Jump to content
Sign in to follow this  
daylander

Usterka ABS/ESP/ Auto hold -

Recommended Posts

Witam Wszystkich

Podczas jazdy zaświeciła mi się żółta kontrolka kierownicy, ABS,ESP, P. Po obejrzeniu kół zauważyłem z tyłu między tarczą hamulcową a metalową osłoną taki oto pierścień metalowy. Czy ktoś wie skąd to się mogła tam znaleźć i co to jest? Wyciągnąłem to ale lampki nadal się świecą.

Samochód to Passat B7 kombi z 2011 roku.

pirscien.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest bieżnia dzięki której czujnik abs wie jak szybko kręci się koło (tak z grubsza). Właśnie zakończyła swój żywot. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpadł Ci pierścień magnetyczny z piasty. Dzięki niemu czujnik odczytuje obroty koła. Kiedyś ktoś pisał, że można wymienić sam ten pierścień. Ja osobiście wymieniłem całą piastę (wybrałem Fag)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wskazówki. Czy jeśli ten pierścień odpadł to znaczy że łożysko w piaście jest już w nienajlepszym stanie? Jakiś specjanego szymienis to nie słyszę podczas jazdy. Dużo jest roboty z wymianą tej piasty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie ma nic wspólnego z łożyskiem. Roboty dużo nie ma, ale trzeba się ciut ciut znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dziś przydarzyła mi się podobna historia a mianowicie hamując poczułem pod pedałem hamulca jakby luz i zgrzyt zębatek, w tej samej chwili na desce zapaliły się lampki od kontroli trakcji, wspomagania, ciśnienia, auto-hold, ABS i pewnie jakaś jeszcze wraz z towarzyszącymi komunikatami na wyświetlaczu.

Po analizie postów i sprawdzeniu błędów przez Carista, otrzymałem błędy widoczne na załącznikach. 

02757

03159

03842

01316

Kod 03842 sugeruje tylny prawy czujnik ale nie wiedziałem czy chodzi o ten na piaście współpracujący z magnesem. Mimo wszystko, miałem tylko czas dziś na zdjęcie koła i wykręcenie czujnika. Sprawdziłem kable, wyglądają ok, rezystancja czujnika była 10M ohm a po wypięciu i sprawdzeniu błędów pokazał się na liście w Carista czyli to chyba nie to. Martwi mnie tylko ten "zgrzyt" przy hamowaniu. Jakieś sugestie? Dzięki

 

 

 

 

Edited by jakbli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomimo braku błędu bezpośrednio mówiącego o czujniku ABS czy jego usterce , wymieniłem go i wszystko znikło oprócz błędu o ciśnieniu. Nie pomaga reset, błąd wraca oraz nie można zapisać nowego stanu z komputera pokładowego. Przypuszczam, że po przejechaniu dystansu się to zmieni. Mam rację?

Edited by jakbli
Literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy