sławo2 Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2021 Witam! Ostatnio zauważyłem ,że 90 stopni na wskaźniku mój passek osiąga nie po 5-6 km jak wcześniej a po 12 km. Jak już osiągnie 90 to trzyma niezależnie od warunków jazdy. Cóż może być tego przyczyną?? Jutro zamierzam wymienić pompę wody . Może pierścień się zaciął . Odłączenie wtyczki od zaworka pompy nic nie zmienia. Miał ktoś taki problem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2021 A moze zimniej sie zrobilo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2021 jeździsz na dogrzewaniu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2021 Mam identyczne , albo zimniej się zrobiło , albo może termostat nie domaga . Próbowałem też dogrzać webastem , i do 80 stopni idzie dość szybko , ale od 80 do 90 stopni bardzo anemicznie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2021 (edytowane) Przy tej samej temp na zewnątrz dwa razy dłużej się nagrzewa. Porównuję do zeszłego roku. Jeżdżę tą samą trasą codziennie do pracy i zazwyczaj zwracam uwagę na wskaźnik temp. Może i termostat. W lecie już zauważyłem ,że coś nie tak. W dniu 25.11.2021 o 19:30, kubek197878 napisał: jeździsz na dogrzewaniu ??? O jakim dogrzewaniu mówisz?/ Jeśli chodzi o elektryczną nagrzewnicę wnętrza, to mam ją włączoną. Dzisiaj podłączyłem zaworek pompy na krótko do akumulatora i zacząłem jechać. Nagrzał się szybko jak kiedyś. Chyba sterownik nie steruje zaworkiem- sprawdzę to na 100 % po weekendzie. Błędów brak. Teraz wydaje mi się ,że stało się to po przeglądzie W ASO w sierpniu. Może aktualizacja oprogramowania jakaś była wyłączająca sterowanie pompą ,żeby nie zacięła się w pozycji zamkniętej co się często zdarza i silnik się przegrzewa?? Są to na razie moje przypuszczenia. Wie ktoś coś na ten temat?? Edytowane 26 Listopada 2021 przez sławo2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, sławo2 napisał: Dzisiaj podłączyłem zaworek pompy na krótko do akumulatora i zacząłem jechać. Nagrzał się szybko jak kiedyś. Chyba sterownik nie steruje zaworkiem- sprawdzę to na 100 % po weekendzie. Błędów brak. Teraz wydaje mi się ,że stało się to po przeglądzie W ASO w sierpniu. Może aktualizacja oprogramowania jakaś była wyłączająca sterowanie pompą ,żeby nie zacięła się w pozycji zamkniętej co się często zdarza i silnik się przegrzewa?? Są to na razie moje przypuszczenia. Wie ktoś coś na ten temat?? Ja nie robiłem żadnych aktualizacji od 2018 roku i działa u mnie podobnie jak u ciebie . Ale czekam na twoją analizę .... A nie zaczoł ci się później silnik przegrzewać ? Edytowane 27 Listopada 2021 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2021 U niego chyba pompa jest w pozycji otwartej jak nie dogrzewa. Jak sie pompa zatnie(jak u mnie oczywiscie:) w pozycji zamknietej to pod gorke rosla temperatura grubo powyzej 90 ale nawiew zalatwial problem. PS. Dodam od siebie, ze jesli nie wymieniasz sam sobie pompy to chyba taniej wyjdzie wymienic za jednym razem caly rozrzad z pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #8 Napisano 27 Listopada 2021 Pompę wymieniłem sam- bez potrzeby. Nic to nie zmieniło , stara nie była zacięta . Na ale jak już wyjąłem... Dopiero potem wpadłem ,żeby zaworek podłączyć do aku. Pisałem -na krótko przesłona w pompie działa i szybko grzeje. Zostało sprawdzić sterowanie. Wepnę diodę w obwód i będę widział czy sterownik załącza zaworek. W dniu 27.11.2021 o 15:14, Marek3 napisał: A nie zaczoł ci się później silnik przegrzewać ? Nie czekałem aż się przegrzeje, odłączyłem po osiągnięciu 90 stopni. Dzisiaj jeździłem z VCDS i diodą wpiętą równolegle do zaworka pompy. Działą to tak: do 60 stopni pompa jest zamknięta, od 60 stopni do 68 zamyka się i otwiera na przemian co 10 sekund; potem stale otwarta. Do tych 60 grzeje się szybko a potem to trwa wieczność - na drodze lokalnej to z 15 km. Wymieniał ktoś termostat w B8 TDI?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #9 Napisano 29 Listopada 2021 Teraz wpadł mi do głowy pewien pomysł dla tych co poruszają się głównie po lokalnych drogach, mieście. Wystarczy zamontować włącznik na ten zaworek i sobie sterować nim za pomocą włącznika z jakąś kontrolką. Tak jak to kiedyś się zasłaniało chłodnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2021 (edytowane) Eee.. to lipa. Myślałem, już żeby zrobić prosty układ elektroniczny biorący sygnał analogowy z czujnika temp silnika i podtrzymujący zaworek do np 85 stopni. Jest to jednak rzeźba jakby nie było. Dzisiaj przejrzałem na ile się dało układ chłodzenia. Wykluczyłem termostat. Pytanie do użytkowników TDI: jak u Was wygląda sprawa nagrzewania się silnika.?? Edytowane 1 Grudnia 2021 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2021 (edytowane) po około 6-7 km jest 80 st. , po około 2-3 km zaczyna grzać ale przy wł. dogrzewaniu. Edytowane 2 Grudnia 2021 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2021 Dzisiaj wymieniłem termostat-bez zmian. Do 80 na wskaźniku idzie szybko a potem b. wolno. 90 na wskaźniku to w rzeczywistości 75 stopni Czujnik jest w obudowie termostatu. VCDS pokazuje 75 wskaźnik 90. Wynika to z oprogramowania i jest tak w VAG od lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2022 Mam pytanie odnośnie samego termostatu wczoraj jadąc bardzo grzecznie przy -1st na zew, zauważyłem, że wskazówka na 90st wskoczyła po dobrych 15-18km drogi ( dogrzewanie włączone, rozrząd wymieniony, wiec o to nie pytam, itd itp). Generalnie juz od pewnego czasu widzę, że żeby było 90st na szafie, trzeba przejechać dość dłuższy odcinek. Jak już wskoczy na te 90 i powiedzmy zatrzymam sie na parkingu, wskazówka stoi w miejscu, nie opada ( tak jakby termostat był jednak dobry) przymierze się chyba do wymiany, bo widze ze nie jest to skomplikowane i dość szybki zabieg, raczej nie zaszkodzi a pomóc może, tylko przeglądając właśnie znany portal, w zależności od różnych producentów, występują dwa jakby rodzaje termostatów a raczej dwóch punktów otwarcia. Jedne otwierają sie przy 87st a drugie przy 92, wszędzie jest opis że jest to zamiennik 04l121113c, że do tego samego auta, do tego samego silnika . STAD MOJE PYTANIE, jaki powinien być ori, 87 czy 92?, w etce nie ma nic o st otwarcia, w rękach oryginału nie mam aby zobaczyć czy coś jest gdzieś nabite, znalazłem jeden ori na necie ale jest fabrycznie zapakowany a na etykiecie poza nr, nie ma nic o stopniach. Na logikę na zime lepszy 92 ale w lecie lepszy byłby 87 Co o tym myślicie, ktoś coś podpowie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #14 Napisano 10 Stycznia 2022 (edytowane) Oryginalny termostat jest na 92 stopni i jest produkowany przez Vernet.Ja złożyłem taki TH7280.92j Wymiana nic nie daje. U mnie przy 130 na s-ce nagrzewa się po 12 km. Edytowane 10 Stycznia 2022 przez sławo2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #15 Napisano 13 Lutego 2023 W B8 tdi jest automatyczne dogrzewanie i silnik szybciej się rozgrzewa ale trzeba to uaktywnić w menu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #16 Napisano 14 Lutego 2023 (edytowane) To automatyczne dogrzewanie które aktywujesz w menu AC to tkz elektryczna "farelka" która potrafi w miarę szybko puścić ciepło nadmuch na szybę itp. Nie ma to nic wspólnego z szybszym rozgrzewaniem silnika. To nie ogrzewanie postojowe czy tradycyjny spalinowy dogrzewacz jaki fabrycznie był w starszych modelach PQ np. Touran i sam startował poniżej 4stopni ogrzewajac płyn chłodniczy. Edytowane 14 Lutego 2023 przez jeżutp nie cytujemy w całości posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyychoo Zgłoś #17 Napisano 16 Lutego 2023 (edytowane) Witam, mam podobny problem z długim nagrzewaniem w B8 Zauważyłem ostatnio że podczas nagrzewania się, temperatura kilkukrotnie spada, zanim osiągnie 90 stopni. Do 60 stopni nagrzewa się dosyć szybko, ale później temperatura spada do około 53st. później znowu wzrasta do 60 i spada. Po około 5 kilometrach nadal mam około 60 stopni. Po około 15 kilometrach nagrzewa się do 90 stopni i już trzyma. Zastanawiam się czy to jest normlane że temperatura kilkukrotnie spada zanim osiągnie 90 stopni? Czy może coś jest nie tak z termostatem i się za wcześnie otwiera? Edytowane 16 Lutego 2023 przez krzyychoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach