nie robiłem żadnych aktualizacji od 2018 roku i działa u mnie podobnie jak u ciebie .

Ale czekam na twoją analizę  ....

A nie zaczoł ci się później  silnik przegrzewać ?

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U niego chyba pompa jest w pozycji otwartej jak nie dogrzewa. Jak sie pompa zatnie(jak u mnie oczywiscie:) w pozycji zamknietej to pod gorke rosla temperatura grubo powyzej 90 ale nawiew zalatwial problem.

 

PS. Dodam od siebie, ze jesli nie wymieniasz sam sobie pompy to chyba taniej wyjdzie wymienic za jednym razem caly rozrzad z pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompę wymieniłem sam- bez potrzeby. Nic to nie zmieniło , stara nie była zacięta . Na ale jak już wyjąłem...

Dopiero potem wpadłem ,żeby zaworek podłączyć do aku. Pisałem -na krótko przesłona w pompie działa i szybko grzeje. Zostało sprawdzić sterowanie. Wepnę diodę w obwód i będę widział czy sterownik załącza zaworek.

W dniu 27.11.2021 o 15:14, Marek3 napisał:

A nie zaczoł ci się później  silnik przegrzewać ?

Nie czekałem aż się przegrzeje, odłączyłem po osiągnięciu 90 stopni.

 

Dzisiaj jeździłem z VCDS i diodą wpiętą równolegle do zaworka pompy. Działą to tak: do 60 stopni pompa jest zamknięta, od 60 stopni do 68 zamyka się i otwiera na przemian co 10 sekund; potem stale otwarta. Do tych 60 grzeje się szybko a potem to trwa wieczność - na drodze lokalnej to z 15 km. 

Wymieniał ktoś termostat w B8 TDI??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz wpadł mi do głowy pewien pomysł dla tych co poruszają się głównie po lokalnych drogach, mieście. Wystarczy zamontować włącznik na ten zaworek i sobie sterować nim za pomocą włącznika z jakąś kontrolką.

Tak jak to kiedyś się zasłaniało chłodnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee.. to lipa. Myślałem, już żeby zrobić prosty układ elektroniczny biorący sygnał analogowy z czujnika temp silnika i podtrzymujący zaworek do np 85 stopni. Jest to jednak rzeźba jakby nie było.

Dzisiaj przejrzałem na ile się dało układ chłodzenia. Wykluczyłem termostat.

Pytanie do użytkowników TDI: jak u Was wygląda sprawa nagrzewania się silnika.??

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po około 6-7 km jest 80 st. , po około 2-3 km zaczyna grzać ale przy wł. dogrzewaniu.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem termostat-bez zmian. Do 80 na wskaźniku idzie szybko a potem b. wolno. 90 na wskaźniku to w rzeczywistości 75 stopni

 

Czujnik jest w obudowie termostatu. VCDS pokazuje 75 wskaźnik 90. Wynika to z oprogramowania i jest tak w VAG od lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie samego termostatu 

wczoraj jadąc bardzo grzecznie przy -1st na zew, zauważyłem,  że wskazówka na 90st wskoczyła po dobrych 15-18km drogi ( dogrzewanie włączone, rozrząd wymieniony, wiec o to nie pytam, itd itp). Generalnie juz od pewnego czasu widzę, że żeby było 90st na szafie, trzeba przejechać dość dłuższy odcinek.  Jak już wskoczy na te 90 i  powiedzmy zatrzymam sie na parkingu, wskazówka stoi w miejscu, nie opada ( tak jakby termostat był jednak dobry) 

przymierze się chyba do wymiany, bo widze ze nie jest to skomplikowane i dość szybki zabieg, raczej nie zaszkodzi a pomóc może,  tylko przeglądając właśnie znany portal, w zależności od różnych producentów, występują dwa jakby rodzaje termostatów a raczej dwóch punktów otwarcia. Jedne otwierają sie przy 87st a drugie przy 92, wszędzie jest opis że jest to zamiennik 04l121113c, że do tego samego auta, do tego samego silnika .

STAD MOJE PYTANIE, jaki powinien być ori, 87 czy 92?,  w etce nie ma nic o st otwarcia, w rękach oryginału nie mam aby zobaczyć czy coś jest gdzieś nabite, znalazłem jeden ori na necie ale jest fabrycznie zapakowany a na etykiecie poza nr, nie ma nic o stopniach. Na logikę na zime lepszy 92 ale w lecie lepszy byłby 87

Co o tym myślicie, ktoś coś podpowie?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny termostat jest na 92 stopni i jest produkowany przez Vernet.Ja złożyłem taki TH7280.92j Wymiana  nic nie daje. U mnie przy 130 na s-ce nagrzewa się po 12 km.

 

 

 

Edytowane przez sławo2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B8 tdi jest automatyczne dogrzewanie i silnik szybciej się rozgrzewa ale trzeba to uaktywnić w menu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To automatyczne dogrzewanie które aktywujesz w menu AC  to tkz elektryczna "farelka" która potrafi w miarę szybko puścić ciepło nadmuch na szybę itp.

Nie ma to nic wspólnego z szybszym rozgrzewaniem silnika. To nie ogrzewanie postojowe czy tradycyjny spalinowy dogrzewacz jaki fabrycznie był w starszych modelach PQ np. Touran i sam startował poniżej 4stopni ogrzewajac płyn chłodniczy.  

Edytowane przez jeżutp
nie cytujemy w całości posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  mam podobny problem z długim nagrzewaniem w B8

Zauważyłem ostatnio że podczas nagrzewania się, temperatura kilkukrotnie spada, zanim osiągnie 90 stopni. Do 60 stopni nagrzewa się dosyć szybko, ale później temperatura spada do około 53st. później znowu wzrasta do 60 i spada. Po około 5 kilometrach nadal mam około 60 stopni. Po około 15 kilometrach nagrzewa się do 90 stopni i już trzyma.

Zastanawiam się czy to jest normlane że temperatura kilkukrotnie spada zanim osiągnie 90 stopni? Czy może coś jest nie tak z termostatem i się za wcześnie otwiera? 

Edytowane przez krzyychoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności