Jump to content

zwonko

  • Content count

    481
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

About zwonko

  • Birthday 03/15/1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Dominik
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rzeszów Tarnów

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2002

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. zwonko

    P0171 - mieszanka zbyt uboga - 1.8t b5fl

    To możliwe. Wszystko by wyszło w logach. Choć chip tunery częściej leje na potęgę niż za mało
  2. zwonko

    P0171 - mieszanka zbyt uboga - 1.8t b5fl

    wszystko czyli co? w 1.8T sprawa tego błędu jest częsta. Napisałem przyczyny wyżej.
  3. zwonko

    Prośba O Analizę FL 1.8T AWT

    Tutaj trzeba się zastanowić bardziej nad tym skąd tyle błędów a nie co to za błędy. Ecu i kable do ecu w porządku?
  4. zwonko

    1.8T AWT nierówna praca na jałowym

    Sam nie testowałem, ale ponoć dobry sposób na sprawdzenie to kartka papieru, taki powiedzmy paragon ze sklepu. I jedziemy tym wzdłuż wydechu. Jak zacznie drgać to wiadomo.
  5. zwonko

    1.8T AWT nierówna praca na jałowym

    Powiem tak. W Polsce jest względnie mało gazowników którzy znają się na tym co robią. Dużo łatwiej trafić na takiego co robi a się nie zna. Złota zasada lpg-forum mówi, że mapy są dla turystów. W ogóle w silniku jak u Ciebie patrzenie na mapy... sorry, masz sondę szerokopasmową, dokładny współczynnik lambda i na tej podstawie AFR. Nie zrobić z tego użytku... Nie powiedziałem, że LPG jest źle ustawione. Na wolnych wygląda to w porządku. Dynamicznie, jest pewna odchyłka na ubogo w pewnym zakresie obrotów, więc tu idzie podejrzenie na złe ustawienie. Przy czym może tak być, że to zbieg okoliczności, jest jakaś nieszczelność i na LPG zaciągło więcej powietrza, na PB mniej.. No chyba, że pomyliłeś logi PB/LPG (co byłoby korzystne bo mielibyśmy bardziej pewnego winowajce w postaci pompy) Prawda jest taka, że mapy coś mówią, ale opierają się na odczycie ciśnienia w kolektorze i czasu wtrysku. Zakładam, że robiłeś logi tak jak opisałeś. Na PB jest ubogo, więc na LPG też będzie ubogo. Mapki się ładnie pokryją bo dla danego czasu wtrysku ciśnienie będzie takie same. A na korektach na Twojej sondzie widać, że jest ubogo. Dlatego mówię, żeby nie cisnąć na LPG, bo uboga na LPG jest bardziej szkodliwa niż na PB. Jest jeszcze taka strona medalu, że może to sonda świruje i wtedy mapy są w ogóle o D rozbić. A przy Twoich błędach jest to możliwe. Przy czym na wolnych widać jej pracę także nie skreślałbym jej, zwłaszcza na tym etapie diagnostyki. Z tym trzymaniem ciśnienia, mam nadzieje, że nie mylisz ciśnienia i szczelności kolektora z ciśnieniem LPG. Po drugie, tu mogę się mylić, ale to co napisałem, czyli wężyk który spadł wcale nie wyklucza że "przy wyłączonym gazie układ też trzyma". Na 99% przy wyłączeniu LPG, wtryskiwacze są zamykane a więc ciśnienie będzie, zakładając że one są szczelne, że reduktor jest szczelny itp. Dlaczego myślę, że to może być wężyk... bo aż dziwne, że przy tak ubogiej mieszance spalanie stukowe jest praktycznie 0. Pojawia się tylko przy 3cim cylindrze i to na chwilę. Dlatego można by podejrzewać, że coś tam jest nie tak. Owszem mało to prawdopodobne że wężyk spadł, ale zdarza się często, że "wrzucacze LPG pod maskę" zapominają że w silniku turbo jest ciśnienie w kolektorze i preferuje się zakładanie obejm na wkrętki. Powiedz coś więcej o tym LPG... kiedy instalowane, może nawet gdzie, co jest instalowane, czy jest OBD, czy są włączone jakieś autoadptacje? Z tego że był odczytany jakiś błąd impendacji lambdy mniemam że to instalka z OBD. Bo jeśli to błąd odczytany strikte z ECU LPG, to też mamy przyczynę (choć nie wiem czy są takie ECU LPG które mierzą opór) Wiem, że wychodzę tu na osobę która zrzuca wszystko na LPG, ale wbrew temu, jestem w 1000000% za LPG, tylko, że w polskich realiach jest więcej partaczy niż faktycznych instalatorów. Jeszcze raz powiem, że pasuje zacząć od szczelności. Bo niestety to częsta przyczyna. A widziałem po forach też takich, którzy zarzekali się, że jest szczelnie niesprawdzając, logi mówiły swoje, oni swoje, i na końcu "o, dziura była, jak pięść"
  6. zwonko

    1.8T AWT nierówna praca na jałowym

    Ubogo w diabły. Dlatego pewnie log z pierwszego postu był taki dziwny. Musiało już autko jechać na awaryjnym. Na pierwszy ogień szczelność do sprawdzenia. Przy powiązaniu z błędem sprawdź nie tylko dolotu, podcisnienia ale obejrzyj też wydech. Przyjrzałbym się też wężykom doprowadzającym LPG do kolektora, czy czasem nie spadły, nie są nieszczelne. Jeśli szczelność wyjdzie to trzeba spr ciśnienie benzyny. Może być tak że to pompa pada a LPG jest pod nią, beznadziejnie, wyregulowane... Choć trochę za duży zbieg okoliczności. Objawem charakterystycznym padającej pompy Z czego można się w miarę cieszyć to raczej turbina i przepływka są ok. Na razie go nie ciśnij bo narobisz sobie szkód. Zwłaszcza na LPG.
  7. zwonko

    1.8T AWT nierówna praca na jałowym

    ok to widzę, ale nie wiadomo na czym były robione i raczej nie były przełączane paliwa. Zawsze pisz na jakim paliwie log. Na moje oko były na LPG wszystkie logi. Ale to tylko przypuszczenia. Moje uwagi do logów są ogólne bo powiedziałbym, że 80% logów jest robione niezgodnie ze sztuką. Mam nadzieje, że ktoś kto kiedyś znajdzie temat nie będzie miał już wątpliwości jak je robić. Pzdr.
  8. zwonko

    1.8T AWT nierówna praca na jałowym

    Logi są do powtórki. Dynamiczny: but w podłodze 1500do6200!!! 002+033 (koniecznie Pb oraz LPG), 003+020 koniecznie na Pb (na LPG nie robić), 115+118 Pb lub LPG (obojętne bo to logi turbiny). Statyczny, wolne orboty bez przygazówek, grupa 033 z przełączaniem paliw co 60s, LPG,PB,LPG,PB, zmienę paliwa znaczyć przyciskiem MARK. 4minuty ciągłego logu. Logi koniecznie na ciepłym silniku. Te logi które są są dziwne i niczego nie można być pewnym. Nawet domniemywać ciężko. Skoro jest check to podaj numer błędu.
  9. zwonko

    Pomoc w ocenie logów [1.8T AWT]

    juz dawno nie widziałem takich wskazań. Ja przyjmuje 125 przy 6000RPM. Wskazania są ok. Może te 120 przy 5000RPM były jak autka były młodsze. jak najbardziej. Podmienić miejscami i będzie wiadomo.
  10. zwonko

    Pomoc w ocenie logów [1.8T AWT]

    Na 3cim cylindrze widać lekkie spalenie stukowe. No i tak jak mówisz korekty. Szczelności jesteś na 1000% pewien?
  11. a ja tego wcale nie napisałem. Twoja była sieknięta. Przpeływki (oczywiście nie zaleca się tego robić) ale są zamienne miedzy silnikami. Pomijając stare w których nie było bosha.
  12. zwonko

    Prośba o analizę logów

    Mało tu osób od diesla ostatnio. Spróbuj może na jakieś inne forum.
  13. zwonko

    problem z przeładowaniem 1.8t awt

    tzw. gruszka.
  14. zwonko

    problem z przeładowaniem 1.8t awt

    Bije pieknie. Odepnij N75 i zrób log. Dołoadowanie powinno wynosić 0,3. Jak tak nie będzie to przestawiona.
  15. zwonko

    Analiza logów 1.8T APU

    Wg mnie będzie. Jedynie co to 3ci cylinder slabszy (swieca, cewka). A o dziwo przepłwy zwiekszył się tylko o 7g/s a róznica jest spora.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy