emtemic Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2020 Jestem posiadaczem Passata B8 2.0 Tsi ze skrzynia dsg od 2 tyg. Zauważyłem ze na zimnym silniku (pierwsze 5-10min jazdy) przy mocniejszym hamowaniu, np z 50 do 0 na czerwonym świetle auto albo gaśnie odrazu, albo po zahamowaniu auto wpada w jakieś wibracje i obroty spadają nawet do 500, po czym gaśnie albo tak wibracje utrzymują sie do zielonego światła. Dzieje się tak bez względu na to w jakim trybie jadę oraz czy system start-stop jest włączony lub nie. Nie pokazują się żadne błędy, tylko informacja żeby uruchomić auto ręcznie. Przy ciepłym silniku jeszcze mi sie to nie zdarzyło. Zastanawiam sie czy jest to jakiś system którego jeszcze nie umiem obsługiwać czy jest coś uszkodzone, ponieważ przed zakupem auto było dokładnie sprawdzone w aso i nic nie wykryli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2020 Jeżeli pojawia się komunikat na zegarach ,aby uruchomić ręcznie to jest problem techniczny z uruchomieniem auta (przerabiałem to ), niestety nie zawsze sterownik zapisuje w swojej pamięci błąd , lub usterka trwa zbyt krótko i nie jest zapisywana . Jeżeli w tym aso sprawdzali i faktycznie nie było żadnych usterek (być może były i je tylko skasowali ) ,to potrzebujesz bardzo dobrego diagnosty. Proponuję abyś sobie kupił tani ,ale przyzwoity interface i co jakiś czas samemu sprawdzaj czy są usterki , myślę że prędzej czy później coś się zapisze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emtemic Zgłoś #3 Napisano 10 Marca 2020 Pamiętasz jaka była przyczyna u ciebie skoro to przerabiałeś? Nie wiem czy sie nastawiać na koszty rzędu kilku tys. czy to jakaś pierdoła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #4 Napisano 10 Marca 2020 Ja mam diesla , więc to zupełnie coś innego , w sensie "przerabiałem " miałem na myśli że sterownik nie pokazywał żadnych błędów , dopiero po dłuższym czasie w końcu pokazał.Skoro serwis nie znalazł usterki u ciebie , to zapewne pojawi się ona tylko później ,dlatego radziłem ,abyś kupił jakiś inteface , i co jakiś czaś sprawdzał sobie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emtemic Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2020 Ok kupiłem sobie OBD Eleven Pro i mam 3 błędy, mam nadzieje ze to te odpowiedzialne za ta usterkę. Elektronika Silnika: 1.Czujnik położenia wałka rozrządu / wała korbowego - nieprawidłowe przyporządkowanie Kod błędu: P001600 Stan Sporadyczna. 2. Czujnik położenia wałka rozrządu / wała korbowego - niewiarygodny sygnał Kod błędu: P034100 Stan Sporadyczna. Elektronika układów informacyjnych Ograniczone działania - Z powodu wewnętrznej usterki komunikacji Kod błędu: B200DF0 Stan Sporadyczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2020 1 i 2 jak najbardziej może być twoja usterka. Dziwne tylko że oba czujniki , może coś z instalacją ,ew. sterownik , lub rozrząd ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2020 Przecież to jeden i ten sam czujnik podaje niewiarygodny sygnał albo wcale nie ma z nim komunikacji. Przyczyn może być wiele, od braku kontaktu na złączce poczynając na usterce zupełnie innego elementu magistrali CAN kończąc. No ale od czegoś trzeba zacząć, nowy czujnik to nie majątek, zacznij od wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2020 Sorry mój błąd. Na szybko przeczytałem czujnik wału , czujnik wałka rozrządu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emtemic Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2020 Ten będzie dobry? https://www.autoczescionline24.pl/metzger-7979989.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2020 Trochę za tani do tak dostojnej limuzyny. Kup Valeo za 200 żeby nie było że nowy i nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2020 (edytowane) To nie koniecznie musi być czujnik wałka , być może rozrząd (łańcuch) Edytowane 13 Marca 2020 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emtemic Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2020 (edytowane) Odwiedziłem 4 mechaników i każdy zdiagnozował to inaczej, do wymiany czujniki, napinacz z łańcuchem, cały rozrząd i tez była mowa o zmiennych fazach rozrządu. Zadzwoniłem do ASO zapytać jaki byłby koszt wymiany rozrządu, ale Pan był zdziwiony czemu to chce zrobić bo oni nie przewidują wymiany u mnie rozrządu wcale i zalecił przyprowadzić do nich auto na diagnostykę więc tak zrobiłem. Tam stwierdzili coś takiego: Błąd z czujnika Halla: 06K 906 433 B Nadajnik impulsów 06k 129 717 A Uszczelka 06K 133 073 Uszczelka N91 097 301 Śruba x8 N01 508 210 Nakrętka x2 Koszt części z wymianą ok 1500zł Po wymianie czujnika Halla może okazać się, że będzie do wymiany rozrząd. (Czyli jednak przewidują wymiane?) Po wpisaniu tego kodu w necie pokazuje że jest to czujnik położenia wału korbowego. Z tego co wyczytałem to są 2 czujniki, właśnie wału korbowego i położenia wałka rozrządu. Myślicie ze warto wymienić te 2 czujniki naraz? Bo wg skanera błędy dotyczą czujnika wałka rozrządu a wg aso czujnik wału korbowego. Nie sądziłem ze w miarę nowe auto może przysporzyć tyle problemów... Edytowane 18 Kwietnia 2020 przez emtemic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #13 Napisano 19 Kwietnia 2020 @emtemic silnik Ci gaśnie. Masz zdiagnozowaną usterkę czujnika. Po prostu go wymień. Nie ma się co zastanawiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2020 Diagnoza diagnozie nie równa. Panowie nie wiedzą co jest napewno zepsute ,więc chcą wymienić wszystko co na to wpływa . Czujniki mogą być sprawne , jeżeli będzie rozciągnięty łańcuch lub jego napinacz źle działa , lub fazy rozrządu będą źle działać ,sterownik też pokaże błąd wałka / wału. Dlatego diagnosta diagnozuje , a nie sterownik silnika czy tester. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2020 Tylko, że w tej całej wyliczance właśnie najczęściej psują się czujniki. I prawdopodobnie jest to najtańsza część z listy tych które mogły zawieźć. Nie ma sensu dotykać czegoś innego dopóki czujnik nie zostanie wymieniony. ASO wyraźnie wskazało na czujnik wału korbowego (nie rozrządu) czyli problem z rozrządem czy zmiennymi fazami jest w zasadzie wyeliminowany. Czym innym jest niezgodność sygnałów pomiędzy czujnikami co sugeruje problem z rozrządem (przestawienie, wyciągnięcie łańcucha itp) a błędny sygnał podawany z czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emtemic Zgłoś #16 Napisano 21 Kwietnia 2020 Wymieniłem czujniki i na razie przejechałem z 5km i nie zgasł, tylko raz nim dziwnie zawirowało ale muszę trochę więcej km zrobić żeby mieć pewność czy jest ok. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy u was przy włączonym zapłonie tez świecą się te 2 żółte ikony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #17 Napisano 21 Kwietnia 2020 Nie, nie swieca. Zwlaszcza check engine. Ale jak odpinales akumulator to pojezdzij troche i zobacz czy sama nie zgasnie. Jak nie to trzeba sprawdzic o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emtemic Zgłoś #18 Napisano 11 Maja 2020 (edytowane) Gdyby ktoś miał podobny problem to pomogła wymiana magnetycznego przestawiacza zmiennych faz rozrządu wałka ssącego. A ikonki EPC i Check engine mają świecić na włączonym zapłonie zawsze, problem pojawia się gdy nie gasną po uruchomieniu silnika. Aso 3 raz dało ciała bo to nie była żadna z rzeczy które stwierdzili. 4 razu nie będzie Edytowane 11 Maja 2020 przez emtemic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LANPAICE Zgłoś #19 Napisano 16 Grudnia 2021 Witam. Mam ten sam problem z tym silnikiem. I zanim znalazłem ten post zostawilem auto w aso czekam z nieciepliwoscia co stwierdzą. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LANPAICE Zgłoś #20 Napisano 22 Grudnia 2021 Diagnoza Aso : nastawnik magnetyczny walka faz rozrządu . To to samo co u EMTEMIC. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach