Bulo Zgłoś #1 Napisano 6 Grudnia 2020 Witam, w zeszłym tygodniu mechanik wymienił mi kompletną dwumasę ze sprzegłęm (z firmy LUK) oraz olej w skrzyni biegów (Fuchs titan sintofluid 75w - weszło około 2,1 - 2,2l) w moim passacie b6 ( 2009r, silnik CBBB, przebieg 350tyś, skrzynia 6 biegowa). Od wymiany przejechałem około 300km i stwierdzam że dużo ciężej jest mi wbić 1 i 2 bieg (jedynka w szczególności) reszta wraz ze wstecznym chodzą normalnie. Przed wymianą dwumasy 1 i 2 nie wchodziły idealnie gładko ale dużo lżej niż teraz. Czy orientujecie się może co może być tego powodem żebym miał jakieś rozeznanie ? bo w przyszłym tygodniu planuje dzwonić do mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darpola Zgłoś #2 Napisano 6 Grudnia 2020 Może źle wyregulowane cięgna wybieraka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #3 Napisano 6 Grudnia 2020 Czy sprzęgło łapie u samego dołu? Może nie do końca odpowietrzył wysprzęglik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulo Zgłoś #4 Napisano 8 Grudnia 2020 Sprawdzałem dzisiaj jeszcze i biegi na wyłączonym silniku chodzą bardzo gładko, bez najmniejszego oporu. Natomiast na odpalonym silniku 1 i 2 bardzo ciężko - niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Jeżeli chodzi o sprzęgło to nie łapie od samego dołu, tak mniej więcej od 1/4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2020 Sprzęgło nie wysprzęgla do końca . Powyżej 2-ki biegi są synchronizowane i dlatego wchodzą łatwiej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #6 Napisano 10 Grudnia 2020 Haha, skąd taki pomysł? Wszystkie biegi są synchronizowane w tej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ledorg Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2021 Mam bardzo podobny problem co Bulo. CBAB 140KM@190KM, przebieg ok 250 tys. km, 6-biegowa skrzynia biegów. Sprzęgło było wymieniane ok pół roku temu, dwumasa ok 2 miesiące. Problem haczących biegów zaczął się kiedy już musiałem wymieniać koło dwumasowe. Objawy: Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bezproblemowo. Przy włączonym natomiast haczą w przy wrzuceniu każdego biegu, ale tylko gdy wcisnę sprzęgło pierwszy raz. (wrzucam sprzęgło - jakikolwiek bieg, który wrzucę haczy. Przy ciągle przytrzymanym sprzęgle kolejne wchodzą normalnie). Wyregulowałem cięgna wybieraka, ale niewiele to pomogło. Poza tym zauważyłem niewielki (ok 3cm) luz na początku wciskania sprzęgła - nie łapie od samego początku. Dodatkowo podczas jazdy, gdy przyśpieszam to przy wrzucaniu biegów w górę słychać cichy i niewielki chrobot przy samej końcówce dociśnięcia sprzęgła. Zrzucając biegi w dół już tego nie słychać. Prawdopodobnie też nie był dawno wymieniany olej w skrzyni biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulo Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2021 Ja jestem już umówiony z mechanikiem który wymieniał mi dwumase i prawdopodobnie 11-12 styczeń zostawiam auto u niego. Ma sprawdzać co może być tego powodem. Miałem auto zostawić już przed swiętami ale troche skomplikowały mi się pewne sprawy i nie mogłem zostać bez auta. Jak coś się dowiem albo uda mu się znaleźć przyczynę tego to dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mihu1986 Zgłoś #9 Napisano 16 Kwietnia 2021 I co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulo Zgłoś #10 Napisano 16 Kwietnia 2021 Problemem okazał się wybierak/mechanizm przełączania (numer cześci w moim modelu 02Q301230B). Delikatnie wyrobiło frezy. Zastanawiam się tylko co było tego powodem ? Bo patrząc na to że tej części o tych numerach praktycznie nie można kupić (ani oryginału ani zamiennika) sądze, że ten element raczej nie powinien ulec uszkodzeniu. Oryginalna częśc na stronach zagranicznych w przeliczeniu kosztuje około 1200zł. Na polski stronach nigdzie nie znalazłem tego dostępnego. Na allegro są obecnie 2 używki w granicach 300-400 zł. Nie wiem co mechanik wykombinował z tym frezem bo samego frezu nie da się wymienić ale działa. Zobaczymy tylko jak długo. Za robocizne zapłaciłem całe 50zł... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojoo Zgłoś #11 Napisano 16 Kwietnia 2021 miałeś ten problem na każdym biegu i bez względu na to czy silnik był zimny czy ciepły? U mnie się pojawił problem z ciężkim wrzuceniem 1 i 2 jak jest zimny. po ok 2-3 km wszystko wraca do normy... najgorsze jest to, że jak się już toczę i dojeżdżam np do skrzyżowania to musze zatrzymać auto żeby bieg wszedł bez oporu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulo Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2021 Problem był głownie z 1, dwójka chodziła tylko ciężej niż normalnie. Niezależnie czy silnik ciepły czy zimy. Wszystkie pozostałe biegi + wsteczny chodziły normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ledorg Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) Bulo, dzięki za inspirację. Byłem wcześniej u mechanika, który specjalizuje się w Passatach. Twierdził, że tak skrzynia powinna chodzić. Teraz odwiedziłem specjalistę od skrzyń biegów. Wg. niego jest ok... Chyba jestem skazany sam na rozwiązanie mojego problemu. Powiedz, czy chodziło wyrobienie dokładnie tego fereza? Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez Ledorg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojoo Zgłoś #14 Napisano 23 Kwietnia 2021 W innym passacie w którym porównywałem to nie występuje więc chyba zostaje wymienić skrzynie bo to może się pogłębiać... poza tym drążek mocno wibruje jak się jedzie i jest wbity bieg (w drugim nie ma tego objawu) oraz wyje na 2 biegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulo Zgłoś #15 Napisano 24 Kwietnia 2021 Ledorg tak, chodzi dokładnie o ten frez :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ledorg Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2023 (edytowane) Ciągle stoję z tematem haczących biegów. Niedawno wymieniłem pompkę sprzęgła oraz płyn hamulcowy. Układ jest odpowietrzony prawidłowo. Moim zdaniem pozostał wysprzęglik w środku skrzyni biegów. Teraz pytanie do was. Jeżeli przez miesiąc poziom płynu w zbiorniczku zmalał o ok. 2mm, to można założyć, że sam wysprzęglik puszcza i jest do wymiany? OK. rok temu zauważyłem wyciek jak na zadęciu. Wysprzęglik? Edytowane 2 Stycznia 2023 przez Ledorg Dodane zdjęcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach