xplone Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2019 Koledzy wymieniłem dwumasę bo waliła jak szalona cały czas na postoju. Założona nowa dwumasa sachs 2295 001 534 009 po przejechaniu około 10tyś aktualnie znów są objawy uszkodzonej duwmasy lecz narazie lekkie objawy - stuka rano zimna po rozgrzaniu jest cisza. WTF ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2019 Może to nie dwumasa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2019 1 minutę temu, Marek3 napisał: Może to nie dwumasa... Słychać że to dwumas w kanale sprawdzane skąd dochodzą odgłosy. Po wymianie była cisza po 10tys znów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2019 Dziwne trochę ,ale po to jest gwarancja że w razie bubla zrobionego przez producenta jest wymiana na nowy, lub naprawa. Reklamuj słyszałem już o nowych dwu masach, które waliły po założeniu. Mi w Skodzie zaczęła tak walic jak przebieg zbliżał się do 300 tys. W passacie mam 230 tys. i cisza. Ile miałeś naganiane na oryginalnej? Może to skrzynia już hałasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2019 12 godzin temu, xplone napisał: Słychać że to dwumas w kanale sprawdzane skąd dochodzą odgłosy. Po wymianie była cisza po 10tys znów. A tego Sachsa kupowałeś w internecie czy w hurtowni ? Pytam bo od jakiegoś czasu na rynku pojawiły się podróbki zamienników ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2019 15 godzin temu, ktry napisał: Dziwne trochę ,ale po to jest gwarancja że w razie bubla zrobionego przez producenta jest wymiana na nowy, lub naprawa. Reklamuj słyszałem już o nowych dwu masach, które waliły po założeniu. Mi w Skodzie zaczęła tak walic jak przebieg zbliżał się do 300 tys. W passacie mam 230 tys. i cisza. Ile miałeś naganiane na oryginalnej? Może to skrzynia już hałasuje. skrzynia na pewno nie hałasuje bo walił z okolic dwumasy po wymianie była cisza. Po 10 tyś znowu wali z dumasy. na starej było nalatane 230tyś ale to biturbo 500nm i 240ps więc nie była oszczędzana 3 godziny temu, Marek3 napisał: A tego Sachsa kupowałeś w internecie czy w hurtowni ? Pytam bo od jakiegoś czasu na rynku pojawiły się podróbki zamienników ... kupowałem w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi był fabrycznie zapakowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2019 Ja jeszcze słyszałem że do sklepów i na części zamienne idą wybrakowane, które z jakiegoś powodu nie zakwalifikowały się na pierwszy montaż. Są to oryginalne, ale mają jakąś wadę, która może zbyt szybko się ujawnić i zepsuć opinię dla marki. Jako część zamienna to już może się psuć w najgorszym wypadku wymienia na drugą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hk Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2019 20 godzin temu, xplone napisał: skrzynia na pewno nie hałasuje bo walił z okolic dwumasy po wymianie była cisza. Po 10 tyś znowu wali z dumasy. na starej było nalatane 230tyś ale to biturbo 500nm i 240ps więc nie była oszczędzana kupowałem w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi był fabrycznie zapakowany. A wymieniłeś łożysko? Jeżeli nie to to bywa złudna oszczędność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2019 (edytowane) jakie łożysko ? ja mam DSG , pewnie masz na myśli oporowe one występują jako element wymienny tylko w manualnych skrzyniach biegów Edytowane 4 Listopada 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2019 Stuka Ci na wypracowanym wielowypuście łączącym moduł sprzęgieł z dwumasą. Jeśli znowu wymienisz tylko dwumasę za mx 5 kkm będzie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #11 Napisano 3 Listopada 2019 (edytowane) łożysko przy skrzyni dsg jest w wale silnika, małe, igiełkowe, służy jako podpora wałka od skrzyni biegów nie wiem jak w sachs ale w komplecie luk jest ono w zestawie przy zakupionej dwumasie na pierwszej fotce widać to łożysko na drugiej wałek któru wchodzi w to łożysko Edytowane 3 Listopada 2019 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #12 Napisano 3 Listopada 2019 O właśnie na tych zdjęciach widać ten wielowypust i to ,że jest już zdrowo wycięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #13 Napisano 4 Listopada 2019 14 godzin temu, sławo2 napisał: Stuka Ci na wypracowanym wielowypuście łączącym moduł sprzęgieł z dwumasą. Jeśli znowu wymienisz tylko dwumasę za mx 5 kkm będzie to samo ale teraz to stuka dwumas czy te łożysko ? co trzeba rozebrać żeby je wymienić ? 15 godzin temu, sławo2 napisał: Stuka Ci na wypracowanym wielowypuście łączącym moduł sprzęgieł z dwumasą. Jeśli znowu wymienisz tylko dwumasę za mx 5 kkm będzie to samo Kolego ale mi stuka dwumas ewidentnie słychać go tylko rano już słuchałem w kanale dzwięk dochodzi z obudowy skrzyni w miejscu koła zamachowego po rozgrzaniu przestaje stukać. Na wcześniejszej dwumasie stukała cały czas bez względu na temperaturę zresztą po rozebraniu była cała skorodowana i w słabym stanie. Nie byłbym tego taki pewien że to łożysko hałasuje. Myślisz że to te łożysko wykończyło dwumas po 10tyś ? Mam jeszcze taki jeden objaw w dsg7 DQ500 w tym samochodzie że skrzynia biegów czasem jak hamuje silnikiem to wydaje lekki stuk. Robiłem już nastawy podstawowe w odisie (całą procedurę przyuczania mechatroniki i sprzęgieł) ale nie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #14 Napisano 4 Listopada 2019 Piszę Ci wyraźnie WIELOWYPUST a nie żadne łożysko . Silnik generuje drgania kątowe . Jeśli masz luz na tzw frezach to stukanie jest takie samo jak koła 2m. Przyjrzyj się na zdjęciu powyżej " frezom " wewnętrznym . Widać wypracowanie jak na dłoni a to nie jest jeszcze skrajny przypadek. Tema znany w praktyce warsztatowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #15 Napisano 4 Listopada 2019 10 godzin temu, xplone napisał: ale teraz to stuka dwumas czy te łożysko ? co trzeba rozebrać żeby je wymienić ? Kolego ale mi stuka dwumas ewidentnie słychać go tylko rano już słuchałem w kanale dzwięk dochodzi z obudowy skrzyni w miejscu koła zamachowego po rozgrzaniu przestaje stukać. Na wcześniejszej dwumasie stukała cały czas bez względu na temperaturę zresztą po rozebraniu była cała skorodowana i w słabym stanie. Nie byłbym tego taki pewien że to łożysko hałasuje. Myślisz że to te łożysko wykończyło dwumas po 10tyś ? Mam jeszcze taki jeden objaw w dsg7 DQ500 w tym samochodzie że skrzynia biegów czasem jak hamuje silnikiem to wydaje lekki stuk. Robiłem już nastawy podstawowe w odisie (całą procedurę przyuczania mechatroniki i sprzęgieł) ale nie pomogło. Skrzynie trzeba tak czy tak zdemontować , zdemontujesz dodatkowo dwumas obejrzysz jak wyglądają oba wielowypusty (dwumas +zabierak skrzyni) ,wciśniesz dwumas na wielowypust skrzyni , zobaczysz jaki luz jest jak duży to nowa dwumasa + koło zabieraka z wielowypustem. Jak wchodzi pasownie to tylko dwumasa do reklamacji . Nie ma co dalej bić pianę , na forum nie naprawisz samochodu tylko w warsztacie , lub na podnośniku (jak sam robisz) ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hk Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2019 3 godziny temu, sławo2 napisał: Piszę Ci wyraźnie WIELOWYPUST a nie żadne łożysko . Silnik generuje drgania kątowe . Jeśli masz luz na tzw frezach to stukanie jest takie samo jak koła 2m. Przyjrzyj się na zdjęciu powyżej " frezom " wewnętrznym . Widać wypracowanie jak na dłoni a to nie jest jeszcze skrajny przypadek. Tema znany w praktyce warsztatowej. A jaki jest powód "wyrabiania" tego wielowypustu? Teoretycznie, jeżeli nie ma na nim luzów to nie powinien się tak wyrobić. Chyba, że czegoś nie rozumiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2019 Powodów może być klika , zbyt luźne pasowanie , słaby materiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplone Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2019 W dniu 4.11.2019 o 19:52, sławo2 napisał: Piszę Ci wyraźnie WIELOWYPUST a nie żadne łożysko . Silnik generuje drgania kątowe . Jeśli masz luz na tzw frezach to stukanie jest takie samo jak koła 2m. Przyjrzyj się na zdjęciu powyżej " frezom " wewnętrznym . Widać wypracowanie jak na dłoni a to nie jest jeszcze skrajny przypadek. Tema znany w praktyce warsztatowej. Kolego nie sprawdziłem tego przed montażem nowego dwumasa. Tak wyglądał stary dwumas a tak skrzynia przy wymianie. Jeszcze jedna sprawa mam czasem stuki przy wolnym hamowaniu przy zrzucaniu biegów. Lekkie szarpniecie albo sam stuk z okolicy skrzyni. To występuje tylko przy wolnym hamowaniu dotaczaniu się do świateł. Przy gwałtowniejszym hamowaniu tego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach