dawidson23 Zgłoś #1 Napisano 29 Sierpnia 2019 Witam, Od paru dni passek ciezko rano odpala. Kreci dlugo i po zapaleniu wyskakuje komunikat awaria systemu start- stop. Czy moze to byc wina akumulatora? Jak pojezdze chwile auto odpala od razu a system dziala. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 29 Sierpnia 2019 (edytowane) Bez podłączenia do kompa to można tylko wróżyć z fusów.... Użyj wyszukiwarki i wpisz tam bitdi 240km długo kręci /ciężko odpala , masz ten sam rocznik i silnik co ja ,opisywałem tam rozwiązanie problemu . Edytowane 21 Października 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #3 Napisano 29 Sierpnia 2019 Tak masz racje. Po utworzeniu tematu odkopalem watek w innych silnikach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #4 Napisano 29 Sierpnia 2019 Najpierw zacznij od rzeczy najprostszych, czyli naladuj akumulator. Pomaga w większości przypadków, później jak coś to szukaj dalej. Użyj tylko dobrej ładowarki do tego typu akumulatora. Też miałem czasami problem z odpalaniem, ale po naładowania nie ma problemów więcej. Dodam tylko, że wcześniej ladowalem jakimś prostym prostownikiem, który do tego się nie nadaje i cały czas były problemy. Kupiłem CTEK i po problemach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2019 Właśnie czaję się na zakup CTEKa Start/Stop przeznaczony głównie do akusów AGM i FEB. Zastanawiam się nad adapterem do ładowania przez gniazdo zapalniczki samochodowej, można się rozleniwić bo nawet maski nie trzeba podnosić. Używa ktoś takiego adaptera? Będzie to działać na wyłączonym zapłonie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2019 Powinno działać pod warunkiem że masz prąd w gniazdku bez włączania zapłonu. Nie wiem ile to kosztuje, ale jakiś tani prostownik w markecie wyjdzie na pewno dużo taniej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2019 (edytowane) Ale tanim badziewiem nie można ładować tych akumulatorów w szczególności jak są podpięte do samochodu! Tak na marginesie jaki jest sens takiego ładowania z zapalniczki? Edytowane 20 Października 2019 przez paolokos Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2019 Keepower xl można ładować na podłączonych klemach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2019 (edytowane) Ctek tez moze i kosztuje 4x mniej i pewnie lidlowskim tez sie doladuje jak aku w aucie. Edytowane 20 Października 2019 przez loki7777 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #10 Napisano 20 Października 2019 Dla mnie sens jest taki, że z zapalniczki to nawet przeciętna kobieta naładuje w sytuacji kryzysowej. A jeśli to działa to sam wolę z gniazdka zapalniczki niż maską klepać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #11 Napisano 20 Października 2019 (edytowane) To będziesz musiał przepiąć jeden kabel w skrzynce bezpieczników , bo fabrycznie prąd w zapalniczce jest tylko po zapłonie. Jak będziesz chciał sam to zrobić to będzie potrzebny przyrząd do wypinania pinów Edytowane 21 Października 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #12 Napisano 20 Października 2019 Jakoś marnie widzę te 30 A przez gniazdko zapalniczki. Prędzej pójdzie z dymem. O ile gniazdo wytrzyma i się od tego prądu mocno zagrzeje to już bezpiecznik 20A którym jest zabezpieczone gniazdo na pewno tego nie przetrwa. Jeszcze obawiałbym się o kabelki od gniada do bezpiecznika i dalej. Są tansze sposoby ładowania, ale na pewno mniej wygodne. Ja wolę tradycyjne i bezpieczne bez ryzyka dla instalacji, przy mocniej rozładowanym aku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #13 Napisano 20 Października 2019 Kto z Was ładuje swój akumulator prącem 30A ? ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #14 Napisano 21 Października 2019 (edytowane) CTEK nie zrobi poprawnie elektrolitu, ale wcale nie gorzej od tej drogiej ładowarki, CTEK też ładuje akumulator zabudowany w samochodzie, bardzo duży błąd to nie czytanie instrukcji obsługi. Edytowane 21 Października 2019 przez paolokos Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 21 Października 2019 W dniu 29.08.2019 o 20:48, dawidson23 napisał: odkopalem watek w innych silnikach Skoro kolega odkopał właściwy wątek, to ten stracił rację bytu. Temat klozet Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach