Jump to content

fb3

  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About fb3

  • Birthday 01/01/1975

Informacje osobiste

  • Imię
    Jurek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.8 TSI 180KM
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Odkręć silniczek, jest na 2 śrubki i po zdjęciu ręcznie cofnij śrubokrętem. Przy okazji przesmaruj cały mechanizm i sprawdź czy obudowa jest szczelna. Po złożeniu sam się skalibruje, nie słuchaj naciągaczy że do cofania tłoczków to komp potrzebny. Tak było w B6,7 i tak jest w B8.
  2. Podejrzałem ten .tar z najnowszymi mapami do DM i nie wierzę że pójdą na MIB2. Problem sugeruje już nazwa katalogu, wszystkie zaczynają się od MIB31, więc raczej odpada że są kompatybilne wstecz z MIB2 i MIB2.5 Ale spróbować warto, precież to tylko kwestia podmiany katalogu na karcie SD, jak nie pójdzie to żaden problem przywrócić oryginalny.
  3. Okazało się że trzeba dobrać wartość prądu bo gdy będzie zbyt mały zapisze nam błąd przerwy w obwodzie. Tak się stało dla prądu 20mA więc musiałem przerobić układ tak aby przez LEDy płynął prąd 100mA. Wytraca się wtedy moc 1W na opornikach więc dałem układ 4 rezystorów łączonych szeregowo-równolegle celem zastosowania powszechnie dostępnych rezystorów węglowych o mocy 0.25W i wartości 100R. Tak się to prezentuje:
  4. To do czego w takim razie to Menu służy? bo myślałem że ta ikonka druga od spodu służy właśnie do włączania/wyłączania RTA (asystent wyjazdu tyłem) Nie mam haka, może to jest powód, bo kodowanie 5F mam identyczne. No i ja mam sedana i pilota automatycznego parkowania.
  5. Super! A pochwal się jeszcze tym Menu po prawej, przybyło ci z kamerką czy miałeś to już wcześniej? bo ja mam tylko ustawienia kamery w tym miejscu, zaznaczyłem na zielono, brakuje mi tego w niebieskim kółku, gdzie trzeba zmienić kodowanie/adaptacje czy może to grubsza sprawa i trzeba mieć Side Assist ?
  6. Mam tym razem jedno pytanie techniczne: jaki prąd pobierają te indykatory w lusterkach w asystencie Side Assist? Jeśli ktoś ma możliwość to proszę kolegów, niech podłączy taką lamkę pod 12V i zmierzy prąd, dalej już sobie poradzę sam, chcę samodzielnie zrobić taki indykator na diodach które mam w szufladzie. Jako że wspomniany asystent dokładam sam to chcę to zrobić tak aby to miało ręce i nogi. Mam w swoim Volvo system BLIS, to bliźniaczy system. Wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny czyli np jak pada deszcz to trzeba go wyłączyć bo zupełnie głupieje. To z powodu monitorowania za pomocą kamer. lekkie zabrudzenie soczewek i robi się migająca zabawka dla małego dziecka. Jako że VW sięgnęło po radary uznałem że to może mieć sens. Może, ale nie tak jak to zrobiła fabryka. W czym problem? w widoczności!!! o ile umieszczenie LEDów w lusterkach jest dobre aby złapać frajera który za to słono dopłaci i dobrze się to prezentuje w salonie w trybie demo, bo na drodze jest to bezużyteczne. Dokładnie te same problemy co w Volvo tylko w innym wydaniu. Przez zaparowane szyby tego nie widać, czyli jak ruszasz czy to w deszczu, zapomnij aby mieć z tego pożytek. Tak samo w nocy, refleksy reklam i zwykłego ulicznego oświetlenia powodują że nasz wzrok nie reaguje bo nie wiadomo czy to błyska nasz system czy coś na ulicy. Aby to miało sens wystarczy popatrzeć jak to zrobili inni, albo kontrolki w desce albo w drzwiach w okolicy lusterek, w jednym i drugim wypadku w środku auta. Czekam na każdą podpowiedź.
  7. Nie widać tej czarnej kostki z CAN do swapu pinów, ale widać tą niebieską od Quadlocka więc ma CANy. Co prawda jest ona zupełnie niepotrzebna, piny wkładamy do kostki radia. Moja przynajmniej miała wszystko, zdjęcie jest identyczne jak w aukcji w której kupiłem, no chyba że ja nie wiem co kupiłem i zamontowałem...
  8. Jeszcze ta oferta jest aktualna: https://pl.aliexpress.com/item/33000688672.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0f2q58Jy Tak. Będziesz miał skrętne.
  9. Chyba nawet producent nie panuje nad tym co wypuszcza. Ja swój problem rozwiązałem zupełnie przypadkiem. Przeglądając kodowanie RVC zobaczyłem dziwne bity która miały nazwę ParkingMode. Wyhaczyłem wszystkie i nie przyjęło kodowania, ale przypadkiem zgasiłem ostatni i przy odhaczonych 4 z 5 kodowanie przyjęte. I mam wszystko, przodem tyłem, prostopadle, równolegle. Wcześniej widziałem te opcje w ParkAssist ale tam nic nie mogłem zmienić, odrzucało. Kamerka RVC okazała się kluczem do sukcesu. Co prawda połowiczny, b o sam proponuje jak chce zaparkować, nie mam możliwości sam wybrać albo jeszcze nie potrafię tego zrobić. Czy jeszcze mnie ten samochód zaskoczy ?
  10. Ja mam takie uwagi do wiązki od chinczyka, przynajmniej ta co ja dostałem taka była: -ta niebieska kostka do Quadlocka nie jest wykorzystywana, konektory szyny can wkładasz bezpośrednio do kostki radia MIB -nie miałem problemów z długością przewodów CAN, może chińczyk coś poprawiał, był za to problem z przewodem zasilania, był dobre pól metra za krótki, musiałem sztukować. -kabel sygnału video był natomiast aż ponad metr za długi, nie chiałem go zwijać więc skróciłem, bo i tak musiałem kombinować z zasilającym Za swoją zapłaciłem niecałe 70zł z wysyła, widziałem dwa razy droższe, może te droższe są lepiej dopasowane ? W dobrym chińczyku wszystkie przewody powinny być tej samej długości, wszystkie idą do Quadlocka. Lepiej je wyrównać na stole niż robić to w aucie. W oryginalnej plus jest brany z bezpiecznika i plusowy idzie inaczej.
  11. Nie wysiliłeś się z opisem problemu więc trudno będzie ci pomóc. Po pierwsze : do rocznka 2014 kupujesz kamerkę z rocznika 2019 ?? no takiego kozaka tu jeszcze nie było... Po drugie skoro wymiana wymaga kodowania to dobrym zwyczajem jest zczytanie nastaw i kodowania oryginalnej. Potem przenosisz to ręcznie do nowej. Jeśli tego nie zrobiłeś podłącz z powrotem starą i odczytaj ją. Na pierwszy ogień Bajt7 kamerki i porównaj czy tak samo masz zaznaczone bity "Parking mode" w starej i nowej.
  12. Może inne radio, było kilku producentów, ja mam TechniSata i działa tylko ze slotu przy prawych drzwiach. Szukaj pliku: Meine_POI_Sammlung.zip jest w tym temacie Kopiujesz do katalogu głównego karty z mapami i wgrywasz 3-krotnie, jak na początku wgrało się samo ale miałem tylko te rdary co na czerwonym świetle , potem doszedłem do wniosku że coś nie tak i jeszcze raz ręcznie uruchomiłem aktualizację i pojawiły się stacjonarne, potem jeszcze raz i masz przenośne. Nie wiem czy to zasada, tak jest w moim radiu 846A HW30.
  13. Pro to zupełnie inna bajka możesz plik z mapami mieć na czym chcesz bo i tak instalujesz ją potem na dysk urządzenia, a nawet możesz ją pobrać przez internet jak masz wykupiony. Nowa mapa w Media to tak proste jak budowa cepa, MUSI być oryginalna karta SD od tego modelu auta, MUSI być wetknięta w slot SD2 radia a sama mapa MUSI być w wersji Media/rocznik. W Media NICZEGO nie instalujemy, wkładasz nowe mapy przyniesione w kieszeni marynarki do slotu SD2 i włączasz urządzenie. Wszystko samo się zrobi (POI czyli fotoradary jednak trzeba ręcznie zainstalować instalację) ale też umieszczamy na karcie z mapą., Nie da rady inaczej jak coś utknęło w slocie, trzeba KONIECZNIE starą wyciągnąć z SD2, nawet nie myśł że zadziała jak włożysz do SD1. To tyle streszczając te 27 stron mniej lub bardziej owocnej dyskusji. Szerokości...
  14. Będziesz tak jeździł aż zablokuje się na amen na światłach czy może wcześniej odczytasz błędy ?
  15. Trochę za tani do tak dostojnej limuzyny. Kup Valeo za 200 żeby nie było że nowy i nie działa.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy