Patryk85 Zgłoś #1 Napisano 22 Września 2019 Witam. . Pojawił się u mnie problem ze ślizgającym się sprzęgłem raz na jakiś czas, na 3 lub 4 biegu przy ostrym depnięciu.Oczywiście skrzynia 6-biegowa manualna. Passat ma przejechane równe 30.000 tys. i 1,5 roku odbierałem go z salonu. Umawiając się do serwisu na naprawę (gwarancyjną?!) zgłosiłem iż jest widoczny wyciek oleju na dolnej części obudowy skrzyni. Po wstawieniu auta do serwisu zaznaczyłem, że proszę o telefon jak tylko wyjmą skrzynie. I tak też się stało tylko, że gościu przez telefon powiedział o przypaleniu sprzęgła, a wyciek to sobie wymyśliłem. Do serwisu dotarłem zaraz po rozmowie i wyciek jest ale oni tego nie widzą, fakt że nie ma bezpośredniego związku ze sprzęgłem ponieważ jest kilka centymetrów dalej od łączenia silnika ze skrzynią i leci z innego miejsca także uszczelniacze silnik-skrzynia odpadają. Określają to jako element nie mający wpływ na komfort jazdy, mowa o wycieku. Teraz skupmy się na sprzęgle: tarcza kolorowa, okładzina w miarę ok, docisk jak nowy , dwumas też. Stwierdzone przez serwis: spalona tarcza sprzęgła, docisk ok, dwumas ok. W czasie rozmowy z serwisem prawdopodobnie ujawniam im przyczynę tego co się stało, a mianowicie chodzi o to, że to wina tempomatu i że pytałem się już o taką przypadłość w tym samym miejscu, ale nikt nie wiedział o co chodzi. Moim zdaniem przyczyną spalonej tarczy jest zmiana biegów w trakcie przyspieszania na tempomacie. W chwili wciśnięcia sprzęgła obroty zawsze lecą na chwilę do góry. Oczywiście nie do końca ale jest to uciążliwe i słyszalne nawet przy dużych prędkościach, a passat do najcichszych nie należy. Efekt jak byśmy przytrzymali gaz przy zmianie biegu. Taki jest u mnie od początku, a na tempomacie jeżdżę często. Samochód stoi w serwisie rozebrany czwarty dzień, aha i zaraz po rozkręceniu skrzyni podłożyli mi pod nos ewentualne koszty części, cały komplet z dwumasem (około 6tys. bez robocizny) choć stwierdzili że tylko tarcza przypalona, reszta ok. Nie mam zamiaru złotówki zapłacić za tą usterkę ponieważ jestem pewny co jest przyczyną. Co Wy na to? Czy ktoś ma taki przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #2 Napisano 23 Września 2019 (edytowane) Naciśnięcie pedału sprzęgła nie wyłącza tempomatu? Edytowane 23 Września 2019 przez jihad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 23 Września 2019 Jeżeli przy zmianie biegu (podczas jazdy na tempomacie) obroty idą do góry uszkodzony jest czujnik położenia pedału sprzęgła. Jeśli podczas jazdy wciśniesz sprzęgło (wystarczy lekko "musnąć") bez zmiany biegu - tempomat się rozłącza czy dalej ciągnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #4 Napisano 23 Września 2019 3 godziny temu, jihad napisał: Naciśnięcie pedału sprzęgła nie wyłącza tempomatu? Nie wyłącza. Dopiero przycisniecie hamulca go wyłącza. Ja mam też manual i na tempomacie normalnie zmieniam biegi i nic się nie wyłącza. W B6 wciśnięcie sprzęgła wylączało tempomat ale to inny tempomat był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk85 Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2019 pytanie do biokd. Czy masz tak samo gdy przyspieszasz na tempomacie i przy wciśnięciu biegu obroty na chwilę wzrastają? Jeśli chodzi o moją sprawę to dzisiaj zadzwonili z serwisu, że reklamacji nie uznają odnośnie problemu z tempomatem i jego skutkiem, spalonym sprzęgłem, bo tak to działa i koniec. Mogą wymienić sprzęgło w ramach naprawy wycieku ze skrzyni, czyli producent zapłaci im za demontaż i montaż skrzyni ale za sprzęgło mam zapłacić ja. Dobre i to, ale sprzęgło dostarczę swoje, 50% ceny i też sachsa. A z tempomatem i tak będę walczył z centralą bo jak tego nie poprawią to za 30.000 tys. następna wymiana tylko wtedy już z dwumasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2019 (edytowane) Nie zauważyłem, ale jak wyjade w dłuższa trasę to się temu przyjrzę Edit: dodam, że ja na tempomacie jezdze w 95% autostradą na 6.biegu, gdzie nie ma potrzeby zmiany biegów. Edytowane 23 Września 2019 przez biokd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #7 Napisano 23 Września 2019 też tak mam z obrotami przy skrzyni manualnej i tempomacie*. U mnie wystąpiło to tylko gdy różnica między obecną prędkością a zadaną na tempomacie jest znaczna i auto chce mocno przyspieszać, wtedy obroty wzrastają jak na pół-sprzęgle. Przy odwrotnej sytuacji, gdy redukuję prędkość i biegi to obroty zachowują się normalnie. Ponad 100tyś km przejechałem i problemów ze sprzęgłem nie mam. *jako że mam zwykły tempomat, a nie ACC, to używam tempomatu raczej tylko gdy osiągnę zamierzoną prędkość, rzadko podczas przyspieszania ze zmianą biegów - ale udało mi się wspomniany efekt wzrostu obrotów zauważyć. Gdy pierwszy raz to zauważyłem, to też pomyślałem że tak nie powinno być i należy unikać takiej sytuacji. Jeździłem kiedyś Audi z manualem i ACC, tam chyba tego nie było... ale nie pamiętam na 100%, bo ze względu na moje przyzwyczajenie, raczej do takiej potrzeby nie dochodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2019 Jeżdżąc manualem musisz wiedzieć, co robisz. Mam ACC, manuala i w rok przejechałem 47k km głównie na trasach. Jak mam dużą roznicę w trakcie przyspieszania pomiędzy prędkością aktualną, a zadaną, to z wcisnieciem sprzęgła czekam aż mi się moment obrotowy trochę wyplaszczy - wtedy na samym początku wciskania sprzęgła na pół sekundy obroty delikatnie podskocza zanim ECU rozpozna wciskanie sprzęgła. Ale rozłączanie napędu to raczej nie problem, zalaczanie ponownie generuje poślizg i momenty mocno działające na dwumase- tu musisz wiedzieć, co robisz, tak jak w przypadku manualnego operowania gazem i sprzęgłem - prędkość obrotowa silnika musi być zbliżona do prędkości kół w połączeniu z wybieranym biegiem-cudów nie ma. Inaczej będziesz zuzywal sprzęgło i dwumase. Ja tu nie widzę systematycznego problemu z tempomatem u VW. Co najwyżej masz uszkodzony czujnik położenia sprzęgła, ale serwis by to wykrył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2019 Jeszcze sobie wykres momentu wydrukujcie, żebyście wiedzieli gdzie jest płaska charakterystyka... nie ma to jak dorabiać ideologie do ewidentnie spie***go produktu. Takie działanie to wada i tyle. Nie na darmo w B6 wprowadzono czujnik halla w czujniku sprzęgła - dzięki niemu sterownik wiedział bardzo dokładnie co dzieje się ze sprzęgłem. Tu widać (nie pierwszy raz) krok wstecz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2019 15 godzin temu, Nol napisał: le rozłączanie napędu to raczej nie problem, zalaczanie ponownie generuje poślizg i momenty mocno działające na dwumase- tu musisz wiedzieć, co robisz, tak jak w przypadku manualnego operowania gazem i sprzęgłem - prędkość obrotowa silnika musi być zbliżona do prędkości kół w połączeniu z wybieranym biegiem-cudów nie ma. Inaczej będziesz zuzywal sprzęgło i dwumase. I to w instrukcji obsługi jest może opisane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2019 Zapewne jest zapis w rozdziale tempomat: Cytuj ACHTUNG! Użycie tempomatu powoduje utratę gwarancji na układ napędowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #12 Napisano 5 Października 2019 No większych głupot to chyba nie czytałem? Co ma tempomat do sprzęgła???!! Wciskasz sprzęgło i nawet jak obroty rosną, to ono się rozłącza- docisk odpuszcza, tarcza się odsuwa od dwumasy. Puszczasz sprzęgło po zmianie biegu i nawet dodając gazu to silnik zostanie zdławiony. Nie ma mowy o spaleniu tarczy. Tak w ogóle to ile razy bys musiał zmieniać bieg na tempomacie, żeby tarczę spalić?? Ja tu widzę problem z dociskiem, który może nie dociskać tarczy i sprzęgło chodzi w poślizgu. Albo ktoś ruszać nie umie i pali tarczę przy każdym ruszeniu. Generalnie trzeba się chyba nauczyć jeżdzić? A teraz brak umiejętności próbuje zwalić na wadę techniczną. Ostatnio ludzie robia się bardzo roszczeniowi. Nawet jakiś Rusek pozywa Apple, bo przez iPhona stał się gejem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CzułyStefan Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2019 W dniu 23.09.2019 o 00:25, Patryk85 napisał: Moim zdaniem przyczyną spalonej tarczy jest zmiana biegów w trakcie przyspieszania na tempomacie. W chwili wciśnięcia sprzęgła obroty zawsze lecą na chwilę do góry Co Wy na to? Czy ktoś ma taki przypadek? Z ciekawości zrobiłem dzisiaj taki test. Zaczynając od 3go biegu przyspieszenie do prędkości autostradowej, przechodząc przez wszystkie biegi do 6tego, mogę jedynie powiedzieć że przy każdym wciśnięciu sprzęgła obroty natychmiast spadają. Jak patrzyłem na obrotomierz, to odniosłem wrażenie, że obroty spadają dokładnie tak samo jak przy zmianie biegów przez dsg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 7 Października 2019 Tak to powinno działać i dziwię się, że tak nie jest. Nawet w B4 to działało i pamiętam, że była tam informacja w instrukcji aby nie zmieniać biegów bez sprzęgła podczas jazdy na tempomacie aby ECU wiedziało, że jest zmieniany bieg (aby właśnie przeciwdziałać nagłemu wzrostowi obrotów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #15 Napisano 7 Października 2019 U mnie też nie zauważyłem żeby wyło przy zmianie biegów.Może podczas przyspieszania przy raz za czas ułamek sekundy.Mam 200 tyś przebiegu i sprzęgło działa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #16 Napisano 4 Grudnia 2019 (edytowane) Też to sprawdziłem ostatnio na tempomacie- wciskając sprzęgło przy 140km/h. Obroty spadają, więc dalej twierdzę, że to totalna bzdura. Edytowane 4 Grudnia 2019 przez perzu126 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #17 Napisano 4 Grudnia 2019 U mnie tez spadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach