blasterpl Zgłoś #1 Napisano 17 Kwietnia 2020 Zakupiłem VCDS-a i zrobiłem pomiar przyspieszenia ? 0-100 14s . Od początku czułem , ze auto jakoś nie za bardzo chce jechać. Tak do polowy gazu to przyspiesza ok ale powyżej polowy gazu to mogę wcisną do dechy i odpuścić na polowe a auto jedzie cały czas tak samo. Gdzie szukać przyczyny? Na LPG i Benzynie tak samo. Accel lpg.txt LOG-01-002-033-118.CSV Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2020 Wrzuć te logi tu, bo tak jest super nieczytelnie. http://vaglogi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blasterpl Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2020 (edytowane) https://log.tunezilla.com/chart/403084#H8KLCABieMKZXgIDdcKOw5sKwoMwDMKGw58lw5cpWE8vI15ka8KmBcK1w5LDhsOhw7bDtMKzFkTChl7DpsO/w75DwpoGPMKPw67DjcOKwpBQYAHDlFjCtHglw6dRfsK6w7FhJ1bCnXfDixwAwrMkDsOOw5svbydCw4cTexLChkTCpjd7UcOiw5TCqmjCtTHCkTLCvTXCp8O2DCsUwr9wJGTCjMO6HGbDsMK2w6tlL8Obwpwnw5BkWGAdw7/DgsKyRcOQwrvChRZxYR7DrF7CqcOLwqshfQzDvcKTw7zClhTCt8KkwrwlFcK+aAjCl8KoTsKhw7YHJHUoBX4BAAA= Wrzuciłem jak wyżej bo tu maja opcje wykresów i chyba lepiej wszystko widać. Czy ciśnienie doładowania powinno spadać tak jak na wykresie? Czy ktoś mógł by podrzucić logi doładowania (115 lub 118) w miarę zdrowego , seryjnego 1.8t 150KM ? Zrobiłem dziś loga jak trzeba , na benzynie , na płaskim odcinku drogi i 3 bieg. https://log.tunezilla.com/s/sr2NkVIU LOG-ben.csv Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez mkpol uzyj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem .. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) logi znajdziesz bez problemu. Wystarczy na stronach vaglogi, malonetuning czy nawet to tunezilla klikanac coś w stylu " Find more logs or groups for the part number 4B0 906 018 DH" -chodzi o tem part number/componenet number i Ci pokaze wszystkie logi silników takich jak Twój. Nie trzeba logów. Startujesz z 1500RPM, przy 2500RPM powinieneś otrzymać zadane około 1500bar (to co w specifed), a potem powinno się różnić +/-100 actual do specifed. Twojemu logowi/logu czy jak to tam nazwać dużo brakuje do ideału bo start jest od 3000RPM. Nie mniej jednak po chwili turbina bije to co trzeba. I trzyma jak trzeba. Nic jej nie jest. Nie pamiętam ile się rozpędza w pasacie to seryjne 1.8T ale jak twierdzisz że za wolno to najczęściej w takich przypadkach problem jest z przeniesieniem napędu. Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez zwonko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blasterpl Zgłoś #5 Napisano 18 Kwietnia 2020 Najgorsze jest to , ze ja nie wiem czy to co prezentuje mój Passat to jest dobrze czy za wolno. Do myslenia dol mi pomiar zrobiony Vag-iem : Metric units 0 to 100 km/h: 14.3 +- 0.60s 400m: 19.6 +- 0.60s, @116 km/h 90-120 km/h: 200 meters: 12.9 +- 0.60s, @92 km/h Jeśli mu wierzyć no to jest dramatycznie słabo . Nowa seria ma chyba 9.1s do 100km/h. Sprzęgło nie ślizga , trakcja jest wiec co 1.8t porostu tak traci z wiekiem na wigorze ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) Nie wiem w jaki sposób to VAG mierzy. Jest programik nakladka KPOWER na vag. Mozna tam odczytać pi razy drzwi KM. Jeśli to nie napęd, turbo zdrowe... no to cóż. Obstawiałbym że silnik ma już najlepsze lata za sobą. Pomiar kompresji może coś pomoże. EDIT: Teraz sprawdziłem drugi log. W pierwszym logu nie było tego widać ale w drugim widać. Dawno masz autko? Przepływka bardzo możliwę że nie orginalna Boscha, a VAGi innych nie lubią. Twoja zawyża. Powinna pokazać jakieś 120 pokazuje 155. to sporo za dużo. W konsekwencji auto powinno jechać zalane jak Pan z pod sklepu a o dziwo sonda mówi, że tragedii nie ma. Odepnij zobacz czy coś się zmieni. Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez zwonko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blasterpl Zgłoś #7 Napisano 18 Kwietnia 2020 Wiec tak , Auto mam 2 tyg. przeplywke wymieniłem na nowa , zamiennik Hella . Poprzednia przeplywka zaniżała (pokazywała max 110) , ta dla odmiany zawyża ale auto jedzie tak samo na starej i na nowej. Dzis mierzyłem kompresje i na ciepłym silniku mam: 10 , 9 , 8.5 , 10 bar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #8 Napisano 18 Kwietnia 2020 Rewelacji z tą kompresją to nie ma. Ale sorki nie jestem w stanie powiedzieć czy może to wpłynąć na takie spowolnienie autka. Ja cały czas mimo wszystko obstawiałbym sprzęgło... ale jak jesteś go pewien to próbuj podpytać gdzieś gdzie Ci powiedzą coś na temat tej kompresji coś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) także komprecha narazie ok masz, ale jeżeli masz 150KM bez programu a przepływka mierzy 155+ (wychodzi koło 190KM) tzn komputer podlewa więcej paliwa niż potrzebuje, niestety ale przepływka tylko oryginał bo inne to loteria- wymień filtr powietrza jak jeszcze nie wymieniałeś i wyczyść puche, trubo możesz przejrzeć czy nie pada już ( ilość oleju przed intercoolerem) Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez janekg16 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blasterpl Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2020 No wiec sprawa się wyjaśniła , czepiałem się bardzo zdrowego egzemplarza. Po zmapowaniu jest już przyzwoicie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2020 Tzn. co się wyjaśniło? 14 sekund do 100 to ma Corsa 1,2 z 2000 roku. Najsłabszy passat B5 z silnikiem 1,6 to chyba 12,5 sekundy. Więc nie wiem za bardzo co tu się wydarzyło z twoim autem. Miał 150 KM i robił setkę w 14 sekund, a teraz ma 180 i robi w 12 i jest przyzwoicie, czy jak? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blasterpl Zgłoś #12 Napisano 29 Kwietnia 2020 Pomiar był źle wykonany. Moje wcześniejsze auto miało 300KM i 520Nm wiec gdy się przesiadłem do Passata to wiadomo jakie było odczucie NIE-JEDZIE !!!! Tuner który robił mapę był zdziwiony ze z takim przebiegiem auto trzyma seryjne parametry nawet z nawiązka i z lekka mnie obśmiał ze wymyślam ze nie jedzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 30 Kwietnia 2020 To ile teraz do setki? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #14 Napisano 30 Kwietnia 2020 23 godziny temu, blasterpl napisał: sprawa się wyjaśniła Zatem wymyśliłeś problem nikomu innemu wcześniej nie znany, po czym go bohatersko rozwiązałeś. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach