Jump to content

zwonko

  • Content count

    439
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

About zwonko

  • Birthday 03/15/1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Dominik
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rzeszów Tarnów

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2002

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. no korekta jest... po wcisnieciu gazu tragiczna. Nie wiem skąd. Tak to wygląda że sonda działa jak trzeba, korekta po wysokości, zużycie sondy w normie tez dobrze.. Zrób co wiesz że jest źle... Możesz też sprawdzić szczelność wg tego filmiku, może się jeszcze coś znajdzie. Od 5:47
  2. Wszystko wygląda OK. Naprawdę nie widzę czego się czepić...
  3. jeszcze mozesz popatrzec tu: ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51245020.pdf ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51235020.pdf pomierzyć napięcie itp na MAF: https://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=59893 https://easyautodiagnostics.com/vw/1.8L/maf-sensor-tests-1 (strony 2,3) https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/direct_injection_and_glow_plug_system_with_distributor_pump_as_of_05.99/fuel_preparation_system_diesel_injection/checking_components_and_functions/checking__air_mass_meter_g70/ Jak będziesz robić logi to na koniec zrób statyczny 004+006. Dosłownie 30sekund.
  4. Nie odpowiem ale wydaje mi się, że nie zobaczy tego tak łatwo. Chyba, że jeździł z Tobą i wszystko sprawdzał. W miare. Przepłwykę sprawdza się na dwie rzeczy: 1) wskazanie około 80%moc przy 6000RPM. Ciężko stwierdzić dokładnie ale na pewno jesteś blisko. 2) równy przebieg wykresu RPM-MASS FLOW. U Ciebie są skoki, ale nie wiadomo czy spowodowane mieszanką czy czym... No bo w 1.8T to najczęściej pada. Taki wiek że czas na wymianę. To na koniec zrób log dynamiczny i statyczny z odpietym przepływomierzem. Weź ze sobą kawałe kpapieru, niewielki paragon, i jedź blisko wydechu, obserwuj czy nie drga. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17887/P1479/005241 Opis błędu na końcu zobacz... No ale skoro szczelność sprawdzałeś... sam nie wiem. Tu znowu coś piszą o alternatorze: https://a4-klub.pl/topic/285361-17887-brake-boost-vacuum-kilka-innych-błędów/ Jak prąd będzie kiepski to będzie wszystko warioawć... Sprawdzałeś napięcie w przepłwyce? Kompresja jak?
  5. To dziwne bo widać jakieś skoki na przepływie. Co też ciekawe to górą mieszanka zaczyna lepiej wyglądać. Skoro kolektora jesteś pewny to została Ci sonda... No ewentualnie, ale to chyba rzadkość w tych autach... ECU. Chyba że ktoś coś namodził przy nieumiejętnej obróbce softu.
  6. Wiele tu się nie nadiagnozuje. Wg tego co piszesz wszystko sprawne i sprawdzone. Zakładając, że wszystko co wymieniłeś kupiłeś sprawne (a niestety w dzisiejszych czasach nowe nie równa się sprawne), a wszystkie rzeczy zostały dobrze sprawdzone (chodzi mi o szczelność i ciśnienie paliwa) to zostają dwie rzeczy: - wydech - wiem, że nowy, ale chinol i pytanie czy dobrze przylega itp czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Tylko sprawdzenie fizyczne - sonda. Zrób log statyczny 033 tak 4 minuty. Zrób log 002+033 z jazdy, nie strikte dynamiczny, przyspieszaj zwalniaj gwałtownie mniej gwałtownie itp. Zrób logi statyczne grup 034+036+037 Z innych rzeczy, ktoś CI przeszkadzał w logu 002+033? Odczuwasz jakieś objawy poza spalaniem? Brak mocy, wypadające zapłony? Turbo CI przeładowuje btw więc z tą regeneracją to chyba nie do końca umiejętnie ktoś robił (chyba że regenerował inny a montował i regulował inny). No chyba że to nie orginalne turbo.
  7. zwonko

    Logi 1.8 ADR passat b5 - prośba o pomoc

    Edytuj post bo jest podwójny. Pewnie mógłby jeździć na 5W40 Na diagnostyce trochę tak, na mechanice kiepsko. Nie jestem alfą i omegą. Znam się na pracy silnika odnośnie sterownia dawką itp. Miałem problem duży z LPG i nieszczelnością i na tym się coś nauczyłem tu bym się nie dziwił. ADR to nieuturbiony AGU, stary sterownik, nie ma tu licznika missfire; niestety. Nie powiedziałem , że jest OK, ale... raczej nie dawłaby objawów o których mówisz. Prędzej lekki spadek mocy. To ciekawe co mówisz. Nie miałem okazji sprawdzić tego, ale pewien mądry człowiek mi powiedział, na pewno ma rację, że w momencie typowego wypadnięcia zapłonu (niespalenie mieszanki, kiepska iskra, bardzo zła mieszanka) wskazanie zawsze pójdzie na ubogo. Logiczne zatem jest żeby spalanie chwilowo wzrosło, bo komputer chce wyrównać ubogą mieszankę. Dlaczego pójdzie na ubogo, prosta rzecz, normalnie spala się paliwo+powietrze. Coś tam z tego trafia do sondy, która melduje że wszystko jest ok. Jak wypadnie zapłon, nie ma spalania paliwa i powietrza, powietrza do sondy doleci znacznie więcej. Zatem, Twój problem polega na podlewaniu paliwem, w wyniku czego sonda melduje bogato, dawka jest obcięta, spalanie spada. Mamy jakiś trop. W grupie 008 masz dwie korekty. W polu dwa na jałowych, w polu 3 "na biegu" (w cudzysłowiu, bo to nie do końca znaczy że z włączonym biegiem). Jeśli mówimy o tej z pola 2 to idealnie siedzi to z tym co napisałem wyżej (podlewanie paliwem) i z tym co mówisz (czkawki itp na wolnych). Zakładam że masz manualną skrzynię, wtedy pole 3 równa się 0. W drugim polu...wskazanie może zależeć od kilku rzeczy. Między innymi zużycia silnika i nieszczelności, ale generalnie mieścisz się w normie (przy czym te często są przez VW dość optymistyczne, i lepiej jak są mniejsze niż zakłada VW). Odchyłka do -1,7 do +1.7 więc myślę, że Twoje jest ok. Nie do końca rozumiem instrukcję w tym miejscu, to co jest w niej napisane wydaje mi się mało logiczne, a w instrukcjach są też błędy...jakbym miał log statyczny 004+005 to może coś więcej bym powiedział (z naciskiem na może). Aktualny statyczny z obu paliw też bym chętnie zobaczył. Szkoda. To dużo mówi... U Ciebie jest to raczej dość proste, dostęp do świec jest... U mnie np. trzeba rozbierać kolektor. Sprawdzenie ciśnienia dobrze by było zrobić. Nie kosztuje to raczej wiele. Jeśli to tak jak myśle kwestia wyciągnięcia nowych świec (czyli lekko pójdzie) i włożenia wakuometra, to powinno kosztować koło 50zł. Wg mnie problemem jest... LPG. Konkretnie lejący wtryskiwacz. Może to też być N80 (EVAP). Te dwie rzeczy bym wziął do sprawdzenia. Dość proste do diagnozy i oby to było któreś z tych. Wtrsykiwacz LPG - nie masz dostępu do softu LPG, co by ułatwiło rozważanie, ale nie dałoby 100% pewności. 100% pewność da po prostu odcięcie LPG, zakręcenie na butli, a jeszcze lepiej wyjeżdzenie. Dodatkowo zalecam wypięcie bezpiecznika ECU LPG (jest gdzieś przy ECU często w takiej czarnej małej obudowie). Będziesz mieć pewność, żę LPG nie ma nic do gadania. N80 - lokalizujesz N80, jeden z przewodów gumowych leci do kolektora ssącego. Znajdujesz miejsce "wpięcia w kolektor", odpinasz od kolektora, przewód niech wypuszcza spaliny w kosmos, a miejsce gdzie było wpięcie do kolektora trzeba zaślepić, żeby nie ciągło lewego powietrza. Powodzenia.
  8. 1.8T w dieslu W benzynie masz czerwone koło 6500 i dotąd robimy logi (no 6200 styknie). No i logi robimy od 1500 z butem do oporu, aż do tych 6200. Te z autostrady nic nikomu nie dadzą. Prawdopodobnie masz siekniętą przepływkę. Zawyża. A zalanemu się średnio jeździ. Najlepiej załatwić jakąś na podmiankę. ta przypadłość o której mówisz to na inną część forum. Ja się na tym nie znam, ale generalnie może to być kwestia sprzęgła w nieodpowiednim stanie i jeśli ono ślizga to pożegnaj się z mocą bo nie ma co przenieść napędu. Może jakiś czujnik sprzęgła (https://a4-klub.pl/topic/380127-podnoszące-się-obroty-przy-wciśnięciu-sprzęgła/), a może to w ogóle normalne... wzrost nie jest jakiś duży. No chyba że autko ma LPG i ta przypadłość jest na LPG, to obstawiałbym co innego. Jeśli ma LPG to wypada skontrolaować co jest pod maską (tylko nie po papierach, a fizycznie) Pocieszające jest to, że to raczej nie turbo bo to pompuje jak TRZA.
  9. zwonko

    Logi 1.8 ADR passat b5 - prośba o pomoc

    Niestety pierwszy link mi nie działa. W drugim, wskazania są deczko niskie jak na ten silnik, przy 6000 warto by zeby było 100. No ale może to kwestia wieku już. Po co Ci MAF - po to żeby ECU wiedział ile paliwa ma wlać na daną ilość powietrza. Czemu wskazania są podobne - bo logi robi się w OL - auto jedzie na bogatej mieszance- auto czy ma MAF czy nie korzysta ze sztywnej mapy, a dopiero gdyby było bardzo nie tak to sonda wkracza do akcji. Nie spodziewaj się więc, że odczujesz różnicę gdy auto jedzie ze sztywnej mapy - na podstawie MAF lbu gdy odpięty wylicza z przepustnicy, obrotów i czegoś tam jeszcze. Odczułbyś różnice gdyby różnica wskazań MAFu była by duża (zaniżana lub zawyżana). Wtedy na podstawie MAFu zostanie dobrana dawka - która, ze wzgledu na przekłamanie będzie nie taka jak powienien dostać silnik. Normalnie auto jedzie w CL - zmiany przepływu są dość dynamiczne, a dawka dąży do mieszanki stechiometrycznej. Ciężko żeby dobrać odpowiednią dawkę bez MAFu. No i normy muszą być spełnione
  10. zwonko

    Passat B5 1.8 ADR

    Wszystko poza przepływomierzem nieciągłe. Czyli pewnie przepływka. Pasowałby log.
  11. Błędy stałe? Sporadyczne? Przecież zmieniałeś czujnik położenia wału to skąd jego błąd? Może wadliwy. W 091+093 może coś wyjść.
  12. Widziałem temat. Co mi z niego. Ja napisałem co wg mnie moze być. MOze jakby logi były to moze coś jeszcze by wyszło. Wg mnie to nie zmienne fazy ale moge sie mylić.
  13. Orobiłeś się nie potrzebnie. No i pomieszałeś logi, niektóre są dwa razy statyczne itp Dynamiczne: 002+033 (PB i LPG), 003+020 (Pb), 115+118 (Pb), ewentualnie 091+093 (Pb) (tu powinny być fazy) Statyczne 033 z przełączaniem paliw. 4minuty ciągłego logu, po minucie zmiana, LPG,Pb,LPG,Pb, zmianę znaczyć przyciskiem MARK. przeglądając logi to tak: -coś tam ubogo na wolnych widać. -turbo bije ładnie -przepływ wydaje mi się troche za duży - przy czym logi robi się do ponad 6000RPM (6200 styknie), zwłaszcza grupy 002 gdzie jest przepływ. Na koniec prawdopodbna przyczyna Twojego problemu to coś z zapłonem. Zwłaszcza drugi cylinder kuleje. Proponuje zamieć cewkę 1 z 2, i zrobić log 003+020. jak nei pomoże to świece i znowu log. Jak nie pomoże to kompresja do sprawdzenia. Profilaktycznie warto by sprawdzić szczelność.
  14. Na prawdę sporo tego. Wszystko short to ground. Jakieś zwarcie... może komp padł...
  15. zwonko

    1.8t AWT czy coś go boli?

    002+033 dyn robi się na obu paliwach. Przed każdym z tych logów kasuje się korekty-tj. trzeba skasować błędy, nawet jeśli błędów nie ma. 033 statyczny ze zmianą paliw. Poszukaj po moich postach jak. Na przepływie trochę brakuje, stąd pewnie lekko ubogo. Dlatego zalecam najpierw szczelność.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy